Η Αγγελική Μαρίνου στο Infowoman: «Αυτή τη στιγμή η «μπαμπεσιά» κοντεύει να αποκτήσει θετικό πρόσημο»

Η θεατρική ομάδα «Πτωχαλαζόνες» παρουσιάζει το κωμικό διήγημα του Στρατή Μυριβήλη «Οι Κάλπηδες», σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου από τις 10 Μαΐου στο Θέατρο Μπέλλος.

Ένα παραμύθι γεμάτο φως, από τον Στρατή Μυριβήλη, έναν σημαντικό Νεοέλληνα πεζογράφο που ο περισσότερος κόσμος γνωρίζει μόνο από τα «σκοτεινά» αντιπολεμικά του αριστουργήματα.

Οι «Κάλπηδες» είναι ένα άκρως κωμικό διήγημα, με έντονη δράση, αλλαγή σκηνικών χώρων, και σπαρταριστές σκηνές. Σατιρίζει στοιχεία κουλτούρας και συμπεριφοράς που αν και αρνητικά, αποδίδονται ως χαριτωμένα στην ελληνική ράτσα, όπως: το ψέμα, η επιπολαιότητα, η πονηριά, η καπατσοσύνη, η κομπορρημοσύνη, ο εύκολος πλουτισμός κ.α.

Η πρωταγωνίστρια της παράστασης Αγγελική Μαρίνου μίλησε στο Infowoman.gr για τον ρόλο της, τους «Κάλπηδες» του Μυριβήλη και του σήμερα, τους Πτωχαλαζόνες, αλλά και τα μελλοντικά της σχέδια.

Πρωταγωνιστείτε στην παράσταση «Οι Κάλπηδες», μία μεταφορά του κωμικου έργου του Στρατή Μυριβήλη. Μιλήστε μας λίγο για τον ρόλο σας

Οι Κάλπηδες είναι ένα διήγημα του Μυριβήλη, το οποίο αναρωτιέμαι αν είχε φανταστεί ποτέ του ότι θα γινόταν θεατρική παράσταση! Έχει λοιπόν πάρα πολλούς ρόλους. Εμείς το μεταφέρουμε στην σκηνή με τον τρόπο που έχει προτείνει ο σκηνοθέτης μας Κώστας Παπακωνσταντίνου από την πρώτη φορά που παρουσιάσαμε δραματοποιημένη λογοτεχνία το 2012! Κρατάμε την τριτοπρόσωπη αφήγηση χωρίς να υπάρχει όμως ένας αφηγητής και χωρίς να αλλοιώνουμε καθόλου τη μορφή του διηγήματος. Έτσι οι ρόλοι εναλάσσονται διαρκώς, χωρίς να έχουμε ο καθένας μας έναν συγκεκριμένο. Στη διαδικάσια της πρόβας μάλιστα, μοιράζοντας το κείμενο, γίνεται «διεκδίκηση» για κάποιες φράσεις, για το ποιος θα ηταν πιο ταιριαστό να τις πει, σε σχέση με τον ρόλο που υποδύεται εκείνη τη στιγμή. 

%ce%b7-%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%af%ce%bd%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b1%cf%85%cf%84%ce%ae-%cf%84%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%b30

Ποιο είναι το χαρακτηριστικό της παράστασης που πιστεύετε ότι θα κερδίσει το κοινό;

Η αμεσότητά μας, η πρόταση της ομάδας για το πως μπορείς να δεις στο θέατρο ένα διήγημα χωρίς να έχει διασκευαστεί, η παρουσίαση ενός κωμικού διηγημάτος του Μυριβήλη, τον οποίον πιο πολύ τον γνωρίζουμε για τα αντιπολεμικά του έργα, και οι αναφορές στο τώρα, που μπορεί να πάρει ο θεατής μαζί του φεύγοντας.

Το έργο είναι γραμμένο στα τέλη της δεκαετίας του ’30, αλλά εξαιρετικά διαχρονικό. Πιστεύετε πως ακόμα ως λαός διαθέτουμε αυτή τη μπαμπεσιά, ας το πούμε έτσι;

Ακόμα; Αυτή τη στιγμή θεωρώ ότι η «μπαμπεσιά» κοντεύει να αποκτήσει θετικό πρόσημο. Στις μέρες μας όποιος καταφέρει να πετύχει κάτι με το λιγότερο κόστος και τον ελάχιστο μόχθο, θεωρείται μάγκας και καταφερτζής. Επίσης, δεν φαίνεται πια να υπάρχει κάποιο ίχνος ντροπής ή αντίστοιχα κατακραυγής από το κοινωνικό σύνολο. Βλέπουμε ανθρώπους που έχουν καταδικαστεί για τις απάτες τους, να κυκλοφορούν με το κεφάλι ψηλά και να παραμένουν ή να διεκδικούν μέχρι και πολιτικές θέσεις. 

%ce%b7-%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%af%ce%bd%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b1%cf%85%cf%84%ce%ae-%cf%84%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%b32

Θεωρείτε πως συμφιλιωνόμαστε με τα ελαττώματά μας ή έχουμε δρόμο ακόμα;

 Για να συμφιλιωθούμε σημαίνει ότι πρώτα τα έχουμε εντοπίσει και αποδεχτεί. Μετά πρέπει να έρθει η διαλογή. Με ποια από αυτά απλώς συμπορευόμαστε, ποια είναι καλό να βελτιώσουμε και ποια να ξεφορτωθούμε εντελώς!

Η θεατρική ομάδα σας ονομάζεται «Πτωχαλαζόνες». Γιατί ονομάστηκε έτσι;

Τη λέξη «Πτωχαλαζόνες» τη συναντήσαμε στο διήγημα «Χαλασοχώρηδες» του Αλ.Παπαδιαμάντη, την πρώτη παράσταση που κάναμε το 2012! Εκεί και γνωριστήκαμε οι περισσότεροι και δέσαμε ως ομάδα. Ξεκινήσαμε χωρίς όνομα και κάθε χρόνο αναρωτιόμασταν, να βγάλουμε όνομα ή δεν θα υπάρχουμε του χρόνου; Μόλις φέτος το πήραμε απόφαση. Η ταχύτητα δεν είναι το δυνατό μας στοιχείο!

Ποια είναι η πιο αισιόδοξη σκέψη που κάνετε για το μέλλον;

Με λύπη θα πω, ότι με αυτά που γίνονται γύρω μας, δεν κάνω πολλές αισιόδοξες σκέψεις.  Δύναμη μου δίνουν αυτά που μου λένε οι έφηβοι στο θεατρικό εργαστήρι που κάνω, γιατί βλέπω ότι κάποια στερεότυπα καταρέουν, και το δυνατό γέλιο των παιδιών μου. Αυτά.

Τα επόμενα σχέδια σας;

Οι Κάλπηδες θα τελειώσουν αρχές Ιουνίου και μελετάμε κάποιες προτάσεις που έχουμε να ταξιδέψουν στην επαρχία. Τον Ιούλιο θα παρουσιάσουμε στο κάστρο Λαμίας το διήγημα “Γιατί η μηλιά δεν έγινε μηλέα” του Βιζυηνού,στο πλαίσιο του «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός» και από τον Οκτώβρη θα συνεχιστεί ο μπαμπάς ο πόλεμος του Ι.Καμπανέλλη που παίξαμε τη φετινή σεζόν στο Θέατρο Olvio. Κατά τα άλλα, αναμένουμε τα αποτελέσματα των θεατρικών επιχορηγήσεων για να δούμε αν θα ξεκινήσουμε μια νεά παραγωγή.

«Οι Κάλπηδες»

%ce%b7-%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%af%ce%bd%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-%ce%b1%cf%85%cf%84%ce%ae-%cf%84%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%b34

Σκηνοθεσία: Κώστας Παπακωνσταντίνου

Κινησιολογία: Μαργαρίτα Τρίκκα

Σκηνικά / Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα, Φιλάνθη Μπουγάτσου

Μουσική: Νίκος Ζουρνής

Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Αγιαννίτης

Βοηθοί Σκηνοθέτη: Αγγελική Στρατάκη, Ιλεάνα Παπαγιάννη

Φωτογραφίες: Νίκος Βαρδακαστάνης

Γραφιστική επιμέλεια: Μαύρα Γίδια

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

Παραγωγή: «Ξανθίας» ΑΜΚΕ

Info

Παραστάσεις:   Από Παρασκευή 10 Μαΐου έως Κυριακή 9 Ιουνίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων:   Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 18:00

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 13€

Φοιτητικό, ομαδικό (γκρουπ άνω των 10 ατόμων):10 €

Ανέργων, ΑμεΑ: 8€

Ατέλειες ΣΕΗ:  Δωρεάν

Διάρκεια παράστασης  75 λεπτά

Προπώληση εισιτηρίων: MORE.COM

Σχετικά Άρθρα
Φρανσουάζ Αρντί: Η εμβληματική Γαλλίδα της pop μουσικής και της μόδας δεν είναι πια εδώ
Φρανσουάζ Αρντί: Η εμβληματική Γαλλίδα της pop μουσικής και icon των 60’s δεν είναι πια εδώ
Η σαρωτική Μαλβίνα Κάραλη μέσα από τα δικά της λόγια: 20 ατάκες - μαθήματα ζωής
Η σαρωτική Μαλβίνα Κάραλη μέσα από τα δικά της λόγια: 20 ατάκες – μαθήματα ζωής
Ζεϊνέπ Μποζ: Ποια είναι η Τουρκάλα αρχαιολόγος που στηρίζει την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
Ζεϊνέπ Μποζ: Ποια είναι η Τουρκάλα αρχαιολόγος που στηρίζει την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
Έγραψε ιστορία η Κλαούδια Σέινμπαουμ: Η πρώτη γυναίκα πρόεδρος του Μεξικού και τι την περιμένει
Γράφει ιστορία η Κλαούδια Σέινμπαουμ: Η πρώτη γυναίκα πρόεδρος στο Μεξικό των 10 γυναικοκτονιών την ημέρα
Άρτεμις Γρύμπλα, τελικά πόσο αποδεχόμαστε το κάτι διαφορετικό;
Άρτεμις Γρύμπλα, τελικά πόσο αποδεχόμαστε το κάτι διαφορετικό;
Η Χρυσοξένη Προκοπάκη στο Infowoman: «Η γραφή είναι ένας τρόπος να υπάρχω και να αντιλαμβάνομαι τον κόσμο»
Η Χρυσοξένη Προκοπάκη στο Infowoman: «Η γραφή είναι ένας τρόπος να υπάρχω και να αντιλαμβάνομαι τον κόσμο»

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του