Όλo Σπίτι, Κρεβάτι κι Εκκλησία: Το έργο των Φράνκα Ράμε και Ντάριο Φο για τη θέση της γυναίκας!

2222μ.Χ. Οι γυναίκες εδώ και χιλιάδες χρόνια κλαίνε, γελάνε, υποδουλώνονται, αγνοούνται, διαχωρίζονται, δολοφονούνται… Σε ένα μακρινό κόσμο σε μια άλλη διάσταση, σε μια άλλη εποχή με τις κοινωνίες να έχουν διαμορφωθεί περισσότερο τρομακτικές και ανεπιθύμητες, τρεις γυναίκες βρίσκουν την δύναμη να αντισταθούν, Ο λόγος τους εκτοξεύει σιδερένια καρφιά στους εγκεφάλους όλου του κόσμου.

Το έργο των Φράνκα Ράμε και Ντάριο Φο πραγματεύεται την κατάσταση της γυναίκας και τη θέση της, όχι μόνο στις “σύγχρονες” αλλά και στις μελλοντικές κοινωνίες, θίγοντας ζητήματα κοινωνικής, πολιτικής και οικογενειακής καταπίεσης και απόγνωσης. Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά το φθινόπωρο του ’77 από τη Φράνκα Ράμε σε μουσική Di Capri αλλά τότε δεν είχαν παιχτεί όλοι οι μονόλογοι λόγω της μεγάλης τους διάρκειας.

%cf%8c%ce%bbo-%cf%83%cf%80%ce%af%cf%84%ce%b9-%ce%ba%cf%81%ce%b5%ce%b2%ce%ac%cf%84%ce%b9-%ce%ba%ce%b9-%ce%b5%ce%ba%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%83%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%bf-%ce%ad%cf%81%ce%b3%ce%bf-%cf%840 Όταν η Φράνκα Ράμε έγραψε το έργο, στο σημείωμά της είχε αναφέρει:

“Το “Όλα για το σπίτι, κρεβάτι κι εκκλησία”, είναι ένα θεατρικό έργο με θέμα την κατάσταση της γυναίκας, και ιδίως την σεξουαλική δουλεία της. Η παράσταση βλέπει τα πάντα μέσα από ένα κωμικό, γκροτέσκο πρίσμα. Επιλέξαμε ηθελημένα αυτό το πρίσμα: κυρίως επειδή εμείς οι γυναίκες εδώ και 2.000 χρόνια κλαίμε, αλλά αυτήν την φορά γελάμε μαζί και ίσως να κρυφογελάμε και μετά, επειδή ένας κύριος που γνώριζε πολλά για το θέατρο, κάποιος Μολιέρος, έλεγε: “Όταν πηγαίνεις στο θέατρο και βλέπεις μια τραγωδία, ταυτίζεσαι, συμμετέχεις, κλαις, κλαις, κλαις, κι ύστερα γυρίζεις σπίτι και λες: πόσο πολύ έκλαψα απόψε! …και κοιμάσαι ανακουφισμένος. Ο πολιτικός λόγος πέρασε από πάνω σου όπως το νερό πάνω στο γυαλί. Ενώ αντίθετα για να γελάσεις -μιλά πάντα ο Μολιέρος- χρειάζεται ευφυΐα, εξυπνάδα. Το γέλιο ανοίγει διάπλατα το στόμα σου αλλά και το μυαλό σου, και στο μυαλό σου χώνονται τα καρφιά της λογικής!”. Ευχόμαστε κι απόψε κάποιοι να γυρίσουν σπίτι τους με το κεφάλι τους γεμάτο καρφιά!”

Η Θεατρική Ομάδα ΜΗΔΕΙΑ αφιερώνει τις οκτώ (8) Πέμπτες που ακολουθούν, στις γυναίκες. Η Πέμπτη λοιπόν στο Θέατρο Δρόμος, είναι μια γυναικεία υπόθεση που αφορά σαφώς και τους άντρες. Από όλο το έργο της Φράνκα Ράμε που αριθμεί 9 μονολόγους θα παρουσιαστούν 3 μονόλογοι και 1 “πρόζα”: ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΝΗ, ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΠΟΥΤΑΝΑΣ ΣΤΟ ΦΡΕΝΟΚΟΜΕΙΟ, ΕΓΩ, Η ΟΥΛΡΙΚΕ ΜΑΪΝΧΟΦ, ΚΑΤΑΓΓΕΛΩ, ΜΗΔΕΙΑ, προχωρώντας σε μια σύνδεση των ιστοριών μεταξύ τους παρουσιάζοντας ένα ενιαίο έργο που εξελίσσεται στο μακρινό μέλλον…

%cf%8c%ce%bbo-%cf%83%cf%80%ce%af%cf%84%ce%b9-%ce%ba%cf%81%ce%b5%ce%b2%ce%ac%cf%84%ce%b9-%ce%ba%ce%b9-%ce%b5%ce%ba%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%83%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%bf-%ce%ad%cf%81%ce%b3%ce%bf-%cf%842

Συντελεστές

Συγγραφέας: Φράνκα Ράμε – Ντάριο Φο

Απόδοση-Διασκευή: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος & Θεατρική Ομάδα ΜΗΔΕΙΑ

Σκηνοθεσία: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος

Σκηνικά: Ρένα Σαντανούρη

Κοστούμια: Μάγδα Καλορίτη

Μουσική: Δημήτρης Ευαγγελινός

Φωτισμοί: Πάνος Μπέσης

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Trailer: Εμμανουήλ Γ. Μαύρος

Video Post Production: Μανώλης Πετρής

Σχεδιασμός Αφίσας: Ρένα Σανταμούρη

Ψιμυθιολόγος: Γιώτα Κουτσάφτη

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

Παραγωγή: Medea Pictures

Διανομή (αλφαβητικά): Ήρα Δαμίγου, Στυλιανή Κλείδωνα, Ελένη Φαλατάκη

%cf%8c%ce%bbo-%cf%83%cf%80%ce%af%cf%84%ce%b9-%ce%ba%cf%81%ce%b5%ce%b2%ce%ac%cf%84%ce%b9-%ce%ba%ce%b9-%ce%b5%ce%ba%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%83%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%bf-%ce%ad%cf%81%ce%b3%ce%bf-%cf%844

Πληροφορίες Παράστασης

Παραστάσεις

Από Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Κάθε Πέμπτη στις 21:15

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 14€

Μειωμένο: 11€ (φοιτητικό, ανέργων, πολυτέκνων, ΑμεΑ, 65+)

Ειδικές Τιμές

Για ομαδικές κρατήσεις άνω των 10 ατόμων (στο τηλέφωνο 210 88 18 906

Διάρκεια παράστασης

80 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Προπώληση εισιτηρίων Viva.gr

Θέατρο Δρόμος

Αγ. Μελετίου 25, Αθήνα

Τηλ. 210 8818906

Διαβάστε επίσης

Οι γειτονιές της χριστουγεννιάτικης Αθήνας γεμίζουν σινεμά – Μαγευτικές υπαίθριες προβολές για όλες τις ηλικίες

Ο “Ρινόκερος” επιστρέφει με τον Αιμιλιανό Σταματάκη – Απόψε η νέα πρεμιέρα στο Θέατρο Κιβωτός

Η Χώρα που ποτέ δεν πεθαίνεις: Ένα μανιφέστο ενάντια στην πατριαρχική δομή της Αλβανίας, με την Αμαλία Αρσένη

Σχετικά Άρθρα
«Άλλα για τον Γλάρο δε γνωρίζω» στο Ρεκτιφιέ
«Άλλα για τον Γλάρο δε γνωρίζω» στο Ρεκτιφιέ
Ο Θανάσης Σαράντος σκηνοθετεί το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ
Ο Θανάσης Σαράντος σκηνοθετεί το «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ
"Θέατρο Τέχνης": Γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου προσφέροντας μειωμένα εισιτήρια για τις παραστάσεις του!
“Θέατρο Τέχνης”: Γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου με μειωμένα εισιτήρια για τις παραστάσεις του!
To “MOMENT” της Ειρήνης Αναγνωστοπούλου προσθέτει 4 extra παραστάσεις για να το προλάβετε!
To “MOMENT” της Ειρήνης Αναγνωστοπούλου προσθέτει 4 extra παραστάσεις για να το προλάβετε!
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: «Ας τραγουδήσουμε στο εύθραυστο καράβι της ύπαρξής μας»
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: «Ας τραγουδήσουμε στο εύθραυστο καράβι της ύπαρξής μας»
"ΡΟΥΑ ΜΑΤ": Μια διαφορετική (θεατρική) παρτίδα ξεκινά στο ιστορικό μπιλιαρδάδικο της πλατείας Αμερικής
“ΡΟΥΑ ΜΑΤ”: Μια διαφορετική θεατρική παρτίδα ξεκινά στο ιστορικό μπιλιαρδάδικο της πλατείας Αμερικής

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του