Μανώλης Εμμανουήλ: Ο Έλληνας ηθοποιός πίσω από τη βρετανική καμπάνια για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, μιλά στο Infowoman.gr

μανώλης-εμμανουήλ-ο-έλληνας-ηθοποιός

Ο Μανώλης Εμμανουήλ (Manolis Emmanouel), είναι Έλληνας ηθοποιός που εδώ και πολλά χρόνια κάνει καριέρα στο Λονδίνο. Και σε λίγο καιρό από τώρα, θα τον δούμε στη νέα σειρά της ΕΡΤ,  «Ο Όρκος», όπου κρατά έναν από τους βασικούς ρόλους. Όμως, ο Μανώλης Εμμανουήλ πρωταγωνιστεί και στο πολύ ευρηματικό βίντεο-«mockumentary» του “Lost My Marbles” που εντάσσεται στη μεγάλη καμπάνια “Reutine Parthenon”, η οποία υποστηρίζεται από επιφανείς Έλληνες, αλλά και Βρετανούς. Γυρίστηκε μέσα στην πανδημία και έβαλε το δικό του λιθαράκι στις συντονισμένες προσπάθειες που γίνονται για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα από το Βρετανικό Μουσείο.

Το βίντεο ξεκινά με τον Μανώλη Εμμανουήλ να παρουσιάζει το Στόουνχενντζ (Μεγάλιθοι, ν’ αναρωτιέται αν οι Βρετανοί το προστατεύουν επαρκώς και να προτείνει την καλύτερη λύση: Όπως ο Έλγιν πήρε τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, για ασφαλή φύλαξη, έτσι κι ελληνική πλευρά ως ανταπόδοση είναι πρόθυμη να φυλάξει κάποιους από τους μονόλιθους στο ολοκαίνουριο Μουσείο της Ακρόπολης. Απόλυτα λογικό, ε; Παραδόξως, ορισμένοι διαφωνούν…

Με χιούμορ, το βίντεο επιχειρεί ουσιαστικά να κάνει τους Βρετανούς να έρθουν στη θέση μας, να «μπουν στα παπούτσια μας». Μια μεταστροφή που φαίνεται ότι πραγματοποιείται, καθώς σύμφωνα με την Telegraph και τη δημοσκόπηση της εταιρείας YouGov που επικαλείται η βρετανική εφημερίδα η πλειοψηφία των Βρετανών δηλώνει υπέρ του επαναπατρισμού των Γλυπτών. Μετά από χρόνια, δε, και οι Times αλλάζουν στάση και στέκονται στο πλευρό της Ελλάδας.

Δείτε παρακάτω το βίντεο της καμπάνιας για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Όμως, το βιογραφικό του Μανώλη είναι πλούσιο καθώς κρατά βασικούς ρόλους σε πολύ γνωστές παραγωγές, όπως η τελευταία ταινία του Μάικλ Γουιντερμπότομ “Greed” που πρόσφατα προστέθηκε στις επιλογές του Netflix και η τηλεοπτική σειρά “The Durrells”.

Στον  «Όρκο» θα υποδυθεί τον Αντώνη Λινάρδο, υπεύθυνος στη ΓΑΔΑ, στο τμήμα των Εξαφανίσεων και πατέρας ενός μικρού αγοριού. Άνθρωπος-κλειδί στην αστυνομική ιστορία, ηθικός και νομοταγής-εκ πρώτης όψεως…

Εμείς μιλήσαμε με τον Μανώλη Εμμανουήλ, για την καριέρα του στο εξωτερικό, την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, αλλά και την επιστροφή του ίδιου στα πάτρια εδάφη.

Μανώλης Εμμανουήλ: Το ότι ήμουν Έλληνας δεν ήταν ποτέ ζήτημα

Πολλοί συνάδελφοί σου προσπαθούν να κάνουν καριέρα στο εξωτερικό, όμως, εσύ πραγματικά κάνεις και μάλιστα με αξιώσεις. Πώς ξεκίνησε όλο αυτό και αν είναι εύκολο να κάνεις μία διεθνή καριέρα.

Δεν είναι εύκολο, αυτό είναι το μόνο σίγουρο! Δεν ξεκίνησα με τη λογική ότι φεύγω για Αγγλία για να κάνω διεθνή καριέρα. Μετά από την αποφοίτησή μου από το τμήμα Θεατρολογίας της φιλοσοφικής, αποφάσισα να δοκιμάσω να δώσω εξετάσεις για δραματική στο Λονδίνο. Ήθελα πολύ να ζήσω κάποια χρόνια στο εξωτερικό, εφόσον μέχρι τα 22 δεν είχα φύγει από το πατρικό μου στην Κηφισιά. Με μεγάλη μου χαρά, έγινα δεκτός στο Royal Central School of Speech and Drama, και έτσι μετακόμισα Λονδίνο, αρχικά μόνο για σπουδές, με σκοπό να γυρίσω πίσω μετά. Μετά την αποφοίτηση μου από τη δραματική όμως, μου πρότεινε ένας ατζέντης να με εκπροσωπήσει και επομένως αποφάσισα να μείνω για να δοκιμάσω την τύχη μου σε διεθνές επίπεδο. Τα πρώτα χρόνια δούλεψα πάρα πολύ στο θέατρο και ταυτόχρονα έκανα και σπικάζ. Σιγά-σιγά άρχισα να μπαίνω και στο χώρο της τηλεόρασης και του κινηματογράφου, αρχικά με μικρές, ανεξάρτητες παραγωγές. Και οι μεγαλύτερες δουλειές, οι συνεργασίες με δυνατά ονόματα ακολούθησαν αργότερα.

Μανώλης Εμμανουήλ: Ο Έλληνας ηθοποιός πίσω από τη βρετανική καμπάνια για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, μιλά στο Infowoman.gr Έχεις συνεργαστεί με σπουδαία ονόματα της υποκριτικής, όπως ο Στιβ Κούγκαν. Πώς είναι να δουλεύεις μαζί τους, είναι γενναιόδωροι με νέους ηθοποιούς και δη με κάποιον που δεν είναι Άγγλος;

Ναι, όντως είχα την τύχη να γνωρίσω και να συνεργαστώ με πολύ διάσημους ηθοποιούς, Άγγλους και Αμερικάνους. Είμαι από τους ανθρώπους που δεν παθαίνουν αυτό που λένε στα αγγλικά “starstruck”, το δέος και το τρακ που σε πιάνει όταν γνωρίζεις πολύ διάσημους ανθρώπους. Και οι εμπειρίες μου με τους “Α-listers” ήταν πάντα πολύ θετικές. Είχα δουλέψει ήδη με την Keeley Haws, τον Josh O’Connor (ο Κάρολος στο Στέμμα), έχω βγει για φαγητό με πολλούς από το καστ του Game of Thrones, έχω γνωρίσει σε πάρτυ την Meryl Streep -κάνει ένα σεμινάριο με τη Emily Watson… Αλλά το αποκορύφωμα ήταν όταν προσγειώθηκα στην Μύκονο για τα γυρίσματα του Greed και πήγα στο δείπνο που μας είχε καλέσει ο σκηνοθέτης, ο Michael Winterbottom για το “καλωσόρισες”.

Εκεί, στο τραπέζι, κοίταζα γύρω μου και πραγματικά δεν μπορούσα να πιστέψω με ποιους ανθρώπους θα πέρναγα τους επόμενους 2 μήνες στα γυρίσματα, όλοι ήταν εκεί -ο Coogan που αναφέρεις (απίστευτα γρήγορο μυαλό με πολλές γνώσεις και δυνατές πεποιθήσεις), η Ιsla Fisher (τόσο αστεία στην προσωπική της ζωή όσο και στις ταινίες της), ο Stephen Fry (λατρεύει την Ελλάδα και μπορούσα να τον ακούω να μιλάει ώρες ατέλειωτες- μάλλον η πιο δυνατή προσωπικότητα που έχω ποτέ γνωρίσει από κοντά), ο Asa (που σκίζει τώρα στο Sex Education και είναι από τους πιο ταλαντούχους, έξυπνους και μετριοπαθείς ανθρώπους που έχω γνωρίσει ποτέ στον χώρο), η υπέροχη Shirley Henderson και τόσοι πολλοί άλλοι για τους οποίους θα μπορούσα να μιλάω για ώρες ατέλειωτες.

Ο ενθουσιασμός μεγάλος, αλλά όταν αρχίζουν να ρολάρουν οι κάμερες, η αλήθεια είναι ότι δεν τους έβλεπα σαν τους τεράστιους σταρ που είναι (ούτως ή άλλως πολύ γρήγορα είχαμε αποκτήσει φιλικές σχέσεις και είχα δει πόσο προσιτοί ήταν), αλλά σαν τους χαρακτήρες που υποδύονταν… Με τον Κούγκαν συγκεκριμένα, είχαμε πολλές σκηνές μαζί στις οποίες έπρεπε να αυτοσχεδιάσουμε, ειλικρινά ήταν ακριβώς σαν να παίζω δίπλα σε έναν φίλο μου ηθοποιό, σε ισάξιο επίπεδο, το ότι ήμουν Έλληνας ή το ότι είναι τεράστιο όνομα δεν ήταν ποτέ ζήτημα.

Μανώλης Εμμανουήλ: Ο Έλληνας ηθοποιός πίσω από τη βρετανική καμπάνια για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, μιλά στο Infowoman.gr

Η επιτυχία σού δημιούργησε επιπλέον άγχος για το πώς θα τη διαχειριστείς ή για το επόμενο βήμα που θα κάνεις;

Ναι, ισχύει. Στο επάγγελμά μας, όταν φτάνεις σε κάποιο επίπεδο στην καριέρα σου και κάνεις κάποιες πολύ σημαντικές δουλειές, είναι φυσικά μεγάλη χαρά αλλά παράλληλα, μια από τις πρώτες σκέψεις που κάνεις είναι το τι θα ακολουθήσει. Θα έρθουν προτάσεις ίδιου επιπέδου; Θα είναι η πορεία ανοδική; Και φυσικά γνωρίζεις ότι πλέον πρέπει να είσαι πιο επιλεκτικός, πως δεν έχει νόημα να πας “πίσω” και να κάνεις “μικρότερες” δουλειές που ίσως είναι πολύ εύκολο να βρεις. Και αυτό είναι σίγουρα αγχωτικό- μετά το Greed με είχε πιάσει τεράστια αδημονία για το “what next” . Στην περίπτωση μου όμως το “what next” ήταν η πανδημία επομένως έπρεπε να πείσω τον εαυτό μου να εξασκήσω την υπομονή μου!

Μανώλης Εμμανουήλ: Οι Άγγλοι όσο περνάει ο καιρός γίνονται πιο ανοιχτοί στο ενδεχόμενο της επιστροφής των Μαρμάρων

Έχεις πρωταγωνιστήσει σε βρετανική καμπάνια για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα. Από τη δική σου εμπειρία, πιστεύεις πως υπάρχει ελπίδα να επιστρέψουν μια μέρα εδώ όπου ανήκουν;

Πιστεύω και ελπίζω πως ναι. Δεν μπορώ όμως με σιγουριά να πω αν θα γίνει σύντομα ή αν θα πρέπει να περάσουν ακόμη κάποια χρόνια. Θεωρώ πως οι Άγγλοι πάντως, όσο περνάει ο καιρός και εξακολουθούν οι προσπάθειες μας, γίνονται πιο ανοιχτοί στο ενδεχόμενο της επιστροφής τους. Αυτό το αποδεικνύει και το γεγονός ότι σε πρόσφατη δημοσκόπηση, το 60% των Βρετανών είπαν ότι τα μάρμαρα ανήκουν στο μουσείο της Ακρόπολης. Και ότι πριν λίγες μέρες οι Times του Λονδίνου δημοσίευσαν ένα άρθρο υπέρ της επιστροφής τους.

%ce%bc%ce%b1%ce%bd%cf%8e%ce%bb%ce%b7%cf%82-%ce%b5%ce%bc%ce%bc%ce%b1%ce%bd%ce%bf%cf%85%ce%ae%ce%bb-%ce%bf-%ce%ad%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b1%cf%82-%ce%b7%ce%b8%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%b9%cf%8c%cf%820

Εσύ, όμως, επιστρέφεις στα πάτρια εδάφη. Πώς πήρες αυτή την απόφαση;

Ναι, εγώ επιστρέφω πριν από τα μάρμαρα! Εδώ και χρόνια είχα την επιθυμία να δουλέψω και στην Ελλάδα, να παίξω στην μητρική μου γλώσσα για πρώτη φορά. Επομένως όταν μου έγινε η πρόταση για τη σειρά, ήταν η τέλεια ευκαιρία και είπα το “ναι”.

Σύντομα, θα σε δούμε στη νέα σειρά της ΕΡΤ, “Όρκος”. Πες μας λίγα πράγματα για τη σειρά και το ρόλο σου.

Το σενάριο το υπογράφει η καταπληκτική Τίνα Καμπίτση- όταν μου έστειλαν τα σενάρια, δεν μπορούσα να τα αφήσω από τα χέρια μου, είναι ένας πρωτότυπος συνδυασμός ιατρικού δράματος και αστυνομικού θρίλερ. Σκηνοθετεί ο Σπύρος Μιχαλόπουλος, ένας άνθρωπος του οποίου τη δουλειά εκτιμώ ιδιαιτέρως και που ήδη με έχει κάνει να αισθανθώ πολύ άνετα στα πρώτα γυρίσματα.

Όσο για τους ηθοποιούς- ονόματα πασίγνωστα στην Ελλάδα που έχουν κάνει πολλές και καλές δουλειές στο παρελθόν : Γιάννης Στάνκογλου, Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, Νίκος Πουρσανίδης (με τον οποίο κατά σύμπτωση είχαμε κάνει διάφορα σπικάζ εδώ στο Λονδίνο, εξαιρετικός άνθρωπος και συνάδελφος) και πολλοί άλλοι. Η σειρά θα αρχίσει να προβάλλεται από 5 Φεβρουαρίου, κάθε Σάββατο στις 10μμ. Εγώ παίζω τον Αντώνη Λινάρδο, δουλεύω στη ΓΑΔΑ στο τμήμα των Εξαφανίσεων. Είμαι χωρισμένος και πατέρας ενός μικρού αγοριού, του Μάρκου. Συνεργάζομαι με τον χαρακτήρα της Άννας Μαρίας Παπαχαραλάμπους για να διαλευκάνουμε ένα μυστήριο, αλλά ας πούμε για την ώρα πως οι προθέσεις μου δεν είναι πάντα εμφανείς…

Η καλή δουλειά που γίνεται στην ΕΡΤ ήταν ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους αποφάσισα να γυρίσω

Πώς βλέπεις την πολύ καλή δουλειά που γίνεται στην ΕΡΤ, ειδικά στο κομμάτι της μυθοπλασίας;

Πραγματικά έχω εντυπωσιαστεί και ήταν και ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους αποφάσισα να γυρίσω. Σεναριακά, σκηνοθετικά, υποκριτικά- το επίπεδο έχει ανέβει πάρα μα πάρα πολύ και ειλικρινά ελπίζω αυτή η άνοδος να συνεχιστεί και ο κόσμος να στηρίξει αυτές τις πολύ δυνατές δουλειές ώστε να συνεχίσουν να γίνονται.

Μανώλης Εμμανουήλ: Ο Έλληνας ηθοποιός πίσω από τη βρετανική καμπάνια για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, μιλά στο Infowoman.gr

Η πανδημία πόσο έχει επηρεάσει τον Πολιτισμό στο Ηνωμένο Βασίλειο; Και τι μέτρα πάρθηκαν εκεί για τη στήριξη των εκπροσώπων των Τεχνών;

Πάρα πολύ, όπως και σε όλο τον κόσμο. Κυρίως τους πρώτους 9 μήνες τα πάντα σταμάτησαν- στην Ελλάδα απ’ όσο γνωρίζω γίνονταν ακόμη κάποια γυρίσματα, εδώ τίποτα. Και με βρήκε και σε πολύ κρίσιμο σημείο στην καριέρα μου, το Greed είχε μόλις βγει στις αίθουσες στο Ηνωμένο Βασίλειο και τον Απρίλη και τον Μάιο θα άνοιγε και παγκοσμίως (συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας φυσικά), αλλά δυστυχώς έκλεισαν οι κινηματογράφοι και έτσι δεν πρόλαβαν πολλοί να το δουν. Βγήκε φυσικά τελικά στα συνδρομητικά streaming κανάλια αλλά εννοείται δεν είναι το ίδιο.

Πλέον, τα πράγματα έχουν γυρίσει στα προ-κορονοϊού επίπεδα σε κινηματογράφο και τηλεόραση. Το θέατρο όμως έχει υποστεί μεγάλη ζημιά, ιδιαίτερα οι μικρότερες παραγωγές/παραστάσεις και κανείς δεν γνωρίζει αν και πότε θα επανέλθει. Ο κόσμος ακόμη είναι πολύ επιφυλακτικός και τα μέτρα αλλάζουν συνεχώς επομένως και οι παραγωγοί είναι υπερβολικά διστακτικοί. Δόθηκαν κάποιες επιχορηγήσεις, αλλά δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις δεν ήταν αρκετές…

Στην Ελλάδα ήρθες για λίγο ή έχεις και άλλα επαγγελματικά σχέδια;

Για την ώρα είμαι Αθήνα για όλη τη σεζόν, μέχρι να τελειώσουν τα γυρίσματα και πηγαίνω σποραδικά Λονδίνο όταν δεν με χρειάζονται εδώ, για δουλειές εκεί. Κάνω όμως ήδη κάποιες συζητήσεις – αν έρθει η κατάλληλη πρόταση, είτε αυτή είναι τηλεοπτική, είτε κινηματογραφική, είτε θεατρική, μπορεί να μείνω περισσότερο…

Ευχαριστούμε τον Μανώλη Εμμανουήλ για την παραχώρηση των φωτογραφιών

Διαβάστε επίσης

“Τι είναι τελικά, η ευτυχία;” Χρυσάνθη Κορνηλίου; Η σκηνοθέτις του “Φάουστ” μιλά στο Infowoman.gr

Φένια Παπαδόδημα τι μας μαθαίνει η παράσταση “Φλανδρώ” για την απώλεια και τον μεγάλο πόνο;

Η Παρθενόπη Μπουζούρη στο Infowoman: Η Τέχνη δεν είναι απλά διασκέδαση!

Σχετικά Άρθρα
Η Αιμιλία Υψηλάντη μιλά στο Infowoman.gr: Μια κατάκτηση της εποχής μας είναι ότι τα θέματα της ψυχικής υγείας δεν είναι ταμπού πια
Η Αιμιλία Υψηλάντη στο Infowoman.gr: Μια κατάκτηση της εποχής μας είναι ότι τα θέματα της ψυχικής υγείας δεν είναι ταμπού πια
Η συγγραφέας Σοφία Δημοπούλου στο Infowoman.gr: Να εκπαιδεύσουμε τα αγόρια μας να δείχνουν στις γυναίκες σεβασμό
Η συγγραφέας Σοφία Δημοπούλου στο Infowoman.gr: Να εκπαιδεύσουμε τα αγόρια μας να δείχνουν στις γυναίκες σεβασμό
"Οι πολιτικοί που καλούνται να διαχειριστούν την κρίση, είναι αμόρφωτοι, πολιτικά και κοινωνικά" -Ο Κωστής Καπελώνης μιλά στο Infowoman.gr
“Οι πολιτικοί που καλούνται να διαχειριστούν την κρίση, είναι αμόρφωτοι, πολιτικά και κοινωνικά” -Ο Κωστής Καπελώνης μιλά στο Infowoman.gr
Οι Souled Out στο Infowoman.gr: Στην Ελλάδα υπάρχει κοινό για όλες τις μουσικές, όπως και για τη soul
Οι Souled Out είναι η παρέα που ετοιμάζεται να γράψει μουσική ιστορία και μιλάνε στο Infowoman.gr
Η Πέγκυ Σταθακοπούλου μιλά στο Infowoman.gr: "Για κάθε παιδί που κακοποιείται, υπάρχει ένας ενήλικας που μπορεί να το σώσει"
Η Πέγκυ Σταθακοπούλου μιλά στο Infowoman.gr: “Για κάθε παιδί που κακοποιείται, υπάρχει ένας ενήλικας που μπορεί να το σώσει”
%ce%b7-%ce%bc%ce%ac%cf%84%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%84%cf%83%ce%bf%cf%8d%ce%bb%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%bf-infwoman-gr-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%ac%ce%b4%ce%b1-%ce%b1%ce%ba%cf%8c%ce%bc0
Η Μάτα Κατσούλη στο Infwoman.gr: Στην Ελλάδα ακόμη προσπαθούμε να αποδείξουμε ότι αξίζουμε και το ρόλο της Αρχιμουσικού

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του