Το 26ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας κέρδισε το στοίχημα- Το Infowoman ήταν εκεί

To Infowoman.gr βρέθηκε στην Καλαμάτα το δεύτερο και τελευταίο τριήμερο του 26ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού της πόλης, το οποίο ολοκληρώθηκε το βράδυ της Κυριακής (30/8) με την εκπληκτική παράσταση των Peeping Tom Diptych, αλλά και άλλες εξαιρετικά ενδιαφέρουσες παραστάσεις που σημείωσαν sold out.

Aφιερωμένο στη μνήμη του Θάνου Μικρούτσικου– ο οποίος από τη θέση του Υπουργού Πολιτισμού έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία του θεσμού- το φετινό Φεστιβάλ διοργανώθηκε για πρώτη φορά τον μήνα Αύγουστο (21-30/8) και συγκέντρωσε στην Καλαμάτα 64 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, 21 ομάδες χορού, 25 εθελοντές και 41 σπουδαστές χορού στα επαγγελματικά σεμινάρια.

Το Φεστιβάλ έλαβε χώρα σε συνθήκες ασφάλειας εν μέσω μιας πρωτόγνωρης παγκόσμιας συγκυρίας, αυτής της πανδημίας του κορωνοϊού. Να σημειωθεί πως ήταν από τα λίγα Φεστιβάλ παραστατικών τεχνών που πραγματοποιήθηκαν φέτος ολοκληρωμένα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, με διεθνείς μετακλήσεις, σημαντικούς Έλληνες δημιουργούς και χωρίς αλλαγές στον προγραμματισμό που είχε αρχικά ανακοινωθεί.

%cf%84%ce%bf-26%ce%bf-%cf%86%ce%b5%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%b2%ce%ac%ce%bb-%cf%87%ce%bf%cf%81%ce%bf%cf%8d-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%b1%ce%bc%ce%ac%cf%84%ce%b1%cf%82-%ce%ba%ce%ad%cf%81%ce%b4%ce%b9%cf%83%ce%b50
Public 2©AlbertVidal_Vèrtex Comunicació

Η καλλιτεχνική του διευθύντρια, Λίντα Καπετανέα, ο Δήμος Καλαμάτας, αλλά και όσοι συνέβαλαν στην πραγματοποίηση του φεστιβάλ πήγαν ενάντια στον φόβο των καιρών και έδωσαν στον βαλλόμενο Πολιτισμό τη θέση που του αξίζει περνώντας το μήνυμα ότι πρέπει με κάθε τρόπο να κρατήσουμε ζωντανή τη σχέση μας με την τέχνη του χορού που βασίζεται στην ανθρώπινη επαφή και κερδίζοντας το στοίχημα της ασφάλειας.

Στο πλαίσιο αυτό, τηρήθηκαν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα του Υπουργείου Πολιτισμού και των αρμόδιων υγειονομικών αρχών. Όλες οι παραστάσεις πραγματοποιήθηκαν με καθήμενους θεατές και με πληρότητα χώρου έως 55%, προκειμένου να τηρούνται οι αποστάσεις, ενώ η χρήση της μάσκας ήταν υποχρεωτική κατά την είσοδο και την έξοδο από το χώρο καθώς και καθόλη τη διάρκεια της παράστασης. Υπήρξε διαδικασία θερμομέτρησης και καταγραφής στοιχείων για ιχνηλάτηση, πραγματοποιήθηκαν τεστ στους συντελεστές των χορευτικών ομάδων, ενώ το προσωπικό του Φεστιβάλ, με τη συνδρομή και της Δημοτικής Αστυνομίας, λάμβανε ειδική μέριμνα ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις στη ροή του κοινού και να μην δημιουργείται συνωστισμός. Στην Πλατεία δε, δημιουργήθηκε ένας περιφραγμένος χώρος με καρέκλες που υποδεχόταν έναν ορισμένο αριθμό καθήμενων θεατών με σειρά προτεραιότητας.

Σαν θεατές αισθανθήκαμε απόλυτα προστατευμένοι όπου κι αν παρακολουθήσαμε παράσταση χορού. Είτε στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Μεγάρου Καλαμάτας, είτε στο Κάστρο της πόλης είτε στον περιφραγμένο χώρο εντός της πλατείας της Καλαμάτας. Στον τελευταίο μάλιστα χώρο ίσχυσε η απόλυτη αντίθεση. Εντός του χώρου όλα ήταν απόλυτα ασφαλή και εκτός αυτού νιώσαμε πως επικρατούσε το… χάος, καθώς έξω από τα κιγκλιδώματα, στα καφέ της πλατείας ο κόσμος ήταν άπειρος και συγχρωτιζόταν χωρίς μάσκα είτε όρθιος είτε σε κάποιο από τα παρακείμενα καφέ.

%cf%84%ce%bf-26%ce%bf-%cf%86%ce%b5%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%b2%ce%ac%ce%bb-%cf%87%ce%bf%cf%81%ce%bf%cf%8d-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%b1%ce%bc%ce%ac%cf%84%ce%b1%cf%82-%ce%ba%ce%ad%cf%81%ce%b4%ce%b9%cf%83%ce%b52
kóka&panú_4©AlbertVidal_Vèrtex Comunicació

Όπως αναφέρει η Λίντα Καπετανέα: «Η πραγματοποίηση ή μη του Φεστιβάλ δεν ήταν καθόλου εύκολη απόφαση. Ευχαριστώ την Υπουργό Πολιτισμού, τον Γενικό Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού, τον Δήμαρχο Καλαμάτας, τον Πρόεδρο και το Δ.Σ. της ΦΑΡΙΣ που μας εμπιστεύτηκαν, τους εργαζόμενους της ΦΑΡΙΣ, τους συνεργάτες μου στο Φεστιβάλ, για τη σκληρή δουλειά και την πίστη τους στο φετινό εγχείρημα, και φυσικά το κοινό που ανταποκρίθηκε τόσο θερμά στο κάλεσμά μας. Το αποτέλεσμα μάς δικαίωσε όλους. Κάποια Φεστιβάλ πραγματοποιούνται όχι μόνο για να προωθήσουν μια τέχνη αλλά και για να απαντήσουν στην ανάγκη μιας ιστορικής στιγμής. Το φετινό Φεστιβάλ πέρασε το μήνυμα ότι πρέπει με κάθε τρόπο να κρατήσουμε ζωντανή τη σχέση μας με την τέχνη του χορού που βασίζεται στην ανθρώπινη επαφή. Φέτος, βιώσαμε πρωτόγνωρες καταστάσεις: χορευτές ανέβηκαν ξανά στη σκηνή μετά από 6 μήνες σκηνικής αποχής ενώ θεατές με μάσκες εισέρχονταν και αποχωρούσαν με σειρά προτεραιότητας χωρίς τη δυνατότητα παραμονής στον προαύλιο χώρο, για συζήτηση, για επαφή… Μια πρωτοφανής πραγματικότητα που εύχομαι να μην ξαναζήσουμε. Για εμάς το πιο σημαντικό είναι ότι μέσα στις δύσκολες αυτές συνθήκες, είδαμε ότι μπορεί να μείνει ζωντανός ο κόσμος της τέχνης αν υπάρξουν οι σωστές προϋποθέσεις. Τα τεστ, οι μάσκες, η θερμομέτρηση, οι αποστάσεις, η σήμανση και ο σεβασμός όλων προς τα μέτρα ήταν τα μέσα για να καταφέρουμε να λειτουργήσουμε».

%cf%84%ce%bf-26%ce%bf-%cf%86%ce%b5%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%b2%ce%ac%ce%bb-%cf%87%ce%bf%cf%81%ce%bf%cf%8d-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%b1%ce%bc%ce%ac%cf%84%ce%b1%cf%82-%ce%ba%ce%ad%cf%81%ce%b4%ce%b9%cf%83%ce%b54
Ioannis_karounis_2©AlbertVidal_Vèrtex Comunicació

Οι 21 συνολικά ελληνικές και ξένες παραγωγές παρουσιάστηκαν στο Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, στον Εναλλακτικό Χώρο του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας και στην Κεντρική Πλατεία της πόλης. 11 ξένες ομάδες, εκ των οποίων οι 7 εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, 10 ελληνικές ομάδες, μεγάλοι δάσκαλοι του χορού, παραστάσεις που συνδύασαν διαφορετικά είδη –από το σύγχρονο και το hip hop μέχρι τα ακροβατικά και το φλαμένκο, είναι ένας συνοπτικός απολογισμός.

Οι παραστάσεις που έλαβαν χώρα
%cf%84%ce%bf-26%ce%bf-%cf%86%ce%b5%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%b2%ce%ac%ce%bb-%cf%87%ce%bf%cf%81%ce%bf%cf%8d-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%b1%ce%bc%ce%ac%cf%84%ce%b1%cf%82-%ce%ba%ce%ad%cf%81%ce%b4%ce%b9%cf%83%ce%b56
Viktor Černický ©AlbertVidal_Vèrtex Comunicació

Στο Κάστρο πρωταγωνίστησαν σπουδαίοι δημιουργοί και καλλιτέχνες του σύγχρονου χορού, με έργα που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, όπως ο Wim Vandekeybus με την ομάδα Ultima Vez και το τελευταίο έργο τους TRACES, ο Israel Galván με το σόλο του Revolution Without Music και οι Peeping Tom επίσης με το τελευταίο τους έργο Diptych όπου οι Gabriela Carrizo και ο Franck Chartier, καλλιτεχνικοί διευθυντές της ομάδας, επεξεργάστηκαν εκ νέου δύο παλαιότερα έργα τους που δημιούργησαν σε συνεργασία με το Nederlands Dans Theater. Στον ατμοσφαιρικό χώρο του Κάστρου παρουσίασε επίσης ο Φώτης Νικολάου τα ΤΑΜΑΤΑ.

Στον Εναλλακτικό Χώρο του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας είδαμε την χιουμοριστική παράσταση SAME SAME της Γαλλο-Βελγίδας χορογράφου Karine Ponties η οποία παρουσίασε δουλειά της για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την Lali Ayguadé και τον Guilhem Chatir με το HERE, το KAOS της Ιωάννας Πορτόλου και της ομάδας Griffón Dance Company -μια παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου-, την παράσταση ὕλη των kóka&panú (Κωνσταντίνας Ευθυμιάδου και Παναγιώτη Μανουηλίδη) σε παγκόσμια πρεμιέρα αλλά και το απρόβλεπτο και χιουμοριστικό Pli του Viktor Černický ο οποίος εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

%cf%84%ce%bf-26%ce%bf-%cf%86%ce%b5%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%b2%ce%ac%ce%bb-%cf%87%ce%bf%cf%81%ce%bf%cf%8d-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%b1%ce%bc%ce%ac%cf%84%ce%b1%cf%82-%ce%ba%ce%ad%cf%81%ce%b4%ce%b9%cf%83%ce%b58
Peeping Tom_2©AlbertVidal_Vèrtex Comunicació

Στην Κεντρική Πλατεία παρουσίασαν χορογραφίες τους οι Laura Aris και Álvaro Esteban (οι οποίοι παρουσίασαν την παράστασή τους και στην Costa Navarino), η ομάδα Kirn Compagnie, η Ελευθερία Ηλιοπούλου, ο Iesu Escalante, o Εdivaldo Ernesto, η Αναστασία Βαλσαμάκη, ο Ηλίας Χατζηγεωργίου, η Ηρώ Κόντη, η Wonderground Dance Company των Tom Weksler και Roser Tutusaus, οι Ben Fury και Simon Thierrée, η Ευτυχία Στεφάνου και τα Tzitzifrikia, η Δήμητρα Μερτζάνη και η Μαρία Μανουκιάν, ενώ o Iωάννης Καρούνης εμφανίστηκε με μία γιγάντια σφαίρα στην Κεντρική Πλατεία, στην Προκυμαία και στο Προαύλιο του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας.

Yπό το γενικό τίτλο Electric Matter, το φετινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιελάμβανε τρία επαγγελματικά σεμινάρια με τους Εdivaldo Ernesto και Jozef Fruček, ένα masterclass με την Λίντα Καπετανέα και μία διάλεξη. Το πρόγραμμα προσκάλεσε τους συμμετέχοντες να εργαστούν πάνω σε νέες και ανεξερεύνητες δυνατότητες των ερμηνευτικών τους μέσων με στόχο την ενδυνάμωση της σκηνικής τους παρουσίας. Οι σπουδαστές, εκτός από τα μαθήματα κίνησης και χοροθεάτρου από διακεκριμένους καθηγητές, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διάλεξη με τίτλο Risk and Uncertainty: Fundamental Aspects of Human Development από τον Jozef Fruček.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως για τις παραστάσεις 6 ομάδων του Φεστιβάλ, υπήρξε η δυνατότητα παρακολούθησης μέσω livestreaming στο ιστότοπο του Φεστιβάλ kalamatadancefestival.gr.

Σχετικά Άρθρα
Ο Θανάσης Σαράντος σκηνοθετεί το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ
Ο Θανάσης Σαράντος σκηνοθετεί το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ
"Θέατρο Τέχνης": Γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου προσφέροντας μειωμένα εισιτήρια για τις παραστάσεις του!
“Θέατρο Τέχνης”: Γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου με μειωμένα εισιτήρια για τις παραστάσεις του!
To “MOMENT” της Ειρήνης Αναγνωστοπούλου προσθέτει 4 extra παραστάσεις για να το προλάβετε!
To “MOMENT” της Ειρήνης Αναγνωστοπούλου προσθέτει 4 extra παραστάσεις για να το προλάβετε!
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: «Ας τραγουδήσουμε στο εύθραυστο καράβι της ύπαρξής μας»
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: «Ας τραγουδήσουμε στο εύθραυστο καράβι της ύπαρξής μας»
"ΡΟΥΑ ΜΑΤ": Μια διαφορετική (θεατρική) παρτίδα ξεκινά στο ιστορικό μπιλιαρδάδικο της πλατείας Αμερικής
“ΡΟΥΑ ΜΑΤ”: Μια διαφορετική θεατρική παρτίδα ξεκινά στο ιστορικό μπιλιαρδάδικο της πλατείας Αμερικής
Μία διαφορετική Golfώ στο Θέατρο 104
Μία διαφορετική Golfώ στο Θέατρο 104

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του