Σηκώστε το χέρι αν ανήκετε στην κατηγορία των ανθρώπων που στριφογυρίζουν κάθε βράδυ στο κρεβάτι τους. Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα μια για πάντα, ψάξαμε και βρήκαμε τις πολύτιμες συμβουλές της διατροφολόγου Samantha Cassetty, που θα μας βοηθήσουν να κοιμόμαστε καλύτερα από εδώ και στο εξής κάθε βράδυ.



Περιορίστε τον απογευματινό καφέ

Μπορεί ένα καφεδάκι το απόγευμα, λίγο πριν σχολάσετε από τη δουλειά, να είναι δελεαστικό, αλλά η Samantha Cassetty συμβουλεύει να μην υποκύψετε στον πειρασμό αν θέλετε να κοιμηθείτε ήρεμα το βράδυ. «Για να σας βοηθήσουμε να ξεπεράσετε την έντονη επιθυμία σας, δοκιμάστε να βγείτε έξω για λίγα λεπτά ή έστω να κοιτάξετε έξω από ένα παράθυρο. Μελέτες δείχνουν ότι ο καθαρός αέρας μπορεί να καταπολεμήσει την ψυχική κόπωση που αισθάνεστε όταν κάθεστε μπροστά σε έναν υπολογιστή όλη την ημέρα», αναφέρει η ειδικός.

Προσθέστε φυτικές ίνες και μαγνήσιο στη διατροφή σας

Η έλλειψη φυτικών ινών θα μπορούσε να επηρεάσει τα πάντα από το πεπτικό σύστημα μέχρι τον ύπνο σας. Σε μια μελέτη του Πανεπιστημίου Κολούμπια που εξέτασε τη διατροφή και τις συνήθειες ύπνου, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μια διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες συνδέεται με χειρότερη ποιότητα ύπνου. Η ειδικός προτείνει 25 γραμμάρια ινών ημερησίως, τα οποία μπορείτε να προσλάβετε μέσα από την κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και δημητριακών ολικής αλέσεως. Το μαγνήσιο βοηθά επίσης στη βελτίωση του ύπνου. Για να ενισχύσετε την πρόσληψη, καταναλώστε τρόφιμα όπως σπανάκι, αμύγδαλα και ρεβίθια ή πάρτε ένα συμπλήρωμα μαγνησίου.

Περιορίστε τα κορεσμένα λίπη και πρόσθετα ζάχαρης


Η ίδια μελέτη του Κολούμπια έθιξε επίσης την επίδραση των κορεσμένων λιπαρών και της ζάχαρης στον ύπνο. Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα κορεσμένα λιπαρά – τα οποία βρέθηκαν σε γαλακτοκομικά προϊόντα και κόκκινο κρέας – καθώς και η υψηλότερη πρόσληψη ζάχαρης συνδέθηκαν με λιγότερο αναζωογονητικό ύπνο. Μπορεί να είναι οδυνηρό να περιορίσετε κάποια από αυτά τα γευστικά φαγητά, αλλά για έναν καλό ύπνο, αξίζει εντελώς!

Προσέξτε τι πίνετε πριν τον ύπνο

Όλοι γνωρίζουμε αυτό το συναίσθημα όταν γυρνάμε κουρασμένοι από τη δουλειά και θέλουμε ένα ποτήρι κρασί για να χαλαρώσουμε. Σωστά; Αν το αλκοόλ σας κάνει να νιώθετε υπνηλία, η Cassetty προειδοποιεί ότι «η υπέρβαση των καθημερινών προτεινόμενων ορίων (ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες, δύο για τους άνδρες) μπορεί να διαταράξει πραγματικά τις συνήθειες ύπνου». Αν βγείτε έξω για δείπνο, περιοριστείτε στον πρώτο γύρο ποτών προτού παραγγείλετε

από Μαρία Ιωαννάτου