Η Εταιρεία Θεάτρου Ρέκτις θα παρουσιάσει από την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024, στη νέα θεατρική περίοδο στο Θέατρο Αλκμήνη, το εμβληματικό θεατρικό έργο “Τυφλοί” του Νομπελίστα Μόρις Μέτερλινκ (1911), σε απόδοση – διασκευή – κείμενα & σκηνοθεσία του Περικλή Μοσχολιδάκη.
Οι “Τυφλοί” θεωρούνται έργο – τομή στη σύγχρονη δραματουργία και στην πορεία καταγράφηκαν ως προπομπός του “Περιμένοντας τον Γκοντό” του Μπέκετ.
Τόπος δράσης στους Τυφλούς είναι ένα αρχαίο δάσος του Βορρά. Μια ομάδα τυφλών αντρών και γυναικών ξεμένουν ολομόναχοι και αβοήθητοι στο δάσος αφού, ο ιερέας που τους συνόδευε σε μια έξοδο τους από το ίδρυμα που τους περιθάλπει σε ένα ερημικό νησί πεθαίνει ξαφνικά, αφήνοντας τους εκεί μόνους και αβοήθητους μέσα στην τυφλότητα τους σε μια μεταφυσική Αγωνία όπου δοκιμάζονται τα όρια του ανθρώπου.
Ο σκηνοθέτης της παράστασης Περικλής Μοσχολιδάκης, μίλησε στο Infowoman.gr για τον βαθύ συμβολισμό της παράστασης, την τυφλότητα του σήμερα, την ομάδα Ρέκτις, ενώ μάς αποκάλυψε πτυχές της καθημερινότητάς του και τα επόμενα επαγγελματικά του σχέδια.
Κύριε Μοσχολιδάκη, θα θέλατε να μας συστήσετε την παράσταση;
Η παράσταση ” ΤΥΦΛΟΙ ” στηρίζεται στο ομώνυμο έργο του σπουδαίου Νομπελίστα συγγραφέα Μωρίς Μαίτερλινγκ. Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό συμβολικό έργο που μέσα από την τυφλότητα των χαρακτήρων του, προσπαθεί να αναδείξει το τεράστιο διαχρονικό πρόβλημα της ανθρωπότητας να εθελοτυφλεί μπροστά στα τεράστια ζητήματα που απασχολούν την ύπαρξη του κάθε ανθρώπου, που ορθώνονται μπροστά μας ως απειλή, που υπονομεύουν τον Πολιτισμό και την ελευθερία μας, που καταστρέφουν τον πλανήτη μας. Μέσα από την παράσταση μας αναδεικνύονται τα κρίσιμα ερωτήματα, γιατί εθελοτυφλούμε, γιατί κάνουμε ότι δεν βλέπουμε τί συμβαίνει γύρω μας ,γιατί κρατάμε πεισματικά κλειστά τα μάτια μας σε ό,τι μας καταδυναστεύει.
Ποιο πιστεύετε ότι είναι το δυνατό της σημείο; Αυτό που θα γοητεύσει τον θεατή
Νομίζω ότι τα δυνατά σημεία της παράστασης που θα γοητεύσουν τους θεατές είναι από τη μια η μεταφυσική ατμόσφαιρα της παράστασης που την καθιστούν ένα ιδιότυπο έργο αγωνίας και τρόμου και από την άλλη η αίσθηση της επικαιρότητας στα ζητήματα που θέτει το έργο. Σίγουρα ,η εικόνα μιας ομάδας τυφλών ανθρώπων που έχουν εγκαταλειφθεί σε ένα σκοτεινό δάσος του Βορρά με όλες τις απειλές και τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται ,είναι μια συγκλονιστική εικόνα που θα ταράξει και θα προβληματίσει.
Στο έργο «συναντώνται» κείμενα περί τυφλότητος από τιους αρχαίους Έλληνες δραματουργούς, την Αποκάλυψη, τον Σαραμάγκου και τον Ελύτη. Πού συγκλίνουν και πού διαφέρουν οι παραπάνω;
Οι συγγραφείς, οι Ποιητές, οι άνθρωποι της Τέχνης, οι διανοητές και οι φιλόσοφοι του κόσμο , πάρα πολλές φορές στην ιστορία του ανθρώπινου Πολιτισμού,έχει αποδειχθεί ότι ”βλέπουν ” αυτά που έρχονται, διαισθάνονται το μέλλον και με το έργο τους μας προειδοποιούν, προσπαθούν να μας κάνουν να ”δούμε ” αλλιώς τον κόσμο. Στην παράσταση μας συναντιέται και συνομιλεί η αγωνία τους για το σήμερα και το αύριο και συχνά η απελπισία τους, γιατί οι άνθρωποι δεν τους ακούν.
Γιατί επιλέγουμε να βαδίζουμε με κλειστά μάτια;
Οι άνθρωποι επιλέγουμε να βαδίζουμε με κλειστά μάτια γιατί δεν αντέχουμε, σωματικά, ψυχολογικά,ιστορικά, βιωματικά, να αντικρύσουμε την αλήθεια. Οι άνθρωποι, συνήθως, βολευόμαστε πίσω από ακλόνητες βεβαιότητες κι αυτό, σε συνδυασμό με την όλο και περισσότερο λειψή μας Παιδεία, αποτελεί τον απόλυτο συνδυασμό της Αρνησης απέναντι σε κάθε τι που απειλεί τον κόσμο που έχουμε επιλέξει να δημιουργήσουμε και να οχυρωθούμε μέσα του. Η γάγγραινα της εποχής μας είναι η ακλόνητη πεποίθηση μας ότι γνωρίζουμε την αλήθεια. Η στρεβλή αυτή πρόσληψη του κόσμου μάς κάνει να κλείνουμε τα μάτια σε ό,τι μας ξεβολεύει.
Και τελικά, υπάρχει ελπίδα να δούμε το φως;
Αλλοίμονο αν δεν υπάρξει η ελπίδα να δούμε ξανά το φως, ο στόχος αυτός είναι η κινητήρια δύναμη όλων όσων αντιστέκονται σθεναρά στο σκοτάδι. Η παγκόσμια ιστορίας της Τέχνης και του Πολιτισμού, η υψηλή Τέχνη του Θεάτρου, οι άνθρωποι που παρά τις αντιξοότητες αντέχουν να επιμένουν, είναι ελπίδα και λόγος να συνεχίσουμε να αναπνέουμε.
Θα θέλατε να μας γνωρίσετε την Ομάδα Ρέκτις;
Η Εταιρεία Θεάτρου ΡΕΚΤΙΣ ,απαρτίζεται από νέους ανθρώπους, επαγγελματίες του Θεάτρου, που αγωνίζονται με πάθος και γνώση ,με σκληρή δουλειά και με όραμα, να δώσουν το στίγμα τους μέσω της Τέχνης της θεατρικής. Η παράσταση αυτή είναι η δεύτερη παράσταση της ΡΕΚΤΙΣ. Προηγήθηκε η παράσταση του θεατρικού μου έργου «ΑΠΟΓΝΩΣΗ» που έγραψα για την συγκεκριμένη θεατρική Εταιρεία και παίχτηκε με μεγάλη επιτυχία για δύο συνεχόμενες περιόδους στο Θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ. Είναι τιμή και χαρά για μένα που σκηνοθέτησα την «ΑΠΟΓΝΩΣΗ» και τώρα σκηνοθετώ τους «ΤΥΦΛΟΥΣ» με έναν τόσο εξαιρετικό θίασο ηθοποιών.
Διαβάζουμε, ότι έχετε σπουδάσει Νομική. Πόσο σας έχουν επηρεάσει οι σπουδές σας στη διαμόρφωση του καλλιτεχνικού σας ιδιώματος;
Οι σπουδές μου στη Νομική μου έδωσαν μια σφαιρική εικόνα του κόσμου της σκέψης, της παιδείας και του Πολιτισμού, μου έμαθαν τον τρόπο οργάνωσης του κόσμου μέσα από τις αρχές της Δικαιοσύνης και των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων και επηρέασαν βαθιά και τη συγγραφική μου δραστηριότητα και την άποψη μου για το Θέατρο που υπηρετώ, με τον τρόπο που το υπηρετώ.
Προσωπικά μιλώντας, σας γνώρισα από τηλεοπτικό ρόλο, αυτό του καθηγητή Χουρμούζη στο «Δεληγιάννειο Παρθεναγωγείο», την περίοδο – αν θυμάμαι καλά- 2007-08. Τι κρατάτε από εκείνη την εποχή;
Από την εποχή αυτή κρατώ τη χαρά της νιότης, μια ωραία συνεργασία με υπέροχους ανθρώπους, τις χαρές και τα γέλια μας και υπέροχες φιλίες που κρατούν ως τις μέρες μας!
Ως καθηγητής υποκριτικής και αριστούχος του Εθνικού, τι θα συμβουλεύατε ένα νέο παιδί που εισέρχεται στον χώρο;
Αυτό που συμβουλεύω τις μαθήτριες και τους μαθητές μου στις Δραματικές Σχολές που διδάσκω είναι να εξασκούνται με πάθος στην Παιδεία της Τέχνης μας και στη Γνώση που δεν τελειώνει ποτέ, να επιμένουν στις αρχές του Επαγγελματισμού με ήθος και κουράγιο, να ασκούν με αθλητική επιμονή το Σώμα, τη Φωνή και την Ψυχή τους και,ίσως το πιο σημαντικό, να υπερασπίζονται με πάθος την Αξιοπρέπεια τους.
Τι σας κουράζει και τι σας ξεκουράζει;
Με κουράζει αφάνταστα η έλλειψη επαγγελματισμού και ο θλιβερός ερασιτεχνισμός στον τρόπο οργάνωσης της καθημερινότητας στο περιβάλλον που ζούμε, στην πόλη και φυσικά στο Θέατρο και με ξεκουράζει το καθημερινό μου εντατικό περπάτημα στους δρόμους της πόλης μας, τα ταξίδια που είναι ένα σημαντικό κομμάτι του βίου μου, το διάβασμα και το σινεμά που είναι η χαρά της ζωής μου.
Τα επόμενα σχέδιά σας;
Τα επόμενα σχέδια μου είναι βιβλία που ετοιμάζω, ρόλοι που συζητώ και σκηνοθεσίες που έρχονται αλλά και ταξίδια που οργανώνονται, όλα με την ίδια υπέροχη προσμονή.
«Τυφλοί»
Συγγραφέας: Μόρις Μέτερλινκ
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Περικλής Μοσχολιδάκης
Σκηνικά: Εταιρεία Ρέκτις
Κοστούμια: Εταιρεία Ρέκτις
Μουσική Διεύθυνση: Άλμπα Λυμτσιούλη, Περικλής Μοσχολιδάκης
Φωτισμοί: Κατερίνα Σαλταούρα
Παίζουν: Νικόλας Αγαπίου, Φωτεινή Βακάκη, Ελένη Δελή, Νεφέλη Κράλλη, Έλενα Λιανού, Άλμπα Λυμτσιούλη, Κωνσταντίνος Σωτηριάδης, Σωτήρης Σωτηρόπουλος, φωνή: Περικλής Μοσχολιδάκης, Live Μουσική επί Σκηνής: Άλμπα Λυμτσιούλη
Info
Διάρκεια: 90 λεπτά
Τιμές Εισιτηρίων: Είσοδος: 15€ – 17€, Μειωμένο: 12€ (Φοιτητικό, άνω των 65, ανέργων), Ατέλεια: 5€,
Ειδικές Τιμές για Σχολεία και Συλλόγους ([email protected])
Διάρκεια Παραστάσεων: Από 1 Νοεμβρίου 2024 έως 11 Ιανουαρίου 2025
Παραστάσεις: Κάθε Παρασκευή στις 21:00 και κάθε Σάββατο στις 18:30
Προπώληση Εισιτηρίων: ticketservices.gr
Θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8-12, στάση μετρό Κεραμεικός, 2103428650
Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του
Google News