Το έχετε χορέψει, το έχετε τραγουδήσει, το έχετε ακούσει σε μαγαζιά, καφετέρειες, αυτοκίνητα, παραλίες. Και θα συνεχίσετε να το κάνετε. Έίναι το απόλυτο καλοκαιρινό hit.
Ποιο είναι, όμως, το μυστικό του;
Κάθε χρόνο η μουσική βιομηχανία ψάχνει το κομμάτι εκείνο που κάθε καλοκαίρι θα το χορεύουν παντού. Θα παίζει από beach bars μέχρι εστιατόρια και θα κουνιούνται χορευτικά όλοι στο άκουσμά του.
Ένα ισπανόφωνο reggaeton κομμάτι, λοιπόν, που ηχογραφήθηκε από τον Luis Fonsi, έναν 39χρονο Πορτορικανό τραγουδιστή γνωστό για τις αργές ρομαντικές του μπαλάντες, σε συνεργασία με τον Daddy Yankee, έναν επίσης Πορτορικανό ράπερ, είναι φέτος το φαβορί.
Ο λόγος για το Despacito που είναι αδιαμφισβήτητα το τραγούδι του φετινού καλοκαιριού!
Το κομμάτι διανέμεται από την Universal και μέσα σε λίγες μόνο εβδομάδες ακούγεται από ντισκοτέκ της Κολομβίας μέχρι και σε πάμπς του Λονδίνου.
Την Τετάρτη (19-07), μάλιστα, έφτασε ακόμα ένα ορόσημο: το Despacito ακούστηκε από υπηρεσίες όπως το Spotify περισσότερες από 4,6 δισεκατομμύρια φορές – τις περισσότερες στην ιστορία της ψηφιακής διανομής μουσικής.
Το προηγούμενο ισπανόφωνο κομμάτι που είχε προκαλέσει τον ίδιο “χαμό” ήταν το Macarena πριν περίπου δυο δεκαετίες και οι ειδικοί της μουσικής τονίζουν ότι το ότι στην κορυφή των καλοκαιρινών επιτυχιών έχουμε και πάλι ισπανόφωνο κομμάτι δεν είναι τυχαίο.
Η μουσική βιομηχανία, η οποία δέχτηκε συντριπτικά χτυπήματα από την πειρατεία, έχει αναγάγει την ψηφιακή διανομή σε μια νέα πηγή αύξησης εσόδων.
Οι ακροατές ανά τον κόσμο έχουν ξεκινήσει να χρησιμοποιούν υπηρεσίες όπως το Spotify, μέσω της οποίας αγοράζουν την πρόσβασή τους σε 30 εκατομμύρια κομμάτια με το απλό άγγιγμα της οθόνης του smartphone τους.
Η «στροφή» αυτή, καταγράφεται πιο καθαρά από οπουδήποτε αλλού στη Λατινική Αμερική, όπου η αναπτυσσόμενη εργατική τάξη, έχει… παρατήσει τα CD για την ψηφιακή διανομή.
Το ποσοστό της αγοράς μουσικής σε παραδοσιακές μορφές (LP, CD) στη Λατινική Αμερική έχει πέσει πλέον μόλις στο 1/5, το μικρότερο ποσοστό σε ολόκληρο τον κόσμο. Τα έσοδα από την ψηφιακή διανομή σημείωσε άνοδο 57% μόνο τον τελευταίο χρόνο, τροφοδοτώντας μια άνοδο των κερδών της μουσικής βιομηχανίας κατά 12%, σχεδόν διπλάσια από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Η επιτυχία του «Despacito» αποδεικνύει πως οι δισκογραφικές, με την βοήθεια του Spotify και της Apple, μπορούν να διανείμουν ένα τραγούδι πολύ πιο μακριά από το τοπικό κοινό, λέει ο Lucian Grainge, επικεφαλής της UMG.
Παλιότερα ήταν πολύ πιο δύσκολο για ένα τραγούδι να “ταξιδέψει” έξω από τα όρια της χώρας του, σήμερα όμως μέσα μόλις λίγες ώρες ένα κομμάτι γίνεται γνωστό στα πέρατα της γης και έτσι με 350 εκατομμύρια δυνητικούς ακροατές μόνο στο Μεξικό και στη Βραζιλία, οι ισπανόφωνοι είναι πολύ πιθανό να συνεχίσουν να καθορίζουν τα παγκόσμια hits.
Ο Χεσούς Λόπεζ, στέλεχος της Universal Music στη Λατινική Αμερική, βρισκόταν πίσω τόσο από το Despacito όσο και από το Macarena.
Δηλώνει πως η διανομή έχει «δημοκρατικοποιήσει τη μουσική κατανάλωση», βάζοντας την Latin μουσική στα charts για πρώτη φορά. «Στο παρελθόν έπρεπε να πείσουμε τους ραδιοφωνικούς σταθμούς για να παίξουν ένα κομμάτι, όμως τώρα είτε βρίσκεσαι στη Γαλλία, είτε στην Ιταλία, βλέπεις ένα δημοφιλές κομμάτι και μπορείς να το ακούσεις άμεσα» λέει ο ίδιος.
Το Despacito έγινε πάρα πολύ γρήγορα hit φτάνοντας σε μια μέρα τα 5 εκατομμύρια views στο Youtube.
https://youtu.be/I_ZUZl3RYfU
Η προσθήκη του Justin Bieber, όμως, το ανέβασε και στις ΗΠΑ. Δύο μέρες αφού το άκουσε σε ένα νυχτερικό club στην Κολομβία, ο Καναδός pop star ηχογράφησε μια διασκευή του, που μια βδομάδα αργότερα ήταν πρώτη στα αμερικανικό chart.
Η υστερία γύρω από το Despacito αποδεικνύει ακόμα την επιρροή των λιστών αναπαραγωγής του Spotify, η μεγαλύτερη εκ των οποίων φτάνει σε εκατομμύρια ακροατές. «Αυτό δεν γίνεται στην τύχη» λέει η Rocio Marin, υπεύθυνος περιεχομένου, για το τμήμα Λατινικής Αμερικής του Spotify, εξηγώντας το φαινόμενο.
Το Spotify προσθέτει ένα κομμάτι στις τοπικές playlist και αν αυτό «πιάσει», όπως μετρά ο αλγόριθμος του Spotify, προχωρά σε ευρύτερες playlists και προοπτικά σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οπότε αντιλαμβάνεστε ότι αν ένα κομμάτι μπει στις playlists του Spotify, τότε τα υπόλοιπα είναι ιστορία…
Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του
Google News