Αλήθεια, γιατί δεν μπορούμε να κόψουμε εύκολα τα αναψυκτικά;

αλήθεια-γιατί-δεν-μπορούμε-να-κόψουμε

Η αλήθεια είναι πως τα αναψυκτικά είναι ένα “κόλλημα” και πολλοί δυσκολεύονται  να τα κόψουν. Και ας γνωρίζουν καλά πως η κατανάλωσή τους είναι βλαβερή για την υγεία. Είναι και αυτή η ακατανίκητη – πολλές φορές – λαχτάρα που νιώθεις για ένα αναψυκτικό και δεν μπορείς να την εξηγήσεις.

Να, όμως, που έχει την εξήγησή της και μάλιστα, είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη.

Ιδού γιατί λαχταράτε τόσο τα αναψυκτικά!

Τα αναψυκτικά, λοιπόν, περιέχουν συστατικά που διεγείρουν τα κέντρα ανταμοιβής του εγκεφάλου και σύμφωνα με το healthdigest.com, ένα από αυτά είναι η ζάχαρη.

«Η ζάχαρη στα ποτά περνάει μέσα από τον εγκέφαλο, ο καταναλωτής παίρνει την ντοπαμίνη που τον ανταμείβει και τότε η επίδραση της αύξησης της ντοπαμίνης εξαφανίζεται σχεδόν τόσο γρήγορα όσο έφτασε, αφήνοντας τον εγκέφαλό σου να θέλει περισσότερα», δήλωσε στο CNN ο Gary Wenk, διευθυντής στα προπτυχιακά προγράμματα νευροεπιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Οχάιο.

Με την παραπάνω άποψη, συμφωνεί και ο διαιτολόγος και διατροφολόγος Cordialis Msora-Kasago. «Όσο περισσότερα αναψυκτικά πίνετε, τόσο μεγαλύτερη είναι η “ανταμοιβή” και όπως θα συνέβαινε με τα περισσότερα ευχάριστα πράγματα, αναπτύσσουμε μια συγγένεια και θέλουμε ακόμη περισσότερα από αυτά», εξήγησε.

Όπως αναφέρει αναφέρει το healthdigest.com, αν πίνετε – για παράδειγμα – τακτικά κόλα, πιθανότατα είστε επίσης, εθισμένοι στην εγγενή καφεΐνη.

«Η καφεΐνη είναι ένα από τα πιο ευρέως καταναλωτικά ψυχοδιεγερτικά στον κόσμο και έχει μια εθιστική ιδιότητα», λέει στο CNN η Δρ. Marilyn Cornelis, επίκουρη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Northwestern.

Μάλιστα, ο συνδυασμός ζάχαρης και καφεΐνης μπορεί να οδηγήσει σε έναν διπλό εθισμό. Μάλιστα, αν πίνετε καθημερινά αναψυκτικά και τα κόψετε απότομα, μπορεί να παρουσιάσετε διάφορα συμπτώματα, όπως πονοκεφάλους και πρόβλημα συγκέντρωσης..

Σύμφωνα με το Healthline, η κατανάλωση αναψυκτικών συνδέεται και με μια σειρά από προβλήματα υγείας, όπως αύξηση βάρους, διάβρωση των δοντιών, ηπατική νόσο και άλλες χρόνιες παθήσεις.

Πώς μπορείτε, όμως, να κόψετε τα αναψυκτικά. Σίγουρα, όχι απότομα. Είναι προτιμότερο να μειώνετε σταδιακά την κατανάλωσή τους και να τα αντικαθιστάτε με περισσότερο νερό.

Διαβάστε επίσης

Πεινάς κι εσύ διαρκώς; Δες τι μπορείς να κάνεις για να το περιορίσεις

Πρωτεΐνη ορού γάλακτος: Μύθος ή αλήθεια ότι προκαλεί “υπερβολικό όγκο” στις γυναίκες;

Ήξερες ότι τα χόρτα προστατεύουν από χρόνιες ασθένειες; Δες τα άλλα 8 οφέλη για την υγεία

Σχετικά Άρθρα
Χρήσιμα tips για να μειώσεις το αλάτι στη διατροφή σου
Χρήσιμα tips για να μειώσεις το αλάτι στη διατροφή σου
Ποιες τροφές ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος
Ποιες τροφές ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος
Μεσογειακή διατροφή: Κατέκτησε την πρώτη θέση για έκτη συνεχόμενη χρονιά
Μεσογειακή διατροφή: Κατέκτησε την πρώτη θέση για έκτη συνεχόμενη χρονιά
Fitness coach αποκαλύπτει πώς άλλαξε το σώμα της, όταν αποφάσισε να αγαπήσει τον εαυτό της
Fitness coach αποκαλύπτει πώς άλλαξε το σώμα της, όταν αποφάσισε να αγαπήσει τον εαυτό της
3 λόγοι για να σταματήσεις να βλέπεις το ψωμί ως εχθρό σου!
3 λόγοι για να σταματήσεις να βλέπεις το ψωμί ως εχθρό σου!
Σέλινο: Ένα λαχανικό με πολλά οφέλη στην υγεία, αλλά και κάποιους κινδύνους
Σέλινο: Ένα λαχανικό με πολλά οφέλη στην υγεία, αλλά και κάποιους κινδύνους

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του