“Ο στιγμιαίος καφές πειράζει το στομάχι” – Μύθος ή αλήθεια;

ο-στιγμιαίος-καφές-πειράζει-το-στομά

Παρά το γεγονός, λοιπόν, πως πίνουμε αρκετό καφέ, ορισμένοι μύθοι γύρω από το όνομά του συνεχίζουν να διαιωνίζονται. Ένας από τους πιο διαδεδομένους μύθους παραμένει αυτός που θέλει τον στιγμιαίο καφέ να επηρεάζει αρνητικά το στομάχι μας! Τι ισχύει, λοιπόν; Πειράζει ο στιγμιαίος καφές το στομάχι; Πάμε να δούμε τι μάς λέει ο Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc., Ιδρυτής του medNutrition, Πάρης Παπαχρήστος

Μήπως η καφεΐνη κάνει το στιγμιαίο καφέ «βαρύ»;

Πρώτη υπόθεση στην οποία βασίζεται ο παραπάνω μύθος είναι η υψηλή περιεκτικότητα του στιγμιαίου καφέ σε καφεΐνη. Ωστόσο, η υπόθεση αυτή είναι εσφαλμένη, καθώς ο στιγμιαίος καφές περιέχει αρκετά λιγότερη καφεΐνη συγκριτικά με άλλα είδη καφέ.

Πιο συγκεκριμένα, ένα φλιτζάνι στιγμιαίου καφέ που έχει παρασκευαστεί χρησιμοποιώντας ένα κουταλάκι του γλυκού σκόνη καφέ περιέχει 65-90mg καφεΐνης, ενώ ένα φλιτζάνι καφέ φίλτρου περιέχει 115-175mg καφεΐνης.Με βάση τα παραπάνω, ακόμα κι αν το πεπτικό σας είναι ευαίσθητο στην καφεΐνη, ο στιγμιαίος καφές μπορεί να αποτελέσει μία καλή εναλλακτική. Επιπλέον, o στιγμιαίος καφές διατίθεται και σε ντεκαφεϊνέ (decaf) μορφή, ο οποίος διατηρεί το άρωμα, τη γεύση και τη θρεπτική του αξία, χωρίς να περιέχει καφεΐνη.

Ο στιγμιαίος καφές πειράζει το στομάχι; Τι δείχνουν οι μελέτες

Ο παραπάνω μύθος αποτέλεσε θέμα πρόσφατης πρωτότυπης μελέτης που διεξήχθη από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, η κατανάλωση στιγμιαίου καφέ, είτε με τη μορφή ζεστού ή κρύου ροφήματος, δε συσχετίστηκε με κανένα δυσάρεστο γαστρεντερικό σύμπτωμαή ενόχληση.

Παράλληλα, φαίνεται πως η κατανάλωση καφέ δεν επηρεάζει τη γαστρική κινητικότητα, αλλά ούτε το ρυθμό γαστρικής κένωσης. Ως εκ τούτου, εφόσον δεν υπάρχει κάποια εγκατεστημένη πάθηση του πεπτικού, η κατανάλωση στιγμιαίου καφέ δε σχετίζεται με δυσπεψία.

Τι μπορεί να φταίει λοιπόν;

Καταλήγουμε, λοιπόν, στο συμπέρασμα πως ο στιγμιαίος καφές δε σχετίζεται με οποιαδήποτε διαταραχή του πεπτικού. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες συνήθειες κατανάλωσης, τις οποίες είναι καλό να έχουμε κατά νου παρασκευάζοντας τον καφέ μας.

1. Λανθασμένη δοσολογία

Μία πιθανή αιτία που μπορεί να κάνει τον στιγμιαίο καφέ «βαρύ» είναι η λανθασμένη δοσολογία παρασκευής. Για να φτιάξετε σωστά τον καφέ σας, θα χρειαστείτε 4 γρ στιγμιαίο καφέ (ένα κουταλάκι ή ένα στικ) και 30 mL νερό.Αν αυξήσετε κατά πολύ την ποσότητα του καφέ, τότε αυξάνετε και την περιεκτικότητα σε καφεΐνη, γεγονός που μπορεί να κάνει τον καφέ σας πιο «βαρύ».

2. Προσθήκη ζάχαρης – γάλακτος

Ένα ακόμη συχνό λάθος που, πιθανόν, να κάνει τον καφέ σας «βαρύ» είναι η προσθήκη αρκετής ζάχαρης και γάλακτος. Η προστιθέμενη ζάχαρη και το γάλα μεταβάλλουν την ωσμωτικότητα του καφέ, επηρεάζοντας την ταχύτητα απορρόφησής του από το πεπτικό, κάνοντάς τον, τελικά, πιο «βαρύ». Ακολουθήστε , λοιπόν, τις οδηγίες παρασκευής και εφόσον επιθυμείτε προσθέστε μικρές ποσότητες ζάχαρης και γάλακτος.

Συνοψίζοντας

Η άποψη πως ο στιγμιαίος καφές «πειράζει» το στομάχι αποτελεί μύθο και δεν υποστηρίζεται από τα, έως τώρα, επιστημονικά δεδομένα. Ωστόσο, για μία ευχάριστη και απολαυστική εμπειρία, φροντίστε να ακολουθείτε τις οδηγίες παρασκευής του στιγμιαίου καφέ, δίνοντας έμφαση στη δοσολογία αλλά και στα υπόλοιπα συστατικά που, πιθανόν, προσθέτετε στο ρόφημά σας.

Διαβάστε επίσης

Εμμηνόπαυση: Αυτή η διατροφή θα σας απαλλάξει από τα ανυπόφορα συμπτώματα

Kρύο ή ζεστό το φαγητό; Τελικά, πόση σημασία έχει η θερμοκρασία του;

Γρίπη και Κορωνοϊός: Δείτε πού μπορείτε να κάνετε ταυτόχρονη ανίχνευση με ένα ραντεβού

Σχετικά Άρθρα
%ce%b2%ce%b9%ce%ba%cf%84%cf%8c%cf%81%ce%b9%ce%b1-%ce%bc%cf%80%ce%ad%ce%ba%ce%b1%ce%bc-%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%ba%ce%b1%ce%bb%cf%8d%cf%88%ce%b1%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf-%cf%80%cf%81%cf%89%ce%b9%ce%bd0
Βικτόρια Μπέκαμ: Ανακαλύψαμε το πρωινό που τρώει και παραμένει σε φόρμα
Μόλις ανακαλύψαμε το νέο ρόφημα σοκολάτας που θα απολαμβάνουμε σπίτι μας, τις κρύες μέρες του χειμώνα
Μόλις ανακαλύψαμε το νέο ρόφημα σοκολάτας που θα απολαμβάνουμε σπίτι μας, τις κρύες μέρες του χειμώνα
Βρήκαμε τον τρόπο για να δώσεις μια διαφορετική νότα στο πρωινό σου
Βρήκαμε τον τρόπο για να δώσεις μια διαφορετική νότα στο πρωινό σου
Kρύο ή ζεστό το φαγητό; Τελικά, πόση σημασία έχει η θερμοκρασία του;
Kρύο ή ζεστό το φαγητό; Τελικά, πόση σημασία έχει η θερμοκρασία του;
%ce%b2%cf%81%ce%ae%ce%ba%ce%b1%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%bc%ce%b5%ce%bb%ce%ac%ce%b4%ce%b1-%cf%8c%cf%80%cf%89%cf%82-%ce%b5%ce%ba%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b7-%cf%80%ce%bf%cf%850
Βρήκαμε την μαρμελάδα όπως εκείνη που τρώγαμε παιδιά με το κουτάλι- Από 100% φρούτα και χωρίς ζάχαρη!
Εμμηνόπαυση: Αυτή η διατροφή θα σας απαλλάξει από τα ανυπόφορα συμπτώματα
Εμμηνόπαυση: Αυτή η διατροφή θα σας απαλλάξει από τα ανυπόφορα συμπτώματα

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του