Το τελευταίο τανγκό στο Παρίσι: Η ωμή σκηνή του βιασμού με το βούτυρο που «τελείωσε» τη Μαρία Σνάιντερ

Οι αληθοφανέστατες ερωτικές σκηνές της έκαναν το «Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι» μία από τις πιο αμφιλεγόμενες ταινίες και ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι έγινε στόχος επικρίσεων. Οι αντιδράσεις εστιάστηκαν στην επίμαχη στιγμή του παρά φύσιν βιασμού, με τον «Πολ» -που ενσάρκωσε ο Μάρλοντ Μπράντο– να χρησιμοποιεί βούτυρο ως λιπαντικό στη σκηνή του βιασμού της Μαρία Σνάιντερ.

Αναμφισβήτητα, η εν λόγω σκηνή έχει μείνει ανεξίτηλη στην κινηματογραφική ιστορία, αλλά και στη μνήμη, όσων έχουν δει την ταινία. Ήταν, ωστόσο, και μία σκηνή, που αποδείχθηκε η αρχή του τέλους για την πρωταγωνίστριά της: την Μαρία Σνάιντερ.

Ένα βιβλίο, το οποίο υπογράφει η δημοσιογράφος και ξαδελφή της Μαρία, Βανέσα Σνάιντερ, και στο, οποίο εξιστορεί την ισοπέδωση του ψυχισμού της ηθοποιού στον απόηχο της ταινίας. 

Η Μαρία Σνάιντερ ήταν μόλις 20 ετών, όταν η φήμη της εκτοξεύτηκε μετά την ταινία, στο πλευρό του Μάρλον Μπράντο. Λόγω της βίας και της αληθοφανέστατης μεταχείρισής της στη σκηνή του βιασμού, η ταινία προκάλεσε αίσθηση, επιβεβαιώνοντας την ιδιότητα του Μπερτολούτσι, ως αμφιλεγόμενο, προκλητικό σκηνοθέτη, ενώ εδραίωσε την επιστροφή του Μπράντο στο Χόλιγουντ.

Για την Σνάιντερ, όμως, ήταν το χρονικό ενός προαναγγελθέντος επαγγελματικού και ψυχικού θανάτου, όπως γράφει η Βανέσα Σνάιντερ στο βιβλίο της με τίτλο “Η ξαδελφή μου Μαρία Σνάιντερ”.

Η δημοσιογράφος μιλά και για το τραύμα που η ταινία δημιούργησε στην οικογένεια της ηθοποιού, τις πολιτικές αναταράξεις που προκάλεσε στον καλλιτεχνικό χώρο ανά τον κόσμο, αλλά και την καθυστερημένη γνώση για το τι πραγματικά συνέβη σ’ αυτή την ταινία, γεγονός που βύθισε τη Σνάιντερ στην αυτοκαταστροφή.

“Ήταν η σκηνή που θα την καθόριζε για το υπόλοιπο της ζωής της”, αναφέρει στο βιβλίο η Βανέσα Σνάιντερ. Υπό την αδιάκοπη αυτή αρνητική δημοσιότητα και την προσοχή γύρω από αυτό – μάλιστα βιομηχανία παραγωγής γαλακτοκομικών χρησιμοποίησε την φωτογραφία για τη συσκευασία του βουτύρου του, ενώ μία αεροσυνοδός της είχε προσφέρει ένα κομμάτι βούτυρο χωρίς να το ζητήσει- η Μαρία ισοπεδώθηκε ψυχικά.

Η Μαρία εθίστηκε στην ηρωίνη, κι αυτό δεν τη βοήθησε, με τη Βανέσα να αναρωτιέται, αν τα ναρκωτικά και τα πάρτι ήταν τρόποι για να αποφύγει τα φώτα της δημοσιότητας, που αντίθετα μία νεαρή ηθοποιός θα τα κυνηγούσε.

«Ήθελα να αντιδράσει ως γυναίκα, όχι ως  ηθοποιός»

%cf%84%ce%bf-%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b1%ce%af%ce%bf-%cf%84%ce%b1%ce%bd%ce%b3%ce%ba%cf%8c-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%af%cf%83%ce%b9-%ce%b7-%cf%89%ce%bc%ce%ae-%cf%83%ce%ba0

Ο Μπερτολούτσι είχε παραδεχθεί μετά από αρκετά χρόνια δημόσια, ότι η σκηνή του βιασμού της Μαρία Σνάιντερ γυρίστηκε χωρίς τη συναίνεσή της.

Όπως αποκάλυψε ο δημιουργός σε τηλεοπτική του συνέντευξη, η πρωταγωνίστρια δεν είχε ερωτηθεί για την επίμαχη σκηνή του βιασμού με το βούτυρο, γιατί ήθελε να φανεί μπροστά στον κινηματογραφικό φακό «θυμωμένη και ταπεινωμένη. Ήθελα να αντιδράσει σαν κορίτσι και όχι σαν ηθοποιός», είπε ο Μπερτολούτσι.

«Η σκηνή με το βούτυρο ήταν μια ιδέα που είχα με τον Μάρλον εκείνο το πρωί πριν από το γύρισμα», είχε αναφέρει σε συνέντευξή του, ο Μπερτολούτσι, πρν από μερικά χρόνια, προσθέτοντας: «Νομίζω ότι μίσησε εμένα και τον Μπράντο που δεν της το είπαμε. Δεν ήθελα η Μαρία να ερμηνεύσει την ταπείνωση και την οργή της. Ηθελα να την νιώσει».

Μετά από το «Τελευταίο ταγκό στο Παρίσι», συνέχισε την καριέρα της, χωρίς μεγάλη επιτυχία, με την ίδια να αρνείται να συμμετέχει σε ερωτικές σκηνές οποιασδήποτε φύσης.

Η απαγόρευση της ταινίας, η φυλακή και το πρόστιμο

Η ταινία απαγορεύτηκε στην Ιταλία αμέσως μετά την προβολή της το 1972 και δεν προβάλλονταν μέχρι και το 1987.

Η υπόθεση έφτασε μέχρι τα δικαστήρια και το 1976 το Ανώτατο Ποινικό Δικαστήριο απαγόρευσε την ταινία το 1976, ενώ έδωσε εντολη να καταστραφούν και όλες οι κόπιες της.

Μπερτολούτσι, Μπράντο και Σνάιντερ, καθώς και ο παραγωγός της ταινίας, Αλμπέρτο Γκριμάλντι, καταδικάστηκαν σε δύο μήνες φυλάκιση και πρόστιμο 40 δολαρίων στον καθέναν.

«Δεν γνώριζα τίποτα για το βούτυρο»

Το 2007 η Μαρία Σνάιντερ σε συνέντευξή της στη Daily Mail για την επίμαχη σκηνή είχε δηλώσει ότι δεν γνώριζε τίποτα.

«Ο Μάρλον μου είχε πει: ”Μαρία μην ανησυχείς, είνα μόνο μία ταινία. Αλλά κατά τη διάρκεια της σκηνής, παρόλο που ο Μάρλον δεν με βίασε στα αλήθεια, τα δάκρυα μου ήταν αληθινά. Ένιωσα ταπεινωμένη και για να είμαι ειλικρινής, ένιωσα σαν να με βίασαν ο Μπράντο και ο Μπερτολούτσι μαζί!...΄Επρεπε να είχα καλέσει τον ατζέντη μου και έναν δικηγόρο να έρθουν στο γύρισμα γιατί κανείς δεν μπορεί να σε αναγκάσει να κάνεις κάτι που δεν είναι στο σενάριο, αλλά τότε δεν το γνώριζα!», είχε τονίσει η ηθοποιός, η οποία ήταν μόλις 19 ετών, όταν γυρίστηκε η ταινία.

Είχε αναφέρει επίσης ότι πάντα είχε ένα κακό προαίσθημα για την ταινία λόγω των σεξουαλικών σκηνών και ότι ήταν πολύ μικρή για να το καταλάβει.

Η απαγόρευση της ταινίας, ωστόσο, δεν την εμπόδισε να προταθεί για Όσκαρ.

Η τελευταία της εμφάνιση στον κινηματογράφο ήταν το 2009, όταν είχε ρόλο στην ταινία La cliente της Ζοζιάν Μπαλασκό. Μάλιστα, της έχει απονεμηθεί ο τιμητικός τίτλος του Ιππότη Γραμμάτων και Τεχνών. Προτάθηκε για το βραβείο Σεζάρ καλύτερης ηθοποιού το 1980 για το ρόλο της ως βίαιη πόρνη στην ταινία La Dérobade.

Η Σνάιντερ πέθανε έπειτα από μακρά ασθένεια, στο Παρίσι, στις 3 Φεβρουαρίου 2011.

Διαβάστε επίσης:

«Θυμάμαι έναν πατέρα…»: Tο μεγάλο αφιέρωμα στον αξέχαστο Στράτο Διονυσίου, στο Θέατρο Παλλάς

ΕΟΦ: Αυστηρή προειδοποίηση για φάρμακο που αδυνατίζει – Φρένο στην παράνομη διαφήμιση και χορήγηση 

Κατερίνα Στικούδη: Η νέα εκρηκτική συνεργασία με την Admiral για την Άνοιξη-Καλοκαίρι 2023!

Σχετικά Άρθρα
Φρανσουάζ Ζιλό: Η μοναδική γυναίκα ξέφυγε από τη σκιά του Πικάσο παίρνει τη θέση που της αξίζει
Φρανσουάζ Ζιλό: Η μοναδική γυναίκα που ξέφυγε από τη σκιά του Πικάσο παίρνει τη θέση που της αξίζει
Μελίνα Μερκούρη - Μάνος Χατζιδάκις σε ένα βίντεο όπου τα λόγια περιττεύουν
Μελίνα Μερκούρη – Μάνος Χατζιδάκις σε ένα βίντεο όπου τα λόγια περιττεύουν
Caruso: Το αριστούργημα του Lucio Dalla που διηγείται έναν αληθινό έρωτα που νίκησε τη μοναξιά
Caruso: Το αριστούργημα του Lucio Dalla που διηγείται έναν αληθινό έρωτα που νίκησε τη μοναξιά
Η «Κοιλάδα του Θανάτου»: Οι τρεις ανείπωτες τραγωδίες που σημάδεψαν τα Τέμπη
Η «Κοιλάδα του Θανάτου»: Οι τρεις ανείπωτες τραγωδίες που σημάδεψαν τα Τέμπη
Ελίζαμπεθ Τέιλορ: 8 γάμοι και μία κηδεία που... άργησε 15 λεπτά
Ελίζαμπεθ Τέιλορ: 8 γάμοι και μία κηδεία που… άργησε 15 λεπτά
Αμαλία Φλέμινγκ: Η Ελληνίδα γιατρός με την αντιστασιακή δράση που παντρεύτηκε τον «πατέρα» της πενικιλίνης
Αμαλία Φλέμινγκ: Η Ελληνίδα γιατρός με την αντιστασιακή δράση που παντρεύτηκε τον «πατέρα» της πενικιλίνης

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του