Ο Πέτρος Λαγούτης επιχειρεί μία «βουτιά» στο παρελθόν

ο-πέτρος-λαγούτης-επιχειρεί-μία-βουτ

Ο Πέτρος Λαγούτης αυτήν την περίοδο επιχειρεί μία βουτιά στο παρελθόν και σε άλλες… εποχές. Σ’ ένα δυστοπικό περιβάλλον συναντιέται μ΄έναν άλλο άλλο άνδρα. Όμως δεν μπορούν να ιδωθούν. Ο ένας περπατά στην επιφάνεια του πατώματος, ενώ ο άλλος βρίσκεται από κάτω, καθώς το πάτωμα τον έχει καταπιεί. Ο «κάτω» ζητά από τον «πάνω» να τον βοηθήσει για να βγει. Είναι όμως ο άνδρας της επιφάνειας διατεθειμένος να προσφέρει τη βοήθειά του στον παγιδευμένο άνδρα; Θα θελήσει το πάτωμα να ανοίξει για να τον βγάλει από μέσα του; Οι ισορροπίες αλλάζουν συνεχώς και η φυσική υπεροχή του ενός αρχίζει να γίνεται πλεονέκτημα του άλλου. Ποιος βρίσκεται τελικά στο φως και ποιος στο σκοτάδι;

Ο λόγος για το ραδιοφωνικό έργο «Το Πάτωμα» της Ζέτης Φίτσιου στο οποίο συμπρωταγωνιστούν ο Πέτρος Λαγούτης και ο Πάνος Βλάχος που μπορείτε να δείτε από την Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου στο www.iroes.art.

Διαβάστε επίσης: Ζέτη Φίτσιου: «Να κλείνεις τα μάτια και απλώς να ακούς και να φαντάζεσαι»

Εμείς με αφορμή το ραδιοφωνικό αυτό έργο είχαμε μία εφ όλης της ύλης συζήτηση με τον Πέτρο Λαγούτη. 

%ce%bf-%cf%80%ce%ad%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%82-%ce%bb%ce%b1%ce%b3%ce%bf%cf%8d%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%87%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%b5%ce%af-%ce%bc%ce%af%ce%b1-%ce%b2%ce%bf%cf%85%cf%840

Πού σας πετυχαίνουμε εν μέσω πανδημίας;

Βρίσκομαι σε μία περίοδο που η δουλειά μας είναι πολύ περιορισμένη, άρα με πετυχαίνετε σε μία φάση που δε θέλω να αφήσω τη σημερινή πραγματικότητα να με οδηγήσει σε αδράνεια και προσπαθώ να γίνομαι δημιουργικός με διάφορους εναλλακτικούς τρόπους.

Πόσο μεγάλη πρόκληση είναι το ραδιοφωνικό θέατρο για εσάς; Σας δυσκολεύει κάτι;

Είναι μία ωραία πρόκληση, ένας διαφορετικός τρόπος έκφρασης μία βουτιά στο παρελθόν που μου θύμισε άλλες εποχές και που με ανάγκασε να προσπαθήσω να εκφραστώ με ένα διαφορετικό τρόπο από ότι είχα συνηθίσει. Με δυσκόλεψε στο βαθμό που με δυσκολεύει κάθε τι καινούργιο, αλλά από την άλλη με γοήτευσε και, όπως κάθε τι καινούργιο, με έμαθε να βλέπω τα πράγματα και με έναν άλλο τρόπο.

Τι θα ακούσουμε στο Πάτωμα;

Σε αυτό το νέο έργο της Ζέτης Φίτσιου, ακούγονται δύο φωνές. Αυτή που βρίσκεται υπό του εδάφους και αυτή που βρίσκεται επί του εδάφους. Αυτή που έχει το πάνω χέρι και αυτή που υποφέρει και προσπαθεί να ανέλθει. Είναι μία αλληγορία που εμπεριέχει τη μάχη του δυνατού με το αδύναμο τόσο σε κοινωνικό όσο και σε ατομικό επίπεδο.

Σκιαγραφήστε μας τον ήρωα που υποδύεστε…

Οι ήρωές μας δεν είναι άνθρωποι που μπορείς να σκιαγραφήσεις κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τους Είναι μορφές που φέρουν όλα τα χαρακτηριστικά εκείνα που παλεύουν μέσα σε έναν άνθρωπο, σε μία κοινωνία, στην ανθρωπότητα.

%ce%bf-%cf%80%ce%ad%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%82-%ce%bb%ce%b1%ce%b3%ce%bf%cf%8d%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%87%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%b5%ce%af-%ce%bc%ce%af%ce%b1-%ce%b2%ce%bf%cf%85%cf%842

Τι είναι αυτό που συνδέει τους δύο άνδρες του έργου;

Εκείνη η δύναμη που συνδέει αναπόσπαστα στο μυαλό μας το πάνω με το κάτω, το δυνατό με το αδύναμο, το “έχειν” με το “μη έχειν”, το καλό με το κακό.

Πόσο επίκαιρο είναι το έργο αυτό και τι θέλετε να «μείνει» στους θεατές;

Νομίζω ότι όλα τα έργα που καταπιάνονται με τόσο βαθιά υπαρξιακά ζητήματα, είναι πάντα επίκαιρα και αυτό που θα ήθελα να “μείνει” στους ακροατές, είναι αυτές οι αντιφάσεις που έχει η ανθρώπινη υπόσταση και το πως τελικά είναι δική μας δουλειά, “εξουσία” να μη σημαίνει καταπίεση και απανθρωπιά.

Πιστεύετε πως ο σύγχρονος θεατής, αυτός που έχει μάθει να λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο με την εικόνα, θα δυσκολευτεί να παρακολουθήσει ραδιοφωνικό θέατρο;

Η αλήθεια είναι ότι ο σύγχρονος θεατής έχει αφήσει την φαντασία του να τεμπελιάζει και σε αυτό έχει παίξει μεγάλο ρόλο η υπερπροσφορά εικόνας. Θέλω όμως να πιστεύω, ότι εάν εμείς κάνουμε καλά τη δουλειά μας, θα καταφέρουμε να ενεργοποιήσουμε εκείνες τις πλευρές του μυαλού του που θα τον κάνουν να γοητευτεί από το άκουσμα και θα ξαναβάλουν σε λειτουργία τη φαντασία του.

Όλη αυτή η πολιτιστική σιωπή σας έκανε να επανεκτιμήσετε τον ρόλο του θεάτρου;

Αυτή η πολιτιστική σιωπή έκανε πολύ κακό στην ψυχολογία τόσο των δημιουργών όσο και των θεατών. Μέσα σε αυτή την κατάσταση λοιπόν, οι σκέψεις μου γύρω από τον ρόλο του θεάτρου και των άλλων τεχνών, δεν άλλαξαν κατεύθυνση, αλλά έγιναν πιο έντονες, ενδυναμώθηκαν από την απουσία του. Το θέατρο ψυχαγωγεί, διαμορφώνει ιδέες, παρακινεί και συγκινεί, μαγεύει, καλλιεργεί την ψυχή μας. Η έλλειψή του σημαίνει και την έλλειψη όλων αυτών, άρα τελικά αποτελεί μία τεράστια ανθρωπιστική πληγή.

Αυτή η πανδημία πιστεύετε πως άλλαξε τις ανθρώπινες σχέσεις; Η κανονικότητα στην οποία πρόκειται να επιστρέψουμε κάποια στιγμή… θα είναι η κανονικότητα όπως την ξέραμε πριν;

Η πανδημία έφερε όλους τους ανθρώπους απέναντι σε πρωτόγνωρες καταστάσεις. Είναι δύσκολο να πούμε από τώρα εάν και με πιο τρόπο επηρέασε τις ανθρώπινες σχέσεις, αλλά σίγουρα τις δοκίμασε όπως δοκίμασε και τον κάθε έναν από εμάς σαν μονάδα. Στο βαθμό που η νέα κανονικότητα εξαρτάται από εμάς, πιστεύω ότι μπορεί να είναι και καλύτερη. Στο βαθμό που η νέα κανονικότητα εξαρτάται από τα “μεγάλα κέντρα αποφάσεων”, δυστυχώς νιώθω ότι είναι απρόβλεπτη, σκοτεινή και χαοτική.

Μεγαλύτερος φόβος;

Μπορεί να δώσει κανείς πολλές απαντήσεις όσον αφορά τους φόβους του. Θα προτιμήσω να μιλήσω σε σχέση με την κατάσταση που ζούμε σήμερα και να πω ότι με τρομάζει η σκέψη να προλάβω να ζήσω σε μία κοινωνία που οι άνθρωποι δε θα αγκαλιάζονται γιατί δεν το είδαν να συμβαίνει όταν ήταν παιδιά.

Μελλοντικά σχέδια;

Πα’ρότι “όταν οι άνθρωποι κάνουμε σχέδια οι θεοί γελάνε”, σε επαγγελματικό επίπεδο περιμένω με ανυπομονησία τα γυρίσματα για το νέο κύκλο του Έτερος Εγώ και την επιστροφή μας στο θέατρο όταν επιτέλους πάψει να πρωταγωνιστεί στη ζωή μας ένας ιός.

Σχετικά Άρθρα
ΤΟ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ Μέρος Δεύτερο: Η Νόρα επιστρέφει στο σπίτι μετά από 20 χρόνια!
ΤΟ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ Μέρος Δεύτερο: Η Νόρα επιστρέφει στο σπίτι μετά από 20 χρόνια!
Η Στέλλα Κρούσκα στο Infowoman: "Αφού το θέμα της υγείας δεν κατάφερε να μας ενώσει, δεν ξέρω τι άλλο μπορούμε να ελπίσουμε"
Η Στέλλα Κρούσκα στο Infowoman: “Αφού το θέμα της υγείας δεν κατάφερε να μας ενώσει, δεν ξέρω τι άλλο μπορούμε να ελπίσουμε”
Η Σοφία Καζαντζιάν στο Infowoman για τον Μάριο Ιορδάνου: "Με ξεκλειδώνει και με βοηθάει να εξελίσσομαι"
Η Σοφία Καζαντζιάν στο Infowoman για τον Μάριο Ιορδάνου: “Με ξεκλειδώνει και με βοηθάει να εξελίσσομαι”
2 Αδελφές, Μυρτώ και Γιούλικα: Ένα έργο … Βόμβα του Pascal Rambert στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
2 Αδελφές, Μυρτώ και Γιούλικα: Ένα έργο … Βόμβα του Pascal Rambert στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Η Όλγα Βενέτη στο Infowoman: "Η πανδημία αυτή είναι κατάρα. Όλοι πρέπει να την αντιμετωπίζουμε με περίσσεια σοβαρότητα"
Η Όλγα Βενέτη στο Infowoman: “Η πανδημία αυτή είναι κατάρα. Όλοι πρέπει να την αντιμετωπίζουμε με περίσσεια σοβαρότητα”
«ΛΕΙΠΕΙΣ..»: Ο συγκλονιστικός μονόλογος του Βασίλη Ρίσβα στο «Από Μηχανής» Θέατρο
«ΛΕΙΠΕΙΣ..»: Ο συγκλονιστικός μονόλογος του Βασίλη Ρίσβα στο «Από Μηχανής» Θέατρο

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του