Αρχική > Featured > Κι όμως δεν είναι τα αντισηπτικά και το χαρτί υγείας τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση στο σούπερ μάρκετ

Κι όμως δεν είναι τα αντισηπτικά και το χαρτί υγείας τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση στο σούπερ μάρκετ

Οι πρώτες μέρες του περιορισμού της κυκλοφορίας σήμαναν και επιδρομές στα σούπερ μάρκετ, οι οποίες από μόνες τους ήταν ικανές να προκαλέσουν πανικό στην ήδη επιβαρυμένη ψυχολογία των πολιτών λόγω του στρες που ήδη είχε δημιουργήσει η αβεβαιότητα σε σχέση με την πορεία της νόσου.

Κι ενώ εξαντλήθηκε η πρώτη ανησυχία με την προμήθεια αντισηπτικών και χαρτιού υγείας, νέα προϊόντα κάνουν δυναμική εμφάνιση στα ράφια του σούπερ μάρκετ για να μονοπωλήσουν τις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού.

Σύμφωνα με τους Financial Times, το τελευταίο διάστημα οι καταναλωτές στρέφονται σε επιλογές που σχετίζονται με την ενίσχυση του αναοσοποιητικού, όπως ο χυμός πορτοκάλι, λόγω της περιεκτικότητάς του σε βιταμίνη C. Ηδη, στη Νέα Υόρκη, ο κατεψυγμένος χυμός πορτοκάλι είναι το πρώτο στη λίστα των προϊόντων με τη μεγαλύτερη ζήτηση.

Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, υπάρχει αύξηση κατά 25% στην τιμή του χυμού πορτοκαλιού από τις αρχές του περασμένου Ιανουαρίου, καθώς οι Αμερικανοί καταναλωτές έτρεξαν στα σούπερ μάρκετ για να «στοκάρουν» αποθέματα.

«Υπάρχει ακόμα πολύς χυμός πορτοκάλι στα καταστήματα, αλλά είναι όπως με το χαρτί υγείας: δεν υπάρχει έλλειψη, όμως οι άνθρωποι τρέχουν για να το προλάβουν» εξηγεί ο Νιλ Μάρεϊ, της IHS Markit’s Agribusiness Intelligence.

Αυτή η τάση πάντως αναμένεται να επηρεάσει και τα futures, δηλαδή τις τιμές που «κλειδώνουν» παραγωγοί και έμποροι για το μέλλον, με συνέπεια να θεωρείται δεδομένο ότι θα έρθουν περαιτέρω αυξήσεις.

Μεγάλη ζήτηση και για καφέ

Την είδηση για τον χυμό πορτοκάλι επιβεβαιώνει και ρεπορτάζ του BBC, στο οποίο περιγράφεται μεγάλη αύξηση στη ζήτηση, την ώρα που οι παραγωγοί δυσκολεύονται να κάνουν εξαγωγές, λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τους Financial Times, σημαντική αύξηση (+24%) καταγράφεται και στον καφέ Arabica, καθώς καταναλωτές και αλυσίδες πώλησης καφέ και καφετεριών έτρεξαν να συγκεντρώσουν αποθέματα, υπό τον φόβο ελλείψεων.