Δες γιατί θα σου κάνει καλό αν πιεις έναν καφέ πριν το γυμναστήριο

δες-γιατί-θα-σου-κάνει-καλό-αν-πιεις-ένα

Αλήθεια, σας έχει συμβεί αρκετές φορές πριν φύγετε για το γυμναστήριο να αισθάνεστε μία ατονία και να νιώθετε πως δεν έχετε το κουράγιο και την αντοχή να βγάλετε πέρα τη σημερινή προπόνηση; Κια θέλετε κάτι που θα σας τονώσει και θα σας δώσει την απαραίτητα ώθηση.

Και αυτό το “κάτι” δεν είναι άλλο από τον καφέ. Μάλιστα, υπάρχει κι επιστημονική εξήγηση γιατί ο καφές δίνει αυτή την ενέργεια και ώθηση που χρειαζόμαστε όταν νιώθουμε ατονία πριν το γυμναστήριο. Και όπως διαβάζουμε στο mednutrition.gr, η εξήγηση βρίσκεται πίσω από το βασικό συστατικό του καφέ, την καφεΐνη.

Καφεΐνη και αθλητική απόδοση

Πολλές μελέτες έχουν ασχοληθεί με την επίδραση της καφεΐνης στην αθλητική απόδοση δείχνοντας πως πράγματι μπορεί να την βελτιώσει όταν καταναλώνεται σε χαμηλές έως μέτριες δόσεις. Για την ακρίβεια σύμφωνα με την Διεθνή Κοινότητα Αθλητικής Διατροφής (ISSN, International Society of Sports Nutrition) αρκεί μία δόση 3-6mg καφεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους, ενώ σε δόσεις πάνω από 9mg/kg δεν φάνηκε να υπάρχει επιπλέον βελτίωση. Η εργογόνος δράση της καφεΐνης έχει φανεί και σε ασκήσεις υψηλής έντασης όπως είναι τα ομαδικά αθλήματα, χαρακτηριστικό των οποίων είναι η μεγάλη διάρκεια και η διακοπτόμενη δραστηριότητα. Επιπλέον βελτιώνει την απόδοση σε ασκήσεις όπου απαιτείται μέγιστη αντοχή.

Πότε είναι προτιμότερο να έχω πιει τον καφέ μου;

Έχει φανεί πως η πρόσληψη καφεΐνης 30 με 60 λεπτά πριν την άσκηση είναι μία καλή χρονική στιγμή ώστε να την απορροφήσει ο οργανισμός και να δράσει θετικά.

Μπορεί η καφεΐνη να προκαλέσει αφυδάτωση;

Η άποψη πως η καφεΐνη μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση λόγω αύξησης της διούρησης δεν υποστηρίζεται από την επιστημονική βιβλιογραφία αλλά ούτε και οποιαδήποτε άλλη επιβλαβής αλλαγή στην ισορροπία των υγρών που θα επηρέαζε αρνητικά την απόδοση. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ο καφές έχει ως βασικό υλικό παρασκευής του το νερό και έτσι κάθε άλλο παρά αφυδάτωση μπορεί να μας προκαλέσει.

Συμπέρασμα;

Απόλαυσε τον αγαπημένο σου καφέ περίπου 1 ωρίτσα πριν την προπόνησή σου και δες το σώμα σου να αποδίδει ακόμη καλύτερα.

Διαβάστε επίσης

5 πανεύκολες ασκήσεις για να φτιάξετε το τέλειο μπούστο για την παραλία!

Υπολόγισε την ηλικία που έχει το σώμα σου – Ποια προπόνηση θα σε κάνει νεότερη

What’s SUP? Η δυναμική άσκηση με σανίδα και κουπί που γυμνάζει όλο το σώμα

Σχετικά Άρθρα
Κολύμπι ή τρέξιμο; Πώς καίμε τις περισσότερες θερμίδες;
Κολύμπι ή τρέξιμο; Πώς καίμε τις περισσότερες θερμίδες;
Τραυματισμός στους καμπτήρες του ισχίου - Πώς θα τον αντιμετωπίσεις - Τι ασκήσεις θα χρειαστεί να κάνεις
Τραυματισμός στους καμπτήρες του ισχίου – Πώς θα τον αντιμετωπίσεις – Τι ασκήσεις θα χρειαστεί να κάνεις
Βρήκαμε την πιο απλή και διασκεδαστική άσκηση για να αποκτήσεις γυμνασμένα πόδια
Βρήκαμε την πιο απλή και διασκεδαστική άσκηση για να αποκτήσεις γυμνασμένα πόδια
Η personal trainer Στέλλα Λορέντζου μάς δείχνει πώς να κάνουμε στο σπίτι (και στις διακοπές) pilates με μπάλα
Η personal trainer Στέλλα Λορέντζου μάς δείχνει πώς να κάνουμε στο σπίτι (και στις διακοπές) pilates με μπάλα
5 τρόποι για να γυμναστείς στην παραλία χωρίς κόπο!
5 τρόποι για να γυμναστείς στην παραλία χωρίς κόπο!
Αυτή είναι η άσκηση του λεπτού που γυμνάζει όλο σου το σώμα
Αυτή είναι η άσκηση του λεπτού που γυμνάζει όλο σου το σώμα

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του