Λόλα Γιαννοπούλου: «Η μουσική ήταν για μένα μονόδρομος»

Έξι τραγούδια, έξι διαφορετικές πτυχές της καθημερινότητας. Ένα κράμα μουσικών ειδών και υφών. Κάθε τραγούδι και μία αυτοτελή ιστορία. Ο λόγος για την πρώτη προσωπική δισκογραφική δουλειά της Λόλας Γιαννοπούλου με τίτλο “6 αυτοτελείς ιστορίες“, που κυκλοφορεί από την MLK.

Η ταλαντούχα μουσικός προέρχεται από μουσική οικογένεια και έχει σπουδάσει πιάνο, τραγούδι, ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση στην Αθήνα και στο Παρίσι. Έχει συνθέσει μουσική για ταινίες μικρού μήκους και θεατρικές παραστάσεις ενώ  είναι καθηγήτρια φωνητικής. Έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με σημαντικούς καλλιτέχνες όπως οι Μανώλης Μητσιάς, Χάρρυ Κλυνν, Δημήτρης Καρράς, Σπύρος Γραμμένος, George Gaudy, Αλέξανδρος Καψοκαβάδης, Αρετή Κετιμέ, Mc Yinka, Νίκος Σάλτας, Χρίστος Θεοδώρου, το συγκρότημα Palyrria, το ισπανικό συγκρότημα Ojos De Brujo και πολλούς άλλους. Τον τελευταίο χρόνο παρουσιάζει μαζί με εξαιρετικούς μουσικούς (Γιώργο Λιμάκη, Γιάννη Παπαγιαννούλη, Δημήτρη Σεβδαλή, Αστέρη Παπασταματάκη) την μουσική παράσταση “Improvisation a la Grecque” ερμηνεύοντας και παραλλάσσοντας ελληνικά τραγούδια με κύριο στοιχείο τους αυτοσχεδιασμούς με έντονα jazz στοιχεία. 

Εμείς με αφορμή τη νέα της δουλειά είχαμε μία εφ’ όλης της ύλης συζήτηση μαζί της…%ce%bb%cf%8c%ce%bb%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1%ce%bd%ce%bd%ce%bf%cf%80%ce%bf%cf%8d%ce%bb%ce%bf%cf%85-%ce%b7-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%ae%cf%84%ce%b1%ce%bd-%ce%b3%ce%b9%ce%b10

Καταρχάς, συστηθείτε μας… Τι θα θέλατε ο κόσμος να μάθει για εσάς;

Είμαι η Λόλα Γιαννόπουλου, κόρη του Βαγγέλη και της Εύας, αδερφή του Δημήτρη και θεία της Ελεάννας (χαχαχα). Είμαι μουσικός. Σπούδασα πιάνο, τραγούδι και σύνθεση στην Ελλάδα και στο Παρίσι. Αγαπώ τα ταξίδια, τη φύση, το καλό φαγητό, τους ειλικρινείς και ταπεινούς ανθρώπους, τις τέχνες και τα ζώα. Απεχθάνομαι οποιαδήποτε μορφή ρατσισμού, ομοφοβίας, βίας, ανισότητας και αδικίας.

Διαβάζω πως κατάγεστε από μουσική οικογένεια. Ποιες είναι οι πρώτες σας μουσικές… αναμνήσεις; Το πρώτο τραγούδι που τραγουδήσατε;

Κατάγομαι από οικογένεια ανθρώπων που λάτρευαν τη μουσική και είχαν πολλά ακούσματα και εργάζονταν στον χώρο της μουσικής βιομηχανίας.

Οι πρώτες μου αναμνήσεις ήταν πολυφωνικά τραγούδια που τραγουδούσα με τον παππού μου και την μητέρα μου, κασέτες με μουσική των Δημήτρη Ζερβουδάκη, Ορφέα Περίδη, Yanni, Jan Garbarek , Tori Amos , Χαρούλα Αλεξίου, Wim Mertens…

Τραγούδι συγκεκριμένο δεν θυμάμαι αυτήν την στιγμή.. Ήταν μάλλον πολλά..

Τι είναι αυτό που σας οδήγησε επαγγελματικά στη μουσική;

Μουσική παίζω κυριολεκτικά από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Υπήρχε ένα πιάνο στο σπίτι, όποτε έπαιζα, ενώ φορούσα πάνα ακόμα (χαχαχα). Αργότερα Ωδεία, χορωδίες, μουσικές παρέες, η οικογένειά μου, που είχε σχέση όπως είπα παραπάνω με αυτόν τον χώρο και το ότι στο σπίτι υπήρχε πραγματικά μεγάλη αγάπη για την μουσική. Ε όλα αυτά συνετέλεσαν στο να αποφασίσω εν τέλει ότι μάλλον ήταν μονόδρομος… Eκεί έβρισκα τον εαυτό μου σε όλη του την υπόσταση. Εκεί ήμουν ελεύθερη και ειλικρινής με τον εαυτό μου και με το πώς αντιλαμβανόμουν τα ερεθίσματα. Πάντα με κάποιον τρόπο, όλα με οδηγούσαν προς την τέχνη. Δε νομίζω ότι θα μπορούσα να με φανταστώ να κάνω κάτι άλλο.

Καλλιτέχνες που σας επηρέασαν;

Είναι άπειροι… από τον Τσιτσάνη μέχρι τον Keith Jarrett, από την Χαρούλα και την Τζένη Βάνου μέχρι την Ella Fitzgerald και την Kate Bush , από τον Χατζηδάκη μέχρι τους Pink Floyd και τους Led Zeppelin, από τους Prodigy μέχρι τον Gershwin και τον James Horner, τον Prisner, τον Ορφέα Περίδη, τις Τρύπες μέχρι τους Πυξ Λαξ και τον Ennio Morricone. Πολύ μεγάλη η λίστα και λίγα λέω… Άλλωστε μάλλον φαίνεται και από το περιεχόμενο του δίσκου αυτό.

Τι θα ακούσουμε στις 6 αυτοτελείς ιστορίες;

Ακριβώς αυτό! Ένα κράμα μουσικών ειδών και υφών, 4 συνθέτες, 4 στιχουργούς, συμμετοχή του Mc Yinka και του Bitman, συμμετοχή της Θεοφανίας Παπαθωμά σε ρόλο στιχουργού αυτήν την φορά. Ήθελα ο δίσκος να έχει την ποικιλία που έχω κι εγώ στην ζωή μου και στην μουσική μου ταυτότητα.

Γιατί οι ιστορίες αυτές χαρακτηρίζονται ως… αυτοτελείς;

Γιατί ακριβώς κάθε κομμάτι ανήκει ας πούμε σε ένα διαφορετικό ύφος μουσικού χαρακτήρα, περιγράφει μια διαφορετική ιστορία καθημερινότητας και έχει άλλη σύσταση συνεργατών κάθε φορά. Τα κομμάτια δεν γράφτηκαν όλα μαζί. Ακόμα και οι ηχογραφήσεις έγιναν σε διαφορετικά στούντιο, δεν έγινε δηλαδή μια κοινή τελική μίξη. Είχε το καθένα την «ιστορία» του και το ταξίδι του. Είναι ας πούμε σαν ταινίες μικρού μήκους. Κοινός παρονομαστής βέβαια η αισθητική και οι καλοί συνεργάτες.

Αγαπημένη σας ιστορία;

Όλες οι ιστορίες είναι αγαπημένες πραγματικά. Η καθεμία με τον τρόπο της. Αφορούν εμπειρίες και τις αγαπώ όλες το ίδιο. Η καθεμία με εκφράζει σε άλλο κομμάτι του εαυτού μου και της ζωής μου.

Πόσο «πίσω» σας πήγε το lockdown της πανδημίας του κορωνοϊού και πώς αισθάνεστε μ΄αυτό σαν καλλιτέχνιδα;

Το lockdown για μένα άλλαξε ριζικά σημαντικά κοινωνικά θέματα που θέλουν προσοχή και επανεξέταση. Σε προσωπικό επίπεδο σίγουρα ξεκουράστηκα και επαναπροσδιόρισα τον χρόνο και τις προτεραιότητες. Σε καλλιτεχνικό επίπεδο τα πράγματα είναι αρκετά μουδιασμένα. Είμαστε σε μια αναμονή και σίγουρα ελπίζουμε στο καλύτερο δυνατό με βάση τις συνθήκες. Το δημιουργικό κομμάτι είναι ανεξάρτητο και προχωράει φυσικά ,αλλά η επαφή με τον κόσμο είναι επίσης ζωτικής σημασίας για εμάς και πρέπει να αρχίσει να «κυλάει» και παλι. Είναι μια αλληλεπίδραση που εμπεριέχει όλη την ουσία της τέχνης.

Συμφωνείτε με τα σωματεία που καλούν τους συναδέλφους σας να μη συμμετέχουν στις καλοκαιρινές εκδηλώσεις του Υπουργείου Πολιτισμού;

Κατανοώ και σε έναν βαθμό συμφωνώ. Θέλουν ιδιαίτερη προσοχή αυτήν την στιγμή οι επιλογές και η στάση στα πράγματα. Δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια μπροστά σε ένα πρόβλημα ή σε κάτι που είναι δυσλειτουργικό. Είναι σαν να συναινούμε. Η συναίνεση, που προκύπτει από την βιοποριστική ανάγκη, συχνά μπερδεύει και ναι μεν είναι κατανοητή, αλλά έτσι δεν αλλάζει τίποτα και δεν βελτιώνονται οι θεσμοί και οι κοινωνικές συνθήκες. Αυτό φυσικά αφορά και όλους τους τομείς, όχι μόνο τον καλλιτεχνικό χώρο. Ίσως ήρθε η ώρα να αλλάξουν ουσιαστικά κάποια πράγματα.

Μελλοντικά σχέδια;

Τα μελλοντικά σχέδια αφορούν δημιουργικά πράγματα. Την προετοιμασία νέου υλικού και ενός νέου δίσκου που θα είναι ορχηστρικός. Την σύσταση μιας μπάντας, για να παιχτεί το υλικό του δίσκου. Την παρουσίαση των «6 Αυτοτελών ιστοριών» που δυστυχώς δεν πραγματοποιήθηκε γιατί μας πρόλαβε η καραντίνα. Συζητήσεις που έχω για διαφορά νέα projects και συναυλίες με την ήδη υπάρχουσα μπάντα Improvisation à la Grecque με τους καταπληκτικούς Γιώργο Λιμάκη, Αστέρη Παπασταματάκη και Γιάννη Παπαγιαννούλη.

Σχετικά Άρθρα
Ο Χρήστος Λιακόπουλος στο Infowoman: «Ο μεγαλύτερος δυνάστης μας είναι ο ίδιος μας ο εαυτός»
Ο Χρήστος Λιακόπουλος στο Infowoman: «Ο μεγαλύτερος δυνάστης μας είναι ο ίδιος μας ο εαυτός»
Vocalism Sessions με την Αγγελική Τουμπανάκη στο Half Note
Vocalism Sessions με την Αγγελική Τουμπανάκη στο Half Note
seeds-%ce%ad%ce%bd%ce%b1-%ce%be%ce%b5%cf%87%cf%89%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%cf%8c-jazz-%ce%bd%cf%84%ce%bf%cf%8d%ce%b5%cf%84%ce%bf-%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%ba%ce%b1%ce%bb%cf%8d%cf%80%cf%84%ce%b5%cf%840
Seeds: Ένα ξεχωριστό jazz ντούετο αποκαλύπτεται… πίσω από τις κουρτίνες
«Τα βουνά της Βουλιαγμένης»: 10 παραδοσιακά τραγούδια στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
«Τα βουνά της Βουλιαγμένης»: 10 παραδοσιακά τραγούδια στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
Ο Κωνσταντίνος Κυριακού στο Infowoman: «O Μποστ ξεσκεπάζει την πτωχευτική εξίσωση των πάντων προς τα κάτω»
Ο Κωνσταντίνος Κυριακού στο Infowoman: «O Μποστ ξεσκεπάζει την πτωχευτική εξίσωση των πάντων προς τα κάτω»
Η «Επιστροφή» του Δημήτρη Μαραμή στο Goethe-Institut
Η «Επιστροφή» του Δημήτρη Μαραμή στο Goethe-Institut

Ακολουθήστε μας στο Google News
και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα του