Σέλινο: Ένα λαχανικό με πολλά οφέλη στην υγεία, αλλά και κάποιους κινδύνους

σέλινο-ένα-λαχανικό-με-πολλά-οφέλη-στη

Το σέλινο ανήκει στην οικογένεια των σελινοειδών Apiaceae, η οποία περιλαμβάνει καρότα, παστινάδες, μαϊντανό και σέλινο. Τα τραγανά κοτσάνια του κάνουν το λαχανικό αυτό ένα δημοφιλές σνακ με λίγες θερμίδες και μπορεί να προσφέρει μια σειρά από οφέλη στην υγεία.

Το σέλινο κατέχει ιδιαίτερα σημαντική θέση στην ελληνική κουζίνα αφού καταφέρνει να προσδίδει χαρακτηριστικό άρωμα και γεύση σε πολλά πιάτα και ορεκτικά του παραδοσιακού ελληνικού τραπεζιού.

Τα οφέλη του

Οι φυτικές ίνες στο σέλινο μπορούν να ωφελήσουν το πεπτικό και το καρδιαγγειακό σύστημα.

Το σέλινο περιέχει επίσης αντιοξειδωτικά που μπορεί να παίζουν ρόλο στην πρόληψη ασθενειών.

Συγκεκριμένα, περιέχει μια φυτική ένωση που ονομάζεται απιγενίνη, η οποία έχει το ρόλο αντιβακτηριδιακού και αντιοξειδωτικού παράγοντα. Επιπλέον, μελέτες έχουν δείξει ότι η απιγενίνη μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη του καρκίνου, λέει η διαιτολόγος-διατροφολόγος Ιουλία Χαριστού.

Επιπλέον λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του σε φυτικές ίνες , το σέλινο μπορεί να βοηθήσει στην ελάττωση της αρτηριακής πίεσης και της LDL χοληστερόλης.

Θρεπτική αξία

Το σέλινο αποτελείται κυρίως από νερό, αλλά παρέχει και διαιτητικές ίνες. Ένα κοτσάνι σέλινου, ζυγίζοντας περίπου 4 γραμμάρια, παρέχει περίπου 0,1 g φυτικών ινών. Πέρα από την απιγενίνη, το σέλινο περιέχει και άλλες φυτικές ενώσεις όπως σεληνίνη, λιμονένιο , π-κουμαρικό οξύ που έχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Ένα κοτσάνι σέλινο παρέχει επίσης ποσότητες βιταμίνης Κ, φυλλικού οξέος, βιταμίνης Α, καλίου και βιταμίνης C.

Υπάρχουν κίνδυνοι από την κατανάλωσή του;

Όσο αναφορά τους κινδύνους, προσοχή απαιτείται από άτομα που εμφανίζουν αλλεργία στο σέλινο. Τα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν: κνίδωση, πρήξιμο, δυσκολία αναπνοής. Μερικοί άνθρωποι εμφανίζουν μια αντίδραση που ονομάζεται αναφυλαξία, η οποία μπορεί να είναι μέχρι και θανατηφόρα. Όποιος είναι αλλεργικός στο σέλινο θα πρέπει να ελέγξει προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων, καθώς ακόμη και μικρά ίχνη μπορεί να προκαλέσουν αντίδραση. Επίσης, οι έγκυες γυναίκες πρέπει να αποφεύγουν τα συμπληρώματα σπόρων σέλινου, καθώς μπορεί να προκαλέσουν διέγερση της μήτρας.

Χρήση στη μαγειρική

Το σέλινο μπορεί να καταναλωθεί ωμό ή μαγειρεμένο.Τα ωμά λαχανικά περιέχουν συνήθως περισσότερα θρεπτικά συστατικά από τα μαγειρεμένα. Το σέλινο συνδυάζεται καλά στις σούπες. Τέλος, μία ακόμα έξυπνη λύση είναι η προσθήκη σέλινου σε σαλάτες ή ριζότο.

Διαβάστε επίσης

Η Σοφία Λαμπιδώνη στο Infowoman.gr: “Η τέχνη οφείλει να είναι παρούσα! Με κάθε μέσο, με κάθε τρόπο”

Diabetes Magic Bus: 2.000 μετρήσεις διαβήτη σε 7 ημέρες και 6 αδιάγνωστα περιστατικά

Σχετικά Άρθρα
Τι άλλο θα ακούσουμε (και θα φάμε): Κυκλοφόρησαν πατατάκια με γεύση... ανδρικού μορίου!
Τι άλλο θα ακούσουμε (και θα φάμε): Κυκλοφόρησαν πατατάκια με γεύση… ανδρικού μορίου!
Άλλαξε τρόπο ζωής με φρέσκο φαγητό καθημερινά στην πόρτα σου!
Άλλαξε τρόπο ζωής με φρέσκο φαγητό καθημερινά στην πόρτα σου!
Τελικά, τι ισχύει με τις μπάρες δημητριακών; Αποτελούν βάση για ένα πλήρες γεύμα;
Τελικά, τι ισχύει με τις μπάρες δημητριακών; Αποτελούν βάση για ένα πλήρες γεύμα;
Αυτές είναι οι τροφές που θα μας ζεστάνουν τώρα που έχει τσουχτερό κρύο!
Αυτές είναι οι τροφές που θα μας ζεστάνουν τώρα που έχει τσουχτερό κρύο!
100 Κιλά Τρόφιμα στην Τράπεζα Τροφίμων προσέφερε κορυφαίος ελληνικός Όμιλος Επιχειρήσεων
100 Κιλά Τρόφιμα στην Τράπεζα Τροφίμων προσέφερε κορυφαίος ελληνικός Όμιλος Επιχειρήσεων
Αυτά είναι τα επεξεργασμένα τρόφιμα που συνδέονται με καρκίνο των ωοθηκών -και όχι μόνο
Αυτά είναι τα επεξεργασμένα τρόφιμα που συνδέονται με καρκίνο των ωοθηκών -και όχι μόνο

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του