Ποιες παραστάσεις συνεχίζονται στο θέατρο ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ

Ελισάβετ: Γυναίκα από σύμπτωση

%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%b5%cf%87%ce%af%ce%b6%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%b80

Το έργο του νομπελίστα Ντάριο Φο «Ελισάβετ: Γυναίκα από σύμπτωση», σε σκηνοθεσία Μαίης Σεβαστοπούλου, ανεβαίνει από την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου, κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 20:00 στο θέατρο Αγγέλων Βήμα.

Μια σπαρταριστή φάρσα, που ανέβηκε για πρώτη φορά σε Ελληνική σκηνή το 2012, πάλι στο ίδιο θέατρο, και είναι το μόνο έργο από τα περίπου τριακόσια που έχει παρουσιάσει μέχρι τώρα το Αγγέλων Βήμα, το οποίο θέλησε να επαναλάβει με νέα ματιά.

Η υπόθεση

Βρισκόμαστε στο Λονδίνο, στις αρχές του 17ου αιώνα. Στα άδυτα του παλατιού. Στο μπουντουάρ της «Παρθένας» Βασίλισσας Ελισάβετ της Αγγλίας. Η Ελισάβετ έχει ήδη κλείσει πάνω από σαράντα χρόνια στο θρόνο. Είναι μια βασίλισσα υπερώριμη, ροκ, αθυρόστομη, εκρηκτική που «βλέπει» τα πάντα, «ακούει» τα πάντα, «οσμίζεται» τα πάντα. Μια βασίλισσα που παίρνει αποφάσεις στο δευτερόλεπτο και τις εκτελεί στην στιγμή. Που αντιδρά ακαριαία στα πάντα, κόβει κεφάλια -κυριολεκτικά- σε καθημερινή βάση και δεν αφήνει να συμβεί τίποτα στο βασίλειο που να μην έχει πάνω του την βούλα της.

Η Ελισάβετ έχει μονίμως πλάι της την Μάρθα, την «εξ απορρήτων» της. Η Μάρθα είναι η μόνη φωνή της λογικής, η μόνη που τολμάει να υψώσει φωνή στην Βασίλισσα, η μόνη που την βάζει στην θέση της, την κριτικάρει αλύπητα, την συνεφέρνει και την φρενάρει. Βέβαια με…κίνδυνο της ζωής της, αφού η Βασίλισσα δεν παραλείπει να τής τονίζει συνεχώς πως θα τής πάρει το κεφάλι!

Η Ελισάβετ, η «Παρθένα» Βασίλισσα έχει ένα ασθενές σημείο: τον αγιάτρευτο έρωτά της εδώ και δεκαετίες για τον Κόμη του Έσσεξ. Για χατίρι του κάνει την κουφή, την τυφλή και την χαζή. Σκεπάζει τις συνομωσίες του ακόμη και όταν στρέφονται κατά της ζωής της. Όπως εκμυστηρεύεται στην Μάρθα «Και βέβαια μού την έχει στημένη το ρεμάλι και το ξέρω. Όμως, αν πω πως τον πήρα μυρωδιά, θα πρέπει μετά να τού κόψω το κεφάλι. Και τι να τον κάνω εγώ μετά, μωρή Μάρθα, τον άντρα τον ακέφαλο;»

Για αυτόν τον έρωτα της ζωής της, η Ελισάβετ δεν διστάζει να φέρει στο παλάτι μια τρελογιάτρισσα που κάνει και την μάγισσα. Την Μάμα Ζάζα. Η Μάμα Ζάζα ντύνεται σουρεάλ, μιλάει σουρεάλ και κάνει πράγματα σουρεάλ. Είναι ένας ρόλος που ο Ντάριο Φο έπλασε για να τον παίξει ο ίδιος και η εντολή του είναι πάντα να τον παίζει άντρας ηθοποιός. Αυτή, με τα γιατροσόφια της, πολεμάει να δώσει και πάλι τα χαμένα νιάτα στην Βασίλισσα με τραγελαφικές συνέπειες.

Μέσα στο μπουντουάρ της Βασίλισσας κυκλοφορεί ακόμη ένα απίστευτο μπουκέτο γκάφας, πανικού και αλλοφροσύνης:

O Αρχηγός της Αστυνομίας της Βασίλισσας που είναι πάντα εκτός τόπου και χρόνου. Περίεργο;

Ένας εραστής της μιας βραδιάς της Ελισάβετ που εξελίσσεται σε συνωμότη και ένας ψευτο-παπάς οπαδός της Μαρίας Στιούαρτ που μπαίνει απαρατήρητος στο παλάτι έχοντας βάλει σκοπό της ζωής του να δολοφονήσει την Ελισάβετ, γιατί «ταλαιπωρεί την Μαρία του».

Όλοι αυτοί πρωταγωνιστούν σε μια-μέρα-από-τη-ζωή-μιας-Βασίλισσας, κατά τη διάρκεια της οποίας συμβαίνουν όλα τα απίθανα, προκαλώντας πολύ γέλιο.

Ο Ντάριο Φο χτίζει μια καταιγιστική φάρσα κατά της εξουσίας, πράγμα που ήξερε να κάνει ήδη από τα είκοσι χρόνια του, όταν -για πρώτη φορά- προκάλεσε την αμήχανη αλλά έκδηλη οργή των κρατούντων και τον ακράτητο ενθουσιασμό του κόσμου.

Η απονομή του Νόμπελ σε αυτόν ήρθε όταν κανείς δεν την περίμενε. Ήταν από γνήσια αναγνώριση ή από προσπάθεια κατευνασμού; Ένας Θεός το ξέρει! Όπως θα έλεγε ο… άθεος Ντάριο!

«Ελισάβετ: Γυναίκα από σύμπτωση» του Ντάριο Φο

Επιλογή Δραματολογίου – Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα – Καλογήρου

Σκηνοθεσία: Μαίη Σεβαστοπούλου

Σχεδιασμός φωτισμού: Δημήτρης Πανταζής

Μουσική επιμέλεια: Μαίη Σεβαστοπούλου

Σκηνικά – Κοστούμια: Nora Ponti

Κατασκευή κοστουμιών: Θεοδώρα Βεστάρχη

Φωτογραφίες: Νικόλας Παπουτσάκης

Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble

 Παίζουν οι ηθοποιοί: Μαρία Μακρή, Γωγώ Βογασάρη, Βασίλης Βασιλείου, Νίκος Πανόπουλος, Θοδωρής Κασαπίδης, Μπάμπης Ούστογλου

 Αγγέλων Βήμα – Τόπος Συνάντησης Ανατολής-Δύσης Α.Μ.Κ.Ε

Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 36, Ομόνοια (πίσω από το Εθνικό Θέατρο Τσίλλερ)

Πληροφορίες-Κρατήσεις 210-5242211

Παραστάσεις: Από 15 Νοεμβρίου, κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 20:00

Διάρκεια: 105  λεπτά

Τιμές εισιτηρίων: 16 ευρώ (κανονικό), 12 ευρώ (μειωμένο), 5 ευρώ (ατέλεια)

Αγορά εισιτηρίων: https://www.more.com/theater/elisabet-gynaika-apo-symptosi

www.aggelonvima.gr,  και στο ταμείο του θεάτρου

19η Καλλιτεχνική Περίοδος 2023-2024

Θεματική ενότητα: Τα VINTAGE που Αγαπάμε

Ανατολικά της Εδέμ

%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%b5%cf%87%ce%af%ce%b6%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%b82

του John Steinbeck

(Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας 1962)

Θεατρική διασκευή: Frank Galati

Επιλογή Δραματολογίου – Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου

Σκηνοθεσία: Ανδρονίκη Αβδελιώτη

2ος χρόνος επιτυχίας

Από 10 Νοεμβρίου 2023

κάθε Παρασκευή στις 20:00

…Και είπε ο Θεός. Ας πρασινίσει η γη.

Και δημιούργησε έναν κήπο στην Εδέμ προς την Ανατολή.

Ανατολικά της Εδέμ… Αμερική 1900.

Μια γυναίκα, η Κάθυ, βρίσκεται βαριά κακοποιημένη στην πόρτα του Αδάμ Τρασκ.

Ο άνδρας την ερωτεύεται. Η γυναίκα μένει έγκυος.

Ένας παράδεισος προετοιμάζεται. Όμως τίποτα δεν κρατάει για πάντα…

17 χρόνια μετά, οι δίδυμοι, Κάλεμπ και Ααρών, ενώ πιστεύουν ότι η μητέρα τους πέθανε στη γέννα, έρχονται αντιμέτωποι με την πιο σκληρή αλήθεια. Όλα βγαίνουν στο φως. Και τότε οι ήρωες αναγκάζονται να αναζητήσουν τον δρόμο για την δική τους Εδέμ.

 Το εμβληματικό έργο του John Steinbeck επιστρέφει στο θέατρο Αγγέλων Βήμα, μετά την περσινή επιτυχία, σε μια παράσταση γεμάτη μυστήριο και συνεχείς ανατροπές.

Ο συγγραφέας, αντλώντας έμπνευση από την Βίβλο και την «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων», πλάθει τους πιο γοητευτικούς του χαρακτήρες, ενώ εξετάζει σε βάθος διαχρονικά θέματα όπως το αιώνιο ερώτημα «Τι είναι καλό και τι κακό», την αναζήτηση της ευτυχίας, το ανεξήγητο της αγάπης και τις συνέπειες της απουσίας της.

Συντελεστές

Επιλογή Δραματολογίου – Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου

Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Ανδρονίκη Αβδελιώτη

Μουσική σύνθεση και επιμέλεια: Αργυρώ Καπαρού

Σχεδιασμός φωτισμού: Βασίλης Κλωτσοτήρας

Σκηνικά – Κοστούμια: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Νικόλαος Μαρμαροτούρης, Σταμάτης Μπαντούνας

Βοηθός σκηνοθέτη: Μάιρα Ξύδη

Ιδέα- σκηνοθεσία teaser: Γιώργος Ζώης

Φωτογραφίες: Λάμπρος Ρουμελιωτάκης

Ηχοληψία και programming: Νίκος Πιτλόγλου – StudioArion

Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble

Παίζουν με αλφαβητική σειρά οι ηθοποιοί:

Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Περικλής Αλμπάνης, Ανδρέας Ζάκας, Γιώργος Ζώης, Νεκτάριος Μάστορης, Λένα Μπαμπασάκη, Αλεξάνδρα Στέργιου, Απόστολος Τζίκας

Πληροφορίες

Αγγέλων Βήμα – Τόπος Συνάντησης Ανατολής-Δύσης

Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 36, Ομόνοια (πίσω από το Εθνικό Θέατρο Τσίλλερ)

Παραστάσεις: Από 10 Νοεμβρίου, κάθε Παρασκευή στις 20:00*

Διάρκεια: 105΄

Τιμές εισιτηρίων: 16 ευρώ (γενική είσοδος), 12 ευρώ (μειωμένο), 5 ευρώ (ατέλεια)

Προπώληση εισιτηρίων: https://www.more.com/theater/anatolika-tis-edem/

www.aggelonvima.gr

Πληροφορίες-Κρατήσεις 210-5242211

«Απόψε, στου Πανάγαθου!»

%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%b5%cf%87%ce%af%ce%b6%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%b84

της Μαργαρίτας Δαλαμάγκα – Καλογήρου 

Πρεμιέρα: Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2023 στις 20.30

Άραγε πώς περνάει ο Πανάγαθος μόνος του «εκεί πάνω» στριμωγμένος από τα δικά μας ατελείωτα «Ώχ, Θεέ μου!», «Ήμαρτον, Θεέ μου!», «Θεέ μου, βοήθα!», “Θεέ μου, βάλε το χέρι σου», «Τώρα, ούτε ο Θεός με σώνει!»;

Άραγε πώς τα περνάει ο Πανάγαθος, όταν νυχτώνει και…βαριέται; Έχει ανάγκη να χαλαρώσει; Και πώς; Και, από πάνω, γιατί δεν Τού επιτρέπεται (ένας…Θεός ξέρει από ποιόν) η…τηλεόραση;

Μία διέξοδος, τουλάχιστον για απόψε, βρέθηκε! Γιατί, «Απόψε στου Πανάγαθου!» προμηνύεται «θύελλα» που θα Τού ταράξει τα νερά της πλήξης! Οργανωμένη ύπουλα και μεθοδικά από τον…ίδιο!

Το «Απόψε, στου Πανάγαθου!» είναι μία ευφάνταστη μουσική παράσταση που θα παίζεται στο ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ κάθε Κυριακή στις 20.30 ξεκινώντας από τις 26 Νοεμβρίου. Στόχος της; Να μάς κάνει να ξεφύγουμε γλυκά από τον απίστευτο φόρτο της καθημερινότητας παρακολουθώντας μία ιστορία- παιχνίδι της φαντασίας τρυφερό όσο και αστείο διανθισμένο με πολλά τραγούδια που αγαπήσαμε σε όλες τις φάσεις της ζωής μας. Τραγούδια που συνοδεύουν πάντα τα γλέντια και τις χαρές των Ελλήνων. Αλλά και τραγούδια γνήσιου καημού για καταστάσεις που -τους Έλληνες- τούς κάνουν να πονάνε, αλλά…τούς αρέσει!

Στο ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ, περνώντας ένα βράδυ «Στου Πανάγαθου», θα δούμε να συναντιούνται επί… συννέφων ο ελαφρός Νίκος Γούναρης, η ρεμπέτισσα Μαρίκα Νίνου και η πιανίστα και στενή συνεργάτις του Τσιτσάνη, κυρία Ευαγγελία Μαργαρώνη. Οικοδεσπότης δικός τους και δικός μας ο Πανάγαθος που στήνει εντάσεις και μουσικές κόντρες για να διασκεδάσει την ανία που τού προκαλεί η παραδείσια απραξία! Από αυτές, θα υπάρξουν κερδισμένοι και ποιοί; Θα γίνει τελικά ο σχεδιαζόμενος τρικούβερτος καβγάς μεταξύ «ελαφρών» και «λαϊκών» «Απόψε, στου Πανάγαθου»; Και τι, άραγε, να περιμένουν οι πιστοί ότι θα τούς «βρει», τώρα που, όπως όλα δείχνουν, ο Πανάγαθος ετοιμάζεται να αλλάξει …καριέρα;

Κείμενο-Σκηνοθεσία: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου

Ενορχηστρώσεις – Πιάνο επί σκηνής: Υβόνη Σιέμου

Παίζουν και τραγουδούν με σειρά εμφάνισης οι:

ΠANAΓΑΘΟΣ: Δημήτρης Κοντοδήμος

NIKOΣ ΓΟΥΝΑΡΗΣ: Θάνος Πολύδωρας

ΜΑΡΙΚΑ ΝΙΝΟΥ: Αμαλία Αυγουστάκη

ΚΥΡΙΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗ, ΠΙΑΝΙΣΤΑ ΤΟΥ ΤΣΙΤΣΑΝΗ: Υβόνη Σιέμου

Το αποχαιρετιστήριο τραγούδι της παράστασης με τίτλο “Απόψε, στου Πανάγαθου!” είναι σε μουσική και στίχους του Θάνου Πολύδωρα.

Κάθε Κυριακή θα προσφέρεται και ένα ποτήρι κρασί δωρεάν από το μπαρ για να παρακολουθήσετε με περισσότερο κέφι την παράσταση!

Πληροφορίες

Αγγέλων Βήμα – Τόπος Συνάντησης Ανατολής-Δύσης Α.Μ.Κ.Ε

Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 36, Ομόνοια (πίσω από το Εθνικό Θέατρο Τσίλλερ)

Πληροφορίες-Κρατήσεις 210-5242211

Παραστάσεις: Κάθε Κυριακή στις 20.30 από τις 26 Νοεμβρίου 2023

Διάρκεια παράστασης: 100 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων: 16 ευρώ (κανονικό), 12 ευρώ (μειωμένο για άνεργους, φοιτητές και άτομα άνω των 65), 5 ευρώ (ατέλεια)

Αγορά εισιτηρίων: www.more.com

www.aggelonvima.gr, και στο ταμείο του θεάτρου

Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble

19η Καλλιτεχνική Περίοδος  2023-2024

Θεματική ενότητα: Τα VINTAGE που Αγαπάμε

Υπόθεση Παραντάιν

%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%b5%cf%87%ce%af%ce%b6%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%b86

(βασισμένη στο μυθιστόρημα του Robert Hichens, 1933)

Θεατρική Διασκευή: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου

Σκηνοθεσία: Αλέξιος Κοτσώρης

Πρεμιέρα: 11 Νοεμβρίου 2023

Η παράσταση «Υπόθεση Παραντάιν» είναι βασισμένη στο ομώνυμο  μυθιστόρημα του 1933 του Βρετανού συγγραφέα Robert Hichens και βάση της ομώνυμης βραβευμένης ταινίας του Alfred Hitchcock, που για πρώτη φορά γίνεται θεατρικό έργο από την Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου και ζωντανεύει στην σκηνή του θεάτρου ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ σε σκηνοθεσία Αλέξιου Κοτσώρη.

Η γοητευτική κυρία Παραντάιν, ταπεινής καταγωγής και αμφιλεγόμενου παρελθόντος,  κατηγορείται ότι δηλητηρίασε τον τυφλό σύζυγό της, έναν πλούσιο    και σημαντικής κοινωνικής θέσης απόστρατο συνταγματάρχη και προβεβλημένο ήρωα πολέμου. Την υπεράσπισή της αναθέτει μετά από σύσταση του νομικού συμβούλου της στον συνεργάτη του, τον νέο, ραγδαία ανερχόμενο δικηγόρο αντιδικιών σερ Μάλκολμ Κην, γόνο ιστορικής νομικής οικογενείας, ο οποίος, αν και είναι σε  έναν ευτυχισμένο γάμο με μια όμορφη και πνευματώδη γυναίκα, την Γκέη, καταλαμβάνεται αμέσως από τυφλό και μη ελεγχόμενο πάθος για την πελάτισσά του.

Η γενική αίσθηση είναι πως η κυρία Παραντάιν θα αθωωθεί, αφενός γιατί δεν φαίνεται να υπάρχουν αποδείξεις ενοχής της, αφετέρου γιατί ο δικηγόρος της έχει ήδη αποκτήσει την φήμη πως ποτέ δεν χάνει δίκη. Και, πράγματι, έτσι ξεκινά η  «Υπόθεση Παραντάιν». Ο δικαστικός αγώνας, ωστόσο, με απρόβλεπτες συγκρούσεις και αποκαλύψεις, δεν εξελίσσεται όπως «γενικώς» αναμενόταν.

Το έργο είναι  ένα κοινωνικό και ψυχολογικό  δικαστικό δράμα. Ένα σκιαγράφημα της δύναμης της γυναικείας επιρροής. Ένα σχόλιο για την δύναμη του σκοτεινού χώρου του  ασυνείδητου.  Για το πώς κινητοποιείται και πώς λειτουργεί αυτή η αρχέγονη δύναμη επιρροής που συνοδεύει την Γυναίκα από τα βάθη των αιώνων. Από την αρχή της Δημιουργίας.

Σε αυτό το έργο συγκρούονται, αμφισβητούνται και συνθλίβονται σημαντικές  αξίες της ζωής.  Όλοι οι ήρωες του έργου μπαίνουν σε ψυχική δοκιμασία μέσα από την καταστροφική πορεία του Μάλκολμ Κην. Και όλα αυτά, κάτω από το ψυχρό και ασυγκίνητο βλέμμα εκείνης που, με την απλή παρουσία της, έχει προκαλέσει όλο αυτό το κακό: της γοητευτικής κυρίας Παραντάιν. Μέχρι την τελική ανατροπή. Όταν αυτή η ψυχρή και ασυγκίνητη γυναίκα, «σπάει τον καθρέφτη με την εικόνα της» διώχνοντας από μέσα της το χιόνι, αλλά  ολοκληρώνοντας την καταστροφή.

Πρόκειται για μια ιστορία που προσεγγίζει το θέμα του ολοκληρωτικού ηθικού, επαγγελματικού και προσωπικού ξεπεσμού από έρωτα. Είναι η ιστορία ενός άντρα προσκολλημένου στην μορφή μιας γυναίκας που τον αναστατώνει και τού γεννά ανεκπλήρωτους πόθους που τον τυφλώνουν. Και το ερώτημα είναι: πώς βλέπουμε την καταστροφή από έρωτα σήμερα?

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα του μυθιστορήματος και το έργο του

Στο έργο του Hichens, ο συνταγματάρχης Παραντάιν, ένας τυφλός βετεράνος και ήρωας πολέμου, πλούσιος και με σημαντική κοινωνική θέση, βρίσκεται νεκρός από δηλητήριο και η γυναίκα του κατηγορείται ότι αυτή τον δολοφόνησε. Ο δικηγόρος που υπερασπίζεται την κατηγορούμενη την ερωτεύεται βαθιά. Το βιβλίο βασίζεται εν μέρει στην δολοφονία του James Maybrick, τον οποίο η πολύ νεότερη σύζυγος, Florie, κατηγορήθηκε ότι τον δηλητηρίασε το 1889 με αρσενικό και καταδικάστηκε σε θάνατο. Ο Hichens χρησιμοποίησε επίσης στοιχεία μιας ακόμη πιο συγκλονιστικής δίκης, αυτή της Μαργκερίτ Αλιμπέρ, συζύγου του πρίγκιπα Άλι Καμέλ Φάχμι Μπέη, που το 1922 πυροβόλησε θανάσιμα τον σύζυγό της στο ξενοδοχείο Savoy.

Το 1947, το μυθιστόρημα του Robert Hichens χρησίμευσε ως η βάση της ομώνυμης βραβευμένης ταινίας του Alfred Hitchcock (The Paradine Case) με πρωταγωνιστές τους Gregory Peck, Ann Todd, Alida Valli και Charles Laughton.

Επιλογή Δραματολογίου – Θεατρική διασκευή μυθιστορήματος: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου

Σκηνοθεσία: Αλέξιος Κοτσώρης

Σκηνικά:  Alkot

Κοστούμια: Nora Ponti

Πρωτότυπη μουσική: Φάνης Κακοσαίος

Επιμέλεια κίνησης: Χρήστος Νικολάου

Σχεδιασμός Φωτισμού: Αλέξανδρος Πολιτάκης

Βοηθός σκηνοθέτη: Αριστείδης Βέβης

Φωτογραφίες:  Νικόλας Παπουτσάκης

Tρέιλερ: Μιχαήλ Μαυρομούστακος

Επιμέλεια κοστουμιών: Θεοδώρα Βεστάρχη

Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble

Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Μαρίνα Παντελάκη,  Φωτεινή Τεντολούρη,  Ηλέκτρα Μαγγίνα, Βαγγέλης Μάγειρος, Γιώργος Λουράκης, Στέφανος Κακαβούλης, Απόστολος Μαλεμπιτζής, Θάνος Κρομμύδας

Αγγέλων Βήμα – Τόπος Συνάντησης Ανατολής-Δύσης Α.Μ.Κ.Ε

Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 36, Ομόνοια (πίσω από το Εθνικό Θέατρο Τσίλλερ)

Πληροφορίες-Κρατήσεις 210-5242211

Παραστάσεις: Σάββατο στις 21:00 & Κυριακή στις 18:00

Διάρκεια: 105  λεπτά

Τιμές εισιτηρίων: 16 Ευρώ (Κανονικό), 12 Ευρώ (Μειωμένο), 5 Ευρώ (Ατέλεια)

Αγορά εισιτηρίων: www.more.com/theater/ypothesi-parantain/

www.aggelonvima.gr,  και στο ταμείο του θεάτρου

Chicago

%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%b5%cf%87%ce%af%ce%b6%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%b88

Απόδοση – Σκηνοθεσία: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου

Πρεμιέρα: 4 Δεκεμβρίου 2023

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20:00

Το θεατρικό έργο (1926)  που αποτέλεσε τη βάση για την ταινία-μιούζικαλ «Chicago» με επτά Όσκαρ, τρεις Χρυσές Σφαίρες και δύο ΒΑFΤΑ (2002),  ανέβηκε στη σκηνή του ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ, παρουσιάζοντας το πλήρες κείμενό του για πρώτη φορά στην Ελλάδα και ίσως διεθνώς.

Με εργαλείο το τολμηρό και αιχμηρό της χιούμορ και την αδυσώπητη πένα της, η Maurine Dallas Watkins «χτυπά» τους θεσμούς της- θεωρητικά- δομημένης κοινωνίας της διαβόητης πόλης της ποτοαπαγόρευσης και του Αλ Καπόνε, στην οποία, στην πραγματικότητα, βασιλεύει η διαφθορά και η διαπλοκή, την ώρα που εκατομμύρια απλοί άνθρωποι κυνηγούν ασταμάτητα και με κάθε τρόπο το “Αμερικάνικο Όνειρο”.

Σικάγο των Η.Π.Α, δεκαετία του ’20. Ποτοαπαγόρευση και άτυπη «βασιλεία» του Al Capone. Μέσα σε αυτό το χάος, προκύπτει η εικοσάχρονη και κάτι Maurine Dallas Watkins, μία αξιοσημείωτη περίπτωση, η οποία δεν έχει προηγούμενο, διότι:

– όντας μοναχοπαίδι παπά και νοικοκυράς από τις Νότιες Πολιτείες, στα έντεκά της χρόνια έγραψε και παρουσίασε στην σκηνή με επιτυχία και θερμή υποδοχή του Τύπου το πρώτο της θεατρικό έργο με τίτλο «Χρυσές Καρδιές»,

– είναι λάτρις του αρχαιοελληνικού πολιτισμού και ήδη μέλος αμερικανικού σωματείου που σκοπός του, μεταξύ άλλων είναι η διάδοση της Ελληνικής γραμματείας,

– έχει ήδη περάσει με άριστες επιδόσεις από πέντε εξέχοντα πανεπιστήμια, μεταξύ των οποίων το Butler, το Radcliffe και το Harvard πραγματοποιώντας, μεταξύ άλλων και σπουδές Ελληνικών.

Τώρα, φθάνοντας στο Σικάγο, η Maurine λαχταρά να γραφτεί στο Yale Drama School (που ξεκινάει την λειτουργία του) και να γίνει συγγραφέας. Τα δίδακτρα απλησίαστα και οι πόροι που τής εξασφαλίζει το σπίτι πενιχροί. Όμως η Maurine δεν είναι από τα παιδιά που το βάζουν κάτω. Προσλαμβάνεται περίπου «με το έτσι θέλω» ως δικαστική ρεπόρτερ σε μία αρκετά σημαντική εφημερίδα, την Chicago Tribune, και ξενυχτάει σε δίκες, κυρίως δίκες για φόνους. Και μάλιστα φόνους, για τους οποίους κατηγορούνται γυναίκες! Με τον μισθό της από την εφημερίδα γράφεται, όπως ήθελε, στο Yale Drama School και με το υλικό από δύο από τις δίκες που παρακολουθεί…γράφει ένα θεατρικό έργο που είναι η διπλωματική της εργασία. Η οποία, εννοείται πως βαθμολογείται με Άριστα. Ηρωίδες του έργου της δύο νέες γυναίκες κατηγορούμενες για φόνο οι οποίες, στο έργο, παίρνουν τα ονόματα Ρόξυ και Βέλμα. Ήρωές του οι δικηγόροι που τις αθώωσαν, ενώ η Maurine είχε πεισθεί πως ήταν ένοχες, οι οποίοι, στο έργο, ενώνονται σε έναν: τον Μπίλυ Φλιν.

Το έργο ονομάστηκε στην αρχή «Παίξτε Μπάλα!» και, μετά, «CHICAGO». Και, αυτό το έργο, πλήρες με όλους τους χαρακτήρες του παρουσιάζεται φέτος στο ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ ίσως για πρώτη φορά μετά την αρχική του παρουσίαση, το 1926-27, αφού όλες οι μετέπειτα παρουσιάσεις του περιείχαν διάφορες επεμβάσεις.

Στο CHICAGO της, ως ταύρος σε υαλοπωλείο, η Maurine ορμάει πάνω στους πάντες και τα πάντα με δηλητηριώδες χιούμορ και ανελέητη κριτική, αλλά με τρόπο ανάλαφρο και «γελαστό». Στην καταιγιστική πλοκή του έργου της μπαίνουν στο παιχνίδι και «Παίζουν Μπάλα» οι πάντες: οι κατηγορούμενοι, η αστυνομία, τα δικαστήρια, οι δικηγόροι, οι δικαστές, οι δεσμοφύλακες, οι φυλακές, οι δημοσιογράφοι, τα μέσα ενημέρωσης που μετατρέπουν με το αζημίωτο ένοχους σε λαϊκά ινδάλματα, οι οργανωμένοι φιλάνθρωποι, επίσης με το αζημίωτο. Όλους αυτούς η Maurine μάς τούς δείχνει για να τούς δούμε και, μετά, μπροστά στα μάτια μας, τούς… κάνει σκόνη!

Το Χόλυγουντ, με τα άριστα αντανακλαστικά του, μυρίζεται επιτυχία και κάνει αυτό το θεατρικό έργο ταινία, ήδη την δεκαετία του 30. Επιπλέον, το Χόλυγουντ προσλαμβάνει την μικρή Maurine για να τού γράφει σενάρια. Γράφει αρκετά και με επιτυχία, ακόμη και οικονομική, σε σημείο ώστε, κάποια στιγμή, να βρεθεί εκατομμυριούχος. Μετά, γύρω στα σαράντα της, πεθαίνει ο πατέρας της. Τότε, η Μaurine γυρίζει μια για πάντα την πλάτη στο Χόλυγουντ, παίρνει την μητέρα της και αρχίζει να γυρίζει τον κόσμο. Παράλληλα, μοιράζει το σημαντικότερο μέρος της περιουσίας της στην χρηματοδότηση είκοσι πανεπιστημίων, μεταξύ των οποίων και το Princeton, ώστε να δημιουργήσουν ή να ενισχύσουν τμήματα…Ελληνικών.

Μετά τον θάνατό της, με βάση αυτό το θεατρικό έργο, γυρίζεται το μιούζικαλ CHICAGO των επτά Όσκαρ, των τριών Χρυσών Σφαιρών και των δύο BAFTA. Δεν είναι γνωστό αν η -πάντα συνειδητή Χριστιανή- Maurine θα χαιρόταν με αυτή την επιτυχία, αφού η ίδια πάντα έλεγε πως  αυτό το έργο δεν το εκτιμά, γιατί λειτούργησε ως έπαινος για δύο δολοφόνους.

Σε μια τόσο αντισυμβατική γυναίκα και ένα τόσο αντισυμβατικό έργο αρμόζει μόνο μια αντισυμβατική παράσταση. Μία αντισυμβατική παράσταση, λοιπόν, ετοιμάζει το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ υποστηριζόμενο από μια ενθουσιώδη δωδεκαμελή ομάδα ηθοποιών και την παραδίδει στο κοινό από τις 4 Δεκεμβρίου 2023.

Απόδοση – Σκηνοθεσία: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου

Επιμέλεια Κίνησης: Νατάσσα Μπρουζιώτη

Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Αγιαννίτης

Φωτογραφίες: Νικόλας Παπουτσάκης, Έλλη Πουπουλίδου

Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου Art Ensemble

Παίζουν (με σειρά εμφάνισης) οι:  

Βασίλης Σαμαριτάκης: Υπαστυνόμος Μέρντοκ

Γιώργος Κοσσυβάκης: Έημος Χαρτ, σύζυγος της Ρόξυ Χαρτ

Μέμος Ρούσσος: Τζέικ Κάλλαχαν, Δημοσιογράφος

Στέφανη Ιωάννου: Ρόξυ Χαρτ

Κωνσταντίνος Πλιάτσιος: Εισαγγελέας Χάρρισον

Γιώργος Κοντογιάννης: Μπέιμπ, φωτορεπόρτερ

Ελένη Κερολάρι Βέλμα: η πιο καλοντυμένη κρατούμενη

Γωγώ Βογάσαρη:  Κυρία Μόρτον, Δεσμοφύλακας

Μαριλένα Καβάζη: Λιζ, κρατούμενη

Νίκος Στεργιώτης: Μπίλυ Φλιν, δικηγόρος

Λίλη Τέγου: Λιακάδα, δημοσιογράφος

Μάιρα Κατσαρού: Αγριόγατα, νέα κρατούμενη

 Στις εκφωνήσεις φυλακών και δικαστηρίου ακούγονται οι: Φάνης Κακοσαίος και Αλέξιος Κοτσώρης.

Την τοποθέτηση των ηχητικών και τον χειρισμό φωτισμών και ήχων κάνει ο Δημήτρης Γιαννακός.

Αγγέλων Βήμα – Τόπος Συνάντησης Ανατολής-Δύσης Α.Μ.Κ.Ε

Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 36, Ομόνοια (πίσω από το Εθνικό Θέατρο Τσίλλερ)

Πληροφορίες-Κρατήσεις 210-5242211

Παραστάσεις: Από 4 Δεκεμβρίου 2023, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20.00

Τιμές εισιτηρίων: 16 ευρώ (κανονικό), 12 ευρώ (μειωμένο), 5 ευρώ (ατέλεια)

Αγορά εισιτηρίων: www.more.com/theater/chicago-1/

www.aggelonvima.gr,  και στο ταμείο του θεάτρου

Διαβάστε επίσης

Εθνικό Θέατρο: Τhe life and death of Jessica Brown

«ΜΕΦΙΣΤΟ»: Περιορισμένος αριθμός παραστάσεων

Σχετικά Άρθρα
%ce%bf-%ce%b1%cf%8c%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%cf%82-%cf%84%cf%89%ce%bd-weird-sisters-%ce%b1%ce%bd%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%b1%ce%af%ce%bd%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%b9%cf%82-%ce%b30
Ο «Αόριστος» των Weird Sisters «ανασταίνει» τις γυναίκες που ενέπνευσαν τον Πόε
%ce%b14-%cf%84%cf%81%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b1%ce%af%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%bf0
«Α4»: Τρεις τελευταίες παραστάσεις στο Θέατρο Ψυρρή
%ce%bf-caveman-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%cf%81%ce%ad%cf%86%ce%b5%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%b8%ce%ad%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%bf-%ce%b1%cf%81%ce%b3%cf%8e0
Ο “Caveman” επιστρέφει στο Θέατρο Αργώ
%ce%b7-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%ac%ce%bd%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-stephen-belber-%cf%83%ce%b5-%cf%83%ce%ba%ce%b7%ce%bd%ce%bf%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%af%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%cf%8e%cf%81%ce%b30
Η Συνάντηση του Stephen Belber σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη στο θέατρο Coronet
%ce%bf-%ce%b8%ce%ac%ce%bd%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b5%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%ac%ce%ba%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%b5%cf%87%ce%af%ce%b6%ce%b5%ce%b9-%cf%840
«Ο Θάνατος του Εμποράκου»: Συνεχίζει την επιτυχημένη του πορεία για δεύτερη χρονιά!
h-%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b9%cf%8c%cf%80%ce%b1%cf%80%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b5%cf%81%cf%81%ce%af%ce%ba%ce%bf%cf%85-%ce%af%cf%88%ce%b5%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%b8%ce%ad%ce%b1%cf%84%cf%810
H Αγριόπαπια του Ερρίκου Ίψεν στο Θέατρο Εκάτη για δεύτερη χρονιά

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του