Featured

Η Μαρία-Νεφέλη Δούκα στο Infowoman: «Η πραγματικότητά μας έχει οικοδομηθεί πάνω σε έναν ‘’τρόμο’’»

Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων. Το έργο Terror είναι ένα δικαστικό δράμα όπου οι θεατές ως ένορκοι καλούνται να κρίνουν, να αθωώσουν τον κατηγορούμενο.

Το «TERROR» η μεγάλη θεατρική επιτυχία συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο θέατρο Βασιλάκου –Μαριάννα Τόλη.

Το συγκλονιστικό έργο του Γερμανού συγγραφέα Φέρντιναντ φον Σίραχ έχοντας γνωρίσει τεράστια επιτυχία σε εβδομήντα και πλέον σκηνές στην Ευρώπη και την Αμερική, παρουσιάζεται για τέταρτη σεζόν και δεύτερη χρονιά στο θέατρο Βασιλάκου_ Μαριάννα Τόλη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου, μετάφραση Ευαγγελίας A. Νάνου και διασκευή Μιρέλλας Παπαοικονόμου, με έναν εξαιρετικό θίασο πρωταγωνιστών.

Στις 26 Μαΐου και λίγο μετά τις οχτώ το απόγευμα, ένα αεροπλάνο της Lufthansa ταξιδεύει από το Βερολίνο προς στο Μόναχο με 164 επιβάτες, υπό καθεστώς ομηρίας. Η διαταγή του τρομοκράτη προς τον πιλότο είναι να το ρίξει στο γήπεδο Allianz Arena του Μονάχου, κατά τη διάρκεια του αγώνα Γερμανίας – Αγγλίας, τον οποίο παρακολουθούν 70.000 φίλαθλοι. Η Γερμανική κυβέρνηση ενημερώνεται άμεσα και δύο μαχητικά αεροσκάφη απογειώνονται. Παρακολουθούν την κατάσταση από απόσταση αναπνοής περιμένοντας οδηγίες. Ο νόμος απαγορεύει ρητά στους πιλότους των μαχητικών να καταρρίψουν το πολίτικό αεροσκάφος. Δεν σκοτώνεις αθώους για να προστατέψεις άλλους αθώους. Παραβαίνοντας τις διαταγές όμως ο σμηναγός Λαρς Κοχ το καταρρίπτει για να προστατέψει τους φιλάθλους του γηπέδου. Επικαλείται την αριθμητική διαφορά.

Η πρωταγωνίστρια της παράστασης Μαρία-Νεφέλη Δούκα μιλά στο Infowoman.gr για τον ρόλο της, τις προκλήσεις της διάδρασης με το κοινό, τον «τρόμο» της πραγματικότητας, αλλά και όλα εκείνα που τη ζορίζουν και τη χαλαρώνουν.

Το ‘’ Τerror’’  βασίζεται στο δικαστικό έργο του Γερμανού συγγραφέα Φέρντιναχ φον Σίραχ. Μιλήστε μας λίγο για το ρόλο σας σε αυτό.

Στo Τerror είμαστε μάρτυρες μιας πολύ σημαντικής δίκης που αφορά σε ένα αεροπορικό δυστύχημα ενός αεροσκάφους της Λουφτχάνσα το οποίο είχε καταληφθεί από τρομοκράτη και στη συνέχεια  καταρρίφθηκε από τον κατηγορούμενο επισμηναγό Λαρς Κωχ. Εγώ βρίσκομαι από την πλευρά της πολιτικής αγωγής ,ως μάρτυρας κατηγορίας έναντι του Λαρς Κωχ. Η Μάιζερ, ο ρόλος ο οποίος υποδύομαι, έχει χάσει το σύζυγό της σε αυτό το μοιραίο αεροπλάνο και περιμένει μια δικαίωση για αυτόν τον τραγικό και άδικο χαμό του άντρα της. Η Μάιζερ, μέσα από το έργο του Σίραχ,  εκπροσωπεί  την πλευρά των θυμάτων, και όλους εκείνους τους ανθρώπους που σε τέτοιες τραγωδίες έχασαν τους συγγενείς τους και τις οικογένειές τους τόσο απροσδόκητα και φρικτά και ζητά την απόδοση ευθυνών σε κάθε υπαίτιο.

Ποιο ήταν το στοιχείο που έκανε την παράσταση τόσο επιτυχημένη ,ώστε να συνεχίζεται και φέτος;

Νομίζω πέρα από μια ποινική υπόθεση τόσο τρομακτική, το Terror μας θυμίζει ακριβώς πολλά γνώριμα τραγικά συμβάντα και φρικωδίες που έχουν συμβεί και στη χώρα μας προσφάτως, αλλά και στο εξωτερικό. Είναι ένας τρόμος δηλαδή που έχει καταπιεί οι λαοί σε τόσες γωνιές αυτού του πλανήτη , το ρεύμα του κινδύνου που παραμονεύει, η συνεχόμενη απειλή πολέμου, η αδυναμία χειρισμών προστασίας, αμέλειες και παραβλέψεις  που έχουν κοστίσει ζωές. Η πραγματικότητά μας έχει οικοδομηθεί σε έναν ‘’τρόμο’’ , και αυτό το καμπανάκι υπενθύμισης χτυπάει υποθέτω αυτή η παράσταση.

Πόση πρόκληση ενέχει η διάδραση με το κοινό; Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να συμμετέχει σε ένα έργο τέτοιας φύσης και θεματολογίας;

Έχει την αίσθηση της κοινωνικής έρευνας με μία έννοια. Και αυτό το κάνει τόσο ενδιαφέρον και για μας επί σκηνής που θα ‘’συνομιλήσουμε’’ κατά κάποιον με τους θεατές. Καταλαβαίνω πως σε πλαίσιο μιας αίθουσας μπορεί να μοιάζει πιο ανώδυνο, αλλά από το όσο μιλάμε μετά το τέλος της παράστασης με τον κόσμο, έχει δυσκολία να μπεις στη θέση ενόρκου σε μια φανταστική συνθήκη ακροαματικής διαδικασίας που αφορά την αθώωση ή την καταδίκη ενός ανθρώπου σε ένα τέτοιο  γεγονός. Βάλλεσαι μέσα σου για το σωστό και το λάθος, και τις πιθανότητες που σου παραθέτει το κείμενο και οι αντίδικες πλευρές.

Έχετε ολοκληρώσει τις σπουδές σας στη Νομική. Η υποκριτική υπήρχε πάντα στο μυαλό σας ή προέκυψε και πώς;

Προέκυψε. Παλαιότερα με φανταζόμουν να δουλεύω στο backstage κομμάτι της δημιουργίας, γιατί είμαι φύσει πιο εσωστρεφής . Όταν ασχολήθηκα με το χορό ξεκλείδωσε μέσα μου η ανάγκη να επικοινωνώ, και αυτή η ανάγκη ολοκληρωνόταν στην υποκριτική και στην έρευνα της. Ένιωθα μια εσωτερική συμβατότητα σε αυτό το στοιχείο και ο εαυτός μου ελεύθερος .

Εκτός από το θέατρο έχετε συμμετάσχει και σε τηλεοπτικές σειρές όπως το Μαύρο Ρόδο, όπου ξεχωρίσατε, και στο σινεμά. Ποιο από τα τρία σας εξιτάρει περισσότερο, το θέατρο ,η τηλεόραση ή ο κινηματογράφος;

Αγαπάω να δουλεύω σε κάτι που πιστεύω ως εγχείρημα και πόνημα και να με ενδιαφέρει να το υπογράψω καλλιτεχνικά. Θα ήθελα να δουλέψω παραπάνω στο σινεμά γιατί συμβαίνει πιο σπάνια.

Αν η ζωή σας γινόταν ταινία , ποιος θα θέλατε να τη σκηνοθετήσει, και ποιος να γράψει το soundtrack;

Δεν έχει κάτι αξιοσημείωτο η ζωή μου για να δραματοποιηθεί αλλά έτσι για το χιούμορ θα πω σκηνοθέτη το Νίκολας Γουίντινγκ Ρεφν και μουσική τον Μπεν Φροστ.

-Τι σας ζορίζει και τι σας χαλαρώνει;

Με ζορίζει η σκέψη του πόσο βίαια ζούμε. Με χαλαρώνει ο γάτος μου.

Τα μελλοντικά σας σχέδια?

Αναζήτηση ωραίων πρότζεκτ και καλή ομάδα όπως και τώρα. 

TERROR

Ερμηνεύουν:

Πρόεδρος: Νίκος Ορφανός

Εισαγγελέας: Θεοδώρα Σιάρκου

Κατηγορούμενος: Λάζαρος Βαρτάνης

Συνήγορος: Δημήτρης Λιόλιος

Μάρτυρας κατηγορίας: Μαρία-Νεφέλη Δούκα

Μάρτυρας υπεράσπισης: Βασίλειος Μπατσακούτσας

Μετάφραση: Ευαγγελία A.Νάνου

Διασκευή: Μιρέλλα Παπαοικονόμου

Σκηνοθεσία: Γιώργος Οικονόμου

Σκηνικά: Χριστίνα Ντεκούλη

Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης

Sound desing : Γιώργος Οικονόμου-Βασίλης Κορρές

Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη

Βοηθός Σκηνοθέτη: Αντώνης Αντωνάκος

Φωτογραφίες: Νεκτάριος Κουρής

Info

Ημέρες και ώρες παραστάσεων::  Κάθε Δευτέρα και Τρίτη 21:00

Link Εισιτηρίων: more.com

Πληροφορίες Χώρου: Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου – Μαριάννα Τόλη (Προφήτου Δανιήλ 3 και Πλαταιών 10435 Κεραμεικός)

Ναυσικά Διαμαντοπούλου

Recent Posts

Η Πρόληψη σώζει: Μια δράση αφύπνισης του προσωπικού του Γ.Ν.Α. «ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ»

Στην εκπνοή του μήνα Οκτώβρη, ο οποίος είναι αφιερωμένος στον καρκίνο του μαστού, στο Κέντρο…

4 ώρες ago

“Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας”: Μία συγκλονιστική παράσταση στο Θέατρο Φούρνος

Νέος κύκλος παραστάσεων για το έργο της βραβευμένης με Νόμπελ Λογοτεχνίας (2015) Λευκορωσίδας δημοσιογράφου και…

7 ώρες ago

Ο Πατούλης αιφνιδίασε τον Λιάγκα: «Εύχομαι και στα δικά σου, ξέρω ότι παντρεύεσαι»

Ο Γιώργος Πατούλης αιφνιδίασε τον Γιώργο Λιάγκα στον αέρα της εκπομπής του, όταν του ευχήθηκε…

7 ώρες ago

«Ρόζα Εσκενάζυ : Η βασίλισσα του Ρεμπέτικου»: Κριτική της παράστασης από την Κατερίνα Βαρδακαστάνη

Κριτική από την Κατερίνα Βαρδακαστάνη Είδαμε την παράσταση «Ρόζα Εσκενάζυ : Η βασίλισσα του Ρεμπέτικου»…

8 ώρες ago

Η Βάνα Μπάρμπα αποκάλυψε το λάθος που έκανε στο μεγάλωμα της κόρης της

Η Βάνα Μπάρμπα βρέθηκε καλεσμένη στο «Ενώπιος Ενωπίω» με τον Νίκο Χατζηνικολάου. Μιλώντας για την…

8 ώρες ago

«Grand Hotel»: Έφτασε η στιγμή της αποκάλυψης – Όλα όσα θα δούμε την επόμενη εβδομάδα

Αυτή την εβδομάδα στο «Grand Hotel», η στιγμή της αποκάλυψης, της αλήθειας και της κρίσης…

8 ώρες ago