Το πρώτο ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων αποκτά η Αθήνα. Πρόκειται για ένα νέο δίκτυο, που θα συνδεθεί με το υπάρχον “Γκάζι-Φάληρο” και θα περνά από την Κυψέλη, τους Αμπελόκηπους τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι και τα Πετράλωνα, είτε με τη δημιουργία ποδηλατολωρίδων είτε με την κατασκευή δρόμων αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτου.

Στην περιοχή των Εξαρχείων και του Κολωνακίου το δίκτυο υποδομών θα γίνει για τις οδούς Στουρνάρη, Αραχώβης, Σολωμού, Ανδρέα Μεταξά, Διδότου, Ναυαρίνου, Σκουφά, Σόλωνος, Μασσαλίας, Ηρακλείτου, Μαυρομιχάλη και Ζωοδόχου Πηγής. Στην περιοχή έχουν επιλεγεί ζευγάρια δρόμων που θα χρησιμοποιούνται για άνοδο ή κάθοδο και θα συνδέουν τη Λ. Αλεξάνδρας με το ιστορικό κέντρο της πόλης, αλλά και με τον κεντρικό άξονα “Κηφισιά-Κέντρο” που αναμένεται να δημιουργηθεί.

Οι παρεμβάσεις στην Κυψέλη αφορούν στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Μιχαήλ Βόδα, 3ης Σεπτεμβρίου, Αγίου Μελετίου και Ηπείρου. Στην περιοχή αυτή προτείνεται συνολικά η συνύπαρξη ποδηλάτων και ΙΧ με την Μιχαήλ Βόδα να δέχεται και αποκλειστική λωρίδα κίνησης ποδηλάτου. Στην 7η δημοτική κοινότητα θα δημιουργηθεί αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων στην οδό Καλλιγά.

Βασικός στόχος είναι το δίκτυο να συνδεθεί με τον ήδη λειτουργικό άξονα “Γκάζι-Φάληρο”, μία διαδρομή περίπου 7.5 χιλιομέτρων που ξεκινάει από το φαληρικό δέλτα, περνάει μέσα απο το Μοσχάτο, την Καλλιθέα περνάει παράλληλα τις γραμμές του ΗΣΑΠ και καταλήγει στον Ταύρο και τα Πετράλωνα μέχρι το ύψος της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων. Την ίδια στιγμή ξεκινάει η προετοιμασία για τη σύνδεση του άξονα “Γκάζι-Κηφισιά”, ένα έργο που αναμένεται να υλοποιηθεί από την Περιφέρεια Αττικής. Τα δύο δίκτυα θα συνδέονται με τον κύριο άξονα “Κηφισιά-Γκάζι” και, κατ’ επέκταση, συνδέονται τόσο μεταξύ τους όσο και με το ιστορικό κέντρο της πόλης.


Βασικό μέλημα της ομάδας εργασίας ήταν το σχέδιο να είναι απολύτως λειτουργικό για τους χρήστες, με στόχο όχι μόνο να αναπτυχθεί η χρήση του ποδηλάτου στην Αθήνα, αλλά και ταυτόχρονα να μπορούν να συγκεντρωθούν πολύτιμα δεδομένα που θα αφορούν στο βαθμό αποδοχής του έργου από τους πολίτες. Καθώς έτσι, θα μπορούν να σχεδιαστούν τα επόμενα βήματα βασισμένα σε αντικειμενικά κριτήρια και να προταθεί η επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων σε περισσότερους δρόμους και περιοχές.

από Μαρία Ιωαννάτου