Καταναλώνετε συχνά λιπαρά ψάρια; Δείτε τι θα συμβεί στον οργανισμό σας!

Αν καταναλώνετε λιπαρά ψάρια και μάλιστα συχνά, τότε σας έχουμε καλά νέα.

Γιατί σύμφωνα με μία μεγάλη διεθνή επιστομινική έρευνα, η κατανάλωση μέσα στην εβδομάδα τουλάχιστον δύο μερίδων λιπαρών ψαριών όπως η ρέγγα, ο σολομός, το σκουμπρί και η σαρδέλα συνδέεται με μικρότερο κίνδυνο για χρόνια νεφρική νόσο (ΧΝΝ) και με επιβράδυνση στη σταδιακή απώλεια της λειτουργίας των νεφρών. Τα λιπαρά ψάρια περιέχουν μεγάλη ποσότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, που προστατεύουν τη λειτουργία των ζωτικών οργάνων των νεφρών.

Από ΧΝΝ – μια λίγο πολύ «σιωπηλή» νόσο – σε διάφορα στάδια πάσχουν περίπου 700 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως. Σε προχωρημένο στάδιο η ΧΝΝ μπορεί να οδηγήσει σε ανάγκη αιμοκάθαρσης ή μεταμόσχευσης νεφρών και σε πρόωρο θάνατο. Είναι σημαντικό να πάρει κανείς έγκαιρα μέτρα – όπως η αλλαγή της διατροφής του- προκειμένου η έκπτωση των νεφρικών λειτουργιών να είναι πιο αργή.

Τι έδειξε η μελέτη!

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τους Τζέισον Γου και Κ.Λ.Ονγκ του αυστραλιανού Πανεπιστημίου της Νέας Νότιας Ουαλίας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό British Medical Journal (BMJ), αξιολόγησαν 19 έρευνες από 12 χώρες, αναλύοντας στοιχεία συνολικά για 25.570 ανθρώπους ηλικίας 49 έως 77 ετών, από τους οποίους σχεδόν 5.000 εμφάνισαν ΧΝΝ στη διάρκεια 11 ετών.

Διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι με τη μεγαλύτερη κατανάλωση ωμέγα-3 (από οποιαδήποτε πηγή) είχαν κατά μέσο όρο 8% μικρότερο κίνδυνο για ΧΝΝ. Ειδικότερα, εκείνοι που έτρωγαν τα περισσότερα λιπαρά ψάρια, είχαν 13% μικρότερο κίνδυνο για ΧΝΝ, σε σχέση με όσους έτρωγαν τα λιγότερα. Ακόμη, η μεγαλύτερη κατανάλωση λιπαρών ψαριών σχετιζόταν με βραδύτερη ετήσια απώλεια της νεφρικής λειτουργίας. Η ευεργετική δράση των ωμέγα-3 και ειδικότερα των λιπαρών ψαριών για τα νεφρά ίσχυε για όλες τις ηλικίες, ενώ αντίθετα δεν βρέθηκε να ωφελούν τα ωμέγα-3 φυτικής προέλευσης.

Η μελέτη επισημαίνει ότι σε μικρότερο βαθμό θετική για τα νεφρά δράση έχουν επίσης τα θαλασσινά όπως τα στρείδια και τα μύδια. Δύο μερίδες λιπαρών ψαριών την εβδομάδα αντιστοιχούν, σύμφωνα με τους ερευνητές, σε περίπου 250 μιλιγκράμ ωμέγα-3 λιπαρών οξέων ημερησίως.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

Μεσογειακή-κρητική διατροφή: Για ποιους λόγους αξίζει να έχει την πρώτη θέση στο τραπέζι σας

Νιώθεις φούσκωμα στην κοιλιά; 10 λόγοι που ευθύνονται γι’ αυτό

Διατροφικές διαταραχές σε νέους και στήριξη των οικογενειών τους: Δωρεάν εκδήλωση στον Πειραιά

Σχετικά Άρθρα
Είναι ασφαλής η κατανάλωση του καφές χωρίς καφεΐνη;
Είναι ασφαλής η κατανάλωση του καφέ χωρίς καφεΐνη;
Ανακάλυψε τους καφέδες που θα δώσουν ενέργεια στη μέρα σου
Ανακάλυψε τους καφέδες που θα δώσουν ενέργεια στη μέρα σου
Τι γάλα να προτιμήσω; Αγελαδινό ή Κατσικίσιο;
Τι γάλα να προτιμήσω; Αγελαδινό ή Κατσικίσιο;
Αυτό είναι το πιο υγιεινό τυρί που μπορείτε να καταναλώσετε άφοβα!
Αυτό είναι το πιο υγιεινό τυρί που μπορείτε να καταναλώσετε άφοβα!
9 τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά που είναι στην πραγματικότητα ανθυγιεινά
9 τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά που είναι στην πραγματικότητα ανθυγιεινά
Βρήκαμε τα δημητριακά χωρίς ζάχαρη που θα απολαύσεις χωρίς ενοχές
Βρήκαμε τα δημητριακά χωρίς ζάχαρη που θα απολαύσεις χωρίς ενοχές

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του