Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που διατηρούν την απώλεια βάρους

αυτά-είναι-τα-χαρακτηριστικά-των-ανθρ

Συχνά ακούμε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που χάνουν βάρος παίρνουν ξανά τα κιλά που έχασαν, κάτι που μάλλον απογοητεύει όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος. Οι τελευταίες έρευνες όμως δείχνουν ότι περίπου 20% όσων πετυχαίνουν σημαντική απώλεια βάρους, καταφέρνουν να διατηρήσουν την απώλεια – το ποσοστό δεν είναι πολύ μεγάλο, γιατί όμως να μην ανήκετε κι εσείς σε αυτούς τους ανθρώπους;

Με βάση τα επιστημονικά δεδομένα που διαθέτουμε μέχρι σήμερα, ο καλύτερος τρόπος για να διατηρήσετε την απώλεια του βάρους είναι να υιοθετήσετε τις συνήθειες όσων τα έχουν καταφέρει. Η Πηνελόπη Δουβόγιαννη, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος M.Sc. επισημαίνει τα βασικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων που έχουν καταφέρει να διατηρήσουν την απώλεια του βάρους:

  • Έχουν υψηλά επίπεδα φυσικής δραστηριότητας. Το 90% όσων συντηρούν το βάρος τους κάνουν μία ώρα άσκηση την ημέρα! Η πιο συνηθισμένη δραστηριότητα είναι το περπάτημα και οι περισσότεροι γυμνάζονται συστηματικά, τόσο κατά τη διάρκεια της φάσης απώλειας βάρους, όσο και της διατήρησης της απώλειας.
  • Ζυγίζονται τακτικά. Συνήθως 1 ή 2 φορές την εβδομάδα.
  • Έχουν μία «διατροφική ρουτίνα», δηλαδή κάνουν τακτικά γεύματα στη διάρκεια της ημέρας και συνήθως προγραμματίζουν τι θα φάνε στα επόμενα γεύματα.
  • Τρώνε πρωινό. Το 78% τρώει πρωινό κάθε μέρα.
  • Παίρνουν μέτρα όταν δουν ότι αρχίζουν να παίρνουν βάρος. Όταν πάρουν λίγο βάρος (1-2 κιλά) κάνουν κάτι για να το χάσουν και δεν το αφήνουν να αυξηθεί πολύ.
  • Βλέπουν λίγες ώρες τηλεόραση. Το 62% βλέπει λιγότερο από 10 ώρες τηλεόραση την εβδομάδα.
  • Σκέφτονται ότι αλλάζουν τρόπο ζωής και όχι ότι κάνουν δίαιτα. Στη διάρκεια της φάσης απώλειας βάρους δεν θεωρούν ότι ακολουθούν μια δίαιτα, την οποία σταματούν όταν χάσουν το επιθυμητό βάρος, αλλά σκέφτονται ότι αλλάζουν τις συνήθειές τους.
  • Καταναλώνουν τα περισσότερα γεύματα στο σπίτι. Λιγότερα στον δρόμο, ενώ αποφεύγουν το φαγητό «απ έξω».
  • Σκέφτονται τα θετικά της απώλειας του βάρους. Για παράδειγμα, πόσο πιο καλά νιώθουν, τα πράγματα που μπορούν να κάνουν τώρα με άνεση ενώ πριν δυσκολεύονταν και όχι πόσα πράγματα έχουν στερηθεί για να χάσουν βάρος.
  • Κοιμούνται καλά.
  • Όταν τρώνε δεν κάνουν κάτι άλλο ταυτόχρονα.
  • Ασχολούνται με χόμπι και συμμετέχουν σε κοινωνικές δραστηριότητες.

Εάν λοιπόν κι εσείς έχετε χάσει βάρος, υιοθετήστε αυτές τις συνήθειες για να έχετε περισσότερες πιθανότητες να διατηρήσετε την απώλεια του βάρους. Και να θυμάστε ότι όσο περνά ο καιρός, η προσπάθεια διατήρησης της απώλειας του βάρους γίνεται πιο εύκολη!

*ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: Thomas JG, Bond DS, Phelan S, Hill JO4, Wing RR., Weight-loss maintenance for 10 years in the National Weight Control Registry., Am J Prev Med. 2014 Jan;46(1):17-23. | Karfopoulou E1, Mouliou K, Koutras Y, Yannakoulia M., Behaviours associated with weight loss maintenance and regaining in a Mediterranean population sample. A qualitative study., Clin Obes. 2013 Oct;3(5):141-9. | Nakade M1, Aiba N, Morita A, Miyachi M, Sasaki S, Watanabe S., What behaviors are important for successful weight maintenance?, J Obes. 2012;2012:202037.

Διαβάστε επίσης

«Η κοπέλα μου αδυνάτισε και έχασα κάθε ερωτικό ενδιαφέρον γι΄αυτήν»

Τα επιπλέον κιλά οδηγούν σε βαρύτερη νόσηση από covid αλλά και μεγαλύτερη μετάδοση του ιού

Σχετικά Άρθρα
Βαριέσαι το σιδέρωμα; Κι, όμως, σε... αδυνατίζει - Δες πόσες θερμίδες καις με τις δουλειές του σπιτιού
Βαριέσαι το σιδέρωμα; Κι, όμως, σε… αδυνατίζει – Δες πόσες θερμίδες καις με τις δουλειές του σπιτιού
Η πιο απλή και διασκεδαστική άσκηση για γυμνασμένα πόδια
Η πιο απλή και διασκεδαστική άσκηση για γυμνασμένα πόδια
Μήπως η διατροφή σου εμποδίζει τη γυμναστική σου να δώσει αποτελέσματα;
Μήπως η διατροφή σου εμποδίζει τη γυμναστική σου να δώσει αποτελέσματα;
Ποιο είναι το μυστικό για γερά οστά; Μάθετέ το και μην το εγκαταλείψετε ποτέ
Ποιο είναι το μυστικό για γερά οστά; Μάθετέ το και μην το εγκαταλείψετε ποτέ
Έτοιμοι για τον Ημιμαραθώνιο Αθήνας έπειτα από δύο χρόνια
Έτοιμοι για τον Ημιμαραθώνιο Αθήνας έπειτα από δύο χρόνια
Περπάτημα, το θαυματουργό - Πόσα λεπτά αρκούν για να δείτε το σώμα σας να μεταμορφώνεται;
Περπάτημα, το θαυματουργό – Πόσα λεπτά αρκούν για να δείτε το σώμα σας να μεταμορφώνεται;

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του