Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα, η υποκριτική ήταν μία βαθύτερή του ανάγκη να εκφραστεί και να σταθεί απέναντι στους άλλους με αλήθεια έστω και μέσα από έναν ρόλο… Ντοστογιέφσκι πρωτοδιάβασε στο πρώτο έτος της σχολής και αμέσως γοητεύτηκε.



Αυτήν την περίοδο μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στους «Μεγάλους Αμαρτωλούς» του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα που σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Χατζής και σε μία ερωτική δραματική σειρά στην τηλεόραση Alpha, το «Ερωτας Μετά».

Ο λόγος για τον ταλαντούχο Γιώργο Παπαπαύλου, έναν νέο ηθοποιό που κάνει αργά, αλλά πολύ σταθερά και ποιοτικά βήματα στο χώρο της υποκριτικής.


Διαβάζω ότι γεννήθηκες και μεγάλωσες στην Πάτρα. Αγαπημένη σου ανάμνηση από εκεί;
Είναι τόσες πολλές οι αναμνήσεις από την Πάτρα-είναι τα παιδικά και εφηβικά μου χρόνια!Κάθε φορά που μου ζητούν να θυμηθώ κάτι από εκείνα τα χρόνια όλο και κάτι διαφορετικό μου έρχεται στο μυαλό! Θυμάμαι πολύ έντονα που έπαιρνα κρυφά το μηχανάκι του παππού μου και πήγαινα βόλτα για καφέ με τον κολλητό μου τον Σπύρο! Θυμάμαι πόσο κρυώναμε πάνω στο μηχανάκι, αλλά και πόσο χαρούμενος ένιωθα που οδηγούσα και που ένιωθα να μεγαλώνω και η ζωή να είναι όλη μπροστά μου! Ναι, πάνω σε εκείνο το μηχανάκι έκανα όνειρα για το μετά… ένιωθα ελεύθερος!

Τι σε οδήγησε στο να ασχοληθείς με το θέατρο; Είχες ανέκαθεν καλλιτεχνικές ανησυχίες;
Ακόμα δεν μπορώ να σου πω ότι έχω καταλήξει τι ήταν αυτό μέσα μου που με έκανε να θέλω να γίνω ηθοποιός. Σίγουρα ξεκίνησε από μια ανάγκη αποδοχής και χειροκροτήματος-στο σχολείο πρωτοστατούσα στις γιορτές, παρουσιάσεις, πρωινές προσευχές- αλλά ευτυχώς με το πέρασμα των χρόνων αυτό έγινε κάτι πιο βαθύ, έγινε μια τεράστια ανάγκη να εκφραστώ και να σταθώ απέναντι στους άλλους με αλήθεια έστω και μέσα από έναν ρόλο!

Πότε πρωτοδιάβασες Ντοστογιέφσκι; Τι αίσθηση σου άφησε;
Θυμάμαι να πρωτοδιαβάζω το Υπόγειο, στο πρώτο έτος της σχολής και αμέσως μετά τον Παίχτη. Αισθάνθηκα αμέσως την μεγαλοφυία του και το πόσο παρατηρούσε και καταλάβαινε τους ανθρώπους. Τώρα που τον ξαναδιαβάζω αντιλαμβάνομαι επίσης πως είναι ένας πολύ μεγάλος δάσκαλος για όλους τους ηθοποιούς! Μελετώντας τον έχεις κερδίσει πόντους υποκριτικής!

Ποιοι είναι αυτοί οι Μεγάλοι Αμαρτωλοί;
Είναι κάποιοι από τους βασικούς ήρωες των έργων του Ντοστογιέφσκι. Ο Ρασκόλνικωφ (Έγκλημα και τιμωρία),ο Σμερντιάκωφ και ο Ιβαν Καραμάζωφ (Αδερφοί Καραμάζωφ),ο Σταυρόγκιν (Δαιμονισμένοι). Είναι οι ήρωες εκείνοι που αντιμετωπίζουν τις αμαρτίες τους, έρχονται πρόσωπο με πρόσωπο με την αλήθεια τους, αυτοαναιρούνται, καταστρέφονται, φτάνουν να δουν το βάθος της ύπαρξής τους!

Τι το ιδιαίτερο έχει η σκηνοθετική ματιά του Κωνσταντίνου Χατζή με τον οποίο μάλιστα συνεργάζεσαι και πάλι;
Με τον Κωνσταντίνο συνεργαζόμαστε για πέμπτη φορά. Ο Κωνσταντίνος έχει μελετήσει σε βάθος τον Ντοστογιέφσκι και τον έχει κατανοήσει. Η σκηνοθεσία του είναι λιτή απόλυτα αφαιρετική στηριγμένη όλη στον λόγο και το πνεύμα του συγγραφέα. Γίνεται μια προσπάθεια να αποδοθούν ανάγλυφα οι ήρωες και οι προθέσεις τους και να βγουν στην επιφάνεια όλα αυτά που ο Ντοστογιέφσκι ήθελε να πει μέσα από αυτά τα μεγαλειώδη έργα του!

Πού πιστεύεις πώς ακουμπά αυτή η παράσταση στο σήμερα;
Ζούμε σε μια εποχή που οι άνθρωποι έχουν απαντήσεις, αλλά δεν έχουν ερωτήσεις. Οι ήρωες του Ντοστογιέφσκι κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Βασανίζονται από ερωτήματα που είτε θέτουν οι ίδιοι στον εαυτό τους είτε αναγκάζονται από το περιβάλλον τους. Είναι λοιπόν  αυτή η παράσταση μια αφορμή να ξανασκεφτούμε προς τα που πάμε να νοηματοδοτήσουμε τη ζωή μας, αλλά και να στραφούμε προς τα μέσα,προς τον εαυτό μας!

Ποιοι είναι σήμερα οι Μεγάλοι Αμαρτωλοί;
Όλοι αυτοί που έχουν το κουράγιο να έρθουν αντιμέτωποι με την αλήθεια, με τον εαυτό τους. Αυτή είναι μια επίπονη διαδικασία που μπορεί να σε οδηγήσει σε πόνο και ματαίωση αλλά μετά συναντάς το φως και το αντέχεις. Δεν είναι εύκολο να αναλαμβάνεις την ευθύνη του εαυτού σου και να αγκαλιάζεις τα σκοτεινά του σημεία.

Παράλληλα πρωταγωνιστείς και στη δραματική σειρά του Alpha «Ερωτας Μετά». Πώς κρίνεις αυτή σου την πρώτη σου τηλεοπτική εμπειρία;
Είναι μια ευτυχής συγκυρία,το σενάριο,ο ρόλος του Ηλία, που τον έχω αγαπήσει πολύ,οι σκηνοθέτες το κανάλι οι συνάδελφοι όλοι είναι ένας και ένας και το αποτέλεσμα πολύ καλό για τα ελληνικά δεδομένα. Πάω με χαρά στο γύρισμα και αυτό για μένα σημαίνει πολλά. Γιατί ελάχιστα μας έχουν μείνει να διεκδικούμε σε αυτή τη δουλειά και η χαρά είναι από τα τελευταία που μας έμειναν.

Έχεις δηλώσει παλαιότερα ότι δεν κυνηγούσες την τηλεόραση γιατί φοβόσουν. Τι είναι αυτό που σε φοβίζει; Πώς το διαχειρίζεσαι τώρα που δουλεύεις στην τηλεόραση;
Οι ρυθμοί της τηλεόρασης είναι εξουθενωτικοί και πολύ επικίνδυνοι, γιατί ο χρόνος πιέζει και ίσως να μην μπορέσεις να φέρεις το υποκριτικό αποτέλεσμα που θα έφερνες μετά από 5 ώρες πρόβας! Χρειάζεται απόλυτη συγκέντρωση, εμπειρία,σωστές συνθήκες άρα οργανωμένη παραγωγή,καλοί συνάδελφοι και σκηνοθέτες με μεράκι! Ευτυχώς τα έχω όλα στο Έρωτας μετά!

Νιώθεις διαφορά στην αναγνωρισιμότητά σου στο ευρύ κοινό;
Αρχίζω να καταλαβαίνω πόση δύναμη έχει η τηλεόραση. Μου αρέσει που ο κόσμος με αναγνωρίζει και μου εκφράζει την εκτίμησή του για το πως παίζω τον ρόλο μου. Στην αρχή ντρεπόμουν τώρα το έχω συνηθίσει και το απολαμβάνω!

Έρωτας μετά… Τι σημαίνει η λέξη «έρωτας» για σένα;
Έρωτας είναι να αλλάζεις πλευρό το βράδυ και το χέρι σου να αγκαλιάζει ένα σώμα που εκείνη τη μαγική στιγμή γίνεται ο κόσμος όλος! Η συντροφικότητα είναι βασική ανάγκη του ανθρώπου και χρειάζεται όλοι να την διεκδικούμε! Βέβαια πιστεύω μόνο στον
υγιή έρωτα, στο αμοιβαίο. Το άλλο είναι πάντα ύποπτο και εν τέλει δεν είναι έρωτας!

Ο μεγαλύτερος φόβος σου ποιος είναι;
Η ανημπόρια και ο πόνος της αρρώστιας και το να μείνω τελευταίος από τα αγαπημένα μου πρόσωπα!

Προσέχεις γενικά τον εαυτό σου;
Κατά 90% προσέχω πολύ τον εαυτό μου και κατά 10% όχι! Άρα ζω!

Μελλοντικά σχέδια;
Από Φλεβάρη θα είμαι στο θέατρο Στάθμος στην παράσταση «Οι μάρτυρες των Αθηνών» σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη και ελπίζω το Πάσχα να κάνω ένα ταξίδι στο εξωτερικό!

Συντελεστές:
Διασκευή-απόδοση-συρραφή κειμένων: Κωνσταντίνος Χατζής, Γιάννης Χαριτοδιπλωμένος
Σκηνοθεσία – σκηνική εγκατάσταση: Κωνσταντίνος Χατζής
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση-τραγούδι παράστασης: Νίκος Ξυδάκης
Κοστούμια: Miranda Dempsey
Κίνηση: Άγγελος Παπαδόπουλος
Διεύθυνση Παραγωγής: Κωνσταντίνα Αγγελέτου
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρίλια Μητρούση, Μάγδα Λαδά
Γραφιστικά: Gio Stergioulas

Παίζουν (αλφαβητικά):
Σταυρόγκιν, Διάβολος: Θεοχάρης Ιωαννίδης
Κυρίλοφ: Νίκος Μάνεσης
Ρασκόλνικοφ, Ιβάν Καραμάζοφ: Γιώργος Παπαπαύλου
Πορφύρης, Τύχωνας: Κωνσταντίνος Χατζής
Σάτοφ, Σμερτνιακόφ: Γιάννης Χόρτης

Κατά τη διάρκεια της παράστασης, ο Κωνσταντίνος Χατζής παίζει ζωντανά στο πιάνο αποσπάσματα από Prokofiev (Toccata in d minor) και List (Totentanz).

Χρήσιμες πληροφορίες:
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206, Ταύρος) – Υπόγειος Χώρος

Παραστάσεις από 13/12/2019 για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων
Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή 21.00

Η προπώληση θα ξεκινήσει σύντομα.

από Γεωργία Οικονόμου