Αυτό είναι το αντικαρκινικό φρούτο που προστατεύει την καρδιά και βοηθά στην απώλεια βάρους

O λόγος για τα αχλάδια, τα οποία «κρύβουν» πολλά οφέλη για την υγεία. Είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά, μέταλλα και βιταμίνες, ενώ έχουν λίγες θερμίδες, χαμηλή οξύτητα και πολύ χαμηλή αλλεργιογόνο δράση. Αποτελούν καλή πηγή διαιτητικών ινών, καθώς 100 g αχλαδιού παρέχουν 3,1 g φυτικών ινών. Το μεγαλύτερο μέρος των φυτικών ινών του αχλαδιού είναι μη διαλυτοί πολυσακχαρίτες (NSP). Επιπροσθέτως, τα αχλάδια αποτελούν καλή πηγή μετάλλων όπως ο χαλκός, ο σίδηρος, το κάλιο, το μαγγάνιο και το μαγνήσιο, καθώς και βιταμινών του συμπλέγματος Β, όπως η ριβοφλαβίνη και η πυριδοξίνη, λέει η κλινική διαιτολόγος διατροφολόγος Διονυσία Βουτσά.

Ποια είναι η αντιοξειδωτική δράση του αχλαδιού;

Η συνολική αντιοξειδωτική ισχύς των αχλαδιών (τιμή ORAC) είναι 2941 μmol TE / 100 g. Η αντιοξειδωτική τους ικανότητα σχετίζεται με την υψηλή περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C και με τις μέτριες ποσότητες β-καροτενίου, λουτεΐνης και ζεαξανθίνης που περιέχουν.

Ποια η συμβολή του στην υγεία;

Η περιεκτικότητα του αχλαδιού σε φυτικές ίνες παρέχει προστασία έναντι του καρκίνου του παχέος εντέρου, στην ανάπτυξη σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 και καρδιαγγειακών νοσημάτων. Οι φυτικές ίνες, στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής, συμβάλλουν στη μείωση του σωματικού βάρους και των επιπέδων LDL χοληστερόλης. Επιπλέον, προστατεύουν τον βλεννογόνο του παχέος εντέρου από την επαφή με δευτερογενή χολικά οξέα, τα οποία δεσμεύουν, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο για ανάπτυξη καρκίνου παχέος εντέρου. Εκτός από τις φυτικές ίνες, στην περίπτωση του σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, οι φλαβονόλες και ανθοκυανίνες που περιέχονται στο αχλάδι, συμβάλλουν στην βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη. Επιπροσθέτως, η αντιοξειδωτική δράση του αχλαδιού συμβάλλει στη μείωση των ελεύθερων ριζών οξυγόνου, καθιστώντας υψηλή την αντικαρκινική του δράση.

Τι να προσέξετε στην αγορά του αχλαδιού;

Η επιλογή των αχλαδιών γίνεται με βάση το χρώμα, το οποίο διαφέρει ανάλογα με την ποικιλία, και την ακεραιότητα του φρούτου. Καθώς τα αχλάδια είναι ευαίσθητα φρούτα είναι επιρρεπή στη δημιουργία μαύρων κηλίδων λόγω μη σωστής μεταφοράς, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα πιο μικρή διάρκεια ζωής του φρούτου. Για το λόγο αυτό συστήνεται να αγοράζει κανείς τα αχλάδια σχετικά άγουρα και να τα καταναλώνει μόλις αρχίζουν να ωριμάζουν, μόλις δηλαδή το φρούτο είναι σχετικά μαλακό στην κορυφή του. Τα πολύ ώριμα αχλάδια συστήνεται να χρησιμοποιούνται κυρίως σε μαγειρικές παρασκευές, καθώς έχει σχετικά αλλοιωθεί η γεύση τους και δεν είναι ασφαλή για κατανάλωση χωρίς επεξεργασία. Στην αλλοίωση του αχλαδιού συμβάλλει η υψηλή θερμοκρασία φύλαξης.

Πώς μπορείτε να καταναλώσετε ένα αχλάδι;

Τα αχλάδια, ως φρούτα, μπορούν να καταναλωθούν ωμά, με τον φλοιό ή χωρίς ή σε μορφή κομπόστας σε σιρόπι ή σε χυμό μήλου. Ωστόσο λόγω του ιδιαίτερου αρώματος και γεύσης έχουν περίοπτη θέση σε μαγειρικές παρασκευές και στη ζαχαροπλαστική.

Αλμυρές συνταγές

Συνοδεύουν την κατανάλωση τυριών, ξηρών καρπών και κρασιού, όπως το Porto και το Marsala, συνδυάζονται με σαλάτες και ταιριάζουν με αλμυρές συνταγές όπως το κυνήγι και η πάπια.

Ζαχαροπλαστική

Στη ζαχαροπλαστική χρησιμοποιούνται σε τάρτες, τερίν, τράιφλ, τηγανίτες και Poires Belle Helene, το οποίο είναι αχλάδι βρασμένο με συνοδεία παγωτού βανίλιας και ζεστής σως σοκολάτας. Επίσης γλύκισμα με αχλάδι αποτελεί το αχλάδι βρασμένο σε κόκκινο κρασί αρωματισμένο με κανέλα, γαρίφαλο και φλούδα λεμονιού ή σε σιρόπι με άρωμα βανίλιας.

Αλκοολούχο ποτό

Τα αχλάδια επίσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην παρασκευή ποτού όπως το eau-de-νie de poires και το Poire William, ένα λικέρ το οποίο περιέχει ένα ολόκληρο αχλάδι, που δε χωράει να περάσει από το στόμιο του μπουκαλιού. Για την παρασκευή του ο καρπός του αχλαδιού τοποθετείται μέσα στο μπουκάλι σε εμβρυϊκή φάση και αναπτύσσεται μέσα στο μπουκάλι. Όταν ωριμάσει, στο μπουκάλι προστίθεται με λικέρ με γεύση αχλαδιού.

Διαβάστε επίσης

Μελάνωμα: Τα «ύποπτα» συμπτώματα και η σημασία της έγκαιρης διάγνωσης

H Αθηνά Ματίς έκανε το πιο εύστοχο σχόλιο για τη φετινή Eurovision

Σχετικά Άρθρα
Διατροφικές επιλογές για να προστατευτούμε από τον ήλιο
Διατροφικές επιλογές για να προστατευτούμε από τον ήλιο
Διατροφογενετικό Τεστ DNA: Διατροφή βάσει γονιδίων
Διατροφογενετικό Τεστ DNA: Διατροφή βάσει γονιδίων
Φυτοφαγική Διατροφή: Το δωρεάν ebook για να την εφαρμώσετε σωστά
Φυτοφαγική Διατροφή: Το δωρεάν ebook για να την εφαρμώσετε σωστά
Οι διατροφικές παγίδες του καλοκαιριού!
Οι διατροφικές παγίδες του καλοκαιριού!
Αθλητική Διατροφή: H «χρυσή 11άδα» των σύγχρονων συστάσεων
Αθλητική Διατροφή: H «χρυσή 11άδα» των σύγχρονων συστάσεων
Υπερφαγία: Μάθε πως θα την σταματήσεις
Υπερφαγία: Μάθε πως θα την σταματήσεις

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του