Αυτό που συνιστούν οι περισσότεροι διαιτολόγοι όταν οι πελάτες τους ρωτούν τι πρέπει να κάνουν για να χάσουν βάρος, είναι να τρώνε περισσότερα λαχανικά. Δεδομένου ότι έχουν λίγες θερμίδες και είναι χαμηλά σε υδατάνθρακες, μπορείτε να φάτε τεράστιες μερίδες και να χορτάσετε ενώ παράλληλα χάνετε βάρος.

Εάν μια μεγάλη σαλάτα αποτελεί ένα γεύμα σας μέσα στην ημέρα, αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να καταναλώσετε τα απαραίτητα λαχανικά. Εάν η απώλεια βάρους είναι ο στόχος σας, υπάρχει σωστός και λάθος τρόπος για να φτιάξετε μια σαλάτα, γι’ αυτό ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές που προτείνουν οι ειδικοί.

1. Ξεκινήστε με σκούρα λαχανικά

Όσο πιο σκούρα είναι τα λαχανικά, τόσο περισσότερα τα οφέλη! Το σπανάκι και τα άγρια χόρτα είναι καλύτερα από το μαρούλι. Αν προτιμήσετε τα έτοιμα προς χρήση πακέτα με διάφορα είδη λαχανικών, είναι σίγουρο ότι θα καταναλώσετε αρκετό μαρούλι χωρίς μεγάλη προσπάθεια. Αυτός είναι ένας πραγματικά γρήγορος τρόπος να φτιάξετε μια σαλάτα, αλλά το φρέσκο είναι πάντα καλύτερο! Μπορείτε επίσης να επιλέξετε το λάχανο ως βάση για τη σαλάτα σας, όχι μόνο επειδή είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες αλλά επειδή λειτουργεί και ως σούπερ αντιοξειδωτικό.

2. Προσθέστε πρωτεΐνη


Ενώ ένα πιάτο γεμάτο με λαχανικά προσφέρει τις απαραίτητες φυτικές ίνες, χρειάζεστε πρωτεΐνη για να διατηρήσετε την ενέργειά σας. Η προσθήκη τριών διαφορετικών πηγών πρωτεΐνης στη σαλάτα σας είναι μια μεγάλη συνήθεια που πρέπει να υιοθετήσετε. Προσθέτει οπτική ποικιλία και «κλείνει» θρεπτικές τρύπες. Ορισμένες πηγές πρωτεϊνών είναι τα ρεβύθια, τα καρύδια, ψητό κοτόπουλο ή σολομός, τυρί cottage και φέτα.

3. Κόψτε σε μεγάλα κομμάτια

Όσο μεγαλύτερα είναι τα κομμάτια που κόβετε, τόσο περισσότερο θα πρέπει να τα μασάτε, πράγμα που στέλνει το μήνυμα στον εγκέφαλο ότι έχετε φάει αρκετά. Για παράδειγμα, μπορείτε να αφήσετε ολόκληρα τα ντοματίνια και να κόψετε σε μεγάλα κομμάτια τις πιπεριές, τα καρότα και τα αγγούρια.

4. Προσθέστε μαγειρεμένα λαχανικά

Προσθέστε μαγειρεμένα λαχανικά για να κάνετε τη σαλάτα σας πιο συναρπαστική και πιο γευστική. Ρίξτε μέσα ψητές γλυκοπατάτες, κουνουπίδι, κολοκυθάκια, μανιτάρια, καλαμπόκι στη σχάρα ή βραστό μπρόκολο και φασόλια.

5. Προετοιμάστε τα λαχανικά

Για να ενθαρρύνετε την κατανάλωση μιας μεγάλης σαλάτας μία φορά την ημέρα, αφιερώστε λίγη ώρα την Κυριακή το βράδυ για να προετοιμάσετε τα λαχανικά όλης της εβδομάδας. Έτσι, αντί να παραλείψετε τη σαλάτα στο δείπνο επειδή χρειάζεται πολύς χρόνος για να βγάλετε τα λαχανικά από το ψυγείο και να τα κόψετε, μπορείτε να «αρπάξετε» τα λαχανικά που ήδη έχετε έτοιμα και να φτιάξετε μια φρέσκια σαλάτα σε λίγα λεπτά.

από Μαρία Ιωαννάτου