9 τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά που είναι στην πραγματικότητα ανθυγιεινά

Τα «light» ή «διαιτητικά» τρόφιμα που καταναλώνετε καθημερινά, μπορεί να μην είναι τόσο «αθώα» όσο νομίζετε. Η τρέλα με χαμηλά λιπαρά της δεκαετίας του 1980 και του 1990 μπορεί να ήταν καλοπροαίρετη, αλλά αν ρωτήσετε τους επαγγελματίες υγείας σήμερα, θα σας πουν πως μάλλον έκανε περισσότερο κακό παρά καλό. Αν και η ιδέα ήταν ότι η μείωση του λίπους θα μείωνε τις θερμίδες (και επομένως θα προωθούσε την απώλεια βάρους), τώρα γνωρίζουμε ότι η αναλογία δεν είναι απόλυτη. Μερικά λιπαρά, όπως τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και τα μονοακόρεστα λίπη, έχουν τεράστια οφέλη για την υγεία, όπως τη μείωση της φλεγμονής και την προαγωγή της υγείας της καρδιάς. Ακόμη και το διατροφικό προφίλ των κορεσμένων λιπαρών είναι πολύ πιο περίπλοκο από ό,τι πιστεύαμε κάποτε.

Η ύπαρξη λίπους στις τροφές που καταναλώνουμε δεν είναι απαραιτήτως κακό, καθώς είναι ένα απαραίτητο μακροθρεπτικό συστατικό για την ανθρώπινη ζωή. Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η κατανάλωση λίπους δεν παχαίνει. Ωστόσο, ορισμένοι κατασκευαστές τροφίμων συνεχίζουν να φτιάχνουν εναλλακτικές των προϊόντων τους με χαμηλά λιπαρά. Για μερικούς ανθρώπους που χρειάζονται μια δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά για ιατρικούς λόγους, αυτό μπορεί να είναι ένα όφελος. Αλλά για πολλούς από εμάς, τα τρόφιμα που έχουν υποστεί συγκεκριμένη επεξεργασία για να μειωθεί το ποσοστό λίπους τους, δεν είναι μόνο περιττά αλλά και δυνητικά επιβλαβή. Συχνά, αφαιρώντας το φυσικό λίπος, οι κατασκευαστές τροφίμων πρέπει να το αντικαταστήσουν με άλλα, όχι και τόσο υγιεινά υποκατάστατα, γαλακτωματοποιητές και άλλα συστατικά που δεν προσθέτουν θρεπτικά συστατικά.

Προτού αφαιρέσετε ένα «light» ή «διαιτητικό» φαγητό από το ράφι του παντοπωλείου, ρίξτε μια ματιά σε αυτήν τη λίστα με τα 9 είδη χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά που δεν είναι τόσο υγιεινά όσο νομίζετε.

Παγωτό με χαμηλά λιπαρά

Η αφαίρεση των λιπαρών από το παγωτό όχι μόνο αφαιρεί λίγο από το fun που έχει το αγαπημένο επιδόρπιο όλων, αλλά αφαιρεί και τα διατροφικά οφέλη που περιέχουν τα γαλακτοκομικά. Όταν παρασκευάζεται με πραγματικό, πλήρες γάλα, το παγωτό περιέχει ασβέστιο και πρωτεΐνη που χρειάζεται το σώμα μας για καλή υγεία. Ορισμένες έρευνες μάλιστα δείχνουν ότι η κατανάλωση full fat γαλακτοκομικών δεν συνοδεύεται συνήθως από υψηλότερο κίνδυνο αύξησης βάρους, καρδιακών παθήσεων ή διαβήτη τύπου 2. Μερικές φορές, η επιλογή μιας εναλλακτικής με χαμηλά λιπαρά δεν εξοικονομεί καν τόσο πολύ λίπος.

Φιστικοβούτυρο με χαμηλά λιπαρά

Μην φοβάστε το λίπος στο φιστικοβούτυρο! Σύμφωνα με το Harvard Health, το πλήρες φιστικοβούτυρο έχει την ίδια αναλογία κορεσμένων/ακόρεστων λιπαρών όπως το ελαιόλαδο, ένα από τα πιο υγιεινά τρόφιμα για την καρδιά. Στην πραγματικότητα, το Harvard αναφέρει ότι πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που τρώνε τακτικά φιστικοβούτυρο έχουν χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2 από εκείνους που το καταναλώνουν σπάνια. Εξάλλου, για να αφαιρέσετε το λίπος από το φιστικοβούτυρο, πρέπει να αφαιρέσετε μερικά από τα πιο κρίσιμα συστατικά: τα φιστίκια! Το υπόλοιπο κρεμώδες περιεχόμενο προέρχεται από πρωτεΐνη μπιζελιού και υδρογονωμένα φυτικά έλαια.

Light μαγιονέζα

Η παραδοσιακή μαγιονέζα παίρνει την πλούσια υφή της από τους κρόκους αυγών, οι οποίοι περιέχουν περίπου 5 γραμμάρια λίπους ο καθένας. Οι μαγιονέζες με χαμηλά λιπαρά προσθέτουν πυκνωτικά, όπως τροποποιημένο άμυλο τροφίμων, και τις εμπλουτίζουν με σογιέλαιο, αντί αυγών, για να πετύχουν την πλούσια υφή της μαγιονέζας. Αν και αυτά τα συστατικά δεν είναι επικίνδυνα, δεν προσφέρουν τη διατροφή αξία των πραγματικών κρόκων αυγών, που περιέχουν βιταμίνες όπως A, B12 και D, καθώς και αντιοξειδωτικά όπως λουτεΐνη, ζεαξανθίνη και σελήνιο.

Ενεργειακές μπάρες με χαμηλά λιπαρά

Οι ενεργειακές μπάρες έχουν ένα λεγόμενο «φωτοστέφανο υγείας», καθιστώντας εύκολο να πιστέψουμε ότι είναι εγγενώς θρεπτικές. Αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Οι ενεργειακές μπάρες χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά μπορούν να είναι εξαιρετικά επεξεργασμένες και γεμάτες με επιβλαβή για την υγεία συστατικά. Οι μπάρες φράουλας και κρέμας του εμπορίου, για παράδειγμα, μπορεί να είναι χαμηλές σε λιπαρά με μόλις 2 γραμμάρια ανά μπάρα, αλλά η λίστα συστατικών τους μοιάζει με μια χημική φόρμουλα τεχνητών γεύσεων, χρωμάτων, σιροπιών και ελαίων.

Μπισκότα με χαμηλά λιπαρά

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, η υψηλή κατανάλωση ζάχαρης έχει αποδειχθεί ότι συμβάλει στην αύξηση του σωματικού βάρους παρά η υψηλή κατανάλωση λίπους. Δεδομένου ότι τα μπισκότα με χαμηλά λιπαρά έχουν συχνά υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, η επιλογή τους είναι μια αντιστάθμιση που μάλλον δεν αξίζει να κάνετε. Για παράδειγμα τα ασπρόμαυρα γνωστά σε όλους μας μπισκότα. Το πρώτο τους συστατικό είναι η ζάχαρη και η μικρή ποσότητα λίπους που περιέχουν προέρχεται εν μέρει από φοινικέλαιο, ένα τροπικό λάδι που έχει συνδεθεί με χαμηλή περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Εάν πρόκειται να φάτε ένα μπισκότο, μπορείτε επίσης να απολαύσετε μια την κλασική του full fat εκδοχή με υλικά υψηλότερης ποιότητας.

Μαργαρίνη

Υπάρχει ένας καλός λόγος που η μαργαρίνη έχει μειωθεί σε δημοτικότητα από τις μέρες δόξας της δεκαετίας του 1970. Σύμφωνα με το Harvard Health, «δεν υπήρξε ποτέ καμία καλή απόδειξη ότι η χρήση μαργαρίνης αντί για βούτυρο μείωσε τις πιθανότητες να πάθεις καρδιακή προσβολή ή να αναπτύξεις καρδιακή νόσο». Μερικές μαργαρίνες μπορεί να έχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λιπαρά από το πραγματικό βούτυρο, αλλά και οι δύο είναι υψηλές σε θερμίδες, επομένως και οι δύο τροφές πρέπει να χρησιμοποιούνται με φειδώ.

Dressing σαλάτας με χαμηλά λιπαρά

Εάν δεν προσέχετε την ποσότητα του dressing σαλάτας σας μπορεί εύκολα να πάρετε πολλές θερμίδες. Άλλωστε, τα περισσότερα dressings γίνονται με λάδι! Είναι λογικό, λοιπόν, ότι μια εναλλακτική χαμηλών λιπαρών θα μπορούσε να σας βοηθήσει να περιορίσετε την πρόσληψη θερμίδων. Ωστόσο, προσέξτε καθώς πολλά αναπληρώνουν τη χαμηλή περιεκτικότητά τους σε λιπαρά προσθέτοντας επιπλέον γλυκαντικά και άμυλα. Δημοφιλές dressing σαλάτας χωρίς λιπαρά, για παράδειγμα, αναφέρει το σιρόπι καλαμποκιού ως το τρίτο συστατικό του και στη συνέχεια αναγράφει στην ετικέτα μια λίστα τεχνητών χρωστικών και συντηρητικών.

Σούπα κονσέρβας χαμηλών λιπαρών

Το ότι μια σούπα είναι «light» δεν σημαίνει ότι είναι υγιεινή. Πολλές σούπες σε κονσέρβες εξακολουθούν να είναι γεμάτες νάτριο (δηλ. αλάτι). Πολλές σούπες, για παράδειγμα, περιέχουν 720 χιλιοστόγραμμα νατρίου (32% της Ημερήσιας Αξίας) ανά φλιτζάνι. Περιέχουν επίσης ελάχιστη πρωτεΐνη με μόλις 4 γραμμάρια ανά μερίδα.

Τραγανά snacks με χαμηλά λιπαρά

Ενώ τα τσιπς με χαμηλά λιπαρά, τα κουλούρια ή τα σφολιατοειδή μπορεί να προσφέρουν λιγότερες θερμίδες από τις κλασικές full fat εκδοχές τους, ένα πράγμα δεν αλλάζει: Αυτά τα τρόφιμα εξακολουθούν να είναι συνήθως εξαιρετικά επεξεργασμένα. Για να έχετε επίγνωση του τι καταναλώνετε, κοιτάξτε τις ετικέτες των τροφίμων για να δείτε τι περιέχουν. Χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή όχι, μια μακρά λίστα συστατικών είναι red flag που πρέπει να σας υποψιάζει πως η νόστιμη πατέντα  δεν λειτουργεί πάντα υπέρ της καλής υγείας.

Διαβάστε επίσης

Φτιάξτε την πιο εύκολη πατατόπιτα για το τραπέζι της νηστείας

Νηστίσιμοι τοματοκεφτέδες- Το κόλπο για να μη σας διαλύονται στο τηγάνι!

Σχετικά Άρθρα
Ποιος είναι ο No1 υγιεινός σπόρος σύμφωνα με τους ειδικούς;
Ποιος είναι ο No1 υγιεινός σπόρος σύμφωνα με τους ειδικούς;
«Λόγω Διατροφής» σε νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και ένα μοναδικό fitness event
«Λόγω Διατροφής» σε νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και ένα μοναδικό fitness event
Προβιοτικά: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις
Προβιοτικά: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις
Κετογονική διατροφή: Προκαλεί πρόωρει γήρανση;
Κετογονική διατροφή: Προκαλεί γήρανση;
Επιζώντες από καρκίνο: Συμμόρφωση με τις κατευθυντήριες γραμμές διατροφής και φυσικής δραστηριότητας
Επιζώντες από καρκίνο: Πώς τους βοήθησε η διατροφή και η σωματική δραστηριότητα
Αυτό είναι το αντικαρκινικό φρούτο που προστατεύει την καρδιά και βοηθά στην απώλεια βάρους
Αυτό είναι το αντικαρκινικό φρούτο που προστατεύει την καρδιά και βοηθά στην απώλεια βάρους

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του