Μόνο δύο λεπτά έντονης σωματικής άσκησης τη μέρα, αρκούν για να ζήσεις περισσότερα χρόνια!

μόνο-δύο-λεπτά-έντονης-σωματικής-άσκη

Μια νέα αυστραλιανή επιστημονική μελέτη έρχεται να δείξει πως δύο λεπτά έντονης σωματικής άσκησης τη μέρα ή 15 λεπτά την εβδομάδα, αρκούν για να μειωθεί ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρ Μάθιου Αχμάντι του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «European Heart Journal» της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας, μελέτησαν σχεδόν 72.000 ενήλικες χωρίς καρδιαγγειακή νόσο ή καρκίνο, με μέση ηλικία 62,5 ετών, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν σε βάθος περίπου επταετίας.

Διαπιστώθηκε ότι ο κίνδυνος θανάτου μέσα στην επόμενα πέντε χρόνια ήταν 4% για όσους δεν έκαναν καθόλου έντονη σωματική άσκηση/δραστηριότητα, 2% για όσους έκαναν τέτοια άσκηση συνολικά για λιγότερο από 10 λεπτά μέσα στην εβδομάδα και μόνο 1% για εκείνους που έκαναν πάνω από 60 λεπτά έντονης άσκησης.

Πώς θα ζήσεις περισσότερο

Σε σχέση με μόνο δύο λεπτά έντονης εβδομαδιαίας άσκησης, τα 15 λεπτά σχετίζονταν με 18% μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου και 15% μικρότερη πιθανότητα καρδιαγγειακής νόσου, ενώ τα 12 λεπτά με κατά 17% μειωμένο κίνδυνο καρκίνου. Τα 53 λεπτά εβδομαδιαίως σχετίζονταν με 36% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.

Η μεγαλύτερη συχνότητα σύντομων αλλά έντονων διαστημάτων άσκησης (δύο λεπτά κατά μέσο όρο τέσσερις φορές ημερησίως) σχετίζονταν με 27% μικρότερη πιθανότητα θανάτου. Δέκα τέτοια δίλεπτα μέσα στην εβδομάδα σχετίζονταν με 16% μικρότερη πιθανότητα καρδιαγγειακής νόσου και 17% καρκίνου.

«Τα ευρήματα δείχνουν ότι όσο συχνότερα κάνει κάποιος σύντομες “δόσεις” έντονης δραστηριότητας μέσα στην εβδομάδα, τόσο μπορεί να ελπίζει ότι θα ζήσει περισσότερο. Δεδομένου ότι η έλλειψη χρόνου είναι το συχνότερα αναφερόμενο εμπόδιο για μια τακτική σωματική άσκηση, η συσσώρευση μικρότερων σποραδικών αλλά έντονων διαστημάτων άσκησης στη διάρκεια της μέρας μπορεί να αποτελέσει μια ελκυστική εναλλακτική επιλογή για τους πολυάσχολους ανθρώπους», δήλωσε ο δρ Αχμάντι.

Τι έδειξε δεύτερη μελέτη

Μια δεύτερη μελέτη στο ίδιο ιατρικό περιοδικό επιβεβαίωσε ότι, για μια δεδομένη διάρκεια άσκησης, όσο αυξάνεται η έντασή της, τόσο μειώνεται η πιθανότητα καρδιαγγειακής νόσου. Η έρευνα αφορούσε 88.412 ενήλικες χωρίς καρδιαγγειακά προβλήματα, με μέση ηλικία 62 ετών, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν σε βάθος επτά ετών. Διαπιστώθηκε ότι η πιθανότητα διάγνωσης καρδιαγγειακής νόσου ήταν 14% μικρότερη, όταν η άσκηση μέτριας έως μεγάλης έντασης αφορούσε το 20% του συνολικού χρόνου άσκησης, σε σχέση με το 10%.

«Η μελέτη μας δείχνει ότι δεν είναι μόνο η ποσότητα της άσκησης, αλλά επίσης η έντασή της, που είναι σημαντική για την καρδιαγγειακή υγεία», ανέφερε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Πάντι Ντέμπσεϊ των βρετανικών πανεπιστημίων του Κέιμπριτζ και του Λέστερ. «Η αύξηση του συνολικού όγκου της σωματικής δραστηριότητας δεν είναι ο μοναδικός τρόπος για να μειώσει κανείς την πιθανότητα εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου.

Η αύξηση της έντασής της είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντική, ενώ αν αυξηθούν και τα δύο – η ποσότητα και η ένταση – θα είναι το ιδανικό. Σε κάθε περίπτωση, είναι καλό για την υγεία της καρδιάς να αυξήσει κάποιος την ένταση των διαφόρων δραστηριοτήτων του, όπως είναι π.χ. η επιτάχυνση του βηματισμού στην καθημερινή διαδρομή έως τη στάση του λεωφορείου ή η ολοκλήρωση των εργασιών του νοικοκυριού πιο γρήγορα», πρόσθεσε.

Πηγή ΑΠΕ

Διαβάστε επίσης

Η Βασιλική Μιλλούση επιστρέφει στην ενεργό δράση: “Για να σπάσουμε το στερεότυπο ότι οι μαμάδες δεν μπορούν να κάνουν πρωταθλητισμό”

Πιθανή παρενέργεια η βαριά εμμηνόρροια από τα εμβόλια mRNA κατά της COVID-19

Σχετικά Άρθρα
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Το ένα και μοναδικό μυστικό της αειθαλούς νεότητάς της όπως το αποκάλυψε η ίδια (video)
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Το ένα και μοναδικό μυστικό της αειθαλούς νεότητάς της όπως το αποκάλυψε η ίδια (video)
Είμαι αρχάρια στη γυμναστική -μήπως να προσλάβω personal trainer;
Είμαι αρχάρια στη γυμναστική -μήπως να προσλάβω personal trainer;
Πώς με το περπάτημα μειώνεται ο κίνδυνος άνοιας για τις ηλικιωμένες γυναίκες!
Πώς με το περπάτημα μειώνεται ο κίνδυνος άνοιας για τις ηλικιωμένες γυναίκες!
Είναι 101 ετών και αποκαλύπτει σε όλους το μυστικό της μακροζωίας της
Είναι 101 ετών και αποκαλύπτει σε όλους το μυστικό της μακροζωίας της
Με αυτά τα τρία είδη χορού, καις περισσότερες θερμίδες και από το τρέξιμο
Με αυτά τα τρία είδη χορού, καις περισσότερες θερμίδες και από το τρέξιμο
Μελέτη: Πώς η τακτική επαφή με τη φύση θα μειώσει την ανάγκη σου για φάρμακα
Μελέτη: Πώς η τακτική επαφή με τη φύση θα μειώσει την ανάγκη σου για φάρμακα

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του