Είναι το τακτικό ζύγισμα ο δρόμος για να πετύχουμε το βάρος που θέλουμε;

είναι-το-τακτικό-ζύγισμα-ο-δρόμος-για-ν

Το τακτικό ζύγισμα μπορεί να είναι μια αποτελεσματική μέθοδος για τον έλεγχο του σωματικού βάρους. Η αυτοπαρακολούθηση γενικά, είναι από το πιο χρήσιμα και αποτελεσματικά εργαλεία που μπορούν να συμβάλουν σε αυτό. Μπορεί να οδηγήσει σε καίριες αλλαγές συμπεριφοράς, τόσο απέναντι στο φαγητό, όσο και στον τρόπο ζωής γενικότερα.

Οι αλλαγές αυτές μπορεί να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους ή να αποτρέψουν την επαναπρόσληψή του. Ταυτόχρονα μπορεί να κινητοποιήσουν και να συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση της φυσικής δραστηριότητας.

“Δεν είναι λίγοι όμως αυτοί που αντιμετωπίζουν την αυτοπαρακολούθηση σαν μια μορφή τιμωρίας ή ψυχαναγκασμού. Αντίθετα, αν γίνει με τη σωστή καθοδήγηση και χωρίς υπερβολές, μπορεί να μειώσει το άγχος και την ανησυχία σε σχέση με το βάρος και να οδηγήσει σε επιτυχημένες αλλαγές του τρόπου ζωής, μας λέει η διαιτολογος-διατροφολόγος Μαρίνα Πόγκα.

Τι είναι η αυτοπαρακολούθηση;

Η αυτοπαρακολούθηση συμπεριλαμβάνει συστηματική παρατήρηση και καταγραφή του τρόπου διατροφής και άσκησης, με ταυτόχρονη παρακολούθηση του βάρους. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορα εργαλεία όπως:

  • Ημερολόγια καταγραφής τροφίμων
  • Τακτική αυτοζύγιση
  • Καταγραφή της φυσικής δραστηριότητας με διάφορες συσκευές ή mobile εφαρμογές

Πώς το τακτικό ζύγισμα μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο βάρους;

Πολύ συχνά χάνεται ο έλεγχος του βάρους όταν σταματάει το ζύγισμα. Ακόμα και αυτή η μικρή αύξηση του βάρους, της τάξεως του 1 με 2 κιλά τον χρόνο, που μπορεί να συμβαίνει κατά τη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων ή του καλοκαιριού, είναι ικανή να οδηγήσει μακροπρόθεσμα σε σταδιακή αύξησή του με αρνητικές επιπτώσεις για την υγεία. Η ζύγιση είναι η πιο απλή, γρήγορη και αντικειμενική μέθοδος αυτοπαρακολούθησης. Μπορεί να σε κινητοποιήσει άμεσα να αλλάξεις τις διατροφικές σου συνήθειες, αλλά και τη φυσική σου δραστηριότητα.

Πόσο συχνά πρέπει να ζυγίζομαι;

Παρόλο που υπάρχουν αρκετές μελέτες που δείχνουν ότι το καθημερινό ζύγισμα είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό στον έλεγχο βάρους, προσωπικά θα ταχθώ υπέρ αυτών που το συστήνουν 1-2 φορές την εβδομάδα. Αφενός θεωρώ αγχωτικό και ψυχαναγκαστικό το να ζυγίζεσαι καθημερινά, αφετέρου το βάρος μπορεί να σημειώνει συνεχείς διακυμάνσεις, που οφείλονται στις μεταβολές των υγρών και όχι του λίπους.

Αν είσαι από τους ανθρώπους που έχεις για χρόνια σταθερό βάρος και οι αυξομειώσεις του κυμαίνονται σε 1-2 κιλά τον χρόνο, είναι αρκετό να ζυγίζεσαι μια φορά στις 15 ημέρες ή στις 3 εβδομάδες. Αν είσαι όμως από αυτούς που έχουν μεγαλύτερες και συχνότερες μεταβολές βάρους, τότε θα ήταν καλύτερο να ζυγίζεσαι 1-2 φορές την εβδομάδα.

Έτσι θα μπορείς εγκαίρως να προλαβαίνεις και να ελέγχεις τις μεγάλες μεταβολές. Τέλος , αν έχεις συχνά υπερφαγικά επεισόδια, σύνδρομο νυχτερινής υπερφαγίας, υπερβολικό άγχος με το βάρος σου ή υποψιάζεσαι ότι έχεις κάποια διατροφική διαταραχή, τότε το ζύγισμα δεν θα σε βοηθήσει.

Αντιθέτως θα σου δημιουργήσει επιπρόσθετο άγχος και μπορεί να επιδεινώσει αυτές τις συμπεριφορές. Σε αυτές τις περιπτώσεις ζήτησε την καθοδήγηση ενός επαγγελματία διαιτολόγου διατροφολόγου με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ή ενός ψυχολόγου, μας λέει η κ. Πόγκα.

Πώς πρέπει να γίνεται η ζύγιση;

Είναι σημαντικό να διατηρείς πάντα παρόμοιες συνθήκες μέτρησης. Δηλαδή να ζυγίζεσαι στην ίδια ζυγαριά, την ίδια ώρα, με παρόμοια ρούχα. Έτσι μόνο τα αποτελέσματα θα μπορούν να είναι συγκρίσιμα. Βοηθάει πολύ να διατηρείς ένα ημερολόγιο που θα καταγράφεις το βάρος σου. Γι’ αυτό τον σκοπό θα βρεις πολλές εφαρμογές που μπορείς να κατεβάσεις στο κινητό σου.

Συμπερασματικά

Είναι το τακτικό ζύγισμα ο δρόμος για επιτυχημένο έλεγχο βάρους; Η αυτοπαρακολούθηση και η συστηματική ζύγιση ως μέρος αυτής, μπορούν να βοηθήσουν στον καλύτερο έλεγχο του βάρους και να οδηγήσουν σε αλλαγές συμπεριφοράς που αφορούν τη διατροφή και τη φυσική δραστηριότητα.

Διαβάστε επίσης

Νάντια Μουρούζη για Δημήτρη Παπαμιχαήλ: “Ήταν πάρα πολύ ταυτισμένος με την Αλίκη”

Η Παναγιώτα Αβραμοπούλου στο Infowoman: Είναι λυπηρό όταν οι ίδιες οι γυναίκες κατακεραυνώνουν με σχόλια τις ανύπαντρες μητέρες!

“Δεν αγαπούσα τον εαυτό μου. Δεν σεβόμουν την ίδια μου τη δύναμη” – Συγκλονίζει η διάσημη ηθοποιός για τη μάχη της με τον αλκοολισμό!

Σχετικά Άρθρα
Τελικά, παχαίνουμε ή φουσκώνουμε πριν την περίοδο; Ιδού η απορία και η απάντηση!
Τελικά, παχαίνουμε ή φουσκώνουμε πριν την περίοδο; Ιδού η απορία και η απάντηση!
%ce%b2%ce%b9%ce%ba%cf%84%cf%8c%cf%81%ce%b9%ce%b1-%ce%bc%cf%80%ce%ad%ce%ba%ce%b1%ce%bc-%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%ba%ce%b1%ce%bb%cf%8d%cf%88%ce%b1%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf-%cf%80%cf%81%cf%89%ce%b9%ce%bd0
Βικτόρια Μπέκαμ: Ανακαλύψαμε το πρωινό που τρώει και παραμένει σε φόρμα
Μόλις ανακαλύψαμε το νέο ρόφημα σοκολάτας που θα απολαμβάνουμε σπίτι μας, τις κρύες μέρες του χειμώνα
Μόλις ανακαλύψαμε το νέο ρόφημα σοκολάτας που θα απολαμβάνουμε σπίτι μας, τις κρύες μέρες του χειμώνα
Βρήκαμε τον τρόπο για να δώσεις μια διαφορετική νότα στο πρωινό σου
Βρήκαμε τον τρόπο για να δώσεις μια διαφορετική νότα στο πρωινό σου
Ο στιγμιαίος καφές πειράζει το στομάχι - Μύθος ή αλήθεια;
“Ο στιγμιαίος καφές πειράζει το στομάχι” – Μύθος ή αλήθεια;
Kρύο ή ζεστό το φαγητό; Τελικά, πόση σημασία έχει η θερμοκρασία του;
Kρύο ή ζεστό το φαγητό; Τελικά, πόση σημασία έχει η θερμοκρασία του;

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του