Ελένη Γερασιμίδου- Αγγελική Ξένου: Αυτό το καλοκαίρι έμειναν… ταπί

Σε μία εποχή που το να κάνεις θέατρο συνιστά πράξη πολιτική και γενναία, το Από Κοινού Θέατρο δίνει το «παρών» με μία επιθεώρηση που δεν αφήνει τίποτα όρθιο. Με βιτριολικό χιούμορ, πολύ χορό και τραγούδι. Κόντρα στην ανασφάλεια και τον φόβο.

Η Ελένη Γερασιμίδου, ο Αντώνης Ξένος, η Αγγελική Ξένου και ο Ανδρέας Βελέντζας από τις 8 Ιουλίου πρωταγωνιστουν στην ξεκαρδιστική επιθεώρηση του Δημήτρη Χαλιώτη «Μένουμε… ταπί». Αλλάζουν ρόλους και προσωπεία στην εποχή του κορωνοϊού και της καραντίνας σε μία πολιτικοκοινωνική επιθεώρηση με άφθονο γέλιο και αιχμηρή διάθεση για όσα παράλογα και τραγελαφικά ζούμε.

Μία ηλικιωμένη που επιμένει να… μένει σπίτι, η έμπιστη σύμβουλος της Υπουργού Παιδείας Θεοπίστη Προσκυνίδου, το «ανασυγκροτημένο» μέλος του ΣΥΡΙΖΑ Κικίτσα Σκρουμπέλη, ένας ΜΑΤατζής που έχει μάθει να δέρνει και να τον χειροκροτούν, μία φανατική θαυμάστρια του Σωτήρη Τσιόδρα, καθώς και ο Νίκος Χαρδαλιάς… αυτοπροσώπως μας δίνουν ραντεβού φέτος το καλοκαίρι στην αυλή του Από Κοινού σκορπίζοντας το γέλιο που τόσο έχουμε ανάγκη.

Εμείς μιλήσαμε με την Ελένη Γερασιμίδου και την Αγγελική Ξένου (μητέρα και κόρη στη ζωή, αλλά συναδέλφους στο θέατρο) για την παράσταση αυτή και όχι μόνο….

%ce%b5%ce%bb%ce%ad%ce%bd%ce%b7-%ce%b3%ce%b5%cf%81%ce%b1%cf%83%ce%b9%ce%bc%ce%af%ce%b4%ce%bf%cf%85-%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%be%ce%ad%ce%bd%ce%bf%cf%85-%ce%b1%cf%85%cf%840

Πώς αποφασίσατε να ανεβάσετε μία παράσταση το δύσκολο αυτό καλοκαίρι; Έχει ρίσκο αυτή σας η απόφαση και πόσο αυτό συνιστά μία πράξη πολιτική;

Ελένη Γερασιμίδου: Είναι μια ηρωικά πολιτική απόφαση με δεδομένο ότι ελήφθη όταν το ποσοστό χωρητικότητας ήταν 40% και στο θεατράκι μας θα έμπαιναν μόνο 25 θεατές. Έτσι κι αλλιώς το θέατρο είναι επικερδές για όσους το εμπορεύονται κι όχι για όσους είναι η μεγάλη τους αγάπη.

Τι πιστεύετε πως έχει ανάγκη ο κόσμος αυτήν την περίοδο να δει; Πόσο επίκαιρη είναι σήμερα μία επιθεώρηση;

Ελένη Γερασιμίδου: Η επιθεώρηση είναι οριακό θέατρο και φυσικά απαραίτητη σ’ όλες τις συγκυρίες. Η δική μας – και του Δημήτρη Χαλιώτη κυρίως- είναι απαραίτητη για να ειπωθούν όσα πρέπει.

Είναι η τρίτη φορά που ανεβάζετε επιθεώρηση στην όμορφη αυλή του θεάτρου Από Κοινού. Τι ξεχωρίζει το “Μένουμε… ταπί”; Και τι σας ιντρίγκαρε σε αυτή τη δουλειά;

Ελένη Γερασιμίδου: Όλες οι επιθεωρήσεις που ανεβάσαμε στην αυλή μας ήταν ιδιαίτερα καλές. Αυτή έχει ειδική αξία επειδή αναφέρεται στη συγκεκριμένη στιγμή και είναι ειδικά γραμμένη από τον Δημήτρη Χαλιώτη εν μέσω καραντίνας. Είναι ιδιαίτερη λόγω εξαιρετικής ποιότητας γραφής.

Αγγελική Ξένου: Το «Μένουμε… ταπί» ξεχωρίζει γιατί είναι μια επιθεώρηση γραμμένη κατά την περίοδο του αναγκαστικού εγκλεισμού από έναν ιδιαίτερα ταλαντούχο συγγραφέα όπως ο Δημήτρης Χαλιώτης. Αυτό που με ιντριγκάρει στη γραφή του είναι το συχνά υποδόριο χιούμορ του, το οποίο ταιριάζει – νομίζω απόλυτα- με τους υποκριτικούς μας κώδικες.

Δώστε μας μια μικρή γεύση από τα νούμερα και τους ήρωες που υποδύεστε στην παράσταση; Υπάρχουν αγαπημένα σας νούμερα;

Ελένη Γερασιμίδου: Είμαι η κυρία «Μένουμε σπίτι για πάντα», εθισμένη και υπάκουη στην καραντίνα και τους κανόνες της, αλλά και η Θεοπίστη Προσκυνίδου, σύμβουλος της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που προχωράει την Παιδεία πολλά βήματα πίσω και εισηγείται αλλαγές που θα σηματοδοτήσουν τη νέα μετά κορονοϊό εποχή. Από τ’ αγαπημένα μου νούμερα – αφού πρέπει να ξεχωρίσω κάποιο- είναι το Ησυχία, Τάξις και Ασφάλεια. Όλα τα κείμενα έχουν γραφτεί με επιμέλεια και μαστοριά και χαρίζουν σε μας και στους θεατές μας στιγμές ευφορίας και σκέψης.

Αγγελική Ξένου: Είμαι η υποχόνδρια τηλεμαγείρισσα που σας συμβουλεύει πώς να μαγειρεύετε αποστειρωμένα και απαλλαγμένα από κορονοϊό φαγητά. Η Κικίτσα Σκρουμπέλη, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ, που σας εξηγεί γιατί ο σβέρκος της έχει αγκυλωθεί στ’ αριστερά. Η κυρία με τα κρεμμυδάκια που σας εξομολογείται τη βαθύτερη επιθυμία της να τα κάνει όλα με τα κρεμμυδάκια. Και η «επαναστατημένη» κόρη που αντιστέκεται μέσω… facebook! Όλες τους είναι αναγνωρίσιμες τύπισσες, αστείες και ταυτόχρονα λίγο τραγικές, γι’ αυτό από την πρώτη στιγμή τις προσέγγισα με μεγάλη χαρά και αγάπη. Το αγαπημένο μου όμως νούμερο είναι το «Χαρδαλιάς speaking» με τον Αντώνη Ξένο.

Αυτή η παράσταση είναι μία υπόθεση… οικογενειακή. Πώς επικοινωνεί μία οικογένεια σε θεατρικές συνθήκες; Δεν μπλέκονται οι ρόλοι;

Ελένη Γερασιμίδου: Το θέατρο είναι έτσι κι αλλιώς «οικογενειακή υπόθεση» με όλους τους συντελεστές και τους άνευ δεσμών αίματος. Η επικοινωνία είναι στα καθήκοντα των ηθοποιών. Όσο για μας, περισσότερο πλακωνόμαστε στο θέατρο παρά στο σπίτι όπου πάμε μόνο για να κοιμηθούμε.

Αγγελική Ξένου: Όχι, αισθάνομαι όπως ακριβώς όταν μοιράζομαι το σανίδι με όλους τους συναδέλφους μου.

Πιστεύετε πώς μας άφησε κάτι καλό/ θετικό ο εγκλεισμός που βιώσαμε όλοι;

Αγγελική Ξένου: Οι καλοί ίσως έγιναν καλύτεροι και οι κακοί χειρότεροι. Το μόνο σίγουρο, όμως είναι πως οι φτωχοί έγιναν φτωχότεροι και οι πλούσιοι ολοένα και πλουσιότεροι. Αν υπάρξει κάτι θετικό απ’ όλο αυτό θα είναι μάλλον η συνειδητοποίηση πως η Ανθρωπότητα οφείλει να κατεδαφίσει τα εμπόδια που της ορθώνει ο Καπιταλισμός.

Μεγαλύτερος φόβος σας ποιος είναι;

Ελένη Γερασιμίδου: Ο ξεριζωμός και ο πόλεμος.

Αισθάνεστε σαν νέα ηθοποιός ασφαλής την περίοδο αυτή από την αντιμετωπιση της πολιτείας; Τι σας φοβίζει περισσότερο για το μέλλον;

Αγγελική Ξένου: Μα πότε οι ηθοποιοί αισθανθήκαμε ασφάλεια; Αν επιζητούσαμε την ασφάλεια θα διαλέγαμε κάποιο άλλο επάγγελμα. Αλλά και πάλι ποια δουλειά στις μέρες μας δεν είναι επισφαλής; Όχι στο μέλλον αλλά από τώρα, βιώνουμε την Ιδρυματοποίηση της Τέχνης και της Ζωής. Δίπλα σ’ αυτά τα Ιδρύματα βάλτε και τις πολυεθνικές και ό,τι άλλο θέλετε πελώριο και αδηφάγο που κατασπαράζει κάθε τι μικρότερο . Όμως ανήκω στους ανθρώπους που εκπαιδεύονται να μην φοβούνται. Μην ξεχνάτε πως ο μικρός Δαυίδ νίκησε τον γίγαντα Γολιάθ με τη σφεντόνα του.

Συντελεστές

Κείμενα: Δημήτρης Χαλιώτης

Σκηνοθεσία: Ελένη Γερασιμίδου

Χορογραφίες: Mia Molika

Ενδυματολογική επιμέλεια: Έβελυν Σιούπη

Σκηνικά: Ντίνος Παρηγόρης

Ενορχήστρωση: Γιώργος Θεοφάνους

Παίζουν: Ελένη Γερασιμίδου, Αντώνης Ξένος, Αγγελική Ξένου, Ανδρέας Βελέντζας

Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Καλπακίδου

Γραφιστικά: Βάσια Μπρέστα

Πρεμιέρα: 8-7-2020

Παραστάσεις: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή στις 21:15

Διάρκεια παράστασης: 110΄

Γενική είσοδος: 15 € (με κρασί, μπύρα, αναψυκτικό)

Προπώληση εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-apo-koinou/menoume-tapi/

Τηλέφωνο κρατήσεων: 211 4057249

Από Κοινού Θέατρο

Ευπατριδών 4, Γκάζι,

Τ.Κ. 11854

(μετρό: Κεραμεικός)

τηλ. 211 4057249

Σχετικά Άρθρα
Το βραβευμένο έργο του Γιώργου Ηλιόπουλου «4 EVER» σε σκηνοθεσία Ερμίνας Κυριαζή
Το βραβευμένο έργο του Γιώργου Ηλιόπουλου «4 EVER» σε σκηνοθεσία Ερμίνας Κυριαζή
Millennials σε κρίση μέσης ηλικίας: Μια μαύρη κωμωδία για τις ανεξάντλητες πιθανότητες και τις χαμένες ευκαιρίες
Millennials σε κρίση μέσης ηλικίας: Μια μαύρη κωμωδία για τις ανεξάντλητες πιθανότητες και τις χαμένες ευκαιρίες
Η Αγγελική Τουμπανάκη στο Infowoman: «Μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης καταρρίπτουμε στερεότυπα και αγκυλώσεις»
Η Αγγελική Τουμπανάκη στο Infowoman: «Μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης καταρρίπτουμε στερεότυπα και αγκυλώσεις»
%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b5%cf%84%ce%ae-%ce%b1%cf%86%ce%ae%cf%82-%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b1-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b7-%ce%ba%ce%bf%cf%81%cf%85%cf%86%ce%b1%ce%af%ce%b1-%cf%84%cf%81%ce%b1%ce%b30
Τελετή Αφής: Ποια είναι η κορυφαία τραγουδίστρια της όπερας που ερμήνευσε τον Ολυμπιακο Ύμνο
"ΜΑΡΙΚΕΣ": Ανεβαίνουν στο Θέατρο ΕΛΕΡ
“ΜΑΡΙΚΕΣ”: Ανεβαίνουν στο Θέατρο ΕΛΕΡ
Μαρία Δαμασιώτη, υπάρχει δεύτερη ευκαιρία στον έρωτα;
Μαρία Δαμασιώτη, υπάρχει δεύτερη ευκαιρία στον έρωτα;

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του