Γιατί οι δρομείς έχουν τα καλύτερα σώματα

Ένας καλός δρομέας δεν σημαίνει πάντα σωματικό λίπος 10% και μυϊκή γράμμωση. Η πρώτη μου προσπάθεια να τρέξω ήταν καταστροφική.

Έκανα 5 χιλιόμερτα χαλαρό τρέξιμο χωρίς να καταλαβαίνω πόσο μακριά ήταν τα 5K. Αποδείχτηκε ένα από τα πιο δυσάρεστα 34λεπτα της ζωής μου.

Οι άνθρωποι που έτρεχαν κυριολεκτικά γύρω μου ήταν με κοντά σορτς και φανελάκια που απομακρύνουν τον ιδρώτα, με φανταχτερά ρολόγια και περίπου 5 % σωματικό λίπος.

Φορούσα ένα φαρδύ παντελόνι για τζόκινγκ και μια βαριά βαμβακερή κουκούλα με φερμουάρ, που έδινε στο όλο θέμα μια αίσθηση από προπόνηση για μπάσκετ. Δεν ένιωθα ότι ανήκα εκεί.

Ο τρόπος με τον οποίο τα love handles και οι μηροί μου κινούνταν με κάθε μου βήμα, με έκανε να νιώθω ότι ίσως άνθρωποι σαν εμένα δεν ήταν πραγματικά προορισμένοι να τρέχουν. Θέλω να πω, γιατί να τρέξω; Άλλωστε, ένα γρήγορο περπάτημα μπορεί να με πάει εκεί που πρέπει να πάω.

Κάθε φορά που βλέπουμε άτομα που χαρακτηρίζονται ως «καλοί δρομείς», μοιάζουν όλοι το ίδιο: πολύ λεπτοί με μυϊκή γράμμωση.

Αν το δούμε αυτό από καθαρά επιστημονική σκοπιά, αν έχετε την επιθυμία να είστε δρομέας πολύ γρήγορων αποστάσεων, να συμμετέχετε σε αγώνες ή στους Ολυμπιακούς Αγώνες, το να έχετε χαμηλό ποσοστό σωματικού λίπους θα ήταν ωφέλιμο.

Όσο λιγότερο βάρος έχετε, τόσο πιο γρήγορα μπορείτε να κινηθείτε, αυτό είναι απλή λογική.

Και επειδή όταν παρακολουθούμε αυτούς τους αγώνες παρατηρούμε ότι όλοι οι αθλητές που ανέρχονται στις κορυφαίες θέσεις ταιριάζουν σε αυτόν τον σωματότυπο. Τείνουμε λοιπόν να συγκρίνουμε το σώμα μας με το δικό τους και να καταλήγουμε στο: “Εγώ δεν είμαι φτιαγμένος για να τρέχω”.

Αλλά μετά κοιτάς τους σπρίντερ που έχουν μεγάλους δυνατούς μηρούς και μυώδη χέρια και που σχεδόν βγαίνει καπνός από τα πόδια τους καθώς καίνε την πίστα.

Όταν έχω τρέξει μισούς ή ολόκληρους μαραθωνίους, σχεδόν πάντα με ξεπερνούσαν άτομα που θα χαρακτηρίζονταν ως «υπέρβαροι».

Έχω φίλους κυριολεκτικά κάθε μεγέθους και κάθε ύψους που τρέχουν. Το θέμα μου είναι: Δεν υπάρχει ωραιότερα σώμα από το σώμα ενός δρομέα.

Αν θέλετε να τρέξετε, ΤΡΕΞΤΕ.

Όταν μας συστήνουν το τρέξιμο ως παιδιά στο σχολείο, είναι στα πλαίσια των αγώνων όπου δηλαδή το να είσαι ταχύτερος και πρώτος είναι το απόλυτο έπαθλο. Η ταχύτητα πάντα ανταμείβεται.

Συμβιβάστηκα λοιπόν, με το γεγονός ότι δεν είμαι αρκετά γρήγορος εδώ και πολύ καιρό. Σταμάτησα να τρέχω με στόχο να πετύχω τη μέγιστη ταχύτητα.

Γιατί δηλαδή να μη μπορώ να τρέχω απλά για να περάσω λίγη ώρα ήσυχα; Ή για να αποφορτιστώ μετά από μια κακή μέρα;

Υπάρχει ήδη αρκετός ανταγωνισμός στη ζωή και δεν χρειάζεται να παλεύω συνεχώς με τον εαυτό μου και το σώμα μου, ενώ κάνω κάτι που θέλω απλώς να απολαύσω.

Και αυτή είναι η ουσία: Όλη αυτή η σκέψη του «Δεν είμαι φτιαγμένος για αυτό», η οποία συχνά βασίζεται στη σύγκριση του εαυτού σας με άλλους ανθρώπους που βλέπετε να τρέχουν, ακυρώνει εντελώς κάθε ευκαιρία για εσάς να ορίσετε το σώμα σας και τις ικανότητές του με τους δικούς σας όρους.

Αν θέλετε να τρέξετε, ΤΡΕΞΤΕ.

Είναι στο χέρι σας να ανακαλύψετε τι μπορεί να κάνει το τρέξιμο για εσάς. Δεν χρειάζεται να αφορά αγώνες ή ταχύτητα ή απόσταση ή απώλεια βάρους. Μπορεί να είναι για ό,τι θέλετε να είναι.

Αν θέλετε να τρέξετε, ΤΡΕΞΤΕ.

Τα love handles μου εξακολουθούν να κουνιούνται, οι μηροί μου με κυτταρίτιδα τρίβονται μεταξύ τους, αλλά σας εγγυώμαι ότι υπάρχουν γυναίκες που είναι πιο αδύνατες και γρήγορες από εμένα και που οι πνεύμονές τους εξακολουθούν να καίγονται όπως οι δικοί μου στην κορυφή ενός ιδιαίτερα σκληρού λόφου.

Ο Bill Bowerman, ο συνιδρυτής της Nike είπε κάποτε «Αν έχεις σώμα, είσαι αθλητής».

Οπότε νομίζω ότι έχω γίνει αρκετά σαφής. Αν θέλετε να τρέξετε. ΤΡΕΞΤΕ.

Διαβάστε επίσης

Αυτό είναι το ήσυχο ελληνικό νησί που αγαπούν οι Γερμανοί ταξιδιώτες

«Περαστικοί & ευγνώμονες Live στον Σταυρό του Νότου»: Το νέο άλμπουμ του Πάνου Μαλαχιά

Σχετικά Άρθρα
Οι καλύτερες πόλεις του κόσμου για έναν δραστήριο τρόπο ζωής - Η θέση της Αθήνας
Οι καλύτερες πόλεις του κόσμου για έναν δραστήριο τρόπο ζωής – Η θέση της Αθήνας
%ce%bd%ce%ad%ce%bf%cf%82-%ce%b5%ce%be%ce%bf%cf%80%ce%bb%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%8a%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%ac%ce%bd%ce%bf0
Νέος εξοπλισμός και προϊοντα που κάνουν την πεζοπορία με ζεστές καιρικές συνθήκες παιχνιδάκι
Walking diet: Πώς να συνδυάσετε την ήπια κίνηση με την υγιεινή διατροφή
Walking diet: Πώς να συνδυάσετε την ήπια κίνηση με την υγιεινή διατροφή
Μυϊκή αποκατάσταση μετά την προπόνηση: Πώς να βοηθήσετε τους μύες σας να αναρρώσουν
Μυϊκή αποκατάσταση μετά την προπόνηση: Πώς να βοηθήσετε τους μύες σας να αναρρώσουν
Αυτό το φυσικό συστατικό είναι πιο αποτελεσματικό από ένα συμπλήρωμα διατροφής
Αυτό το φυσικό συστατικό είναι πιο αποτελεσματικό από ένα συμπλήρωμα διατροφής
"Let’s Move for a Better World" με τον Σάκη Ρουβά για πολύ καλό σκοπό
“Let’s Move for a Better World” με τον Σάκη Ρουβά για πολύ καλό σκοπό

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του