«Η Λίμνη των κύκνων» του Κωνσταντίνου Ρήγου επιστρέφει στη Λυρική

Μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε την περσινή σεζόν με δέκα sold out παραστάσεις και μετά τις τρεις sold out παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, η Λίμνη των κύκνων από το Μπαλέτο της ΕΛΣ σε χορογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου επιστρέφει για έξι παραστάσεις τον Δεκέμβριο στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

%ce%b7-%ce%bb%ce%af%ce%bc%ce%bd%ce%b7-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%ba%cf%8d%ce%ba%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ba%cf%89%ce%bd%cf%83%cf%84%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%bd%ce%bf%cf%850

Η Λίμνη των κύκνων του Τσαϊκόφσκι διαχρονικά συναρπάζει και συγκινεί το κοινό, ενώ την ίδια στιγμή αποτελεί πρόκληση στην καριέρα των χορευτών αφού οι δεξιοτεχνικές ικανότητες και ο λυρισμός που απαιτούνται για την ολοκληρωμένη ερμηνεία του έργου υπερβαίνουν σχεδόν τα ανθρώπινα όρια. Παράλληλα, πρόκειται και για ένα μουσικό έργο μεγάλων ερμηνευτικών απαιτήσεων. 

H παραγωγή της Λίμνης των κύκνων από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, αντιπαραθέτει εκτενή κομμάτια της πρωτότυπης χορογραφίας του μπαλέτου των Πετιπά / Ιβάνοφ με μια νέα χορογραφική ματιά, επιχειρώντας να θέσει ερωτήματα, αλλά και να αναζητήσει απαντήσεις για το πώς μπορούν να «ξαναδιαβαστούν» σήμερα τα μεγάλα έργα του ρεπερτορίου του κλασικού χορού.

%ce%b7-%ce%bb%ce%af%ce%bc%ce%bd%ce%b7-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%ba%cf%8d%ce%ba%ce%bd%cf%89%ce%bd-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ba%cf%89%ce%bd%cf%83%cf%84%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%bd%ce%bf%cf%852

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος ανασύρει ορισμένους από τους φόβους και τις έμμονες εικόνες της εποχής μας για να καταδυθεί στη δική του λίμνη. Ένα τοπίο σε μια εποχή μετά την καταστροφή. Ένα ερημωμένο βενζινάδικο για να θυμίζει έναν κόσμο που ξέμεινε από καύσιμα. Μια λίμνη όπου το φυσικό και το υπερφυσικό συνυπάρχουν κι εναλλάσσονται. Και κυρίως ο Πρίγκιπας Ζήγκφρηντ –ένας ρομαντικός ήρωας που αναμετράται διαρκώς με το απόλυτο– το μεταμορφωτικό βλέμμα του οποίου καθορίζει τη μορφή των γύρω του. 

Το βλέμμα του Ζήγκφρηντ είναι άλλωστε ο κύριος φορέας της αφήγησης. Δικές του φαντασιακές προβολές είναι ο λευκός και ο μαύρος κύκνος, τους οποίους καλείται να κυνηγήσει και να σκοτώσει: καθώς δεν είναι παρά κομμάτια του εαυτού του, το βέλος του τόξου του θα βρει τελικά και τον ίδιο. 

Ο διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ επιχειρεί μια μεταμοντέρνα ανάγνωση και μετατρέπει το κλασικό μπαλέτο σε κάτι που θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε μετα-κλασικό, αφού συνδιαλέγεται και επαναπλαισιώνει το πρωτότυπο, δημιουργώντας ένα νέο έργο.

Η πρωτότυπη χορογραφία των Πετιπά / Ιβάνοφ κυριαρχεί στη σκηνή της λίμνης, σαν μια τελετουργία που επαναλαμβάνεται στο άχρονο αυτό περιβάλλον. Δημιουργώντας ένα χορογραφικό παλίμψηστο, οι χορευτές εναλλάσσουν το κλασικό στιλ με πολλά άλλα χορογραφικά στιλ, από το νεοκλασικό έως το σύγχρονο, ακόμη και κάποια στοιχεία από τις κουλτούρες του δρόμου.

O Κωνσταντίνος Ρήγος σημειώνει: «Στη Λίμνη των κύκνων παρουσιάζω μια εκδοχή που φλερτάρει με τη γοητεία του κλασικού χορού με έναν σύγχρονο τρόπο νεοκλασικού ενδιαφέροντος. Μια εκδοχή προσαρμοσμένη στην τεχνική που διαθέτει το Μπαλέτο της ΕΛΣ. Πιστεύω ότι όλες οι κλασικές χορογραφίες με την ανάλογη ερμηνεία μπορούν να μοιάζουν σύγχρονες. Έχω κρατήσει κάποια κομμάτια της κλασικής χορογραφίας των Ιβάνοφ και Πετιπά σχεδόν αυτούσια, μιας και τόσα χρόνια μετά τη δημιουργία τους μου φαίνονται σχεδόν σημερινά. Ο κλασικός χορός χρειάζεται υψηλή τεχνική και εκφραστικότητα. Παράλληλα, αν ξεπεράσεις το κομμάτι της παντομίμας που υπάρχει στα έργα αυτά, το κλασικό μπαλέτο έχει εξελιχθεί ως τεχνική και τέχνη. Οι ήρωες κρατάνε τα χαρακτηριστικά της κλασικής εκδοχής, μόνον που οι ρόλοι παρουσιάζονται ως προβολές του ίδιου του πρίγκιπα. Βλέπω τους ρόλους του λευκού και του μαύρου κύκνου ως τις δύο πλευρές του ίδιου προσώπου. Την αθωότητα και την ανάγκη για αυτοκαταστροφή που κρύβει μέσα του κάθε άνθρωπος. Την ανθρώπινη ύπαρξη την έλκει το καλό και το κακό. Αυτό το βρίσκω ιδιοφυές σε αυτό το έργο και είναι ένα από τα στοιχεία που θέλω να αναδείξω. Το πώς, δηλαδή, παρουσιάζονται οι δύο εκδοχές της ανθρώπινης ύπαρξης, η καλή και η κακή».

Την Ορχήστρα της ΕΛΣ θα διευθύνει ο βραβευμένος Έλληνας μαέστρος Δημήτρης Μποτίνης. Έχοντας μια πληθώρα βραβείων και διακρίσεων στο ενεργητικό του, ο Δημήτρης Μποτίνης θεωρείται δικαίως ένας ανερχόμενος αστέρας στον χώρο της ρωσικής μουσικής. Ξεκίνησε την πορεία του σε νεαρή ηλικία υπό την καθοδήγηση του πατέρα του και του Γιούρι Σιμόνοφ στην Ουγγαρία. Συνέχισε τις σπουδές του με τον Σιμόνοφ στο Κρατικό Ωδείο Ρίμσκι-Κόρσακοφ της Αγίας Πετρούπολης και αργότερα συνεργάστηκε μαζί του ως βοηθός μαέστρου στη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Μόσχας. Έχει διευθύνει μεγάλες ορχήστρες της Ρωσίας (Συμφωνική Ορχήστρα Σβετλάνοφ, Εθνική Φιλαρμονική Ορχήστρα της Ρωσίας, Συμφωνική Ορχήστρα Αγίας Πετρούπολης κ.ά.), ενώ διατηρεί συνεργασίες με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Πολωνικής Βαλτικής του Γκντανσκ και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. To 2018 διηύθυνε την περιοδεία της Ρωσικής Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων, καθώς και την πρώτη εμφάνισή της στην Tchaikovsky Concert Hall.

 Στη Λίμνη των κύκνων συμμετέχει το σύνολο των χορευτών του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ο Θοδωρής Ρέγκλης έχει κάνει πρωτότυπη μουσική σύνθεση. Σύμβουλος δραματουργίας είναι ο Αλέξανδρος Ευκλείδης. Συνεργάτιδα αρχιτέκτονας για τα σκηνικά είναι η Μαίρη Τσαγκάρη, ενώ τα κοστούμια υπογράφει ο Γιώργος Σεγρεδάκης

Τους φωτισμούς επιμελείται ο Χρήστος Τζιόγκας και τα βίντεο ο Κωνσταντίνος Γαρίνης

Info:

Η λίμνη των κύκνων

22, 24, 26, 27, 29, 31 Δεκεμβρίου 2019

Ώρα έναρξης: 20.00 (Κυριακές στις 18.30 / 31 Δεκεμβρίου στις 19.00)

Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Μουσική διεύθυνση: Δημήτρης Μποτίνης

Χορογραφία – σκηνοθεσία – σκηνικά: Κωνσταντίνος Ρήγος, με αναφορές στις χορογραφίες των Μαριύς Πετιπά και Λεφ Ιβάνοφ

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Θοδωρής Ρέγκλης

Σύμβουλος δραματουργίας: Αλέξανδρος Ευκλείδης

Κοστούμια: Γιώργος Σεγρεδάκης

Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας

Συνεργάτιδα αρχιτέκτονας: Μαίρη Τσαγκάρη

Βίντεο: Κωνσταντίνος Γαρίνης

Ζήγκφρηντ: Ντανίλο Ζέκα, Βαγγέλης Μπίκος

Οντέτ: Ελεάνα Ανδρεούδη, Ευρυδίκη Ισαακίδου, Μαρία Κουσουνή 

Οντίλ: Ελεάνα Ανδρεούδη, Μαρία Κουσουνή, Νατάσα Σιούτα 

Βασίλισσα: Αιμιλία Γάσπαρη, Νατάσα Σιούτα, Αλίνα Στεργιανού, Μαργαρίτα Κώστογλου 

Δάσκαλος: Γιώργος Βαρβαριώτης, Στράτος Παπανούσης 

Ρόθμπαρτ: Γιώργος Βαρβαριώτης, Ίγκορ Σιάτζκο

Με την Ορχήστρα, τους Α΄ Χορευτές, τους Σολίστ, τους Κορυφαίους και το Corps de ballet της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Σχετικά Άρθρα
«Άλλα για τον Γλάρο δε γνωρίζω» στο Ρεκτιφιέ
«Άλλα για τον Γλάρο δε γνωρίζω» στο Ρεκτιφιέ
Ο Θανάσης Σαράντος σκηνοθετεί το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ
Ο Θανάσης Σαράντος σκηνοθετεί το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ
"Θέατρο Τέχνης": Γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου προσφέροντας μειωμένα εισιτήρια για τις παραστάσεις του!
“Θέατρο Τέχνης”: Γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου με μειωμένα εισιτήρια για τις παραστάσεις του!
To “MOMENT” της Ειρήνης Αναγνωστοπούλου προσθέτει 4 extra παραστάσεις για να το προλάβετε!
To “MOMENT” της Ειρήνης Αναγνωστοπούλου προσθέτει 4 extra παραστάσεις για να το προλάβετε!
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: «Ας τραγουδήσουμε στο εύθραυστο καράβι της ύπαρξής μας»
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: «Ας τραγουδήσουμε στο εύθραυστο καράβι της ύπαρξής μας»
"ΡΟΥΑ ΜΑΤ": Μια διαφορετική (θεατρική) παρτίδα ξεκινά στο ιστορικό μπιλιαρδάδικο της πλατείας Αμερικής
“ΡΟΥΑ ΜΑΤ”: Μια διαφορετική θεατρική παρτίδα ξεκινά στο ιστορικό μπιλιαρδάδικο της πλατείας Αμερικής

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του