ΕΞΟΔΟΣ: Μετά τη μεγάλη επιτυχία, η παράσταση της Φένιας Παπαδόδημα συνεχίζει στο Θέατρο ΕΛΕΡ!

εξοδοσ-μετά-τη-μεγάλη-επιτυχία-η-παράσ

Η παράσταση «Έξοδος» είναι ένα μουσικό ονειρικό ταξίδι στη φρίκη της μικρασιατικής καταστροφής, στο υποσυνείδητο ενός λαού που βίωσε έναν αβυσσαλέο σωματικό και πνευματικό βιασμό, μέσα από το βλέμμα και τον τρόπο του Γιώργου Σεφέρη.

Μία ωδή σε πρόσφυγες και κατατρεγμένους όλων των εποχών εικονογραφημένη ψηφιακά από τον Γιώργο Κόρδη. Η καταστροφή του 1922 δεν είχε μόνο σαν στόχο την οικονομική και κοινωνική εξάρθρωση και σύνθλιψη του ελληνικού στοιχείου, αλλά και των βαθύτερων αξιών «της ελευθερίας και της αξιοσύνης του ανθρώπου» όπως γράφει ο Σεφέρης .

«Όχι, δεν αισθάνομαι μίσος. Αυτό που νιώθω είναι το αντίθετο του μίσους. Μία προσπάθεια να χωρέσει ο νους μου τον μηχανισμό της καταστροφής».

Ο Γεράσιμος Γεννατάς μπαινοβγαίνει στο «δυσκίνητο» και κουρασμένο από τις διαρκείς μετοικεσίες σώμα του Σεφέρη, του «Σε», μέσα από ημερολόγια και προσωπικές επιστολές του προς τον Ζήσιμο Λορετζάτο, τον αγαπημένο του φίλο «Ζη».

%ce%b5%ce%be%ce%bf%ce%b4%ce%bf%cf%83-%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%ac-%cf%84%ce%b7-%ce%bc%ce%b5%ce%b3%ce%ac%ce%bb%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%84%cf%85%cf%87%ce%af%ce%b1-%ce%b7-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%ac%cf%830

Τα γράμματα του Ζη και του Σε μοιάζουν μ’ έναν θησαυρό όπου φυλάγεται ακόμη ζωντανή η έννοια του «ιερού» στην τέχνη, στην ποίηση, στην καθημερινότητα της ζωής σ΄ έναν κόσμο αναποδογυρισμένο, διαλυμένο, αβέβαιο. Αυτό το «ιερό» γεμίζει με κάθε τρόπο τις αισθήσεις του Σεφέρη καθώς ταξιδεύει στα μοναστήρια της Καππαδοκίας αναζητώντας μία «εσώτερη πατρίδα» στο τότε και στο τώρα.

Γι’ αυτό το χαμένο «ιερό» μιλάει η παράσταση μέσα από την μουσική, τα κείμενα και τις ψηφιακές ζωγραφιές του Γ. Κόρδη που δημιουργούνται μπροστά στα μάτια του θεατή. Για «τα απομεινάρια αφιερωμένα στο Θεό ενός σβησμένου κόσμου», για το «μικρό και το λησμονημένο που μπορεί να είναι το ίδιο σημαντικό με τ’ απαρασάλευτα μνημεία της τέχνης».

Γι’ αυτό το χαμένο «ιερό» που επιβιώνει μέσα στην παράδοση ενός λαού, μιλούσε και ο Βιμ Βέντερς, προσπαθώντας να γνωρίσει στο ευρωπαϊκό κοινό τις ταινίες του θρυλικού Ιάπωνα σκηνοθέτη Γιασουτζίρο Όζου.

Το «ιερό» που έχει ολοσχερώς εξατμιστεί από την συνείδηση του μοντέρνου δυτικού ανθρώπου . Με ποιο κόστος άραγε;

Ένα σύνολο κορυφαίων μουσικών επί σκηνής οδηγούν την ροή αυτού του μουσικού ονείρου.

Η Φένια Παπαδόδημα έχει γράψει πρωτότυπη μουσική, τραγούδια και στίχους, έχει μελοποιήσει ποίηση του Σεφέρη.

Συμπράττει με τον Γεράσιμο Γεννατά μεταμορφώνοντας τις μαρτυρίες των απλών ανθρώπων, τα ημερολόγια και την αλληλογραφία Σεφέρη- Λορετζάτου σε λόγο θεατρικό που γεννιέται μέσα σ’ ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο ηχητικό περιβάλλον. Η φωνή ταξιδεύει από την υμνωδία, στο τραγούδι, στον λόγο.

%ce%b5%ce%be%ce%bf%ce%b4%ce%bf%cf%83-%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%ac-%cf%84%ce%b7-%ce%bc%ce%b5%ce%b3%ce%ac%ce%bb%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%84%cf%85%cf%87%ce%af%ce%b1-%ce%b7-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%ac%cf%832

Τα κείμενα της παράστασης:

«Τρεις μέρες στα μοναστήρια της Καππαδοκίας», του Γιώργου Σεφέρη, γράμματα από την αλληλογραφία του με τον Ζήσιμο Λορετζάτο 1948-1968, αναφορές στο ημερολόγιο της Σόφης Μανουσάκη Αναστασιάδη «Μνήμες Καππαδοκίας», καθώς και αληθινές μαρτυρίες προσφύγων από την έκδοση «Έξοδος» του Κέντρου Μικρασιατικών σπουδών, αποτελούν ένα ενιαίο σώμα που αναπτύσσεται μουσικά.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Φένια Παπαδόδημα: Πρωτότυπη μουσική/ Σκηνοθεσία- Ερμηνεία- Φωνή

Γιώργος Κόρδης : Ψηφιακή ζωγραφική

Γεράσιμος Γεννατάς : Ερμηνεία

Ελένη Ποζατζίδου : Eρμηνεία- φωνή

Θωμάς Μελετέας: Ούτι

Γωγώ Ξαγαρά: Άρπα

Ήβη Παπαθανασίου : Τσέλο

Γιώργος Παλαμιώτης: Ηχητικά τοπία – Ενορχήστρωση

Φένια Παπαδόδημα : Επιλογή κειμένων – Δραματουργία

Καλλιόπη Σωτηρίου : Βοηθός σκηνοθέτη

Στέβη Κουτσοθανάση: Φωτισμοί

Κώστας Φούντας: Video

Ελένη Κουρή: φωτογραφία

Χρύσα Ματσαγκάνη: Επικοινωνία

%ce%b5%ce%be%ce%bf%ce%b4%ce%bf%cf%83-%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%ac-%cf%84%ce%b7-%ce%bc%ce%b5%ce%b3%ce%ac%ce%bb%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%84%cf%85%cf%87%ce%af%ce%b1-%ce%b7-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%ac%cf%834

Πληροφορίες Παράστασης

Παραστάσεις: Σάββατο & Κυριακή

Έναρξη: 9.00 μμ

Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων

Γενική Είσοδος: 15€

Μειωμένο/Ανέργων: 12€

Ατέλειες: 5€

Προπώληση εισιτηρίων:

– Online: ticketservices.gr

-Τηλεφωνικά: 2107234567

-Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Αθήνα

Θέατρο ΕΛΕΡ

Φρυνίχου 10, Αθήνα

Τηλ. 21 1735 3928

Διαβάστε επίσης

Η Βελανιδιά: Ένα απροσδόκητο μίγμα εκλεκτών καλεσμένων στη σκηνή του Bios

O Γιώργος Χριστοδούλου μπαίνει στον ΣΥΝΕΡΓΟ – Το έγκλημα της Βέροιας που έγινε θεατρικό έργο

Η άνοδος του Αρτούρο Ούι: Ο Άρης Μπινιάρης ανεβάζει το αριστούργημα του Μπρεχτ στο Θέατρο ARK

Σχετικά Άρθρα
"Τα τραγούδια της Σωτηρίας": Η μουσική παράσταση αφιερωμένη στην «Αρχόντισσα του ρεμπέτικου»
“Τα τραγούδια της Σωτηρίας”: Η μουσική παράσταση αφιερωμένη στην «Αρχόντισσα του ρεμπέτικου»
«Από την Σμύρνη στον Πειραιά με όχημα το τραγούδι», στο Αγγέλων Βήμα
«Από την Σμύρνη στον Πειραιά με όχημα το τραγούδι», στο Αγγέλων Βήμα
Κλέλια Ανδριολάτου: Από το Maestro στη νέα θεατρική παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου
Κλέλια Ανδριολάτου: Από το Maestro στη νέα θεατρική παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου
Απεργούν οι καλλιτέχνες: Κλειστά για δύο ημέρες τα θέατρα - Σταματούν τα γυρίσματα και οι τηλεοπτικές σειρές
Απεργούν οι καλλιτέχνες: Κλειστά για δύο ημέρες τα θέατρα – Σταματούν τα γυρίσματα και οι τηλεοπτικές σειρές
Άρης Μπινιάρης και Γιώργος Χρυσοστόμου χτυπούν με Μπρεχτ τον φασισμό
Άρης Μπινιάρης και Γιώργος Χρυσοστόμου χτυπούν με Μπρεχτ τον φασισμό
Απίστευτο! Έκλεψαν την προτομή του Κάρολου Κουν από το Θέατρο Τέχνης
Απίστευτο! Έκλεψαν την προτομή του Καρόλου Κουν από το Θέατρο Τέχνης

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του