Ο Χρήστος Λιακόπουλος στο Infowoman: «Ο μεγαλύτερος δυνάστης μας είναι ο ίδιος μας ο εαυτός»

Αποτελεί μία από τις παραστάσεις που έχει αγαπηθεί ιδιαιτέρως από το κοινό και για αυτό συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά. Ο λόγος για τον «Προμηθέα Εσταυρωμένο» του Χρήστου Λιακόπουλου, στο Θέατρο Αλκμήνη.

Το έργο στοχεύει να καταδείξει τον συνεχή αγώνα του ανθρώπου για ελευθερία απέναντι, πρωτίστως, στον ίδιο του τον εαυτό και ακολούθως σε κάθε μορφή αυταρχικής εξουσίας. Όπως επίσης και τη μέγιστη ένδειξη αγάπης που φτάνει ως την αυτοθυσία.

Ο θεατής ταυτίζεται με τον ήρωα και δια φόβου και ελέους οδηγείται στην ψυχική κάθαρση, ενώ ταυτόχρονα ενθαρρύνεται να υπερβεί τον προηγούμενο εαυτό του και ν’ αντιμετωπίσει τις δυσκολίες και προκλήσεις της ζωής με περισσότερο θάρρος και αυτοπεποίθηση.

Με αφορμή τον «Προμηθέα» ο Χρήστος Λιακόπουλος  μίλησε στο Infowoman.gr για την παράσταση, τους συμβολισμούς του μυθικού ήρωα, την «αντανάκλασή» του στο σήμερα, καθώς και το μυστικό της επιτυχίας της παράστασης.

Κείμενο, σκηνοθεσία, φωτισμοί, κοστούμι, αντικείμενα σκηνής, μουσική επιμέλεια, αλλά και πρωταγωνιστικός ρόλος. Ένα μεγάλο μπράβο για όλα. Πώς τα καταφέρνετε;

Έχοντας ένα όραμα στον νου μου και προσπαθώντας να το πραγματώσω, θεωρώ πως, σ’ εμένα, τα υπόλοιπα έρχονται ως φυσική συνέπεια. Το πράγμα ξεκινάει κατά τη συγγραφή του έργου… Στη διαδικασία αυτή, συγγραφή, σκηνοθεσία, υποκριτική, μουσική και πολλές φορές οι φωτισμοί, αλληλοεμπλέκονται και αλληλοεπηρεάζονται στη φαντασία μου. Έπειτα έρχεται η ώρα που αυτά πρέπει να γίνουν σκηνική πράξη στο θέατρο. Στον Προμηθέα Εσταυρωμένο ήταν η πρώτη φορά που ήμουν υπεύθυνος για τα σκηνικά αντικείμενα και τα υλικά του κοστουμιού. Θυμάμαι πως για μέρες πολλές, επειδή δεν το είχα ξανακάνει άρα δεν ήξερα πού και πώς να βρω τί, έψαχνα σε διάφορα μέρη της Αθήνας να βρω αυτά ακριβώς που επιθυμούσα. Ήταν μια επίμονη και «επίπονη» διαδικασία που τώρα τη θυμάμαι με γλύκα και νοσταλγία και συνειδητοποιώ πόσο δημιουργική ήταν.

Ποια ήταν η σύλληψη της ιδέας για αυτήν την παράσταση; Τι ήταν αυτό που σας κέντρισε στον μύθο του Προμηθέα;

Βρήκα τον εαυτό μου και όλη την ανθρωπότητα στον μύθο αυτό. Καθένας μας, κάθε μέρα που περνάει, αντιμετωπίζει προκλήσεις, εμπόδια και δυσκολίες. Για να τα υπερβεί πρέπει να βάλει σε δράση δυνάμεις και ικανότητες που έχει και πιθανόν δεν το γνωρίζει. Για να μπορέσει όμως να λειτουργήσει ορθά, θα πρέπει να έχει το δικαίωμα να επιλέγει το πώς πραγματικά επιθυμεί να λειτουργήσει. Άρα πρέπει να είναι ελεύθερος. Και ποιος είναι ο πρώτος δυνάστης μας;.. Ο ίδιος μας ο εαυτός! Και μετέπειτα όλες οι μορφές αυταρχικής εξουσίας. Άρα βιώνουμε έναν συνεχή αγώνα για την κατάκτηση πρώτα της προσωπικής μας απελευθέρωσης από τις αρνητικές πλευρές του εαυτού μας και μετέπειτα από όλες τις εξωγενείς πηγές αυταρχικής καταπίεσης. Και τι άλλο είναι αυτό που μας βοηθάει στην πορεία μας αυτή προς το καλύτερο; Η συνεργασία, η αλληλοβοήθεια, η αλληλοστήριξη… Δηλαδή το να αγαπάμε ο ένας τον άλλον και να το κάνουμε πράξη. Όπως επίσης και το να συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για αυτά που θέλουμε να πετύχουμε, για τους στόχους μας, συνεχώς δίχως να μας πτοούν οι αναπόφευκτες αποτυχίες οι οποίες είναι μέρος της όλης διαδικασίας.

%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%ae%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%82-%ce%bb%ce%b9%ce%b1%ce%ba%cf%8c%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%bf%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%bf-%ce%bc%ce%b5%ce%b3%ce%b1%ce%bb%cf%8d0

«Το έργο στοχεύει να καταδείξει τον συνεχή αγώνα του ανθρώπου για ελευθερία απέναντι, πρωτίστως, στον ίδιο του τον εαυτό και ακολούθως σε κάθε μορφή αυταρχικής εξουσίας»: Ποιον θεωρείτε μεγαλύτερο «δυνάστη»; Την όποια εξουσία ή τον ίδιο μας τον εαυτό;

Όπως προανέφερα, ο μεγαλύτερος δυνάστης μας είναι ο ίδιος μας ο εαυτός. Κανείς δεν μπορεί να μας αναγκάσει να πράξουμε με τρόπο που δεν θέλουμε αν εμείς οι ίδιοι δεν το επιλέξουμε κι αυτό που μας αποτρέπει από το να είμαστε πραγματικά ο εαυτός μας και να κάνουμε αυτά που πραγματικά θέλουμε είναι ο φόβος. Έχουμε όμως φωτεινά παραδείγματα τα οποία έμειναν πιστά στον εαυτό τους και στην αλήθεια τους και προτίμησαν τον θάνατο από μια «ζωή» που δεν θα ήταν ζωή… Όπως ο Σωκράτης και ο Χριστός!

Προμηθέας και Εσταυρωμένος: Υπάρχει κάποιος συμβολισμός πίσω από την επιλογή του τίτλου;

Το «εσταυρωμένος» μπήκε για να καταδείξει σαφέστερα, στον περισσότερο κόσμο, ποιο ήταν το μαρτύριο που υπέφερε ο Προμηθέας επειδή «τον άνθρωπο πολύ αγάπησε» –αν προσθέσουμε σε αυτό κι ότι ένας αετός, κάθε μέρα, ερχόταν και του έτρωγε το συκώτι. Ο παραλληλισμός, στη συνείδηση της πλειονότητας, με τα μαρτύρια του Χριστού, εξαιτίας της μέγιστης αγάπης του για τους ανθρώπους, ήταν αναπόφευκτος…

Το έργο ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας του;

Υποθέτω πως όταν κάτι μιλάει στην ψυχή των ανθρώπων και τους συνεπαίρνει αποκτά σπουδαιότητα.

%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%ae%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%82-%ce%bb%ce%b9%ce%b1%ce%ba%cf%8c%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%bf%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%bf-%ce%bc%ce%b5%ce%b3%ce%b1%ce%bb%cf%8d2

Υπήρξαν καλλιτέχνες που λειτούργησαν ως πρότυπο για εσάς;

Επιρροές έχω πολλές και από πολλούς τις οποίες «ενσωμάτωσα» και σφυρηλάτησαν το πρωτογενές υλικό που υπήρχε μέσα μου.

Ποιο κλασικό έργο θα θέλατε να σκηνοθετήσετε;

Κάθε έργο που μιλάει μέσα μου και με ενθουσιάζει με πυροδοτεί να το πραγματώσω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Τα επόμενα σχέδιά σας;

Να συνεχίζω να προσπαθώ να καλυτερεύω τον εαυτό μου και, αν είναι δυνατόν, τους άλλους γύρω μου.

Info

«Προμηθέας Εσταυρωμένος»

Κείμενο, σκηνοθεσία, φωτισμοί, κοστούμι, αντικείμενα σκηνής, μουσική επιμέλεια: Χρήστος Λιακόπουλος

Επεξεργασία ήχου: Σπύρος Αραβοσιτάς

Δημιουργία – επιμέλεια εικαστικών: Τζουλιάννα Νίκα

Κατασκευή κοστουμιού: Βάνια Αλεξάντροβα

Βοηθός σκηνοθέτη, φωτογραφίες: Τζένη Κουκίδου

Φωνή μητέρας: Σάρα Τερζή

Παραστάσεις: Κάθε Σάββατο στις 7 μ.μ.

Προπώληση εισιτηρίων:

Ticket services και στο ταμείο του θεάτρου

Διάρκεια: 75’

Σχετικά Άρθρα
Η Αγγελική Τουμπανάκη στο Infowoman: «Μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης καταρρίπτουμε στερεότυπα και αγκυλώσεις»
Η Αγγελική Τουμπανάκη στο Infowoman: «Μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης καταρρίπτουμε στερεότυπα και αγκυλώσεις»
%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b5%cf%84%ce%ae-%ce%b1%cf%86%ce%ae%cf%82-%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b1-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b7-%ce%ba%ce%bf%cf%81%cf%85%cf%86%ce%b1%ce%af%ce%b1-%cf%84%cf%81%ce%b1%ce%b30
Τελετή Αφής: Ποια είναι η κορυφαία τραγουδίστρια της όπερας που ερμήνευσε τον Ολυμπιακο Ύμνο
Μαρία Δαμασιώτη, υπάρχει δεύτερη ευκαιρία στον έρωτα;
Μαρία Δαμασιώτη, υπάρχει δεύτερη ευκαιρία στον έρωτα;
Σοφία Φυτιάνου, υπάρχει τρόπος να ρίξουμε «Πίσσα και Πούπουλα» στον παραλογισμό των ανθρώπινων σχέσεων;
Σοφία Φυτιάνου, υπάρχει τρόπος να ρίξουμε «Πίσσα και Πούπουλα» στον παραλογισμό των ανθρώπινων σχέσεων;
Η Ζαχαρούλα Χρόνη σκηνοθετεί την πιο ανατριχιαστικά επίκαιρη παράσταση και αποκαλύπτεται στο Infowoman
Η Ζαχαρούλα Χρόνη σκηνοθετεί την πιο ανατριχιαστικά επίκαιρη παράσταση και αποκαλύπτεται στο Infowoman
Αναστασία Κουμίδου, γιατί να ασχοληθούμε σήμερα με έναν εγκληματία πολέμου σαν τον Mengele;
Αναστασία Κουμίδου, γιατί να ασχοληθούμε σήμερα με έναν εγκληματία πολέμου σαν τον Mengele;

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του