Οι πρωταγωνίστριες της συγκλονιστικής παράστασης “Πτέρυγα” μιλούν στο Infowoman.gr για τη μητρότητα και τα στερεότυπα

οι-πρωταγωνίστριες-της-συγκλονιστικ

Η Πτέρυγα, σε σκηνοθεσία Έλενας Μαυρίδου, είναι μια ονειρική παράσταση για τη μητρότητα – εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα. Εκτυλίσσεται σε ένα παράδοξο, σουρεαλιστικό σύμπαν ενός νοσοκομείου κυήσεων. Αντλώντας υλικό από αληθινές συνεντεύξεις και περιστατικά, η Πτέρυγα εξερευνά τα όρια της πραγματικότητας, της λογικής και της ελευθερίας βούλησης των γυναικών που κυοφορούν, δίνοντας μάχη για τη μητρότητα μέσα στα νοσοκομεία.

Μια παράσταση με ελάχιστο λόγο, στα όρια της περφόρμανς και του σωματικού θεάτρου, ξεχωριστή, γεμάτη συγκίνηση και χιούμορ, για την αγάπη και τη μνήμη, τον έρωτα και τη διαφορετικότητα, την απώλεια και τα όνειρα των ανθρώπων για δημιουργία.

Και σήμερα, Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας δεν θα μπορούσαμε να μην είχαμε καλύτερη κουβέντα με τις τρεις πρωταγωνίστριες της παράστασης, Δήμητρα Κούζα, Χριστίνα Μαριάνου και Νένα Δρογγίτη. Μιλήσαμε μαζί τους για τη μητρότητα, το μαγικό ταξίδι αυτής, τα στερεότυπα – κυρίως τα ηλικιακά -, αλλά και για την κοινωνική πίεση που ασκείται στις γυναίκες να αποκτήσουν παιδί.

%ce%bf%ce%b9-%cf%80%cf%81%cf%89%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%bd%ce%af%cf%83%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%b3%ce%ba%ce%bb%ce%bf%ce%bd%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba0

Τι ακριβώς θα δούμε στην Πτέρυγα;

Δ.Κ. Ένα ζευγάρι ετοιμάζεται να φέρει στον κόσμο ένα παιδί. Παρακολουθούμε την πορεία τους, καθώς η γυναίκα αντιμετωπίζει μια δύσκολη εγκυμοσύνη και φιλοξενείται στην μαιευτική πτέρυγα ενός νοσοκομείου. Πρόκειται για ένα σύμπαν ονειρικό καθώς παρακολουθούμε την εσωτερική τους διαδρομή, τις σκέψεις, τους φόβους, την αγωνία και την ευτυχία τους όταν αγκαλιάζουν για πρώτη φορά το παιδί τους.

Χ.Μ. Στην πτέρυγα παρακολουθούμε την ιστορία ενός ζευγαριού που ετοιμάζεται να φέρει στον κόσμο ένα παιδί. Σίγουρα δεν είναι μια εύκολη κύηση γι’ αυτο και τους βρίσκουμε σε μια πτέρυγα ενός νοσοκομείου όπου πραγματικότητα και όνειρο
 μπερδεύονται συνεχώς.

Ν.Δ. H Πτέρυγα βασίζεται σε δύο αληθινά βιώματα και την απεικόνισή τους μέσα από physical theatre.

Η Πτέρυγα θέλει να μιλήσει για όλες τις μητέρες, όλες τις εγκυμοσύνες, τη μνήμη, τη ζωή

Ποιοι είναι οι χαρακτήρες που υποδύεστε στην παράσταση;

Δ.Κ. Ο χαρακτήρας που υποδύομαι είναι μια μαία. Ο ρόλος αυτός είναι εμπνευσμένος από αληθινό πρόσωπο. Από μια γυναίκα που υπήρξε μαία για πάνω από 40 χρόνια. Μέσα από τις συνεντεύξεις της αποτέλεσε για μένα απίστευτη πηγή έμπνευσης, έτσι ώστε να πλάσω αυτόν τον χαρακτήρα. Δεν πρόκειται για βιογραφία, αλλά μέσα στο ρόλο υπάρχουν έντονα δικά της στοιχεία και την ευχαριστώ πολύ. Πολλές φράσεις της αποτέλεσαν τον πυρήνα και την καρδιά αυτού του χαρακτήρα.

Η μαία που υποδύομαι στην παράσταση είναι εκεί για να προστατέψει τις γυναίκες, να τους δώσει κουράγιο και να τις παρακινήσει να συνεχίσουν να πορεύονται με αισιοδοξία και να μην εγκαταλείπουν την επιθυμία τους να φέρουν στον κόσμο ένα παιδί.

Ανήκει σε έναν κόσμο πέρα από τον πραγματικό. Είναι το πνεύμα της Πτέρυγας. Ένας συμβολισμός της ζωής, του φωτός, της γέννησης. Είναι η θετική ενέργεια που προστατεύει τις γυναίκες και τα μωρά όταν είναι να έρθουν στον κόσμο. Ένας φύλακας άγγελος.

Χ.Μ. Ο χαρακτήρας μου είναι αυτός της μητέρας, που μέσα από τα μάτια της μπαίνουμε στο χώρο της μνήμης και του ονείρου. Σε μια χώρα των θαυμάτων όπου άλλοτε κυριαρχεί το φως και άλλοτε το σκοτάδι. Ο θεατής παρακολουθεί τη γυναίκα αυτή όχι μόνο από τις δράσεις της αλλά έχει την ευκαιρία να βιώσει όλες αυτές τις λειτουργίες που συμβαίνουν μέσα στο ίδιο της το σώμα. Μέσα από αυτήν της την εμπειρία βλέπουμε ολόκληρη τη διαδρομή της ψυχής του χαρακτήρα αλλά και του ίδιου του κύκλου της ζωής.

Ν.Δ. Υποδύομαι διάφορους ρόλους, μία νοσηλεύτρια, τη Βάσω-μία κοπέλα που έρχεται στο μαιευτήριο για να γεννήσει, μία νέα μητέρα τσιγγάνικης καταγωγής και τον αντικατοπτρισμό της εγκύου κοπέλας, στην οποία βασίζεται η ιστορία.

%ce%bf%ce%b9-%cf%80%cf%81%cf%89%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%bd%ce%af%cf%83%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%b3%ce%ba%ce%bb%ce%bf%ce%bd%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba2

Ποια ζητήματα απασχολούν το έργο; Θα δούμε να ξεδιπλώνονται όλα τα συναισθήματα που νιώθει μια γυναίκα στη γέννα;

Δ.Κ. Η γέννα, ο τοκετός, η συντροφικότητα, η αγάπη, η μητρότητα, ο φόβος της απώλειας, η λαχτάρα και η επιθυμία για τον ερχομό ενός παιδιού, η δύναμη που αντλεί ένα ζευγάρι για να ανταπεξέλθει σε μια δύσκολη εγκυμοσύνη, τα όρια αντοχής των ανθρώπων που μπροστά σε ένα σπουδαίο γεγονός, όπως η γέννηση, γίνονται ανεξάντλητα.

Μέσω της κεντρικής ηρωίδας “η Πτέρυγα” θέλει να μιλήσει για όλες τις μητέρες, όλες τις εγκυμοσύνες, τη μνήμη, τη ζωή και τα ποικίλα συναισθήματα που βιώνουν οι γυναίκες σε αυτό το πρωτόγνωρο ταξίδι που ονομάζεται γέννηση.

Χ.Μ. Στην ουσία η θεματική της παράστασης καταπιάνεται με τις πιο σημαντικές έννοιες που μας απασχολούν η που θα έπρεπε να μας απασχολούν και αυτές είναι η αγάπη και η πίστη. Οι αξίες αυτές είναι βασική προϋπόθεση για την οποιαδήποτε δημιουργία και αντιβαίνουν στην άλλη αντίρροπη δύναμη που είναι ο φόβος.

Ν.Δ. Η γέννηση, ο τοκετός, τα συναισθήματα (θετικά ή αρνητικά – χαράς ή φόβου) μίας γυναίκας που πρόκειται να γίνει μητέρα, τα οποία ξεδιπλώνονται κατά τη διάρκεια της παράστασης, αλλά και του νέου πατέρα.

Το ταξίδι της μητρότητας είναι προσωπικό και η κάθε μητέρα το διαχειρίζεται με τον ξεχωριστό δικό της τρόπο

Το υλικό της δραματουργίας προέρχεται από πραγματικές αφηγήσεις γυναικών. Υπάρχουν κοινά σημεία σε αυτές;

Δ.Κ. Αντλήσαμε πολύ υλικό από τις αφηγήσεις αυτές, οι οποίες δημιούργησαν πολλές από τις εικόνες της παράστασης.

Το ταξίδι αυτό είναι προσωπικό και η κάθε μητέρα το διαχειρίζεται με τον ξεχωριστό δικό της τρόπο. Όμως υπήρξε κάτι κοινό σε όλες τις ιστορίες κι αυτό ήταν το αδιαπραγμάτευτο της αγάπης που νιώθει η μητέρα για το παιδί της, πριν καν ακόμα το φέρει στον κόσμο. Θα κάνει τα αδύνατα δυνατά, θα κινήσει γη και ουρανό για να το προστατέψει και να είναι ασφαλές.

Χ.Μ. Η αλήθεια είναι ότι μιλήσαμε με πάρα πολλές γυναίκες και αυτό από μόνο του ήταν πολύ συγκινητικό. Γυναίκες που ήθελαν να κάνουν παιδιά και δεν μπόρεσαν, γυναίκες που έχασαν παιδιά στη γέννα ,άλλες που είχαν δυσκολίες αλλά στο τέλος τα κατάφεραν ,μαίες ,γυναικολόγους αλλά και άνδρες. Κάθε περίπτωση είναι λοιπόν μοναδική και γι’ αυτό δυσκολεύομαι να την κατατάξω. Το κοινό σημείο που βλέπω σε αυτές είναι ότι παρά τις δυσκολίες που μπορεί να είχαν κάποιοι όλοι συμφωνούν και επιθυμούν την αναγέννηση, τις νέες δυνατότητες που έρχονται μέσα από έναν νέο άνθρωπο. Τείνουν στην αισιοδοξία. Στο φωτεινό κομμάτι της ζωής που δεν αφορά μονάχα τους ίδιους.

Ν.Δ. Ενώ όλες οι ιστορίες είναι ξεχωριστές και μοναδικές, υπάρχει ένας κοινός τόπος. Καθώς μας μιλούσαν αυτές οι γυναίκες, υπήρχε μια στιγμή που δεν μπορούσαν να πουν πολλά. Για παράδειγμα, η ιστορία της Μαρίας που έβλεπε το παιδί της μέσα στην θερμοκοιτίδα και αισθανόταν ότι τα χέρια της δεν φτάνουν να αγγίξουν το παιδί της. Η Μαρία όταν μας μιλούσε για αυτή την στιγμή δεν μπορούσε να πει πολλά, περισσότερο συναισθανόμασταν αυτό που προσπαθούσε να μοιραστεί μαζί μας.

%ce%bf%ce%b9-%cf%80%cf%81%cf%89%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%bd%ce%af%cf%83%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%b3%ce%ba%ce%bb%ce%bf%ce%bd%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba4
Δήμητρα Κούζα:

Στην παράσταση θα δούμε το ρόλο του άνδρα στη διάρκεια της γέννας και με ποιο τρόπο;

Δ.Κ. Ο άνδρας είναι συνοδοιπόρος καθ’όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της κοπέλας, παρά την αμηχανία του πώς να σταθεί σε ένα τέτοιο γεγονός, όπως ο ερχομός του παιδιού του. Είναι δίπλα της και την στηρίζει. Υπάρχουν πολλές σκηνές στο έργο που ο σύζυγος μένει μόνος του, μετέωρος με τις σκέψεις, τις ανησυχίες, το φόβο και τη λαχτάρα του. Τις στιγμές αυτές γεννιούνται στο μυαλό του όλες οι πιθανότητες ακόμα και ότι τα πράγματα μπορεί να μην έχουν αίσιο τέλος. Ο ερχομός ενός παιδιού είναι και για τον άντρα μια εξίσου σημαντική στιγμή της ζωής του.

Χ.Μ. Κάποιοι πιστεύουν ότι ένα παιδί είναι «ο καρπός του έρωτα». Το ζευγάρι ερωτεύεται και φέρνει στον κόσμο ένα παιδί. Μιλάμε λοιπόν για ένα υγιές πρότυπο ζευγαριού όπου υπάρχει αγάπη και στήριξη. Ο ρόλος του άνδρα στο έργο δεν είναι μόνο υποστηρικτικός αλλά εμπλέκεται άμεσα, με τους δικούς του φόβους τις δικές του αγωνίες και το δικό του καρδιογράφημα μέχρι το τέλος.

Ν.Δ. Στην παράσταση βλέπει κανείς τον άντρα να συνειδητοποιεί το νέο του ρόλο, αυτόν του πατέρα και πως περνάει από τα διάφορα στάδια μέχρι να φτάσει εκεί.

Μέσα από το βίωμα της μητρότητας γεννιέται ουσιαστικά ξανά και η μητέρα

Η μητρότητα αλλάζει τη γυναίκα; Αυτό θα το δούμε στην παράσταση;

Δ.Κ. Οι αλλαγές στη ζωή μιας γυναίκας που πρόκειται να γίνει μητέρα ξεκινούν ήδη από την εγκυμοσύνη. Τα πρώτα συμπτώματα, οι αλλαγές στο σώμα αλλά και την ψυχολογία της, ανοίγουν έναν νέο κύκλο στη ζωή της. Είναι η αρχή της μητρότητας. Το σώμα και το πνεύμα της βιώνουν έντονες αλλαγές. Οξύνονται οι αισθήσεις της, το λεγόμενο μητρικό ένστικτο. Γίνεται πιο δυνατή για να μπορεί να φροντίσει και να προστατέψει το παιδί της. Η μητρότητα σε κάνει πιο ανθεκτική και αυτό διαφαίνεται έντονα στην παράσταση. Παρακολουθούμε τη γυναίκα να παλεύει με τα όρια της ανθρώπινης αντοχής, προκειμένου να φέρει στον κόσμο το παιδί της. Είναι η στιγμή της γέννησης, που αλλάζει τη γυναίκα για πάντα. Λένε ότι τη μέρα που γεννιέται το μωρό μαζί γεννιέται και η μητέρα.

Χ.Μ. Παρά το ότι δεν έχω ακόμα την εμπειρία της μητρότητας ,μέσα από την διαδρομή του ρόλου αυτού είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω την τεράστια μετατόπιση που συμβαίνει μέσα αλλά και έξω από την γυναίκα.

Ν.Δ. Μέσα από το βίωμα της μητρότητας γεννιέται ουσιαστικά ξανά και η μητέρα εκ νέου, πράγμα που βλέπουμε και στην παράσταση.

%ce%bf%ce%b9-%cf%80%cf%81%cf%89%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%bd%ce%af%cf%83%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%b3%ce%ba%ce%bb%ce%bf%ce%bd%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba6
Χριστίνα Μαριάνου

Η παράσταση απευθύνεται κυρίως σε γυναίκες;

Δ.Κ. Όχι μόνο. Η παράσταση φωτίζει εξίσου και τη θέση του άντρα στη γέννα. Είναι ένας αφανής ήρωας που ναι μεν αισθάνεται αμήχανα σε ένα τέτοιο γεγονός, γιατί νιώθει ότι δεν είναι πολλά αυτά που μπορεί να κάνει για να βοηθήσει τη γυναίκα του, παραμένει όμως δίπλα της και την στηρίζει καθ’ όλη τη διάρκεια.

Χ.Μ. Η παράσταση αυτή απευθύνεται σε κάθε άνθρωπο που τον απασχολεί το θέμα της γέννησης αλλά και της ζωής. Μέσα από αυτές τις θεματικές ανακύπτουν τόσα ακόμα ερωτήματα που νομίζω ότι κάθε άνθρωπος κάποια στιγμή στη ζωή του θα κληθεί να απαντήσει: Ποιος άνθρωπος θέλω να είμαι ,πού αρχίζουν και πού τελειώνουν τα όρια του εαυτού μου και τι ονειρεύομαι για τι μέλλον, όχι μόνο του εαυτού μου αλλά και της ίδιας της ανθρωπότητας.

Ν.Δ. Η παράσταση απευθύνεται στον άνθρωπο γενικά, ανεξάρτητα από το φύλο, την ηλικία, την οικογενειακή κατάσταση, την θρησκεία ή την καταγωγή. Όλοι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο έχουν βιώσει ή θα βιώσουν τα συναισθήματα που παρουσιάζονται.

Κάθε γυναίκα έχει το δικαίωμα της ελεύθερης βούλησης

Ενώ η ιατρική έχει εξελιχθεί και είναι υποστηρικτική στις γυναίκες που προσπαθούν να αποκτήσουν παιδί σε μεγαλύτερη ηλικία, η κοινωνία επιμένει στα ηλικιακά στερεότυπα ή σε απόψεις, όπως ότι δεν συνδυάζονται καριέρα και μητρότητα. Τι απαντάτε στις αντιλήψεις αυτές;

Δ.Κ. Κάθε γυναίκα έχει δικαίωμα στην μητρότητα όταν και εφόσον η ίδια νιώσει μέσα της έντονη αυτήν την επιθυμία. Αυτό θεωρώ ότι είναι το κατάλληλο κριτήριο για να γίνει μια γυναίκα μητέρα, ούτε η ηλικία της, ούτε η καριέρα της. Είναι προσωπική επιλογή και φυσικά ευθύνη. Εδώ και χρόνια έχουμε άπειρα παραδείγματα γυναικών που αποφασίζουν σε μεγαλύτερη ηλικία να φέρουν στον κόσμο ένα παιδί και καταφέρνουν να το συνδυάσουν με την επαγγελματική τους πορεία.

Χ.Μ. Ελπίζω πραγματικά ότι έχουμε προχωρήσει και είμαστε πολύ μακριά από τέτοιες απόψεις και αντιλήψεις. Αρχικά το ζήτημα της μητρότητας οφείλει να είναι απόλυτη επιλογή της γυναίκας. Από εκεί και πέρα, το πότε ,με ποιον τρόπο και σε ποια συνθήκη δεν είναι δυνατόν να ορίζεται από ένα κοινωνικό στερεότυπο. Όσες φορές έχουμε δει να συμβαίνει κάτι τέτοιο μόνο κακό αντίκτυπο έχει στην κοινωνία. Κανένας άνθρωπος δεν θέλει να είναι δυστυχισμένος. Όλοι την ευτυχία ζητάμε για εμάς και για τα παιδιά μας και πολλές φορές το ένστικτό μας ξέρει καλύτερα από εμάς προς τα πού μας πηγαίνει η καρδιά.

Ν.Δ. Η σύγχρονη γυναίκα αναλαμβάνει πολλούς διαφορετικούς ρόλους ταυτοχρόνως και με επιτυχία. Κάθε γυναίκα, όπως κάθε άνθρωπος γενικά, έχει το δικαίωμα της ελεύθερης βούλησης. Θα πρέπει η ίδια να επιλέγει το πότε, το γιατί, το πώς και το με ποιον και το εάν επιθυμεί να βιώσει τη μητρότητα.

Γιατί πιστεύετε πως συνεχίζει να υπάρχει αυτή η κοινωνική πίεση στις γυναίκες να αποκτήσουν παιδί;

Δ.Κ. Είναι δύσκολο να ξεριζώσουμε πεποιθήσεις και αντιλήψεις που κρατάνε χρόνια πίσω μας. Γενιές ολόκληρες, μέχρι και οι ακριβώς προηγούμενες της δικής μας, οι μανάδες και οι γιαγιάδες μας, μεγάλωσαν μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, όπου σκοπός της γυναίκας είναι να αποκτήσει παιδί. Αυτός είναι ο ρόλος της.

Μπορώ φυσικά να καταλάβω την επιθυμία του ανθρώπου για τη γέννηση ενός παιδιού. Μέσα από ένα παιδί ξαναγεννιόμαστε και εμείς. Φέρει ελπίδα και χαρά και φυσικά τη συνέχεια της ανθρώπινης ύπαρξης. Όμως αυτό δεν μπορεί να συμβαίνει μέσα από πίεση και υποχρέωση. Αν μια γυναίκα δεν θέλει να τεκνοποιήσει, αυτό δεν είναι κατακριτέο.

Χ.Μ. Αυτή νομίζω είναι μια αρχέγονη αντίληψη που έχει εγκαθιδρυθεί στην κοινωνία μας κυτταρικά. Χρειάζεται χρόνος για να πάμε παρακάτω σε σχέση με αυτό. Είναι τόσο ισχυρά εγκατεστημένο μέσα στην κοινωνία σαν σκέψη που κι εμείς οι γυναίκες έχουμε την απαίτηση από τον εαυτό μας να μπορεί να απαντήσει σε αυτά τα ζητήματα από πολύ νωρίς. Δυστυχώς πολύ συχνά νιώθουμε ανεπαρκείς αν δεν είμαστε έτοιμες να το κάνουμε

Ν.Δ. Αυτό έχει να κάνει με στερεοτυπικές αντιλήψεις του παρελθόντος που απλά διαιωνίζονται και περνούν από γενιά σε γενιά. Τα σόσιαλ μίντια και η τηλεόραση, παίζουν κι αυτά το ρόλο τους. Θα πρέπει να προβάλλεται περισσότερο το δικαίωμα κάθε ανθρώπου να ζει τη ζωή του, όπως αυτός επιθυμεί.

%ce%bf%ce%b9-%cf%80%cf%81%cf%89%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%bd%ce%af%cf%83%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%b5%cf%82-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%b3%ce%ba%ce%bb%ce%bf%ce%bd%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba8
Νένα Δρογγίτη

Η μητρότητα είναι ένα αρχέγονο ένστικτο

Τι είναι για εσάς η μητρότητα; Πώς την αντιλαμβάνεστε;

Δ.Κ. Είναι ένα αρχέγονο ένστικτο. Η αγάπη που νιώθει μια μητέρα για το παιδί της είναι ένα συναίσθημα σχεδόν ακαριαίο και αναπόφευκτο. Η σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα τους είναι μια σχέση τρυφερή, αδιαπραγμάτευτη και καθοριστικής σημασίας για τη ζωή του παιδιού και τη διαμόρφωση του χαρακτήρα του. Νομίζω είναι ένα συναίσθημα ανυπέρβλητο.

Χ.Μ. Ακόμα και αν ζούμε σε πολύ δύσκολους καιρούς κοινωνικά, αυτή την στιγμή αισθάνομαι πολύ δυνατή στη σκέψη να γίνω μαμά. Νομίζω τελικά ότι το ζήτημα της μητρότητας δεν μπορεί να μας απασχολήσει με αντικειμενικά κριτήρια και με απόλυτο ορθολογισμό. Υπάρχει κάτι πολύ πιο συναισθηματικό που σε ωθεί στην ένωση και τελικά στην γέννηση.

Ν.Δ. Απ’ την πρώτη στιγμή που άρχισα να δουλεύω πάνω στο έργο και να το μελετάω , σκέφτομαι συνέχεια, πως όταν μια γυναίκα γεννάει το παιδί της, γεννιέται με έναν τρόπο ξανά και η ίδια. Ξεκινάει μια νέα ζωή με εντελώς διαφορετικές συνθήκες και ανακαλύπτει πλέον μια νέα πτυχή της, αυτή του γονέα. Αναλαμβάνει ένα νέο ρόλο και αποκτά νέες ευθύνες και άγχη, αλλά και άλλου είδους χαρές και ευτυχισμένες στιγμές . Για παράδειγμα, κάτι που βρισκω πρωτόγνωρο αίσθημα, είναι το άκουσμα της λέξης «μαμά» . Αν και δεν έχω βιώσει κάτι τέτοιο, δεν με έχει αποκαλέσει ποτέ κάποιος έτσι, νιώθω δέος και μόνο στη σκέψη αυτή.

Πέραν αυτών όμως που έπονται του τοκετού, με συναρπάζει γενικότερα η πορεία που ακολουθεί ο ανθρώπινος οργανισμός και οι αλλαγές στις οποίες υπόκειται. Ο χώρος φέρ’ ειπείν που δημιουργείται μέσα στην κοιλιά για το έμβρυο ή το μητρικό γάλα που αναπτύσσεται στο στήθος.

Διαβάστε επίσης

Η Μαίρη Μηνά στο Infowoman.gr: “Η επαγγελματική επιτυχία, δεν είναι ευτυχία”

Ο υπνοθεραπευτής Δημήτρης Τσουκνιδής μιλά στο Infowoman.gr: “Κάθε γυναίκα έχει αξία και οφείλει να την αναγνωρίζει”

Η Ισιδώρα Δωροπούλου στο Infowoman.gr: “Κάθε ρόλος είναι μια πρόκληση. Έχει τη δική του μοναχική διαδρομή”

Σχετικά Άρθρα
Η Αγοραστή Αρβανίτη μιλά στο Infowoman.gr κι εξηγεί γιατί δεν αφήνει να την κυνηγούν τα στερεότυπα
Η Αγοραστή Αρβανίτη μιλά στο Infowoman.gr κι εξηγεί γιατί δεν αφήνει να την κυνηγούν τα στερεότυπα
%ce%b7-%cf%83%ce%ba%ce%b7%ce%bd%ce%bf%ce%b8%ce%ad%cf%84%ce%b9%cf%82-%ce%b3%ce%b5%cf%89%cf%81%ce%b3%ce%af%ce%b1-%ce%b1%ce%bd%ce%b4%cf%81%ce%ad%ce%bf%cf%85-%cf%83%cf%84%ce%bf-infowoman-gr-%cf%84%ce%b70
Η σκηνοθέτις Γεωργία Ανδρέου στο Infowoman.gr: Τη δυστυχία μας τη φτιάχνουμε μόνοι μας, όπως και την ευτυχία μας
Η Δήμητρα Ιωάννου στο Infowoman.gr: Στους φίλους που έχουν θέματα άγχους συστήνω πάντα ένα καλό βιβλίο
Η Δήμητρα Ιωάννου στο Infowoman.gr: Στους φίλους που έχουν θέματα άγχους συστήνω πάντα ένα καλό βιβλίο
Η Δρ Νάνσυ Μαλλέρου εξηγεί στο Infowoman.gr πώς μπορείς να ζήσεις χωρίς ενοχές και να αγαπήσεις εσένα!
Η Δρ Νάνσυ Μαλλέρου εξηγεί στο Infowoman.gr πώς μπορείς να ζήσεις χωρίς ενοχές και να αγαπήσεις εσένα!
"Χορέψτε μην ντρέπεστε.. Χορέψτε γιατί χανόμαστε..." - Οι διοργανωτές του Dare Dance Festival μιλάνε στο Infowoman.gr
“Χορέψτε μην ντρέπεστε.. Χορέψτε γιατί χανόμαστε…” – Οι διοργανωτές του Dare Dance Festival μιλάνε στο Infowoman.gr
Η Αιμιλία Υψηλάντη μιλά στο Infowoman.gr: Μια κατάκτηση της εποχής μας είναι ότι τα θέματα της ψυχικής υγείας δεν είναι ταμπού πια
Η Αιμιλία Υψηλάντη στο Infowoman.gr: Μια κατάκτηση της εποχής μας είναι ότι τα θέματα της ψυχικής υγείας δεν είναι ταμπού πια

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του