Τους τελευταίους μήνες έχετε δοκιμάσει κάθε δίαιτα που πέφτει στα χέρια σας προκειμένου να αποκτήσετε το σώμα παραλίας που επιθυμείτε, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Από αυστηρά προγράμματα διατροφής που οι ειδικοί απορρίπτουν, μέχρι δίαιτες που έκαναν γνωστοί σας και είδαν θεαματικά αποτελέσματα (δεν υπάρχει χειρότερο!), οι τρόποι που επιλέγετε να χάσετε κιλά είναι λανθασμένοι.

Δεν χρειάζεται να απογοητεύεστε, καθώς ποτέ δεν είναι αργά να τα καταφέρετε!

«Οι ειδικοί προσπάθησαν να μας καθοδηγήσουν τα τελευταία χρόνια, συνιστώντας στόχους ημερήσιων μερίδων φαγητού, όπως πέντε με οκτώ μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Αλλά η άποψη του καθενός για το μέγεθος της μερίδας μπορεί να διαφέρει. Αυτό έχει προκαλέσει σύγχυση», αναφέρουν οι ερευνητές από το Χάρβαρντ.

Η δίαιτα του πιάτου από το Χάρβαρντ

Η δίαιτα του Χάρβαρντ με το όνομα «πιάτο υγιεινής διατροφής» θέλει το υγιεινό πιάτο να περιέχει 50% λαχανικά και φρούτα (με τα λαχανικά να παίρνουν ένα ελαφρώς μεγαλύτερο τμήμα του γεύματος). Το 1/4 του πιάτου να περιέχει υγιείς πρωτεΐνες και το 1/3 ολόκληρους σπόρους (σιτάρι, καλαμπόκι, ρύζι, βρώμη, κριθάρι, κινόα, σίκαλη). Ωστόσο, από το πιάτο υγιεινής διατροφής του Χάρβαρντ απουσιάζουν τα υγιή λίπη. «Χρησιμοποιήστε υγιή έλαια (ελαιόλαδο) για το μαγείρεμα και τη σαλάτα. Αποφύγετε τα trans λιπαρά», συμβουλεύουν οι ειδικοί.


Σύμφωνα με το Χάρβαρντ, ανάλογα με το φύλο και την ηλικία του καθένας θα πρέπει να ακολουθεί διαφορετική διατροφή. Για παράδειγμα, οι γυναίκες ηλικίας 19-30 ετών πρέπει να ακολουθούν τη δίαιτα των 2.000 θερμίδων που περιλαμβάνει 2.5 φλιτζάνια λαχανικών, 1.5 φλιτζάνι φρούτων, 1/2 φλιτζάνι δημητριακών ολικής άλεσης, 140-170 γρ. πουλερικών, κρέατος ή ψαριών, 3 φλιτζάνια γαλακτοκομικών προϊόντων και 1-2 κουταλιές υγρών ελαίων.

Τα οφέλη της δίαιτας του πιάτου

Το καλό με τη διατροφή του Χάρβαρντ είναι ότι δεν βάζει αυστηρούς κανόνες αλλά δίνει γενικές οδηγίες. «Κάντε μονάδα μέτρησης την κούπα ή τα μάτια σας», υποστηρίζει. Στην πραγματικότητα, οι λιγότερο δύσκαμπτες οδηγίες αφήνουν χώρο να είστε δημιουργικοί και ευέλικτοι στην κουζίνα και τα πιάτα σας να έχουν αρκετή φαντασία. «Βάλτε φασόλια, καρύδια και σπόρους στις σαλάτες. Προσθέστε σοτέ λαχανικά όπως κολοκυθάκι ή ντομάτα σε μια ομελέτα. Φτιάξτε ένα χυμό με μούρα, σπόρους και μπανάνες. Είναι ένας διασκεδαστικός και εύκολος τρόπος να οικοδομήσουμε τους καθημερινούς στόχους με ανταμοιβή την καλή υγεία».

από Μαρία Ιωαννάτου