Θέατρο-Χορός

Ο Νικόλας Βαγιονάκης στο infowoman για την παράσταση “Paranoia”: Χρειάζεται αυτογνωσία, τσαγανό και πόνος για να αντισταθείς σε ένα σύστημα που σε προωθεί σε απόγνωση

Στο θέατρο Μικρός Κεραμεικός θα παρουσιαστεί από την 1η Φεβρουαρίου το βιωματικό έργο του Γκυ Ντε Μωπασσάν ‘’PARANOIA’’ σε σκηνοθεσία- ερμηνεία Νικόλα Βαγιονάκη.

Ένα έργο που παρουσιάζεται για πρώτη φορά παγκοσμίως, σαν μια Τραγωδία Παραλογισμού, σε δραματουργική επιμέλεια Νικόλα Βαγιονάκη και Μιράντας Βατικιώτη.

Ο Νικόλας Βαγιονάκης μιλά στο “infowoman” για την παράσταση και όλες τις εσωτερικές διεργασίες μέχρι τη λύτρωση.

– κ. Βαγιονάκη, σκηνοθετείτε και πρωταγωνιστείτε σε ένα έργο δύσκολο, μια τραγωδία παραλογισμού, όπου ο θεατής καλείται να παρακολουθήσει την κατάδυση ενός ανθρώπου προς την παράνοια και την ψύχωση. Τι σας ώθησε να επιλέξετε τη συγκεκριμένη δραματουργία;

Ανήκω σε μια φιλοσοφική σχολή σκέψης που την εντάσσω στις θεατρικές μου παραστάσεις. Η παράδοξη σχέση της ανθρωπότητας να αναζητεί το νόημα της ζωής και της ύπαρξης, αγγίζοντας τα όρια του παράλογου. Το  βιωματικό διήγημα του μέγιστου οραματιστή Μωπασσάν που μέσα από την αρρώστια του βιώνει τρόμο, αυξανόμενο άγχος και παραισθήσεις καταλήγοντας σε ένα κρεσέντο παράνοιας. Οι ψυχικές διαταραχές δεν αφορούν μια εποχή. Είναι δυστυχώς διαχρονικές και βασανίζουν τους ανθρώπους στη διάρκεια της ζωής τους,  επιδρώντας διαφορετικά στον κάθε ένα χωριστά.

– Σκηνοθετείτε ο ίδιος το έργο στο οποίο πρωταγωνιστείτε. Θεωρείτε πως υπάρχει πλεονέκτημα;

Δεν μπορώ να το οριοθετήσω σε πλεονέκτημα ή μειονέκτημα, αλλά σε μια εσωτερική ανάγκη αναζήτησης  δημιουργικής και προσωπικής ταυτότητας. Μιας αυθεντικής προσέγγισης με ένα πάντρεμα κόσμων.

– Ο Γκυ Ντε Μωπασσάν είναι κυριευμένος από τις παραισθήσεις του, έχει αυτοκαταστροφικές τάσεις, παρ’ όλα αυτά, είναι σε θέση να περάσει μηνύματα, κι αν ναι, ποια είναι αυτά;

Τα διαχρονικά έργα έχουν πάντα διαχρονικά μηνύματα. Η φύση του ανθρώπου, παραμένει ίδια. Οι φόβοι, τα ερωτηματικά , οι αγωνίες, οι ψυχώσεις. Μόνο οι συνθήκες αλλάζουν.

– “Ο Μωπασσάν δε χαρίζεται κανενός. Κοιτάζει την ανθρωπινή ράτσα κατάματα.” Πόσο εύκολο είναι να συμβεί αυτό; Διακατέχεστε από τις ίδιες αντιλήψεις; Ποια η στάση σας απέναντι στη ζωή;

Η επιλογή μου να παρουσιάσω έργο του, και μάλιστα πρώτη φορά παγκοσμίως, απαντά περί κοινών αντιλήψεων απέναντι στη ζωή. Όμως  σύγχυση και απόρριψη του εαυτού σου και των γύρω σου.

– Η αναμέτρησή σας με έναν τεράστιο δημιουργό όπως ο Μωπασσάν, ποια παρακαταθήκη σας αφήνει, ποιο το βίωμα μετά από κάθε πρόβα, έρχεται εντέλει μία κάποια λύτρωση;

Το έργο αυτό το νιώθω σαν μια τραγωδία παραλογισμού στα όρια της παράκρουσης. Μια έντονη εξερεύνηση στα άδυτα του νου, και σε προσωπικό επίπεδο. Η λύτρωση απαραίτητη και αναγκαία. Την εισπράττω….

Σοφία Κωστάρα

Recent Posts

Το μίνι σταματά στα 49; Ρώτα το μίνι και τη… Νίκη Κάρτσωνα

Η Νίκη Κάρτσωνα ξεχώρισε αρχικά στον χώρο της μόδας και αργότερα έκανε αισθητή την παρουσία…

12 ώρες ago

«Φίλεμα»: Δύο επιπλέον παραστάσεις λόγω επιτυχίας στο Θέατρο Άβατον

Το βραβευμένο έργο του Μάνου Κουνουγάκη, που ανεβαίνει παράλληλα σε Κρήτη και Πάρο, παρουσιάζεται με…

13 ώρες ago

Ποια είναι η πρώην Σταρ Ελλάς που μπαίνει στο σπίτι του Big Brother

Αντίστροφη μέτρηση για την πρεμιέρα του Big Brother την Κυριακή 27 Απριλίου στον ΣΚΑΪ. Ο…

14 ώρες ago

Πέντε κορυφαίες συμβουλές διακόσμησης που θα ανανεώσουν το σπίτι σας

Αν θέλετε να ανανεώσετε το σπίτι μέσω της διακόσμησης τότε πρέπει να λάβετε υπόψη πέντε…

14 ώρες ago

«Ο Διάλογος του Θέμελη»: Ντοκιμαντέρ σε πρώτη προβολή στο Μέγαρο Μουσικής

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών παρουσιάζει την Κυριακή 27 Απριλίου στις 20:00, σε πρώτη προβολή, το…

14 ώρες ago

Με αφορμή την παράσταση (π)ending, Νατάσσα Αραμπατζή, μπορεί μια κούνια να σε κρατήσει… στον αέρα της αναμονής;

Σε έναν κόσμο που όλα κινούνται με ταχύτητα, η Νατάσσα Αραμπατζή μας καλεί να σταθούμε…

15 ώρες ago