Αρχική > Featured > Γυμναστική με βαράκια άκρων: Όσα πρέπει να γνωρίζεις πριν ξεκινήσεις

Γυμναστική με βαράκια άκρων: Όσα πρέπει να γνωρίζεις πριν ξεκινήσεις

Η καραντίνα vol.2 είναι γεγονός και ήδη έχουμε βγάλει από τις ντουλάπες τα στρωματάκια γυμναστικής που αγοράσαμε τον περασμένο Μάρτιο, τότε που περνούσαμε ώρες ατελείωτες παρακολουθώντας διαδικτυακά προγράμματα γυμναστικής.

Σήμερα θα μιλήσουμε για τα βαράκια άκρων. Επειδή είναι οικονομικά και εύκολα στην αποθήκευση, θελήσαμε να μάθουμε για τα οφέλη τους, πώς να τα χρησιμοποιήσουμε στις προπονήσεις μας και αν αξίζει τελικά να τα αγοράσουμε.

Τα βαράκια αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εναλλακτική λύση έναντι των αλτήρων, ειδικά εάν είστε αρχάριοι ή απλά επιστρέφετε σε μια ρουτίνα προπόνησης, αλλά δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για όλες τις ασκήσεις.

Ποια είναι τα οφέλη τους

«Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε βάρη αστραγάλων για τις περισσότερες ασκήσεις ενδυνάμωσης, ειδικά εκείνες που στοχεύουν στους γοφούς και στα πόδια», λέει η πιστοποιημένη φυσιοθεραπεύτρια Leada Malek στο POPSUGAR. «Μπορείτε επίσης να τα χρησιμοποιήσετε γύρω από τους καρπούς των χεριών για ελαφριές ασκήσεις», προσθέτει. «Ένα άλλο πλεονέκτημα της χρήσης τους είναι ότι προσθέτουν κάποια αντίσταση, η οποία ουσιαστικά αυξάνει το φορτίο και την ικανότητα να προκαλείτε τον μυ με ασκήσεις», εξηγεί.

Μπορείτε να αυξήσετε την ένταση συγκεκριμένων ασκήσεων όπως άρσεις ποδιών, σύμφωνα με την Dr. Malek, η οποία συνιστά επίσης τη χρήση τους κατά την εκτέλεση ασκήσεων ενδυνάμωσης του ισχίου και των ποδιών.

Πόσο βαριά πρέπει να είναι;

«Ξεκινήστε ελαφρύτερα από ό,τι υπολογίζετε και βεβαιωθείτε ότι το βάρος είναι ανεκτό σε ολόκληρο το σετ. Σε περίπτωση αμφιβολίας, ξεκινήστε με βάρη του ενός κιλού και στη συνέχεια αυξήστε σταδιακά», λέει η ειδικός.

Εάν αισθάνεστε πόνο γύρω από τις αρθρώσεις, «μειώστε το βάρος ή δοκιμάστε ξανά μετά από κάποιο χρονικό διάστημα χωρίς αυτά», συμβουλεύει η Dr. Malek. Κι αν έχετε ιστορικό πόνου στην πλάτη ή στις αρθρώσεις, η Dr. Malek λέει να μιλήσετε με τον γιατρό ή τον φυσιοθεραπευτή σας πριν προσθέσετε βάρη άκρων στη ρουτίνα σας, καθώς μπορούν να επιδεινώσουν τα συμπτώματα λόγω του φορτίου που προστίθεται στα άκρα σας.

Τι ασκήσεις δεν πρέπει να κάνω;

Παρόλο που τα βάρη των άκρων μπορούν να κάνουν τις ασκήσεις ενδυνάμωσης πιο απαιτητικές, η Dr. Malek λέει να αποφεύγουμε τη χρήση τους στις αερόβιες προπονήσεις, όπως το τρέξιμο και το περπάτημα, «λόγω της επαναλαμβανόμενης φύσης των κινήσεων και του φορτίου του βάρους που ευνοεί μερικούς μυς και όχι άλλους, προκαλώντας μυϊκή ανισορροπία». Το περπάτημα με βάρη μπορεί να φαίνεται αβλαβές, αλλά η Dr. Malek προειδοποιεί γιατί μπορεί να είναι ένα βαρύ φορτίο για τους γοφούς, τα γόνατα και την πλάτη, εκτός από το ότι επηρεάζει το φυσικό σας βάδισμα.

Τώρα που δεν έχουμε πρόσβαση στο γυμναστήριο, ή αν δεν έχετε χώρο για εξοπλισμό όπως αλτήρες, τα βάρη των άκρων είναι μια εξαιρετική προσθήκη στον εξοπλισμό γυμναστικής στο σπίτι σας – απλώς θυμηθείτε ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλες τις προπονήσεις.