«Καραϊσκάκης: Ὁ παρεξηγημένος ἥρωας» – Τελευταίες παραστάσεις στο Θέατρο της Ημέρας

καραϊσκάκης-ὁ-παρεξηγημένος-ἥρωας

Το ιστορικό δράμα «Καραϊσκάκης: Ὁ παρεξηγημένος ἥρωας», του Γιάννη Κωσταρά, μία παραγωγή της Creatists σε σκηνοθεσία Μάνου Αντωνίου, ύστερα από την επιτυχημένη καλοκαιρινή του περιοδεία σε επιλεγμένους σταθμούς στην Ελλάδα, ολοκληρώνει τον κύκλο των παραστάσεών του στο Θέατρο της Ημέρας (Ν. Γεννηματά 20, Αθήνα 11524 – πλησίον της στάσης Μετρό Πανόρμου) την Τετάρτη 9/2 στις 20:15.

Τη μουσική της παράστασης υπογράφουν η διεθνούς φήμης συνθέτης και σολίστ ακορντεόν Ζωή Τηγανούρια και ο μουσικοσυνθέτης Στέλιος Γενεράλης, οι οποίοι εμφανίζονται επί σκηνής.

Λίγα λόγια για το έργο:

%ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%b1%cf%8a%cf%83%ce%ba%ce%ac%ce%ba%ce%b7%cf%82-%e1%bd%81-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b5%ce%be%ce%b7%ce%b3%ce%b7%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%bf%cf%82-%e1%bc%a5%cf%81%cf%89%ce%b1%cf%820

Η παράσταση αφορά τη ζωή και το έργο του Γεώργιου Καραϊσκάκη, πρωτεργάτη της Ελληνικής Επανάστασης. Η ιδιοτυπία του έργου είναι πως ο βασικός χαρακτήρας, ο Καραϊσκάκης, παρουσιάζεται εκ γραφής χωρίς καμία διάθεση ωραιοποίησης και ηρωοποίησης αλλά η προσέγγισή του γίνεται με βάση κοινωνιολογικά και ψυχολογικά στοιχεία, ένα αποτέλεσμα έρευνας μηνών στο πρόσωπό του, που έδωσε την ευκαιρία στο έργο να περιλαμβάνει σκηνές που ζωντανεύουν αληθινά γεγονότα με την πρωτοτυπία των διαλόγων γραμμένων στην καθομιλουμένη γλώσσα της Επανάστασης.

Η παράσταση συμπράττει και με άλλες τέχνες πέραν της υποκριτικής, η οποία σε πλήρη συμφωνία με τη σκηνοθετική γραμμή του Μάνου Αντωνίου ισορροπεί μεταξύ συμβολισμού και ρεαλισμού. Από την μορφή του αφηγητή μέσα στο έργο δημιουργείται ο χαρακτήρας «Καραϊσκάκης» που άλλοτε ως ‘’άγγελος’’ κι άλλοτε ως ‘’διάολος’’ συνδυάζει το μαύρο και το άσπρο, το φως και το σκοτάδι . Η σκηνοθεσία αναλύει τα δεύτερα και τρίτα νοηματικά επίπεδα του έργου, χωρίς να στέκεται σε μια επιφανειακή μορφή του ήρωα, αλλά ταξιδεύοντας τον θεατή από το 1821 έως σήμερα μέσα από σημειολογικές έννοιες και ατμοσφαιρικούς φωτισμούς.

Το έργο «Καραϊσκάκης- Ο παρεξηγημένος ήρωας» του Γιάννη Κωσταρά, κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Θεοδόση Αγγ. Παπαδημητρόπουλου. (theodosispapadimitropoulos.gr). Η μουσική της παράστασης κυκλοφορεί σε CD από την Zoe Music (zoe-music.net).

%ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%b1%cf%8a%cf%83%ce%ba%ce%ac%ce%ba%ce%b7%cf%82-%e1%bd%81-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b5%ce%be%ce%b7%ce%b3%ce%b7%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%bf%cf%82-%e1%bc%a5%cf%81%cf%89%ce%b1%cf%822

Σκηνοθετικό σημείωμα Μάνου Αντωνίου

Το έργο «Καραϊσκάκης- Ο παρεξηγημένος ήρωας» έχει δομηθεί πάνω σε έναν τριπλό άξονα: τον αξιακό, τον ιστορικό και τον κοινωνιολογικό- δραματουργικό. Αρχικά, υπήρξε η θέληση εκ γραφής να αποτυπωθούν και να μεταδοθούν κάποιες αξίες, όπως και το «άφοβον» του χαρακτήρα του Καραϊσκάκη στους ανθρώπους της σημερινής εποχής , η οποία βασίζεται στο μηδενισμό και την αποχαύνωση.

Έπειτα, λόγω σπουδών και ενδιαφερόντων από πλευράς του δημιουργού, δόθηκε βάρος μέσω και επισταμένης μελέτης πηγών της εποχής εκείνης, στην αναβίωση γεγονότων και ακουσμάτων είτε είναι η γλώσσα, είτε τα τραγούδια που συμπεριλαμβάνονται στην πλοκή, τα οποία έχουν φτάσει να είναι άγνωστα σχεδόν στο σήμερα. Βέβαια, επειδή κεντρικός στόχος δεν ήταν εξαρχής η ηθικολογία, ο φρονηματισμός ή η «κούφια» εθνεγερσία, αποκαλύπτονται επιπρόσθετα άγνωστες πτυχές της Ελληνικής Επανάστασης, αλλά και της ζωής του Καραϊσκάκη ώστε να καταλήξουν μέσω και της φράσης του που στοιχειώνει το έργο όλο «Όποτε θέλω είμαι άγγελος, όποτε θέλω είμαι διάολος» στο δίπολο του χαρακτήρα αυτού, των Ελλήνων σαν έθνος, όπως και του κάθε ανθρώπου ξεχωριστά θα έλεγε κανείς· για να συμβιβάσουν έτσι εν μέρει τις εθνικοαπελευθερωτικές και μόνο θεωρήσεις της Επανάστασης από κάποιους ιστορικούς με αυτές από την άλλη, και ως επικρατέστερη αυτή του Κορδάτου, που έδωσαν και μια πιο κοινωνική χροιά.

%ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%b1%cf%8a%cf%83%ce%ba%ce%ac%ce%ba%ce%b7%cf%82-%e1%bd%81-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b5%ce%be%ce%b7%ce%b3%ce%b7%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%bf%cf%82-%e1%bc%a5%cf%81%cf%89%ce%b1%cf%824

Η ταυτότητα της παράστασης

«Καραϊσκάκης: Ὁ παρεξηγημένος ἥρωας»

Ιστορικό δράμα – μουσικοθεατρικό

Διάρκεια: 100 λεπτά

Συντελεστές:

Συγγραφή- Ιστορική έρευνα: Γιάννης Κωσταράς

Σκηνοθεσία: Μάνος Αντωνίου

Μουσική: Ζωή Τηγανούρια –Στέλιος Γενεράλης

Διδασκαλία χορού: Μίκα Στεφανάκη

Σκηνικά: Κώστας Ζωγραφόπουλος

Κοστούμια: Μάγδα Καλέμη

Βοηθός σκηνοθέτη: Θανάσης Σκόπας

Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Μάκης Αρβανιτάκης, Γιάννης Κωσταράς, Κων/ νος Σπυρόπουλος, Ιορδάνης Καλέσης, Θανάσης Σκόπας.

Στο ρόλο του Καραϊσκάκη ο Μάνος Αντωνίου. Στο ρόλο της Γκόλφως η Ιωάννα Πηλιχού και η Νίνα Φώσκολου και στο ρόλο της Μαριώς η Φιλίτσα Καλογεράκου.

Δημόσιες σχέσεις- Επικοινωνία: Ράνια Παπαδοπούλου

Φωτογραφίες Promo: Culture Press

Φωτογραφίες παράστασης: Λάμπρος Χειμώνας

Οργάνωση παραγωγής: Creatists – Κατερίνα Χάσκα

%ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%b1%cf%8a%cf%83%ce%ba%ce%ac%ce%ba%ce%b7%cf%82-%e1%bd%81-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b5%ce%be%ce%b7%ce%b3%ce%b7%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%bf%cf%82-%e1%bc%a5%cf%81%cf%89%ce%b1%cf%826

Ημέρα και ώρα παράστασης:

Κάθε Τετάρτη στις 20:15

Διάρκεια παραστάσεων: 5/1/2022 – 9/2/2022

Ώρα προσέλευσης: 20:00

Τιμή εισιτηρίων:

Κανονικό: 12 ευρώ

Μειωμένο (Ανέργων, ΑΜΕΑ, Φοιτητικό, Πολυτέκνων): 10 ευρώ

Προπώληση εισιτηρίων: Ticket Services

Θέατρο της Ημέρας

Ν. Γεννηματά 20, Αθήνα 11524

Διαβάστε επίσης

Το Μινόρε έρχεται στο Θέατρο ΙΛΙΣΙΑ με νέες παραστάσεις

Τρεις μεγάλες θεατρικές επιτυχίες να τις δείτε από το σπίτι, τώρα με την κακοκαιρία!

Γιάννης Μπέζος και Πυγμαλίων Δαδακαρίδης σε “Αινιγματικές Παραλλαγές” – Μια συνέντευξη που οδηγεί σε ένα σκληρό παιχνίδι της αλήθειας

Σχετικά Άρθρα
"Αντιγόνη, μετέωρη - μια ματιά στην Αντιγόνη του Σοφοκλή" από τη Ρηνιώ Κυριαζή
“Αντιγόνη, μετέωρη – μια ματιά στην Αντιγόνη του Σοφοκλή” από τη Ρηνιώ Κυριαζή
"Μήδεια": Μαξίμου, Χειλάκης και Ροϊλός ενώνουν τις δυνάμεις τους στην τραγωδία του Ευριπίδη - Οι πρώτες φωτό
“Μήδεια”: Μαξίμου, Χειλάκης και Ροϊλός ενώνουν τις δυνάμεις τους στην τραγωδία του Ευριπίδη – Οι πρώτες φωτό
«Το Αναγνωστικό της Γαλιλαίας» - 36 καλλιτέχνες ενώνουν τη φωνή τους για καλό σκοπό
«Το Αναγνωστικό της Γαλιλαίας» – 36 καλλιτέχνες ενώνουν τη φωνή τους για καλό σκοπό
Τάσος Νούσιας και Μαρία Πρωτόπαππα στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή - Μαζί τους ο Γιώργος Αμούτζας
Τάσος Νούσιας και Μαρία Πρωτόπαππα στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή – Μαζί τους ο Γιώργος Αμούτζας
«Πεθαίνω σαν χώρα», η παράσταση που μας κάνει μάρτυρες σε έναν χρόνο όπου καμιά γυναίκα δεν φέρνει πια παιδί στον κόσμο
«Πεθαίνω σαν χώρα», η παράσταση που μας κάνει μάρτυρες μιας χώρας που καταρρέει
Πρεμιέρα στην Επίδαυρο για τους Πέρσες του Αισχύλου - Σκηνοθεσία Δημήτρης Καραντζάς
Πρεμιέρα στην Επίδαυρο για τους Πέρσες του Αισχύλου – Σκηνοθεσία Δημήτρης Καραντζάς

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του