Λίνα Πάτσιου, γίνονται σήμερα τόσο μεγάλες θυσίες για έναν έρωτα; 

Ένας από τους πιο δημοφιλείς μύθους όλων των εποχών και αγαπημένος των δημιουργών κάθε αιώνα ζωντανεύει ξανά επί σκηνής. Ο Ορφέας και η Ευρυδίκη γνωρίζονται, ερωτεύονται και παντρεύονται, όμως την ημέρα του γάμου τους η Ευρυδίκη πεθαίνει. Ο Ορφέας την αναζητά στον Κάτω Κόσμο θέλοντας να την ξαναφέρει πίσω στη ζωή.  

Στη σκηνή του θεάτρου Φούρνος, τέσσερις ηθοποιοί εναλλάσσονται στους ρόλους του Ορφέα  και της Ευρυδίκης παρουσιάζοντας με μια σύγχρονη οπτική το γνωστό μύθο. Μέσα από μία πολυπρισματική αφήγηση, η Βαρβάρα Νταλιάνη εξετάζει την ιστορία όχι μόνο μέσα από τα δραματουργικά και καλλιτεχνικά του διακείμενα, αλλά και μέσα από τις φιλοσοφικές, τελετουργικές και επιστημονικές του προεκτάσεις.

%ce%bb%ce%af%ce%bd%ce%b1-%cf%80%ce%ac%cf%84%cf%83%ce%b9%ce%bf%cf%85-%ce%b3%ce%af%ce%bd%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b9-%cf%83%ce%ae%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%b1-%cf%84%cf%8c%cf%83%ce%bf-%ce%bc%ce%b5%ce%b30

Η Λίνα Πάτσιου, που γνωρίσαμε μέσα από την παράσταση «Λεμόνια, Λεμόνια, Λεμόνια, Λεμόνια, Λεμόνια» πρωταγωνιστεί στην «Παλινωδία»και μιλά στο Infowoman για τον ρόλο της, για τη διαχρονικότητα του μύθου του Ορφέα και της Ευρυδίκης, αλλά και τις μεγάλες θυσίες για χάρη του έρωτα.

Λίνα, χαίρομαι που τα ξαναλέμε. Μετά τα «Λεμόνια» που σημείωσαν εξαιρετική επιτυχία, έρχεται η «Παλινωδία». Μίλησέ μας για τον ρόλο σου στο έργο. 

Στο έργο είμαστε τέσσερις ηθοποιοί που εναλλασσόμαστε σε διάφορους ρόλους. Εγώ υποδύομαι την Ευρυδίκη, την Κάρολ, ένα πλάσμα του κάτω κόσμου εμπνευσμένο από την Κάρολ του Τένεσι Γουίλιαμς – από το έργο ο Ορφέας στον Άδη-, ενώ αναλαμβάνω και ρόλο αφηγήτριας. 

Χαίρομαι πολύ γιατί, εκτός του ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό κείμενο και θέμα βέβαια, είναι και πολύ διαφορετικό από τα Λεμόνια. Κεντρικό ζήτημα είναι πάντα ο έρωτας, αλλά εκεί που στα Λεμόνια μιλούσαμε για την καθημερινή τριβή μιας σχέσης, εδώ μιλάμε για το ιδεώδες του έρωτα. Εκεί που στα Λεμόνια είχαμε καθημερινό λόγο, εδώ έχουμε -και- ποιητικό. Ακόμα και οι τεχνικές δυσκολίες για το ηθοποιό στα δυο έργα διαφέρουν. Το θεωρώ μεγάλη τύχη αυτό στο ξεκίνημα, να μπορείς να δουλεύεις την τέχνη σου από άλλες πλευρές αλλά πάντα μέσα σ´ένα πλαίσιο που σε συγκινεί. 

%ce%bb%ce%af%ce%bd%ce%b1-%cf%80%ce%ac%cf%84%cf%83%ce%b9%ce%bf%cf%85-%ce%b3%ce%af%ce%bd%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b9-%cf%83%ce%ae%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%b1-%cf%84%cf%8c%cf%83%ce%bf-%ce%bc%ce%b5%ce%b32

Πώς προσεγγίζεται ο μύθος του Ορφέα και της Ευρυδίκης στην Παλινωδία;

Η Βαρβάρα Νταλιάνη, που υπογράφει τη διασκευή και τη σκηνοθεσία,ουσιαστικά νομίζω ήθελε να δείξει όλες τις ιστορίες που έχουν ποτέ ειπωθεί σε σχέση με αυτό το μύθο. Αισθάνομαι πως έχουμε πάρει ένα φιλμ και μ αυτό έχουμε φωτογραφίσει ξανά και ξανά σκηνές τις ιστορίας. Το αποτέλεσμα είναι μια φωτογραφία με πολλά επίπεδα, πολλές αναγνώσεις, κι όλες λίγο ονειρικές. 

Ο εν λόγω μύθος έχει εμπνεύσει έργα σπουδαίων δημιουργών από την αρχαιότητα έως σήμερα. Ποιο είναι το στοιχείο που τον καθιστά διαχρονικό;

Ο έρωτας δίχως αναστολές και άνευ όρων είναι μια εξαιρετικά γοητευτική ιδέα. Και η ιστορία για την απώλεια ενός τέτοιου έρωτα, δίνει στους ανθρώπους κουράγιο να αντιμετωπίσουν ίσως δικές τους, μικρές και μεγάλες απώλειες. 

Υπάρχουν σήμερα τέτοιοι έρωτες θεωρείς; Γίνονται τόσο μεγάλες θυσίες για έναν έρωτα; 

Ναι φυσικά. Και σπάνια βέβαια. Άλλωστε αυτοί οι έρωτες είναι από τη φύση τους σπάνιοι. Και φυσικά, όταν βρεθεί κάτι τέτοιο στη ζωή σου, παρασύρει τα πάντα. 

%ce%bb%ce%af%ce%bd%ce%b1-%cf%80%ce%ac%cf%84%cf%83%ce%b9%ce%bf%cf%85-%ce%b3%ce%af%ce%bd%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b9-%cf%83%ce%ae%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%b1-%cf%84%cf%8c%cf%83%ce%bf-%ce%bc%ce%b5%ce%b34

Προσωπικά, έχεις κάνει θυσίες για έναν έρωτα; 

Ναι βέβαια. Αν και εκεί που αξίζει, δεν το βιώνεις σαν θυσία. 

Αν είχες την δυνατότητα να γυρίσεις στο παρελθόν, θα άλλαζες κάτι;

Ίσως να είχα αφήσει τον εαυτό μου να κάνει κάποια πράγματα νωρίτερα. Αλλά στην πραγματικότητα πιστεύω πολύ πως κάνουμε τα πράγματα όταν μπορούμε ή όταν αντέχουμε. 

Ποια είναι τα σχέδιά σου για το καλοκαίρι;

Φέτος ονειρεύομαι πολύ μεγάλο καλοκαίρι. Έχω διάφορα πρότζεκτ που θέλω να ονειρευτώ, και πολλές θάλασσες που θέλω να επισκεφτώ. Περιμένω πώς και πώς. 

Παλινωδία

%ce%bb%ce%af%ce%bd%ce%b1-%cf%80%ce%ac%cf%84%cf%83%ce%b9%ce%bf%cf%85-%ce%b3%ce%af%ce%bd%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b9-%cf%83%ce%ae%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%b1-%cf%84%cf%8c%cf%83%ce%bf-%ce%bc%ce%b5%ce%b36

Πρεμιέρα 9 Μαΐου

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων: 14, 10 €

Προπώληση: more.com

Διάρκεια: 100’

Θέατρο Φούρνος Μαυρομιχάλη 168, Νεάπολη Εξαρχείων

Τηλέφωνο:  210 6460748

Σχετικά Άρθρα
Φρανσουάζ Αρντί: Η εμβληματική Γαλλίδα της pop μουσικής και της μόδας δεν είναι πια εδώ
Φρανσουάζ Αρντί: Η εμβληματική Γαλλίδα της pop μουσικής και icon των 60’s δεν είναι πια εδώ
Η σαρωτική Μαλβίνα Κάραλη μέσα από τα δικά της λόγια: 20 ατάκες - μαθήματα ζωής
Η σαρωτική Μαλβίνα Κάραλη μέσα από τα δικά της λόγια: 20 ατάκες – μαθήματα ζωής
Ζεϊνέπ Μποζ: Ποια είναι η Τουρκάλα αρχαιολόγος που στηρίζει την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
Ζεϊνέπ Μποζ: Ποια είναι η Τουρκάλα αρχαιολόγος που στηρίζει την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
Έγραψε ιστορία η Κλαούδια Σέινμπαουμ: Η πρώτη γυναίκα πρόεδρος του Μεξικού και τι την περιμένει
Γράφει ιστορία η Κλαούδια Σέινμπαουμ: Η πρώτη γυναίκα πρόεδρος στο Μεξικό των 10 γυναικοκτονιών την ημέρα
Άρτεμις Γρύμπλα, τελικά πόσο αποδεχόμαστε το κάτι διαφορετικό;
Άρτεμις Γρύμπλα, τελικά πόσο αποδεχόμαστε το κάτι διαφορετικό;
Η Χρυσοξένη Προκοπάκη στο Infowoman: «Η γραφή είναι ένας τρόπος να υπάρχω και να αντιλαμβάνομαι τον κόσμο»
Η Χρυσοξένη Προκοπάκη στο Infowoman: «Η γραφή είναι ένας τρόπος να υπάρχω και να αντιλαμβάνομαι τον κόσμο»

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του