Διάσημα ονόματα από τον χώρο της μόδας έδωσαν το παρών στο fashion show της Μαίρης Κατράντζου, που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικές ημέρες στο Σούνιο. Ανάμεσα στις λαμπερές καλεσμένες ήταν και η κορυφαία δημοσιογράφος μόδας και fashion editor της βρετανικής Vogue, Σούζι Μένκες, η οποία αποτύπωσε με γλαφυρό τρόπο όλα όσα έγιναν στο show της Μαίρης Κατράντζου.



Απόσπασμα από το άρθρο της βρετανικής Vogue

«Η βραδιά ήταν εξαιρετική για τη χάρη και την έμπνευση των ρούχων, τη μαγευτική μουσική, την οποία συνέθεσε ειδικά για την Μαίρη ο Vangelis, αλλά και για έναν διαφορετικό λόγο: Η επίδειξη ήταν αφιερωμένη στους σκοπούς της «ΕΛΠΙΔΑΣ», στα παιδιά με καρκίνο και στην ιδρύτρια του Συλλόγου Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, η οποία δημιούργησε την Ογκολογική Μονάδα και την προσέφερε στο κράτος. Η εκδήλωση έγινε στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 30 χρόνια της «ΕΛΠΙΔΑΣ».

Στο τέλος του δημοσιεύματος, η 76χρονη Σούζι Μέντες αναφέρεται με αποθεωτικό τρόπο στην Μαρέβα Μητσοτάκη, με την οποία συναντήθηκαν στο show και φωτογραφήθηκαν από κοινού.

Ποια είναι η Σούζι Μένκες


Γεννήθηκε το 1943 στο Λονδίνο. Ως έφηβη στη δεκαετία του 1960, μετακόμισε στο Παρίσι για να σπουδάσει μόδα, εξασφαλίζοντας την είσοδό της στο fashion show της σχεδιάστριας Νίνα Ρίτσι, η οποία πυροδότησε το ενδιαφέρον της για την υψηλή ραπτική.

Κατά την επιστροφή της από το Παρίσι, σπουδάζει ιστορία και αγγλική λογοτεχνία στο Newnham College του Cambridge, ενώ αργότερα εργάζεται για τους Times στο κομμάτι της μόδας. Σε ηλικία 24 ετών, η Μένκες πήρε την πρώτη της δουλειά ως fashion editor στο London Evening Standard, όπου προσλήφθηκε από τον Charles Wintour, ο οποίος έγινε μέντοράς της.

Στη συνέχεια, προσχώρησε στη Daily Express, πριν επιστρέψει στους Times, όπου γνωρίστηκε με τον σύζυγο και πατέρα των τριών παιδιών της. Λίγο αργότερα φεύγει ξανά από τους Times για να προσληφθεί στην εφημερίδα The Independent το 1987, την οποία ένα χρόνο αργότερα απαρνήθηκε για το International Herald Tribune. Το 2014, ο Jonathan Newhouse, πρόεδρος της Condé Nast International, τη διορίζει ως υπεύθυνη των διεθνών εκδόσεων της Vogue και εργάζεται ως κριτικός και δημοσιογράφος στις ιστοσελίδες του περιοδικού σε ολόκληρο τον κόσμο.

Το σήμα κατατεθέν της Μένκες είναι το «κοκοράκι» της, ένα υπερβολικό χτένισμα που διατηρεί εδώ και πολλά χρόνια. Το παρατσούκλι «Samurai Suzy» της αποδόθηκε από τον Τύπο της μόδας, για την αφοπλιστική της ειλικρίνεια γύρω από τη μόδα. Σε αντίθεση με πολλούς από τους ομολόγους της, η Μένκες αρνείται συστηματικά δώρα από μεγάλους οίκους μόδας και δεν φοράει ρούχα διάσημων σχεδιαστών, γιατί όπως έχει πει δεν μπορεί να ανταποκριθεί οικονομικά.

Στους κύκλους της μόδας, είναι γνωστή για τις αυστηρές κριτικές της, θετικές και αρνητικές. Στη δεκαετία του 1990, προκάλεσε αναταραχή, δηλώνοντας ότι η καπιτονέ τσάντα – σήμα κατατεθέν της Chanel είναι «πασέ». Απαντώντας, η Chanel έκανε ολόκληρη διαφήμιση στο διεθνές περιοδικό Herald Tribune, αντικρούοντας την κριτική της. Το 2008, άσκησε αυστηρή κριτική στον Marc Jacobs επειδή καθυστέρησε το show του κατά δύο ώρες.

από Μαρία Ιωαννάτου