Πολλοί ειδικοί χαρακτηρίζουν το πρωινό ως το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας για την απώλεια βάρους, αφού ενεργοποιεί τον μεταβολισμό, προσφέρει ενέργεια και αποτρέπει αυτό το πικρό συναίσθημα που μπορεί να σας κάνει να καταναλώνετε θερμίδες αργά μέσα στην ημέρα.



Πριν απολαύσετε το πρωινό σας γεύμα, αποφύγετε τα παρακάτω λάθη που προκαλούν πείνα και αύξηση του σωματικού βάρους.

1. Δεν μετράτε τις ποσότητες

Είτε ανακατεύετε δημητριακά με φρούτα και ξηρούς καρπούς, είτε πίνετε ένα απολαυστικό smoothie, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα χάσετε βάρος μόνο και μόνο επειδή χρησιμοποιείτε πολλά θρεπτικά συστατικά. Τα πάντα εξαρτώνται από τις ποσότητες και τη μέτρηση των συστατικών, ώστε να διασφαλίσετε ότι θα παραμείνετε εντός των επιτρεπτών ορίων.


2. Δεν λαμβάνετε αρκετή πρωτεΐνη

Ενώ τοστ μπορεί να είναι η εύκολη λύση για το πρωινό σας γεύμα, όμως δεν σας προσφέρει όση πρωτεΐνη χρειάζεστε για να έχετε ενέργεια όλο το πρωί, με αποτέλεσμα να καταλήγετε συνήθως σε κάποιο κέρασμα με ζάχαρη για να επανέλθετε. Δεν χρειάζεται να το παρακάνετε με την πρόσληψη πρωτεΐνης -περίπου 13-20 γραμμάρια είναι μια χαρά!

3. Λαμβάνετε πολλούς υδατάνθρακες

Μερικές φορές το ψωμί είναι αναγκαίο για το πρωινό γεύμα, αλλά αν το παρακάνετε με τους υδατάνθρακες και τη ζάχαρη, θα καταλήξετε να αισθάνεστε υπερβολικά πεινασμένοι τις επόμενες ώρες μετά από την τελευταία φορά που φάγατε. Εάν επιθυμείτε τρόφιμα με υδατάνθρακες, προτιμήστε μικρές μερίδες που μπορείτε να συνδυάσετε με πρωτεϊνούχα smoothies.

4. Λαμβάνετε υπερβολικά πολλές θερμίδες

Με όλες τις νόστιμες επιλογές για πρωινό που υπάρχουν, είναι εύκολο να ξεφύγετε μερικές φορές. Πρέπει να έχετε ως στόχο τις 300-400 θερμίδες. Αν δεν συνηθίζετε να μετράτε τις θερμίδες που καταναλώνετε, το καλύτερο θα ήταν να τρώτε αργά και να σταματάτε εντελώς όταν αισθάνεστε 80% πλήρεις.

5. Καταναλώνετε θερμίδες σε ροφήματα

Ενώ τα smoothies είναι γεμάτα από θρεπτικά συστατικά, εάν απλώς πετάτε τρόφιμα στο μπλέντερ θα καταλήγατε να πίνετε 800 ή περισσότερες θερμίδες! Ακολουθήστε συγκεκριμένες συνταγές, ώστε να μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι η ημερήσια πρόσληψη θα είναι μεταξύ 300-400 θερμίδες. Το ίδιο ισχύει και για τα ροφήματα καφέ. Βεβαιωθείτε ότι ελέγχετε τον κατάλογο πριν παραγγείλετε ένα frappuccino 500 θερμίδων!

6. Δεν λαμβάνετε αρκετές φυτικές ίνες

Αν λαμβάνετε χαμηλές ποσότητες υδατανθράκων και υψηλές ποσότητες πρωτεΐνης, τότε μπορεί να παραλείπετε κάτι πολύ σημαντικό από το πρωινό σας γεύμα: τις φυτικές ίνες. Εάν πάρετε αρκετές ίνες το πρωί (τουλάχιστον 6 γραμμάρια) θα χρειάζεστε περισσότερο χρόνο για να τις χωνέψετε, με αποτέλεσμα να αισθένεστε χορτασμένοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

7. Δεν ακολουθείτε συγκεκριμένο πλάνο

Εάν ανήκετε στο είδος του ατόμου που πάντα βιάζεται το πρωί και σκέφτεται ότι θα αγοράσει οτιδήποτε από το δρόμο, αυτό συνήθως σημαίνει κάτι όχι τόσο υγιεινό όσο ένας σκέτος καφές! Ο σωστός προγραμματισμός θα σας εξασφαλίσει ένα θρεπτικό πρωινό που θα έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και θερμίδες.

από Μαρία Ιωαννάτου