Ο σημαντικός κανόνας που αγνοούν σχεδόν όλοι για τα πασχαλινά αυγά και θέτουν σε κίνδυνο την υγεία τους

Ήδη μετράμε αντίστροφα για το βράδυ της Ανάστασης και την Κυριακή του Πάσχα και από τη Μεγάλη Πέμπτη έχουμε βάψει τα αυγά, τα οποία κατόπιν τοποθετούμε σε γιορτινό καλάθι πάνω στο τραπέζι.

Και αυτό, είναι ένα μεγάλο λάθος που όπως φαίνεται κάνουμε σχεδόν όλοι, αφού σύμφωνα με τους κανόνες του ΕΟΔΥ τα αυγά, ακόμη και τα βαμμένα πρέπει να μπαίνουν στο ψυγείο, μέχρι να τα καταναλώσουμε. Σε διαφορετική περίπτωση, όταν τα αφήνουμε εκτός ψυγείου, σε θερμοκρασία δωματίου, θέτουμε την υγεία μας σε κίνδυνο.

Καθώς, λοιπόν, πλησιάζει το Πάσχα και προετοιμαζόμαστε για το πασχαλινό τραπέζι, θα πρέπει να θυμόμαστε και να ακολουθούμε τους παρακάτω κανόνες, όπως τους αναφέρει στην επίσημη σελίδα του ο ΕΟΔY, ειδικά για τα τρόφιμα που καταναλώνουμε περισσότερο, όπως το αιγοπρόβειο κρέας και τα αυγά.

Οι βασικοί κανόνες συντήρησης των πασχαλινών τροφίμων

Συγκεκριμένα:

  • Τα αυγά δεν πρέπει να παραμένουν σε θερμοκρασία δωματίου περισσότερο από 2 ώρες. Διατηρήστε τα αυγά που έχουν βράσει επαρκώς (σφιχτά) στο ψυγείο μέχρι να σερβιριστούν.
  • Αποφύγετε την κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν ωμά ή ατελώς μαγειρεμένα αυγά (π.χ. χειροποίητη μαγιονέζα) καθώς επίσης την κατανάλωση ωμής ζύμης που περιέχει αλεύρι ή αυγά.
  • Αν επιθυμείτε να καταναλώσετε τα αυγά που βάψατε/διακοσμήσατε, βεβαιωθείτε ότι έχετε χρησιμοποιήσει βαφή κατάλληλη για τρόφιμα.
  • Διατηρήστε τα αυγά στη συσκευασία τους στο ψυγείο (όχι στην πόρτα του ψυγείου). Τα βαμμένα αυγά θα πρέπει να διατηρούνται, επίσης, στο ψυγείο.
  • Βεβαιωθείτε ότι αποψύχετε το κρέας ακολουθώντας τα σωστά βήματα: η απόψυξη στη συντήρηση του ψυγείου μπορεί να διαρκέσει περίπου 24 ώρες, όταν πρόκειται για ένα μικρό κομμάτι. Ποσότητα κρέατος περίπου 4,5 κιλών χρειάζεται αρκετές μέρες ώστε να αποψυχθεί πλήρως.
  • Αποψύξτε το αιγοπρόβειο κρέας τοποθετώντας το στη συντήρηση του ψυγείου, στο φούρνο μικροκυμάτων ή σε κρύο νερό και όχι σε θερμοκρασία δωματίου. Όταν αποψυχθεί, μπορεί να συντηρηθεί στο ψυγείο 3 έως 5 ημέρες -όταν είναι μπριζόλες, παϊδάκια- και 1 έως 2 ημέρες όταν είναι κιμάς. Όταν αποψυχθεί στο φούρνο μικροκυμάτων ή σε κρύο νερό, θα πρέπει να μαγειρευτεί αμέσως.
  • Διατηρήστε το ωμό κρέας στο ψυγείο, χωριστά από άλλα ωμά (π.χ. φρούτα ή λαχανικά) ή μαγειρεμένα τρόφιμα, ώστε να αποφευχθεί η επιμόλυνσή τους. Διατηρήστε το αιγοπρόβειο κρέας στο ψυγείο σε θερμοκρασία 4°C.
  • Τοποθετήστε το μαριναρισμένο κρέας στο ψυγείο μέχρι να το μαγειρέψετε. Απορρίψτε κάθε ποσότητα μαρινάδας που δε χρησιμοποιήσατε στο μαγείρεμα.
  • Ψήστε το κρέας σε θερμοκρασία τουλάχιστον 160°C. Το κρέας είναι έτοιμο για κατανάλωση όταν η εσωτερική του θερμοκρασία φτάσει τους 63°C και το αφήσουμε να «ξεκουραστεί» σε αυτή τη θερμοκρασία για 3 λεπτά. Αν δεν υπάρχει θερμόμετρο, μαγειρεύουμε επαρκώς το κρέας, ώστε ο ζωμός του να είναι διαυγής.
  • Το μαγειρεμένο αιγοπρόβειο κρέας μπορεί να διατηρηθεί στο ψυγείο έως 3- 4 ημέρες.
  • Αν επιθυμείτε να καταναλώσετε αιγοπρόβειο κρέας σε πακέτο (take away ή delivery), βεβαιωθείτε ότι είναι ζεστό κατά την παραλαβή. Καταναλώστε το μαγειρεμένο κρέας εντός 2 ωρών ( ή 1 ώρας αν η θερμοκρασία είναι 32°C). Αν δεν πρόκειται να καταναλωθεί αμέσως, τοποθετήστε το στο ψυγείο σε θερμοκρασία ≤4°C, σε καλυμμένα δοχεία και καταναλώστε το εντός 3-4 ημερών, κρύο ή αφού προηγουμένως το ζεστάνετε στους 74°C.
  • Θυμηθείτε ότι είναι απαραίτητο να πλένουμε τα χέρια μας με σαπούνι και νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το χειρισμό των τροφίμων.
  • Χρησιμοποιήστε ξεχωριστές επιφάνειες εργασίες και εργαλεία (π.χ. μαχαίρια) για ωμά και μαγειρεμένα τρόφιμα. Ακολουθήστε την ίδια διαδικασία για τα κρέατα και τα υπόλοιπα τρόφιμα.

Διαβάστε επίσης

Θυμάστε τι περιλάμβανε το νηστίσιμο μενού της Μ. Εβδομάδας τη δεκαετία του ‘80; – Τότε που ήμασταν παιδιά

Διατροφικές συμβουλές για τη Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα για όσους πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη

Οι διατροφικές «παγίδες» στο πασχαλινό τραπέζι- Tips για να αποφύγετε την καούρα και τη δυσπεψία

Σχετικά Άρθρα
ΝΟΥΝΟΥ: Συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο σε μελέτες για τη διατροφική αξία του πρωινού
ΝΟΥΝΟΥ: Συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο σε μελέτες για τη διατροφική αξία του πρωινού
Γλυκόριζα: Το βότανο με τα πολλά οφέλη στην υγεία και τι πρέπει να προσέξετε
Γλυκόριζα: Το βότανο με τα πολλά οφέλη στην υγεία και την ομορφιά
5 θρεπτικά σνακ ιδανικά για το καλοκαίρι - Δεν παθαίνουν τίποτα με τις υψηλές θερμοκρασίες
5 θρεπτικά σνακ ιδανικά για το καλοκαίρι – Δεν παθαίνουν τίποτα με τις υψηλές θερμοκρασίες
Διατροφικά do's & don'ts για τις ημέρες που η θερμοκρασία χτυπάει «κόκκινο»
Διατροφικά do’s & don’ts για τις ημέρες που η θερμοκρασία χτυπάει «κόκκινο»
%ce%bc%ce%b5-%ce%b1%cf%85%cf%84%cf%8c-%cf%84%ce%bf-%cf%86%cf%81%ce%bf%cf%8d%cf%84%ce%bf-%ce%b8%ce%b1-%ce%b4%ce%b9%cf%8e%ce%be%ce%b5%cf%84%ce%b5-%cf%84%ce%bf-%ce%bb%ce%af%cf%80%ce%bf%cf%82-%ce%b1%cf%800
Με αυτό το φρούτο θα διώξετε το λίπος από την κοιλιά
Φυσικό botox με χυμό που αποτοξινώνει και καταπολεμά τη γήρανση
Φυσικό botox με χυμό που αποτοξινώνει και καταπολεμά τη γήρανση

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του