Φραγκόσυκο: Το καλοκαιρινό superfood που αξίζει να δοκιμάσετε

φραγκόσυκο-το-καλοκαιρινό-superfood-που-αξίζ

Το φραγκόσυκο είναι ένα φρούτο με αρκετές ευεργετικές ιδιότητες και με πολλά θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνη C, ασβέστιο και μαγνήσιο.

Τα φραγκόσυκα, που είναι γνωστά και ως ινδιάνικα σύκα, προέρχονται από ένα κακτοειδές φυτό. Η φλούδα τους είναι καλυμμένη με πολύ λεπτά αγκάθια και έχει πορτοκαλοπράσινο χρώμα, ενώ η σάρκα τους είναι πορτοκαλί-ροζ και έχει υφή σαν του πεπονιού.

Τα φραγκόσυκα ωριμάζουν στα τέλη Ιουλίου και συνεχίζουν να υπάρχουν συχνά μέχρι και τον Οκτώβριο.

Θρεπτική αξία

Τα φραγκόσυκα έχουν μεγάλη θρεπτική αξία εξαιτίας των μακροθρεπτικών συστατικών που περιέχουν. Ένα φλιτζάνι φραγκόσυκο, περίπου 150 γρ. περιέχει 10 γραμμάρια υδατάνθρακες και 5,4 γραμμάρια φυτικές ίνες. Περιέχει επίσης 1 γραμμάριο πρωτεΐνης και λιγότερο από ένα γραμμάριο λίπους. Μια μερίδα φραγκόσυκο 150 γραμμαρίων παρέχει το 14% και 21% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε φυτικές ίνες στους άντρες και τις γυναίκες αντίστοιχα.

Κάθε μερίδα φραγκόσυκου 150 γραμμαρίων παρέχει μικρές ποσότητες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β (2-5% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης) και σημαντικές ποσότητες σε βιταμίνη C (21 mg) που αποτελεί το 35% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης.

Το φραγκόσυκο έχει εντυπωσιακά μεγάλη περιεκτικότητα σε χαλκό, κάλιο, ασβέστιο και ειδικά μαγνήσιο. Μια μερίδα φραγκόσυκο 150 γραμμαρίων παρέχει 6%, 8%, 9% και 32% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε χαλκό, κάλιο, ασβέστιο και μαγνήσιο αντίστοιχα.

Οφέλη για την υγεία

  • Το φραγκόσυκο εξαιτίας των φυτικών ινών και της πηκτίνης που περιέχει μπορεί να μειώσει τη γλυκόζη του αίματος, μειώνοντας την απορρόφηση του σακχάρου στο στομάχι και στο έντερο. Αναλυτικότερα, το κιτρικό και μηλικό οξύ που περιέχει το φραγκόσυκο βοηθά στην καλή πέψη μέσω του μεταβολισμού των σακχάρων και αυξάνει τη σωματική αντοχή.
  • Μερικοί ερευνητές πιστεύουν ότι το φραγκόσυκο βοηθάει στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης και για την καταπολέμηση μολύνσεων από ιούς. Πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση φραγκόσυκου καθημερινά για 4 εβδομάδες, μειώνει τη συνολική χοληστερίνη, τη χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνη (LDL ή «κακή») χοληστερόλη και τα επίπεδα τριγλυκεριδίων σε άτομα με υψηλή χοληστερόλη.
  • Το φραγκόσυκο είναι πλούσιο σε φλαβονοειδή και αντιοξειδωτικά που δρουν προστατευτικά ενάντια στον καρκίνο αλλά και σε διάφορους ιστούς και όργανα, όπως στις αρτηρίες, τα νεύρα, τους οφθαλμούς και τις αρθρώσεις.
  • Το φραγκόσυκο έχει την ιδιότητα, τρώγοντάς το πριν από την κατανάλωση αλκοόλ, να μειώνει μερικά συμπτώματα του όπως ναυτία, ανορεξία, και ξηροστομία. Ωστόσο, αυτό δεν φαίνεται να μειώνει άλλα συμπτώματα όπως πονοκέφαλο, ζάλη και διάρροια.

Ξεφλούδισμα του φραγκόσυκου

Τα φραγκόσυκα συλλέγονται με ειδικά εργαλεία, που μπορεί να είναι και καλάμια ανοιγμένα στην άκρη τους. Αφού τα μαζέψουμε, πρέπει να τα πιάσουμε με μεγάλη προσοχή, συχνά με γάντια, και να τα τρίψουμε με ένα πανί ή με ένα ματσάκι χόρτα ή με σκληρή βούρτσα, για να φύγουν τα πολλά αγκάθια. Στη συνέχεια μπορούμε να τα περάσουμε και από νερό, ώστε να ξεπλυθούν και τα υπόλοιπα αγκάθια.

Προσοχή όμως χρειάζεται και όταν πρόκειται να καθαρίσουμε τη φλούδα τους, γιατί είναι πιθανό να έχουν μείνει αγκάθια που δεν τα βλέπουμε. Τα πιάνουμε λοιπόν από τους δύο πόλους, κόβουμε το φλοιό στο πάνω και το κάτω μέρος και έπειτα τα χαράζουμε με το μαχαίρι κάθετα (όπως καθαρίζουμε το πορτοκάλι) και πετάμε τα φλούδια, με προσοχή, ώστε να μην μπουν στη σάρκα τα αγκάθια που τυχόν έχουν μείνει. Τα φραγκόσυκα στην αγορά πωλούνται με καθαρισμένα τα αγκάθια τους, αλλά ποτέ δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι δεν έχουν μείνει κάποια, γι΄αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί.

Πηγή: http://www.mydiatrofi.gr

Σχετικά Άρθρα
Ψωρίαση: Αυτές είναι οι τροφές που την επιδεινώνουν και πρέπει να αποφεύγετε!
Ψωρίαση: Αυτές είναι οι τροφές που την επιδεινώνουν και πρέπει να αποφεύγετε!
Η Μόνικα Μπελούτσι με αυτή τη διατροφή μπορεί και έχει αυτή την υπέροχη σιλουέτα
Η Μόνικα Μπελούτσι με αυτή τη διατροφή μπορεί και έχει αυτή την υπέροχη σιλουέτα
%ce%b5%ce%be%ce%b9-%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%bf%ce%b9-%cf%80%ce%bf%cf%85-%cf%84%ce%b1-%ce%b1%cf%85%ce%b3%ce%ac-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b7-%cf%80%ce%b9%ce%bf-%cf%85%ce%b3%ce%b9%ce%b5%ce%b9%ce%bd0
Εξι λόγοι που τα αυγά είναι η πιο υγιεινή τροφή για τον οργανισμό μας
Πώς το χέρι σου μπορεί να σου δείξει πόσο πρέπει να φας - Το κόλπο που θα σε ενθουσιάσει!
Πώς το χέρι σου μπορεί να σου δείξει πόσο πρέπει να φας – Το κόλπο που θα σε ενθουσιάσει!
Ευέλικτη διατροφή: Έτσι, θα χάσεις βάρος τρώγοντας τα πάντα
Ευέλικτη διατροφή: Έτσι, θα χάσεις βάρος τρώγοντας τα πάντα
10 τροφές που δεν είναι τόσο υγιεινές όσο νομίζουμε!
10 τροφές που δεν είναι τόσο υγιεινές όσο νομίζουμε!

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του