Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη είναι η Δεσποινίδα Τζούλια – Μην τη χάσετε!

Την Τετάρτη 17 Ιουνίου στις 21.00, οι Παραβάσεις, το Θεατρικό Αναλόγιο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), ολοκληρώνονται, αυτή τη φορά με ένα θεατρικό έργο, τη Δεσποινίδα Τζούλια του August Strindberg. Επίκεντρο της φετινής σειράς δραματοποιημένων αναγνώσεων ήταν η γυναίκα. Γυναίκες συγγραφείς και ποιήτριες που καθόρισαν δραστικά τον χώρο των γραμμάτων καινοτομώντας (η Σαπφώ, η Μαργαρίτα Καραπάνου, η Sylvia Plath, η Virginia Woolf, η Elfriede Jelinek) και εμβληματικές ηρωίδες της λογοτεχνίας (η Μόλλυ από τον Οδυσσέα του James Joyce), βρήκαν φωνή, από τον Οκτώβριο μέχρι σήμερα, στο ιδιότυπο λογοτεχνικό σαλόνι των Παραβάσεων.

Στις τελευταίες, για φέτος, Παραβάσεις, στις 17 Ιουνίου, σε ζωντανή διαδικτυακή μετάδοση από τον Φάρο του ΚΠΙΣΝ, χωρίς την παρουσία κοινού, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο Ακύλλας Καραζήσης ερμηνεύουν αποσπάσματα από το θεατρικό έργο του August Strindberg Δεσποινίς Τζούλια, σε σκηνοθετική επιμέλεια του Δημήτρη Καραντζά.

Η Δεσποινίς Τζούλια είναι το γνωστότερο θεατρικό έργο του Σουηδού δραματουργού August Strindberg (1849-1912) ο οποίος, μαζί με τον Henrik Ibsen, θεωρείται πρωτοπόρος του ψυχολογικού ρεαλισμού. Γράφτηκε το 1888 και, όπως πολλά από τα έργα του Strindberg, αποτελεί αριστούργημα ψυχολογικής ανάλυσης. Η Δεσποινίς Τζούλια πραγματεύεται τον έρωτα, την εξουσία, την πάλη των φύλων και τη σύγκρουση των κοινωνικών τάξεων. Η δράση τοποθετείται την παραμονή του θερινού ηλιοστασίου στο αρχοντικό ενός κόμη στη Σουηδία. Η «Νύχτα του Μεσοκαλόκαιρου» είναι μια νύχτα γιορτής, χορού, μεθυσιού, ερωτισμού και απογύμνωσης. Στην ξέφρενη γιορτή των υπηρετών του σπιτιού στην κουζίνα του αρχοντικού ξεκινά ένα άγριο παιχνίδι ανάμεσα στη Δεσποινίδα Τζούλια, κόρη του κόμη, και στον Ζαν, υπηρέτη του κόμη, o οποίος στοχεύει στην άνοδο και την κοινωνική καταξίωση.

Στον πρόλογο του έργου ο συγγραφέας περιγράφει τους δύο βασικούς χαρακτήρες του ως δύο ανθρώπους που ανταγωνίζονται σε μία μάχη «ζωής και θανάτου» για την επικράτηση του δυνατότερου. Η Τζούλια εκπροσωπεί την παλιά αριστοκρατία που πρόκειται σύντομα να εκλείψει και υπηρετεί στο να χαρακτηρίσει τη μοντέρνα γυναίκα. Από την άλλη, ο Ζαν εκπροσωπεί έναν άνδρα που ανέρχεται κοινωνικά με γρήγορους ρυθμούς και είναι πιθανότερο να επιβιώσει γιατί μπορεί και προσαρμόζεται εύκολα στους διαφορετικούς ρόλους που καλείται να παίξει.

Με αυτή την προαιώνια μάχη άντρα και γυναίκας αναμετρώνται η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο Ακύλλας Καραζήσης, ενώ ο Γιώργος Πούλιος συνθέτει επί σκηνής τη μελωδία του δράματος.

Η σειρά #snfccAtHome: Παραβάσεις, όπως και όλο το ψηφιακό πρόγραμμα του ΚΠΙΣΝ, πραγματοποιείται χάρη στη δωρεά προγραμματισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Συντελεστές:

Μετάφραση: Μαργαρίτα Μέλμπεργκ

Σκηνοθετική επιμέλεια: Δημήτρης Καραντζάς

Ερμηνεύουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Ακύλλας Καραζήσης

Ηχητικό περιβάλλον: Γιώργος Πούλιος

Οι Παραβάσεις πραγματοποιούνται χωρίς την παρουσία κοινού και με τα μεγαλύτερα δυνατά μέτρα ασφαλείας έχοντας πάντοτε ως προτεραιότητα την υγεία των συνεργατών και των εργαζομένων του ΚΠΙΣΝ.

Παρακολουθήστε τις Παραβάσεις ζωντανά στο snfcc.org/missjulia, καθώς και στη σελίδα του ΚΠΙΣΝ στο Facebook @SNFCC την Τετάρτη 17/6 στις 21.00.

Περισσότερες πληροφορίες για όλο το πρόγραμμα του #snfccAtHome μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα μας SNFCC.org και στις σελίδες μας στα social media @SNFCC.

Σχετικά Άρθρα
«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»: Μία διεθνής συμπαραγωγή Ελλάδας - Τουρκίας στο Μέγαρο Μουσικής
«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»: Τούρκοι Μοντέγοι και Έλληνες Καπουλέτοι στο Μέγαρο Μουσικής
Το μποστάνι του Μποστ: Μια εξωφρενικά επίκαιρη επιθεώρηση σε κείμενα του Μποστ και μουσική του Λουκιανού Κηλαηδόνη
Το μποστάνι του Μποστ: Μια εξωφρενικά επίκαιρη επιθεώρηση σε κείμενα του Μποστ και μουσική του Λουκιανού Κηλαηδόνη
«Το σώμα της γυναίκας ως πεδίο μάχης» για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Κερδίστε προσκλήσεις για την παράσταση «Το σώμα της γυναίκας ως πεδίο μάχης» (20-21/03)
%ce%bc%ce%af%ce%b1-%ce%b1%ce%ba%ce%b1%ce%bd%ce%b8%cf%8e%ce%b4%ce%b7%cf%82-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%ac%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7-%ce%b3%cf%85%ce%bd%ce%b10
Μία «Ακανθώδης» παράσταση για τη γυναικοκτονία
«Jane με αφορμή την Τζέην Έυρ της Σαρλότ Μπροντέ» στο Θέατρο Θησείον
«Jane με αφορμή την Τζέην Έυρ της Σαρλότ Μπροντέ» στο Θέατρο Θησείον
%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%ac%ce%ba%ce%b9-%ce%ad%ce%ba%ce%bb%ce%b1%cf%83%ce%b5-%cf%83%cf%84%ce%bf-faust-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bb%ce%af%ce%b3%ce%b5%cf%82-%ce%b1%ce%ba%cf%8c%ce%bc0
«Το Μαράκι έκλασε» στο Faust για λίγες ακόμη παραστάσεις

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του