5 λόγοι για να δεις τον «Ορέστη» με τον Άρη Σερβετάλη και τη Μαίρη Μηνά

5-λόγοι-για-να-δεις-τον-ορέστη-με-τον-ά

Ο Ορέστης του Ευριπίδη θεωρείται το τελευταίο έργο του ποιητή που παραστάθηκε στην Αθήνα πριν την αναχώρηση του για τη Μακεδονία και πραγματεύεται την τύχη των νεαρών μητροκτόνων μετά το έγκλημα κάνοντας ταυτόχρονα ένα καίριο σχόλιο για τη λειτουργία της αθηναϊκής δημοκρατίας.

Σ΄αυτό το έργο ακραίου πάθους, τα δύο αδέλφια, ο Ορέστης και η Ηλέκτρα, πληγωμένα, απροστάτευτα και ευάλωτα γίνονται μιάσματα μέσα στην ίδια τους την οικογένεια και ανεπιθύμητα στην ίδια τους την πατρίδα. Τα ερωτήματα που τίθενται στο έργο είναι αμείλικτα και αφορούν τη σχέση του ανθρώπου με τον Θεό, με την πίστη, με τον θάνατο, με το σκοτάδι της ανθρώπινης ψυχής, ενώ οι συγκρούσεις που εμπεριέχει σφοδρότατες.

5-%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%bf%ce%b9-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bd%ce%b1-%ce%b4%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%bf%cf%81%ce%ad%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%ac0Η υπόθεση του έργου

Άργος. Έξι μέρες μετά τη δολοφονία της Κλυταιμνήστρας, οι μητροκτόνοι, Ηλέκτρα και ο Ορέστης, πελαγωμένοι μοιάζουν με άγρια ζώα. Ο Ορέστης βασανιζόμενος από τις Ερινύες μοιάζει βαριά άρρωστος και τον περιποιείται η αδελφή του Ηλέκτρα. O Μενέλαος και η Ελένη φτάνουν από την Τροία. Τα δύο αδέλφια ελπίζουν στην παρέμβαση του Μενέλαου, αλλά ούτε αυτός ούτε ο παππούς τους ο Τυνδάρεως σκοπεύουν να τους βοηθήσουν. Ο Ορέστης στρέφεται τότε στον Πυλάδη. Οι δυο τους, με τη βοήθεια της Ηλέκτρας, σχεδιάζουν ένα πλάνο εκδίκησης με θύματα την Ελένη και την κόρη της, Ερμιόνη. Την τελική λύση έρχεται να δώσει η παρέμβαση του από μηχανής θεού, Απόλλωνα.

5-%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%bf%ce%b9-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bd%ce%b1-%ce%b4%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%bf%cf%81%ce%ad%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%ac2

Εμείς είδαμε την παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιάννης Κακλέας σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά στη γενική της πρόβα την Πέμπτη 15 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου και οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε ήταν θετικότατες.

Παρακάτω επικεντρωνόμαστε στα πέντε βασικά σημεία της παράστασης που αξίζει να δει κάποιος την παράσταση:

  • Για τη σκηνοθετική προσέγγιση του Γιάννη Κακλέα που στην πρώτη του σκηνοθετική προσέγγιση σε αρχαίο έργο, στάθηκε απέναντί του με απεριόριστο σεβασμό χαρίζοντάς μας μία παράσταση μεστή νοημάτων και εξαιρετικής ροής.
  • Για τη χειμαρρώδη μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά στην οποία και δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση από τον σκηνοθέτη. Ο Ευριπίδειος λόγος ακούστηκε κρυστάλλινος και αφενός μεν τονίστηκε το θέμα της ψυχικής ασθένειας (στην τραγωδία αυτή συναντούμε την πληρέστερη ίσως περιγραφή της), αφετέρου δε ο αποστειρωμένος κόσμος στον οποίο καλούνται να ζήσουν τα δύο αδέλφια, έναν κόσμο που καθορίζεται από συνθήκες που τα ξεπερνούν.

5-%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%bf%ce%b9-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bd%ce%b1-%ce%b4%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%bf%cf%81%ce%ad%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%ac4

  • Για την ερμηνεία των δύο αδελφών, του Άρη Σερβετάλη και της Μαίρης Μηνά. Ο Άρης Σερβετάλης μάγεψε κινησιολογικά και έδωσε μία άλλη πολύ πιο εύθραυστη και ευαίσθητη διάσταση στον ρόλο του Ορέστη. Η Μαίρη Μηνά στον ρόλο της Ηλέκτρας απέδειξε πως έχει μεγάλο τραγικό εκτόπισμα και πραγματικά σάρωσε με τον δυναμισμό της την αργολική ορχήστρα καθηλώνοντάς μας. Και οι δύο τους μας χάρισαν εξαιρετικές στιγμές, καθώς «έδεσαν» με μία απόκοσμη χημεία που μαγνήτιζε το βλέμμα μας.
  • Στους δεύτερους ρόλους ξεχωρίσαμε τον υπερκινητικό Πυλάδη του Αιμιλιανού Σταματάκη, την αγέρωχη Ελένη της Νικολέτας Κοτσαηλίδου, τον Ζερόμ Καλουτά ως Φρύγα και τον εξαιρετικό Γιώργο Ψυχογιό στον ρόλο του Τυνδάρεω.
  • Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε το μπροστινό μέρος του σκηνικού της Ηλένιας Δουλαδίρη και του Γιάννη Κακλέα, που εκτεινόταν σε όλη την ορχήστρα και καλυπτόταν από νωπό χώμα πάνω στο οποίο δέσποζε ένα μεγάλο τραπέζι φαγητού και ένα ματωμένο σεντονι. Αυτό από μόνο του δημιουργούσε μία δυστοπική ατμόσφαιρα μέσα στην οποία θα λάμβαναν χώρα όλα τα τραγικά γεγονότα.

Στα μείον της παράστασης- τα οποία ευτυχώς δεν κόστισαν ιδιαίτερα στο συνολικά θετικό αποτέλεσμα- ήταν ο εξαιρετικά αδύναμος Μενέλαος του Πάνου Βλάχου, η μουσική του Σταύρου Γασπαράτου που δεν «έντυσε» ικανοποιητικά τα επί σκηνής δρώμενα, αλλά η δυσλειτουργική αισθητική αντίθεση που δημιουργούσαν τα σύγχρονα επίσημα ρούχα του χορού και το πίσω μέρος του σκηνικού που απεικόνιζε ένα πολυτελές αστικό παλάτι, με τη δωρικότητα των ενδυμάτων των βασικών πρωταγωνιστών και της χωμάτινης ορχήστρας.

Το αποτέλεσμα; Μία εξαιρετική σκηνοθετική προσέγγιση της τραγωδίας του Ευριπίδη που συντηρεί το ενδιαφέρον και την αγωνία αμείωτη για μιάσιμη περίπου ώρα. Αναζητείστε τη φέτος στους σταθμούς της περιοδείας της. 

Διαβάστε επίσης

Άρης Σερβετάλης- Μαίρη Μηνά είναι δύο τραγικά αδέλφια

Νικολέτα Κοτσαηλίδου: «Η εξωτερική εμφάνιση με δυσκόλεψε όχι μόνο στο θέατρο, αλλά και στη ζωή»

Σχετικά Άρθρα
%ce%bb%ce%bf%cf%85%ce%ba%ce%af%ce%b1-%ce%bc%ce%b9%cf%87%ce%b1%ce%bb%ce%bf%cf%80%ce%bf%cf%8d%ce%bb%ce%bf%cf%85-%ce%b2%ce%b1%cf%81%ce%b9%ce%ad%ce%bc%ce%b1%ce%b9-%ce%b1%cf%86%cf%8c%cf%81%ce%b70
Λουκία Μιχαλοπούλου: «Βαριέμαι αφόρητα οτιδήποτε δεν έχει τη δυνατότητα να ανατραπεί»
Το αργεντίνικο πάθος συναντά το μοναχικό flamenco σε μία εκρηκτική χορευτική παράσταση!
Το αργεντίνικο πάθος συναντά το μοναχικό flamenco σε μία εκρηκτική χορευτική παράσταση!
Η μικρή Αμάλ διασχίζει την Ευρώπη αναζητώντας τη μητέρα της και κάνει στάση στην Ελλάδα
Η μικρή Αμάλ διασχίζει την Ευρώπη αναζητώντας τη μητέρα της και κάνει στάση στην Ελλάδα
%ce%bf-%ce%bc%ce%ac%cf%81%ce%ba%ce%bf%cf%82-%cf%83%ce%b5%cf%86%ce%b5%cf%81%ce%bb%ce%ae%cf%82-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%cf%81%ce%ad%cf%86%ce%b5%ce%b9-%cf%89%cf%82-%ce%bc%ce%bf%ce%bd%ce%b1%ce%b40
Ο Μάρκος Σεφερλής επιστρέφει ως μοναδικός «survivor»!
Παπασπηλιόπουλος- Σακελλαρίου - Παππά στις Βάκχες της Κοντούρη
Παπασπηλιόπουλος- Σακελλαρίου – Παππά στις Βάκχες της Κοντούρη
%cf%83%cf%80%cf%8d%cf%81%ce%bf%cf%82-%ce%ba%ce%bf%cf%85%ce%b2%ce%b1%cf%81%ce%ac%cf%82-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%cf%81%ce%bf%ce%bc%ce%ac%ce%b6%ce%b5%ce%b9-%ce%bf-%ce%bd%ce%b5%ce%bf%cf%83%cf%85%ce%bd0
Σπύρος Κουβαράς: «Με τρομάζει ο νεοσυντηρητισμός και η λογοκρισία στη σύγχρονη τέχνη»

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του