Αν υπάρχει ένα πράγμα που η διάσημη διατροφολόγος Haylie Pomroy θέλει να γνωρίζουμε, είναι ότι ο «καλός» μεταβολισμός είναι κάτι σαν να έχεις κερδίσει το λαχείο. Η Jennifer Lopez και Reese Witherspoon για να μπορούν να έχουν το σώμα των ονείρων τους, έχουν μάθει να ακολουθούν τις συμβουλές της διατροφολόγου τους με πραγματική ευλάβεια. Έτσι, έχουν καταλάβει ότι καθένας μπορεί να βελτιστοποιήσει τον τρόπο με τον οποίο το σώμα του χρησιμοποιεί τρόφιμα για καύσιμα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να απομακρύνουμε κάποια  κρυφά “αγκάθια”, τα οποία δρουν ανασταλτικά όχι μόνο στην προσπάθειά μας, αλλά και στην επιθυμία μας για δυνατό, υγιές σώμα.

Στο νέο βιβλίο της, η Pomroy, μιλά για την επανάσταση του μεταβολισμού και πώς θα την πετύχει καθεμιά από εμάς, ενώ μας υπόσχεται ότι θα χάσουμε βάρος αν ακολουθήσουμε τους κανόνες της. “Πρόκειται για ένα σχέδιο που μας τροφοδοτεί με ενέργεια – αντί να μας στερεί από θρεπτικά συστατικά”, λέει η ίδια. «Όταν τρως αρκετά, αλλά τρως τις σωστές τροφές τη σωστή στιγμή, μπορείς να ενισχύσεις το μεταβολισμό σου, να έχεις περισσότερη ενέργεια και πιο υγιές δέρμα» δήλωσε στο Well+Good.

Παρακάτω μας δίνει 6 πολύτιμες συμβουλές, ίδιες με αυτές που προτρέπει τους διάσημους πελάτες να ακολουθήσουν, και είμαι σίγουρη ότι ακολουθώντας τες θα δούμε κι εμείς με τη σειρά μας πραγματική διαφορά στο σώμα μας και την υγεία μας.

Κατανάλωσε πραγματικό φαγητό

Σίγουρα το έχουμε ακούσει αυτό ένα εκατομμύριο φορές πριν. Αλλά τι σημαίνει αυτό; “Το σωστό φαγητό είναι κάτι που προέρχεται από τη γη, τον ουρανό ή τη θάλασσα” εξηγεί η Pomroy. Τι θα μπορούσε λοιπόν να περιλαμβάνεται σε αυτό; Φρούτα, λαχανικά, ακατέργαστους  κόκκους, κρέας, αυγά, ψάρια, δηλαδή τροφές ανεπεξέργαστες, χωρίς τεχνητές χημικές ουσίες όπως τεχνητά γλυκαντικά, βαφές και συντηρητικά, πολλά από τα οποία πιστεύεται ότι διαταράσσουν τη μεταβολική δραστηριότητα.


Ο ευκολότερος τρόπος να εξασφαλίσετε ότι τρώτε πραγματικό φαγητό είναι να αποφύγετε οτιδήποτε επεξεργασμένο. Και πώς θα το καταλάβετε; Ο κανόνας νούμερο ένα είναι: Αν υπάρχουν πολλά συστατικά στο πακέτο που δεν αναγνωρίζετε, βάλτε το ξανά στο ράφι.

Η καταμέτρηση θερμίδων δεν είναι το παν

Είστε έτοιμες να μετράτε μία μία τις θερμίδες σας προκειμένου να χάσετε βάρος. Αλλά η Pomroy πιστεύει ακράδαντα ότι έτσι θα βλάψετε το μεταβολισμό σας. «Η κατανάλωση λιγότερων θερμίδων, μάλλον κάνει την κατάσταση χειρότερη», εξηγεί. «Όταν ο μεταβολισμός σας είναι πολύ αργός, δεν θα κάψετε λίπος». Στην πραγματικότητα, η έρευνα δείχνει ότι η ποιότητα των τροφίμων παίζει πολύ σπουδαίο ρόλο όταν πρόκειται για την επίτευξη των στόχων απώλειας βάρους σας.

Πάρε το πρωινό σου μέσα σε 30 λεπτά από τη στιγμή που θα ξυπνήσεις

Ποτέ, μα ποτέ μην ξεκινήσετε τη μέρα σας αγοώντας το πρωινό σας. Είναι το καύσιμό σας, αυτό που χρειάζεται το σώμα σας και το μυαλό σας για να πάει η μέρα σας δυναμικά. Διαφορετικά, ο μεταβολισμός σας θα βρεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. “Σε απάντηση, τα επινεφρίδιά σας θα παράγουν [κορτιζόλη], μια ορμόνη που επιφορτίζεται να αποθηκεύει λίπος για να μπορεί να εξασφαλίζει με ενέργεια τον οργανισμό όταν το χρειάζεται”, λέει η Pomroy. Για να το πετύχετε αυτό, η Pomroy προτείνει να έχετε ένα γεύμα -ακόμη και ένα μικρό- μέσα στην πρώτη μισή ώρα από τη στιγμή αφύπνισης. Συνιστά επίσης να έχετε τρία γεύματα και δύο σνακ μέσα στη μέρα.

Ασκήσου με σύστημα

Σύμφωνα με την Pomroy, δεν είναι μόνο πόση ώρα ή πόσες φορές τη βδομάδα ασκείστε, αλλά κα ιτι είδους άσκηση κάνετε. Προτείνει, μάλιστα, ένα συνδυασμό αερόβιας και δυναμικής άσκησης καθ ‘όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. “Το επίπεδο έντασης εξαρτάται από το επίπεδο φυσικής κατάστασης”, λέει. Τα βάρη μία έως δύο φορές την εβδομάδα προσδίδουν την απαραίτητη ένταση για την καύση λίπους.

Να αλλάζεις συχνά το διατροφικό σου πλάνο

Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι όσοι εναλλάσουν συχνά τα γεύματα στη διατροφή τους, έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν περιττά κιλά, καθώς αναγκάζουν το μεταβολισμό τους να είναι σε ετοιμότητα και να παραμένει «ξύπνιος».

Μην αγνοείς την απόλαυση που προσφέρει το φαγητό

«Η απόλαυση είναι σημαντική», σημειώνει η Pomroy. Το να απολαμβάνεις το φαγητό μειώνει τα επίπεδα στρες και βελτιώνει τη διάθεσή σου.

από Σοφία Κωστάρα