Διατροφικές συμβουλές πριν και μετά τον εμβολιασμό σας κατά του covid-19

διατροφικές-συμβουλές-πριν-και-μετά-τ

Αν ανήκεις σε εκείνες που διστάζουν να κάνουν το εμβόλιο επειδή φοβούνται τις παρενέργειες, τώρα μπορούν να αναθεωρήσουν, αν γνωρίζουν ότι μπορούν να αντιμετωπιστούν εύκολα εάν κάποιος τρώει σωστά, ξεκουράζεται σωστά και ακολουθεί αυτό που προτείνει ο πάροχος υγειονομικής περίθαλψης, μας λέει η Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου, MSc, MBA, SRD, Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος (www.somaygies.gr).

Τι πρέπει να κάνετε πριν το εμβόλιο

Η κατανάλωση των σωστών τροφίμων μπορεί να αποτρέψει τυχόν παρενέργειες σε μεγαλύτερη κλίμακα.

  • Κάντε ένα σνακ ή ελαφρύ γεύμα ανάλογα με την ώρα του εμβολίου σας. Ο στόχος είναι να αποφύγετε το εμβόλιο με άδειο στομάχι, ειδικά εάν έχετε φόβο για βελόνες ή ιστορικό αίσθημα ζάλης / λιποθυμίας με βελόνες.
  • Φάτε γνωστά τρόφιμα.
  • Φτιάξτε μερικά γεύματα εκ των προτέρων σε περίπτωση που είστε πολύ κουρασμένοι ή αδιαθεσία για να μαγειρέψετε το δείπνο για τις επόμενες ημέρες μετά τη λήψη του εμβολίου.
  • Αποφύγετε το αλκοόλ

Τι να προσέξετε μετά τον εμβολιασμό σας

1.  Μείνετε ενυδατωμένοι

Οι πονοκέφαλοι είναι μια κοινή παρενέργεια του εμβολίου και η αφυδάτωση μπορεί να επιδεινώσει αυτόν τον πόνο. Καταναλώστε νερό, 100% χυμό φρούτων, τσάι ή άλλα υγρά που δεν είναι πολύ ζαχαρούχα. Το να κρατάτε ένα μπουκάλι νερό δίπλα σας καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε αρκετά ενυδατωμένοι την ημέρα του ραντεβού σας.

2. Αποφύγετε το αλκοόλ

Δεν συνιστάται η κατανάλωση αλκοόλ πριν και μετά το εμβόλιο. Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να σας κάνει να νιώσετε σωματικά χειρότερα. Μπορεί επίσης να είναι δύσκολο να διακρίνουμε ποιά είναι η παρενέργεια του εμβολίου από την παρενέργεια του υπερβολικού αλκοόλ. Επιπλέον, το αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει φλεγμονώδη απόκριση στο σώμα, την οποία θα πρέπει να προσπαθήσετε να αποφύγετε όταν προσπαθείτε να υποστηρίξετε τη συνολική υγεία και το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

3. Εστίαση στα αντιφλεγμονώδη τρόφιμα

Αφού κάνετε το εμβόλιο, θέλετε να υποστηρίξετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Η εστίαση σε αντιφλεγμονώδη τρόφιμα που δεν έχουν υποστεί μεγάλη επεξεργασία ή εξευγενισμό μπορεί να βοηθήσει το σώμα σας να παραμείνει υγιές. Σε ένα άρθρο του 2020 που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Nutrition, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η κατανάλωση μιας αντιφλεγμονώδους δίαιτας μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου COVID-19, Και δεδομένου ότι ο απώτερος στόχος είναι να αποφύγετε τον COVID, συνεχίστε να ακολουθείτε μια αντί-φλεγμονώδη διατροφή. Εστιάστε σε υγιή λίπη και λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα για να αποκομίσετε τα περισσότερα οφέλη από τη διατροφή σας. Τα αβοκάντο, ο σολομός, οι ξηροί καρποί και τα λαχανικά είναι όλες εξαιρετικές επιλογές με αντιφλεγμονώδη δράση.

4. Έχετε μαζί σας αντικείμενα κατά της ναυτίας

Ενώ μερικοί άνθρωποι θα αισθάνονται καλά μετά τη λήψη του εμβολίου τους, μερικοί μπορεί να αισθάνονται ναυτία . Η διατήρηση αντικειμένων που μπορεί να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της ναυτίας στο χέρι μπορεί να είναι χρήσιμη σε περίπτωση που ξεκινούν οι ναυτίες. Για την καταπολέμηση τους μπορείτε να έχετε μαζί σας τζίντζερ και φλούδες λεμονιού.

Διατροφικές συστάσεις πριν τον εμβολιασμό

  • Πράσινα λαχανικά όπως σπανάκι, μπρόκολο και λάχανο

  • Προσθέστε στο φαγητό σας κουρκουμά

  • Πιείτε ένα τσάι με τζίντζερ

  • Φρέσκα φρούτα όπως ο ανανάς, το μάνγκο, η μπανάνα και το καρπούζι

  • Καταναλώστε σκόρδο

Διατροφικές συστάσεις μετά τον εμβολιασμό

  • Αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Καταναλώστε βρώμη, καλαμπόκι, κεχρί, καστανό ρύζι, κινόα και ψωμί ολικής αλέσεως

  • Καταναλώστε μαύρη σοκολάτα

  • Μπορείτε να μαγειρέψετε μία σούπα λαχανικών ή κοτόπουλου

  • Αποφύγετε την κατανάλωση καφεΐνης

  • Περιορίστε τα γαλακτοκομικά

Ποιος ο ρόλος της μεσογειακής διατροφής;

Είτε πρόκειται να εμβολιαστείτε είτε όχι, μια ισορροπημένη διατροφή Μεσογειακού τύπου συμβάλλει στην καλύτερη απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος. Ακολουθήστε διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής, σε φρούτα, λαχανικά, ψάρι, κοτόπουλο, ξηρούς καρπούς και όσπρια .

Καθώς όλο και συχνότερα παρουσιάζονται παρενέργειας μετά τον εμβολιασμό κατά του COVID-19 προσπαθήστε να διατηρήσετε ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής πριν και μετά το εμβόλιο βασισμένο στις παραπάνω διατροφικές οδηγίες ώστε είτε να αποφύγετε κάποιες παρενέργειες είτε να τις αντιμετωπίσετε.

Διαβάστε επίσης

Πρακτικές συμβουλές για αυτοεκτίμηση από τον Στέφανο Ξενάκη

Aγγούρι: Ποια τα οφέλη του και πώς εντάσσεται στη διατροφή μας;

Σχετικά Άρθρα
Ψωρίαση: Αυτές είναι οι τροφές που την επιδεινώνουν και πρέπει να αποφεύγετε!
Ψωρίαση: Αυτές είναι οι τροφές που την επιδεινώνουν και πρέπει να αποφεύγετε!
Η Μόνικα Μπελούτσι με αυτή τη διατροφή μπορεί και έχει αυτή την υπέροχη σιλουέτα
Η Μόνικα Μπελούτσι με αυτή τη διατροφή μπορεί και έχει αυτή την υπέροχη σιλουέτα
%ce%b5%ce%be%ce%b9-%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%bf%ce%b9-%cf%80%ce%bf%cf%85-%cf%84%ce%b1-%ce%b1%cf%85%ce%b3%ce%ac-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b7-%cf%80%ce%b9%ce%bf-%cf%85%ce%b3%ce%b9%ce%b5%ce%b9%ce%bd0
Εξι λόγοι που τα αυγά είναι η πιο υγιεινή τροφή για τον οργανισμό μας
Πώς το χέρι σου μπορεί να σου δείξει πόσο πρέπει να φας - Το κόλπο που θα σε ενθουσιάσει!
Πώς το χέρι σου μπορεί να σου δείξει πόσο πρέπει να φας – Το κόλπο που θα σε ενθουσιάσει!
Ευέλικτη διατροφή: Έτσι, θα χάσεις βάρος τρώγοντας τα πάντα
Ευέλικτη διατροφή: Έτσι, θα χάσεις βάρος τρώγοντας τα πάντα
10 τροφές που δεν είναι τόσο υγιεινές όσο νομίζουμε!
10 τροφές που δεν είναι τόσο υγιεινές όσο νομίζουμε!

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του