Μάθε ποια είναι η «ορμόνη της ευτυχίας» και 13 τρόποι για να την ενισχύσεις με φυσικό τρόπο

μάθε-ποια-είναι-η-ορμόνη-της-ευτυχίας

Η οξυτοκίνη ή ωκυτοκίνη είναι γνωστή και ως «η ορμόνη της αγάπης» ή «η ορμόνη του έρωτα» ή «η ορμόνη της ευτυχίας» και παίζει σημαντικότατο ρόλο στην ανθρώπινη σύνδεση. Απελευθερώνεται κατά τη διάρκεια του τοκετού και του θηλασμού και είναι ένας βασικός παράγοντας στον δεσμό που αναπτύσσεται μεταξύ γονέα και βρέφους. Οι αγκαλιές, τα φιλιά και η σεξουαλική οικειότητα μπορούν να προκαλέσουν την παραγωγή οξυτοκίνης, η οποία ενισχύει τους δεσμούς μεταξύ των ενηλίκων. Για αυτό και έχει ομαδοποιηθεί με τις άλλες ορμόνες ευτυχίας – ορμόνες που είναι γνωστό ότι έχουν θετικό αντίκτυπο στη διάθεση και τα συναισθήματα.

Είναι σημαντικό να γίνει αντιληπτό ότι η οξυτοκίνη δεν αλλάζει μαγικά τη συμπεριφορά: Δεν κάνει κάποιον να εμπιστεύεται ή να ερωτεύεται ως δια μαγείας σε μια στιγμή κάποιον άλλον. Μπορεί ωστόσο να ενισχύσει τα συναισθήματα της αγάπης, της ικανοποίησης, της ασφάλειας και της εμπιστοσύνης προς κάποιον ήδη αγαπητό.

Το σώμα παράγει οξυτοκίνη φυσικά, αλλά αν σε περίπτωση που θέλει κάποιος να την αυξήσει με φυσικό τρόπο, μπορεί να δοκιμάσει τις ακόλουθες μεθόδους:

Σχετικά άρθρα: Μαθαίνω διατροφή… για καλό σκοπό – Εσείς θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις επιλογές σας;

Γιόγκα

Αυτή η πρακτική ευεξίας προσφέρει πολλά οφέλη, όπως:

Λιγότερο άγχος και άγχος

Ανακούφιση από την κατάθλιψη και άλλα συμπτώματα της κακής διάθεσης

Καλύτερο ύπνο

Βελτίωση της ποιότητας ζωής

Πέρα από αυτά, η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει και στην αύξηση της παραγωγής οξυτοκίνης.

Ακρόαση μουσικής

Η ακρόαση μουσικής έχει πολλά οφέλη, όπως η βελτίωση της διάθεσης και της εστίασης. Φαίνεται επίσης να συμβάλλει στη βελτίωση της ικανότητας δημιουργίας κοινωνικών δεσμών- ένα αποτέλεσμα που συνδέεται επίσης με την οξυτοκίνη.

Μασάζ

15 λεπτά μασάζ θα μπορούσαν όχι μόνο να βοηθήσουν κάποιον να χαλαρώσει, αλλά και να ενισχύσουν τα επίπεδα της οξυτοκίνης του. Πολλοί είναι όσοι αναφέρουν ότι μετά το μασάζ νιώθουν λιγότερο πόνο και άγχος, ενώ παρατηρούν και μια βελτιωμένη διάθεση και μεγαλύτερα συναισθήματα της ευημερίας. Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεται κανείς να απευθυνθεί σε έναν επαγγελματία για μασάζ προκειμένου να έχει αυτά τα οφέλη, αλλά μπορεί να του κάνει ο σύντροφός του ή κάποιο άλλο αγαπημένο πρόσωπο.

Έκφραση συναισθημάτων αγάπης

Αν κάποιος θέλει να ενισχύσει τη συναισθηματική του σύνδεση με τους άλλους, μια καλή ιδέα είναι να τους εκφράσει τα συναισθήματά του και να τους πει πώς νιώθει. Η εκδήλωση της αγάπης στους ανθρώπους που σημαίνουν πολλά για εκείνον μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της οξυτοκίνης με τρόπους όπως αυτοί που ακολουθούν:

Η εκδήλωση των συναισθημάτων σε ένα αγαπημένο πρόσωπο συχνά οδηγεί τον «παραλήπτη» των συναισθημάτων αυτών να ανταποκριθεί με ανάλογο τρόπο.

Η έκφραση της συμπάθειας ή της αγάπης σε έναν αγαπημένο φίλο ή συνεργάτη είναι πιθανό να οδηγήσει σε μια αγκαλιά, άγγιγμα χεριών ή φιλί.

Όταν κάποιος γίνεται αποδέκτης αγάπης και γνωρίζει ότι χαίρει της εκτίμησης του άλλου, αυξάνονται και από τις δύο πλευρές τα θετικά συναισθήματα της κοινωνικής αποδοχής.

Χρόνος με φίλους

Οι ισχυρές φιλίες μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στη συναισθηματική ευημερία. Ο χρόνος με φίλους εκτός του ότι ομορφαίνει τις στιγμές της καθημερινότητας, μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ενίσχυση της αίσθησης της κοινωνικής υποστήριξης και αποδοχής και στην απομάκρυνση των συναισθημάτων μοναξιάς.

Αυτό πρόκειται για δουλειά της οξυτοκίνης. Τα καλά συναισθήματα που λαμβάνει κάποιος από τους φίλους του μπορούν να τον βοηθήσουν να αισθανθεί πιο θετικά για τις αλληλεπιδράσεις τους, κάνοντάς τον να θέλει να περάσει περισσότερο χρόνο μαζί τους. Η εμπιστοσύνη και η στοργή που νιώθει για αυτούς τείνει επίσης να αυξάνεται όταν περνά χρόνο μαζί τους πιο συχνά. Είτε κάνουν μαζί συγκεκριμένα σχέδια είτε απλά κάνουν παρέα, όσο περισσότερο χρόνο περνούν μαζί, τόσο ισχυρότερο δεσμό αναπτύσσουν.

Έξτρα tip: Για ακόμη μεγαλύτερη αύξηση οξυτοκίνης, είναι καλό κανείς να δοκιμάσει να κάνει με έναν φίλο του κάτι που κανείς από τους δύο δεν έχει ξανακάνει στο παρελθόν. Η σύνδεση που δημιουργείται με τη μοναδική πρωτόγνωρη αυτή εμπειρία μπορεί επίσης να προκαλέσει απελευθέρωση οξυτοκίνης.

Διαλογισμός

Μια καθημερινή πρακτική διαλογισμού μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του στρες και του άγχους, να βελτιώσει τη διάθεση και να σας βοηθήσει στην ενίσχυση της αγάπης που νιώθει κανείς για τον εαυτό του και τους άλλους. Αυτά τα αποτελέσματα σε βάθος χρόνου οδηγούν στην αύξηση της αίσθησης της σύνδεσης και στην ενίσχυση των σχέσεων με τους άλλους.

Μπορείτε επίσης να στοχεύσει κανείς στην παραγωγή οξυτοκίνης εστιάζοντας στον διαλογισμό του σε κάποιον που τον ενδιαφέρει. Ο διαλογισμός αγάπης-καλοσύνης, περιλαμβάνει την εκπομπή σκέψεων αγάπης, συμπόνιας και καλής θέλησης προς κάποιο αγαπημένο πρόσωπο.

Ουσιαστικές συζητήσεις

Η ενεργή ή αλλιώς ενσυναισθητική ακρόαση είναι μια βασική αρχή των ισχυρών κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και σχέσεων. Η σύνδεση και η αύξηση των συναισθημάτων σύνδεσης, εμπιστοσύνης και ενσυναίσθησης μπορεί μερικές φορές να είναι πραγματικά πολύ πιο εύκολη όταν κανείς ακούει ειλικρινά και με προσοχή όσα έχει κάποιος να του πει. Είναι εύκολο να πει κανείς σε κάποιον ότι νοιάζεται για όσα βιώνει και έχουν σημασία γι’ αυτόν, αλλά δεν σημαίνει απαραίτητα και ότι το εννοεί πραγματικά.

Έτσι, όταν ένας φίλος ή συνεργάτης θέλει να μιλήσει για κάτι σοβαρό, είναι σημαντικό να μην υπάρχουν αντιπερισπασμοί, να γίνεται eye contact και να υπάρχει πλήρης αφοσίωση στην κουβέντα. Αυτή η στενή αλληλεπίδραση μπορεί να προκαλέσει απελευθέρωση της οξυτοκίνης, βοηθώντας την αίσθηση συνδεσιμότητας.

Μαγειρική με/για κάποιο αγαπημένο πρόσωπο

Η προετοιμασία ενός γεύματος με φίλους ή έναν συνεργάτη μπορεί να προσφέρει και απόλαυση, εκτός φυσικά από την κάλυψη της ανάγκης για τροφή. Τα άτομα δεν μοιράζονται απλά το τελικό γεύμα, αλλά περνούν χρόνο με ανθρώπους που συμπαθούν και τους δένει αυτή η δημιουργική διαδικασία.

Άλλωστε, η ίδια η διαδικασία του γεύματος μπορεί να παράγει ευχαρίστηση – αρκετή στην πραγματικότητα για να προκαλέσει από μόνη της την απελευθέρωση της οξυτοκίνης.

Σεξ

Η σεξουαλική οικειότητα, ιδίως ο οργασμός, είναι ένας βασικός τρόπος αύξησης στα επίπεδα της οξυτοκίνης. Το σεξ με έναν ρομαντικό σύντροφο μπορεί να βοηθήσει άντρες και γυναίκες να αισθανθούν πιο κοντά και πιο συνδεδεμένοι, καθώς και να αυξήσει την οξυτοκίνη τους. Ακόμη και το σεξ χωρίς συναισθήματα – δεσμεύσεις μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση.

Αγκαλιά

Μορφές σωματικής οικειότητας, όπως η αγκαλιά, μπορούν επίσης να προκαλέσουν την παραγωγή οξυτοκίνης στο σώμα. Οι αγκαλιές, το κράτημα χεριών και οι ασπασμοί μπορούν να αυξήσουν την ορμόνη αυτή.

Ανιδιοτελείς πράξεις

Οι αλτρουιστικές ή ανιδιοτελείς συμπεριφορές έχουν επίσης τη δυνατότητα να προωθήσουν την απελευθέρωση οξυτοκίνης. Η προσφορά ενός δώρου ή μια τυχαία πράξη καλοσύνης χωρίς συγκεκριμένο λόγο, κάνει πιο ευτυχισμένο τόσο τον αποδέκτη της όσο και αυτόν που παίρνει την πρωτοβουλία. Έτσι, καλή ιδέα είναι κάποιος να δοκιμάσει να:

Προσφερθεί να βοηθήσει έναν γείτονα με μια αγγαρεία

Δώσει μερικά επιπλέον χρήματα για φιλανθρωπικούς σκοπούς

Υποστηρίξει τον αγαπημένο του οργανισμό

Αγοράσει μια δωροκάρτα για έναν φίλο ή μέλος της οικογένειάς του

Κατοικίδια ζώα – σκυλιά

Έρευνες δείχνουν ότι τόσο τα σκυλιά όσο και οι άνθρωποι έχουν μια αύξηση της οξυτοκίνης από τη φυσική τους επαφή, όπως τα χάδια και τα παιχνίδια.

Ο ρόλος της διατροφής

Η υγιεινή διατροφή δεν συνδέεται μόνο με τη συνολική υγεία αλλά και με το πώς νιώθουμε. Μάλιστα υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που αυξάνουν την αίσθηση της χαράς και της ικανοποίησης.

Οι τροφές που εκκρίνουν τις ορμόνες της ευτυχίας

  • Μαύρη σοκολάτα
  • Αβοκάντο, μπανάνα, ανανάς, και δαμάσκηνο
  • Ντομάτα
  • Ξηροί καρποί και σπόροι
  • Ψάρι, κρέας και αυγά
  • Πορτοκάλι και ακτινίδιο

    *Επειδή πολλές φορές οι απαιτητικοί ρυθμοί της καθημερινότητας μας αποτρέπουν από το να ακολουθήσουμε μία ισορροπημένη διατροφή, η χρήση κάποιου εξειδικευμένου συμπληρώματος διατροφής όπως τα Fertilovit, είναι πάντα μία καλή ιδέα για ενίσχυση τόσο των ορμονών της ευτυχίας όσο και της συνολικής μας υγείας.

Τα Fertilovit®, λόγω της περιεκτικότητας τους σε υψηλής καθαρότητας και βιοδιαθεσιμότητας βιταμίνης D, μαγνησίου και βιταμίνης C βοηθούν στην παραγωγή και τη λειτουργία της οξυτοκίνης και άλλων ορμονών.

Σχετικά Άρθρα
%cf%84%ce%b9-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b7-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%bb%ce%b5%ce%b9%ce%bc%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b4%ce%af%ce%b1%ce%b9%cf%84%ce%b1-%cf%80%cf%8c%cf%83%ce%b1-%ce%b40
Τι είναι η διαλειμματική δίαιτα; Πόσα διαφορετικά μοντέλα έχει; Για ποιους είναι αποτελεσματική;
%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac-%cf%80%cf%8c%cf%83%ce%bf-%ce%b7-%cf%83%cf%89%cf%83%cf%84%ce%ae-%cf%85%cf%80%ce%bf%cf%83%cf%84%ce%ae%cf%81%ce%b9%ce%be%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b1%ce%bd%ce%bf%cf%83%ce%bf0
Κατά πόσο η σωστή υποστήριξη του ανοσοποιητικού μάς κάνει άτρωτους;
5-tips-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%b8%ce%b1-%cf%83%ce%b1%cf%82-%ce%b2%ce%bf%ce%b7%ce%b8%ce%ae%cf%83%ce%bf%cf%85%ce%bd-%ce%bd%ce%b1-%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%ba%cf%84%ce%ae%cf%83%ce%b5%cf%84%ce%b5-%ce%b5%cf%800
5 tips που θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε επίπεδη κοιλιά!
%ce%b1%cf%85%cf%84%ce%ac-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%cf%84%ce%b1-4-%cf%83%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%ad%ce%bb%ce%b1%ce%b9%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%ae-%ce%bc0
Αυτά είναι τα 4 σπορέλαια στη διατροφή μας- Πόσο ωφέλιμα είναι
%cf%84%ce%b9-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%b5%ce%af-%cf%84%ce%b9%cf%82-%ce%bb%ce%b9%ce%b3%ce%bf%cf%8d%cf%81%ce%b5%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%80%cf%8e%cf%82-%ce%b1%cf%85%cf%84%ce%ad%cf%820
Τι προκαλεί τις λιγούρες και πώς αυτές συνδέονται με διατροφικές ανεπάρκειες;
%ce%bd%ce%b7%cf%83%cf%84%ce%b5%cf%8d%ce%b5%cf%84%ce%b5-%cf%80%ce%bf%ce%bb%cf%8d%cf%84%ce%b9%ce%bc%ce%b5%cf%82-%ce%b9%ce%b4%ce%ad%ce%b5%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bd%ce%b1-%ce%b5%ce%bc%cf%80%ce%bb0
Νηστεύετε; Πολύτιμες ιδέες για να εμπλουτίσετε τη διατροφή σας!

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του