Η εκπληκτική on stage persona, αλλά και η προσωπική ζωή του θρυλικού χορευτή κλασικού μπαλέτου, Ρουντολφ Νουρέγιεφ, βρέθηκαν πολλές φορές στο επίκεντρο των εντύπων παγκόσμιας εμβέλειας. Έχουν συμπληρωθεί 31 χρόνια από την 6η Ιανουαρίου 1993, όταν ο Νουρέγιεφ έκανε το grand allegro προς την αιωνιότητα και ένας άλλος θρύλος εμπνεύστηκε από εκείνον.
Ο οίκος μόδας Dior τιμά με μία κομψη και πολυτελή συλλογή ανδρικών ρούχων για την κολεξιόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2024 τον κορυφαίο του μπαλέτου. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, Κιμ Τζόουνς τολμά να κάνει τη διαφορά.
View this post on Instagram
Το fashion show του οίκου πραγματοποιήθηκε σε ένα τεράστιο υπόστεγο ειδικά διαμορφωμένο για την επίδειξη στον χώρο του συγκροτήματος École Militaire, στη σκιά του Πύργου του Άιφελ. Ο χώρος έμοιαζε με θεατρική σκηνή με τον θόλο να αναπαριστά τον έναστρο ουρανό.
Οι προσκεκλημένοι καλεσμένοι απόλαυσαν ένα αρκούντως δραματικό soundtrack, την «αναθεωρημένη» εκδοχή του συνθέτη Μαξ Ρίχτερ στο μπαλέτο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ρώσου συνθέτη Σεργκέι Προκόφιεφ, προσαρμοσμένο κατάλληλα στον παραμυθένιο κόσμο της αρμονικής κίνησης των βημάτων του χορού.
View this post on Instagram
Ο Τζόουνς εμπνεύστηκε την κολεξιόν του από τη σχέση του Christian Dior και της θρυλικής μπαλαρίνας και παρτενέρ του Νουρέγιεφ, Μάργκο Φοντέιν, η οποία ανακάλυψε τον οίκο σε ένα ταξίδι στο Παρίσι το 1948. Για την ανδρική σειρά φυσικά, έμπνευση ήταν ο Νουρέγιεφ.
View this post on Instagram
Υπάρχει και μία οικογενειακή σύνδεση, επίσης. Θείος του Τζόουνς ήταν ο χορευτής του Βασιλικού Μπαλέτου και φωτορεπορτερ, Κόλιν Τζόουνς, του οποίου οι φωτογραφίες του Νουρέγιεφ να οδηγεί, να διαβάζει, να μιλά στο τηλέφωνο, αλλά και να χορεύει φιλοξενήθηκαν στο περιοδικό “Time Life”. Αυτό το φωτογραφικό λεύκωμα ήταν το δώρο, που βρήκαν οι καλεσμένοι στα καθίσματα του fashion show.
Τα αγαπημένα του κομμάτια του Νουρέγιεφ στο catwalk
Ο Κιμ Τζόουνς παρουσίασε μια συλλογή με πανέμορφα παλτά και πανωφόρια κεντημένα με κρυστάλλους σε σχήμα χιονονιφάδας, φαρδιά παντελόνια σαν σαλβάρια, ασημένια κεντήματα, τουρμπάνια και μεγάλους σκούφους που θυμίζουν το χαλαρό αξεσουάρ του Νουρέγιεφ, σήμα κατατεθέν της γκαρνταρόμπας του.
View this post on Instagram
Στο catwalk εμφανίστηκαν μεγάλα σορτς, τα οποία λάτρευε να φορά στην εξοχή, ιριδίζοντα αδιάβροχα, εξαιρετικά λεπτά μάλλινα κοστούμια με το μοναδικό τους κουμπί κρυμμένο, μεταξωτές παντόφλες χορού matelassé και διάφανα, μεταλλικά διχτυωτά μπλουζάκια φορεμένα με κομψά παντελόνια. Τα μοντέλα, επίσης, φορούσαν από ένα μαργαριταρένιο σκουλαρίκι.
View this post on Instagram
Ο Νουρέγιεφ ήταν μία ενδιαφέρουσα προσωπικότητα – μούσα από μόνος του. Ήταν διάσημος για το δυνατό χορευτικό του στιλ, το σεξ απίλ του, καθώς και την έντονη ιδιοσυγκρασία του. Κάποτε είχε φωνάξει στην Φοντέιν: «Σκατά, χορεύεις σαν σκατά».
View this post on Instagram
Πρέσβευε ένα ανδρόγυνο στυλ σε μια εποχή που οι Ρώσοι χορευτές ήταν χαρακτηριστικά «δυνατοί, συμπαγείς, ογκώδεις τύποι», σύμφωνα με μια κριτική που δημοσίευσε το «New Yorker» με αφορμή μια βιογραφία του το 2007.
Μάλιστα, λέγεται, ότι είχε αποχωρήσει στη μέση πρόβας, καθώς θεωρούσε, ότι τα ρούχα τού έκαναν τα πόδια πιο κοντά.
View this post on Instagram
Λάτρευε τα θεατρικά κοστούμια του που τα αντιμετώπιζε ως είδος υψηλής ραπτικής. Όταν είδε για πρώτη φορά κοστούμια μπαλέτου, παιδί στη Σοβιετική Ένωση, τα χάιδευε για ώρες, τα αγκάλιαζε και τα μύριζε, όπως έλεγε αργότερα.
Τα κιμονό επίσης συγκαταλέγονταν στα αγαπημένα του ενδύματα, γι’ αυτό ένα ασημένιο που παρουσιάζεται στην κολεξιόν βασίστηκε σε ρούχο του που υπάρχει σε ιδιωτική συλλογή vintage υφασμάτων και χρειάστηκε τρεις μήνες και δέκα τεχνίτες για να φτιαχτεί.
Με πληροφορίες από Guardian
Διαβάστε επίσης:
Χαρίτα Μάντολες: Η συγκλονιστική ιστορία της γυναίκας – συμβόλου της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο
H long covid προτιμά τις γυναίκες – Ποιες ηλικίες πλήττει περισσότερο
Google News