Κατά πόσο η σωστή υποστήριξη του ανοσοποιητικού μάς κάνει άτρωτους;

κατά-πόσο-η-σωστή-υποστήριξη-του-ανοσο

Με αφορμή την πανδημία, την υποστήριξη ανοσοποιητικού και την ατομική ευθύνη, η Δέσποινα Μαρσέλου, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, μας μιλά για τη διατροφή μας απέναντι στον covid, αλλά και για άλλους παράγοντες που θα συνδράμουν ουσιαστικά στη σθεναρή αντιμετώπισή του.

Όλοι πλέον γνωρίζουμε ότι μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και όσπρια είναι απαραίτητη για την υποστήριξη του ανοσοποιητικού, ιδιαιτέρως για την αντιμετώπιση της συγκεκριμένη πανδημίας. Υπενθυμίζω εδώ και το περιβόητο American gut project, σύμφωνα με το οποίο για να έχουμε ένα πιο υγιές ανοσοποιητικό, ιδανικά να καταναλώνουμε 30 διαφορετικά φυτά την εβδομάδα υποστηρίζοντας έτσι ένα πιο υγιές εντερικό μικροβίωμα και μειώνοντας τη φαρμακοανθεκτικότητα.

Με την έναρξη της πανδημίας διάβασα αρκετές αναρτήσεις περί ατομικής ευθύνης και καλής διατροφής (του ότι θα πρέπει πλέον με την πληροφορία που έχουμε να ξέρουμε ότι η μείωση βάρους είναι απαραίτητη, όπως και η διαχείριση του σακχάρου και η υπέρταση, αφού γνωρίζουμε ότι ασθενείς με υποκείμενα νοσήματα είναι πιο επιρρεπείς στο συγκεκριμένο ιο-και σε οποιο ιό θα προσθέσω).

Παράλληλα αναρτήσεις από post-covid ασθενείς που βγήκαν νικήτες, παραθέτωντας τις διατροφικές τους συνήθειες και τεχνικές ευζωίας (άσκηση, διαλογισμός, γείωση-και όλα αυτά που βλέπετε και στις δικες μου αναρτήσεις για υποστήριξη ανοσοποιητικού). Σαφώς είναι παράδειγμα προς μίμηση και το υποστήριζω 100%.

Διαβάστε επίσης: Νηστεύετε; Πολύτιμες ιδέες για να εμπλουτίσετε τη διατροφή σας!

Με το post μου θα ήθελα να επικεντρωθώ αλλού σήμερα θέτωντας κάποια ερωτήματα.

Τι γίνεται με τους ανθρώπους που δε έχουν πρόσβαση σε φρούτα και λαχανικά;

Όταν μετά από μια εξουθενωτική ημέρα δουλειάς και έχοντας φάει το μπολ με φρούτα μου, κάθομαι στον καναπέ μου να ξεκουραστώ και με κατακλύζουν διαφημίσεις με επιθετικό marketing από αλλαντικά με προσθήκη ελαιόλαδου (αλλαντικά=καρκινογόνα τύπου 1 σύμφωνα με ΠΟΥ) αλλά και προϊοντα που συνεχώς κάνουν health claim –ότι δηλαδή ένα και ΜΟΝΑΔΙΚΟ προϊόν μπορεί να προσφέρει υγεία, καλή διάθεση, να ενισχύσει το ανοσοποιητικό κλπ.

Όταν δομές και σχολεία έχουν κυλικεία που προσφέρουν ακόμα τοστ με τυρί και ζαμπόν, αναψυκτικά και πατατάκια;

Όταν εντέλει ο καθένας μας παίρνει τη ατομική ευθύνη να ενημερωθεί και να επισκεφτεί ειδικό-επαγγελματία υγείας και οι πληροφορίες που συχνά λαμβάνει είναι άκρως αντίθετες με την μεσογειακή μας διατροφή?

Όταν στην προσπάθειά σου να χάσεις βάρος οι οδηγίες είναι: «μην τρως πολλά φρούτα γιατί έχουν ζάχαρη», «απόφυγε το καρότο γιατί ανεβάζει ο σάκχαρο», «τα αναψυκτικα light είναι καλύτερα από τα κανονικά» «1 φορά την εβδομάδα φάε ελεύθερα (αλήθεια τις υπόλοιπες ημέρες που φροντίζουμε το σώμα μας είμαστε φυλακισμένοι;)

Όταν στη έναρξη της πανδημίας επαγγελματίες διαιτολόγοι-διατροφολόγοι αλλά και εξωτερικές δομές εκγύμνασης έμειναν κλειστές

Όταν αυτή τη στιγμή τρέχουν κυβερνητικά project πανευρωπαϊκα που προτρέπουν σε αύξηση ζωικής πρωτεϊνης παρόλη την παγκόσμια έκκληση για μείωση έως και εξάλειψη λόγω πανδημίας και προστασίας του πλανήτη (υπενθυμίζω ένα: Become a beefatarian project)

Είναι ατομική ευθύνη εντέλει;

Υπάρχουν πολλοί ασθενείς που ακολουθούν μια κατά βάση φυτοφαγική διατροφή με δυσκολία να χάσουν βάρος-δεν είναι εύκολο για όλους και γίνεται και εξαιρετικά περίπλοκο –ιδιαίτερα όταν η υπόλοιπη οικογένεια ακολουθεί κάτι και είναι η γυναίκα που «πρέπει» να τους φροντίσει όλους σε ό,τι αφορά το μαγείρεμα. Και ναι υπάρχουν αρκετοί που δεν γνωρίζουν βασικές αρχές μαγειρικής.

Η διατροφή και εκγύμναση είναι σαφώς υποστηρικτική για το ανοσοποιητικό χωρίς καμία αμφιβολία. Αλλά δεν μας κάνει άτρωτους.

Τι μας κάνει άτρωτους; Η αλληλεγγύη, η κοινωνικοποίηση, το κλείσιμο της τηλεόρασης, η μεταξύ μας φροντίδα και ένα ηχηρό ΟΧΙ σε βιομηχανίες τροφίμων και κυβερνητικά προγράμματα που μας θέλουν locked down-διατροφικά και σωματικά. Αυτά,αυτά είναι η ασπίδα μας.

Σχετικά Άρθρα
5-tips-%ce%b5%ce%bd%cf%8c%cf%82-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b9%cf%84%ce%bf%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%bf%cf%85-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bd%ce%b1-%ce%bc%ce%b7%ce%bd-%cf%80%ce%ac%cf%81%ce%b5%cf%84%ce%b5-%ce%ba%ce%b90
5 tips ενός διαιτολόγου για να μην πάρετε κιλά το Πάσχα
%cf%80%ce%b1%ce%b3%ce%ba%cf%8c%cf%83%ce%bc%ce%b9%ce%b1-%ce%b7%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%b1-%ce%b3%ce%b7%cf%82-%cf%84%ce%b9-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b2%ce%b9%cf%8e%cf%83%ce%b9%ce%bc%ce%b7-%ce%b40
Παγκόσμια Ημέρα Γης: Τι είναι βιώσιμη διατροφή και πώς θα συμβάλλουμε στη μείωση της σπατάλης του φαγητού;
%ce%b2%ce%b9%cf%84%ce%b1%ce%bc%ce%af%ce%bd%ce%b7-d-10-%cf%84%cf%81%cf%8c%cf%80%ce%bf%ce%b9-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bd%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%cf%8d%cf%88%ce%b5%cf%84%ce%b5-%cf%84%ce%b9%cf%82-%ce%b10
Βιταμίνη D: 10 τρόποι για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας
%cf%84%ce%b1%cf%87%ce%af%ce%bd%ce%b9-%cf%80%cf%8c%cf%83%ce%b5%cf%82-%ce%b8%ce%b5%cf%81%ce%bc%ce%af%ce%b4%ce%b5%cf%82-%ce%ad%cf%87%ce%b5%ce%b9-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b3%ce%b9%ce%b1%cf%84%ce%af-%ce%b50
Ταχίνι: Πόσες θερμίδες έχει και γιατί είναι τόσο ωφέλιμο;
%cf%84%ce%b9-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b7-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%bb%ce%b5%ce%b9%ce%bc%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b4%ce%af%ce%b1%ce%b9%cf%84%ce%b1-%cf%80%cf%8c%cf%83%ce%b1-%ce%b40
Τι είναι η διαλειμματική δίαιτα; Πόσα διαφορετικά μοντέλα έχει; Για ποιους είναι αποτελεσματική;
5-tips-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%b8%ce%b1-%cf%83%ce%b1%cf%82-%ce%b2%ce%bf%ce%b7%ce%b8%ce%ae%cf%83%ce%bf%cf%85%ce%bd-%ce%bd%ce%b1-%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%ba%cf%84%ce%ae%cf%83%ce%b5%cf%84%ce%b5-%ce%b5%cf%800
5 tips που θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε επίπεδη κοιλιά!

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του