Είναι φυσιολογικό να νυστάζω μετά τη γυμναστική;

είναι-φυσιολογικό-να-νυστάζω-μετά-τη-γ

Η σωματική άσκηση είναι γνωστή για την ενίσχυση της ενέργειας. Αυτό συμβαίνει επειδή αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό και τη ροή του αίματος, κάνοντάς μας να είμαστε σε εγρήγορση. Είναι ένα από τα πολλά οφέλη της άσκησης.

Ωστόσο, είναι δυνατό να κουραστείτε μετά τη γυμναστική. Αυτό είναι ιδιαίτερα συχνό ύστερα από προπόνηση υψηλής έντασης. Η σωματική δραστηριότητα, εξάλλου, απαιτεί πολλή ενέργεια και αντοχή.

Αν αισθάνεστε κουρασμένοι ύστερα από μια προπόνηση, μπορεί να θέλετε να κοιμηθείτε. Σε αυτό το άρθρο, θα μάθουμε γιατί συμβαίνει αυτό και εάν είναι φυσιολογικό.

Είναι φυσιολογικό;

Γενικά, το να νιώθετε υπνηλία μετά τη σωματική άσκηση δεν προκαλεί ανησυχία. Είναι φυσιολογικό να αισθάνεστε κουρασμένοι. Αυτό είναι πιο πιθανό μετά τις έντονες προπονήσεις. Από την άλλη πλευρά, μια πιο ελαφριά προπόνηση, όπως ένας χαλαρός περίπατος, πιθανότατα δεν θα σας κάνει να κουραστείτε.

Ο κάθε άνθρωπος όμως είναι διαφορετικός. Η ενέργειά σας μετά την άσκηση εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως:

  • το επίπεδο φυσικής κατάστασης
  • τη διατροφή σας
  • το επίπεδο ενυδάτωσης
  • τον τύπο άσκησης
  • τη διάρκεια, ένταση και συχνότητα άσκησης
  • υποκείμενες ιατρικές παθήσεις
  • πόσο κοιμηθήκατε το προηγούμενο βράδυ

Σε ορισμένες περιπτώσεις, το να νιώθετε υπνηλία μετά την άσκηση μπορεί να αποτελεί ένδειξη ότι έχετε πιέσει αρκετά τον εαυτό σας.

Γιατί συμβαίνει;

Η υπνηλία μετά την προπόνηση προκαλείται από τη φυσική απόκριση του σώματος στη σωματική δραστηριότητα. Όταν ασκείστε, οι μυς συστέλλονται επανειλημμένα και χρησιμοποιούν τριφωσφορική αδενοσίνη (ATP), ένα μόριο που παρέχει ενέργεια στα κύτταρα. Τα επίπεδα ATP μειώνονται καθώς συνεχίζετε να αθλείστε. Αυτό μειώνει την ικανότητα των μυών σας να λειτουργούν, με αποτέλεσμα τη μυϊκή κόπωση.

Το κεντρικό νευρικό σας σύστημα (ΚΝΣ) παίζει επίσης ρόλο. Κατά τη διάρκεια της άσκησης, το ΚΝΣ πυροδοτεί επαναλαμβανόμενα σήματα για να ενεργοποιήσετε τους μυς σας.

Επιπλέον, η άσκηση αυξάνει διάφορους νευροδιαβιβαστές, συμπεριλαμβανομένης της ντοπαμίνης και της σεροτονίνης. Αυτές οι αλλαγές μειώνουν την ικανότητα του ΚΝΣ να ενεργοποιεί τους μυς, οδηγώντας σε κόπωση. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να αισθάνεστε κουρασμένοι και να θέλετε να κοιμηθείτε.

Πόσο επιτρέπεται να κοιμηθώ;

Περιορίστε τον ύπνο σας σε 20 λεπτά. Αποφύγετε τον ύπνο για 30 έως 60 λεπτά. Διαφορετικά, μπορεί να κοιμηθείτε βαθιά και να ξυπνήσετε χωρίς ενέργεια. Ρυθμίστε ένα ξυπνητήρι στα 25-30 λεπτά. Εάν αισθάνεστε κουρασμένοι ύστερα από μια βραδινή προπόνηση, ίσως αξίζει να πάτε νωρίς για ύπνο. Απλά φροντίστε να ενυδατωθείτε και να φάτε ένα ελαφρύ βραδινό γεύμα.

Σχετικά Άρθρα
5 απίθανοι τρόποι για να κάψετε θερμίδες χωρίς να πάτε στο γυμναστήριο
5 απίθανοι τρόποι για να κάψετε θερμίδες χωρίς να πάτε στο γυμναστήριο
SNF RUN: 2022 FIRST RUN: Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς επιστρέφει για την Ηλιαχτίδα και το Τζάμπολ Αγάπης
SNF RUN: 2022 FIRST RUN: Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς επιστρέφει για την Ηλιαχτίδα και το Τζάμπολ Αγάπης
Βαριέσαι το τρέξιμο; Δες 8 αερόβιες ασκήσεις για την περίπτωσή σου!
Βαριέσαι το τρέξιμο; Δες 8 αερόβιες ασκήσεις για την περίπτωσή σου!
Έτσι, θα χάσεις το λίπος στην κοιλιά χωρίς γυμναστήριο - Οι ασκήσεις που θα σε βοηθήσουν
Έτσι, θα χάσεις το λίπος στην κοιλιά χωρίς γυμναστήριο – Οι ασκήσεις που θα σε βοηθήσουν
4 οφέλη της γυμναστικής με σχοινάκι εκτός από την απώλεια θερμίδων
4 οφέλη της γυμναστικής με σχοινάκι – εκτός από την απώλεια θερμίδων
5 διατάσεις που πρέπει να κάνεις κάθε μέρα, σύμφωνα με μια yoga instructor
5 διατάσεις που πρέπει να κάνεις κάθε μέρα, σύμφωνα με μια yoga instructor

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του