ΠΟΥ: Αποφύγετε τη χρήση γλυκαντικών – Ποια δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε

Προτιμάς τη στέβια από τη ζάχαρη γιατί προσπαθείς να χάσεις βάρος; Δεν πίνεις καφέ έξω αν δεν έχουν κάποια γλυκαντική ουσία να χρησιμοποιήσεις; Σήμερα είναι συχνή η αντικατάσταση της ζάχαρης με γλυκαντικά, όπως η στέβια και η ζαχαρίνη, ειδικά για όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος.

Ωστόσο, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, συνιστά με νέα κατευθυντήρια οδηγία, την αποφυγή της χρήσης των γλυκαντικών χωρίς ζάχαρη (Non-sugar sweeteners- NSS), για τον έλεγχο του σωματικού βάρους ή τη μείωση του κινδύνου μη μεταδοτικών ασθενειών (NCD).

Η σύσταση βασίζεται στα ευρήματα συστηματικής επανεξέτασης των διαθέσιμων στοιχείων, τα οποία υποδηλώνουν ότι η χρήση των γλυκαντικών δεν έχει μακροπρόθεσμα οφέλη στη μείωση του σωματικού λίπους σε ενήλικες ή παιδιά. Επιπλέον, τα στοιχεία δείχνουν ότι ενδέχεται να υπάρχουν πιθανές ανεπιθύμητες επιπτώσεις από τη μακροχρόνια χρήση των γλυκαντικών, όπως αυξημένος κίνδυνος διαβήτη τύπου 2, καρδιαγγειακών νοσημάτων και θνησιμότητας στους ενήλικες.

«Η αντικατάσταση των ελεύθερων σακχάρων με γλυκαντικά χωρίς ζάχαρη δεν βοηθά μακροπρόθεσμα στον έλεγχο του βάρους. Οι άνθρωποι πρέπει να βρουν άλλους τρόπους για να μειώσουν την πρόσληψη ελεύθερων σακχάρων, για παράδειγμα να καταναλώνουν περισσότερα τρόφιμα με φυσικά σάκχαρα, όπως τα φρούτα» λέει ο Francesco Branca, Διευθυντής Διατροφής και Ασφάλειας Τροφίμων του ΠΟΥ. «Τα NSS δεν είναι βασικοί διατροφικοί παράγοντες και δεν έχουν διατροφική αξία. Οι άνθρωποι θα πρέπει να μειώσουν συνολικά τη ζάχαρη και τα γλυκαντικά στη διατροφή τους, ξεκινώντας από νωρίς στη ζωή τους, για να βελτιώσουν την υγεία τους» τονίζει.

Ποια να αποφεύγετε

Η σύσταση δεν απευθύνεται σε άτομα με προϋπάρχοντα διαβήτη, και αφορά σε όλα τα συνθετικά και φυσικά ή τροποποιημένα μη θρεπτικά γλυκαντικά που δεν ταξινομούνται ως σάκχαρα και βρίσκονται σε βιομηχανικά τρόφιμα και ποτά ή πωλούνται μόνα τους για να προστεθούν σε τρόφιμα και ποτά από τους καταναλωτές.

Τα συνήθη NSS περιλαμβάνουν: την ακεσουλφάμη Καλίου, την ασπαρτάμη, την αντβαντάμη, τα κυκλαμικά, τη νεοτάμη, τη ζαχαρίνη, τη σουκραλόζη, τη στέβια και τα παράγωγα της στέβιας.

Η σύσταση δεν ισχύει για τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής που περιέχουν γλυκαντικά, όπως οδοντόκρεμες, κρέμες δέρματος και φάρμακα, ούτε για τα χαμηλής θερμιδικής αξίας σάκχαρα και τις αλκοόλες ζάχαρης (πολυόλες).

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας τονίζει πως επειδή η σχέση που παρατηρείται μεταξύ των γλυκαντικών και των συμπτωμάτων μπορεί να συγχέεται από τα βασικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων στη μελέτη και τα περίπλοκα πρότυπα χρήσης αυτών των γλυκαντικών, η σύσταση έχει αξιολογηθεί ως υπό όρους, ακολουθώντας τις διαδικασίες του ΠΟΥ για την ανάπτυξη κατευθυντήριων γραμμών.

«Η κατευθυντήρια γραμμή του ΠΟΥ σχετικά με τα NSS αποτελεί μέρος μιας σειράς υφιστάμενων και επικείμενων κατευθυντήριων γραμμών για την υγιεινή διατροφή που αποσκοπούν στην καθιέρωση δια βίου υγιεινών διατροφικών συνηθειών, στη βελτίωση της ποιότητας της διατροφής και στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης μη μεταδοτικών ασθενειών παγκοσμίως» καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.

Διαβάστε επίσης

Τα πολύχρωμα sneakers γίνονται το απόλυτο fashion statement της Άνοιξης και κερδίζουν μια θέση στην γκαρνταρόμπα σου

Η Μυστική ιστορία της κορυφαίας Donna Tartt κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα

Σχετικά Άρθρα
Φράουλες: Πόσο επιβαρυμένες με φυτοφάρμακα είναι;
Φράουλες: Πόσο επιβαρυμένες με φυτοφάρμακα είναι;
Είναι ασφαλής η κατανάλωση του καφές χωρίς καφεΐνη;
Είναι ασφαλής η κατανάλωση του καφέ χωρίς καφεΐνη;
Ανακάλυψε τους καφέδες που θα δώσουν ενέργεια στη μέρα σου
Ανακάλυψε τους καφέδες που θα δώσουν ενέργεια στη μέρα σου
Τι γάλα να προτιμήσω; Αγελαδινό ή Κατσικίσιο;
Τι γάλα να προτιμήσω; Αγελαδινό ή Κατσικίσιο;
Αυτό είναι το πιο υγιεινό τυρί που μπορείτε να καταναλώσετε άφοβα!
Αυτό είναι το πιο υγιεινό τυρί που μπορείτε να καταναλώσετε άφοβα!
9 τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά που είναι στην πραγματικότητα ανθυγιεινά
9 τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά που είναι στην πραγματικότητα ανθυγιεινά

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του